1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 533564 inlägg · 4126 ämnen

Försäsong 2022

Sv: Försäsong 2022
{9682}: Har redan full koll på dom! De satsar på att förlora en hockeyallsvensk final för fjärde gången i följd men denna gången mot Karlins mannar!

bengt88: Vart ska vi pröva dig? Du får bli ny agent i Winpos Arena! Spana lite på Jesus och Rahimi. Nåt fuffens håller de på med..

{9682}:
Tack för infon!

{9682}: Gillar att de provar Nordin i PP tror det kan bli en succé med hans storlek och spelsinne

{5647}: Hoppas Jocke Lindström ligger lågt nu med sina high-sticking i min födelsestad och sparar dem två dagar till den staden jag bor i...

Tarasov: Hoppas att MoDo bara testkör Woody som center, för jag gillar det inte alls. Är väl bra att han tränar där för att ha som backup i framtiden, men varför inte Theo?

{5647}:
Har sagt att Frontis har oss som topplag 🤣

{5647}:
Tycker vi kan köra en tråd för hela försäsongen diskussionerna glider ofta in i varandra. Ja och visst blev det rätt rejäl förlust på Luleå 7 eller fler bakåt

{5647}: samtidigt så tävlar man inte mot sig själv utan mot ett visst antal andra lag. Så att säga att vi blivit bättre spelar inte så stor roll om andra lag gått förbi.

Jag har inte en blekaste just nu var jag skulle tippa Modo.
Men jag tror faktiskt att jag skulle sätta Löven som etta.
Djurgården har inte alls samma djup som HV och inte alls så säker på att de kommer hoppa upp direkt.
De ser inte så starka ut på back eller målissidan. Men de har iofs inte heller så många backar på kontrakt.

Ser ut som tidigare att det blir de större som får tips 1-8.
Men vilken ordning Djurgården, löven, bik, modo, ssk, västerås, mora och aik kommer vete sjutton.
Men skulle kanske kunna plocka ut 2-3st som borde ta de lägsta placeringarna.

Det är av ruskig vikt att vi hittar rätt med våran 1a Center.
För skillnad kan bli enorm om det är en Vigge mot en Tanner.

Frontschwein: Ungefär som det lät ifjol och vi slutade tvåa. Då var det förvisso ännu grövre sågning av målvaktssidan, men får vi in den - enda - spets vi saknar är det ett på alla sätt - utom möjligen just målvaktssidan - ett väsentligt bättre lag än det som slutade tvåa.

{5647}: hoppas på minst två rejäla spets relativt snart. Detta är ett lag för övre halvan, men inte i närheten för avancemang. Grymt trevligt lag dock om vi har som ambition som hobbyprojekt/underhållning på tisdagkvällar för ett snack och lite tippning i fikarummet på skiftet.

Försäsong 2022
Jag vet inte om vi ska köra en tråd för alla mathcer eller flera trådar, dvs en för varje.

Jag skapar i alla fall en där det gäller att spöa Västerbottens bästa lag.
www.modohockey.se/artikel/ymo3al6xi-4ij6i1/har-ar-laget-mot-skelleftea-aik-ikvall

För er som inte orkar följa länken. Det är i princip bästa laget vi kan ställa på benen då vi inte fått in förstecentern:

Backar
Emil Wahlberg - Niklas Folin
David Bernhardt - Pontus Näsén
August Berg - Josef Ingman
Jakob Norén

Kedjor
Theo Jacobsson - Riley Woods - Rihards Marenis
Filip Sveningsson - Erik Jinesjö-Karlsson - Mikkel Aagaard
Johan Södergran - Adam Pettersson - Daniel Mannberg
Sebastian Ohlsson - Oscar Nordin - Oscar Pettersson

Notis: Vi måste inte gnälla ihjäl oss om det inte ser lysande ut. Ifjol slutade motsvarande match med torsk. 1 - 5...

« · 2361700