1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

482392 inlägg · 4079 ämnen

Försäsongsmatcher

« · 2563409 · » Till forumet


Sv: Försäsongsmatcher
Smetovish: Trodde vi skulle få det jobbigt mot er, men ni är ju inte ens bra.
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher
J F K: ”Walli är vår överlägset sämta värvning.”

Han verkar ju själv tycka att han är spets.. Han gick väl till er för en större roll, som uppenbarligen Hinken/Karlin köpte…
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher
BobbyG: Modo vill spela hockey, som i allsvenskan och det straffar sig i Shl.
Själva spelet är väl sådär försäsongsdåligt från båda håll men Timrås spets är klass medans våran är obefintlig.
Hinken lär nog börja jobba hårt för att få in ett gäng spelare för annars kan det bli en lång vinter
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher
Gavelo: Ja väldigt frustrerande. Tycker spelet fram till avslut såg bra ut. Det ska sägas att Johansson i buren var idag rena rama muren. Kan Zacke få Johansson att nå höjden han visade upp idag är jag optimistisk om hur han utvecklar våra målvakter.
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher
Gavelo: Så länge vi inte bjuder på 3 mål varje match är det nog lugnt, Johansson bra i kassen.

Håller inte att ha Näsén i PP, alldeles för farlig bakåt.

Tycker vi behöver en defensiv back mer än en spetsig forward.
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher
vonDöbeln: en riktig sniper frammåt och sedan en defensiv pjäs på Näsén's plats så tror jag det kommer blir bra.
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher
J F K: Är vi ett lag för 10e platsen som du påstår så kommer ni isåfall komma rekordsist, var så säker. Helvete vad dåliga ni är. Uppsjö av pp men lyckas peta in 1 puck. Vakna upp för fan JFK.
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher
Nucky: Jag har läst era SHL-tabell tips. 9 av 10 har väl inte riktigt landat i vad som komma skall. 😉
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher
Gavelo: det finns tendenser att ta med sig från den här matchen, på många sätt ett fall framåt. tycker matchen svänger när walli tar sin utvisning i andra och timrå gör mål. när dom sen sätter fyran tidigt i tredje var det taco gonatt
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher
Hank: Walli är vår överlägset sämta värvning.
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher
Hoppas Modo hittar passningsknappen den 14e 👀. Mycket solo när bättre lägen finns.
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher
Gavelo: Siktet felinställt idag. Bara Aagaard borde ha gjort två.
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher
wesslan: Lite lite oroande att våra forwards inte gör några mål
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher
Jugge: Glöm inte mindre omklädningsrum och solen i ögonen
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher
Om ni bara får in en spetsig back och en spetsig forward så kan ni nog ändå klara att hålla er över ytan ett bra tag.

Med all respekt för att vi är rivalklubbar och att surströmmingsderby ALLTID är känsloladdade så är INTE våra klubbar lag som kommer att tävla om samma platser i tabellen. Jag hoppas ni slipper kval.

Ni behöver hitta ett sätt att slå HV71, Malmö, LHC, Leksand och sedan stjäla med er pinnar från lag som kommer in med fel attityd mot nykomlingen MoDo.
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher
J F K: Turmål, domaren plus att Timrå har medvind och planen lutar så ni har uppförsbacke som gör att det står 1-5… För inte kan det vara så enkelt att det är klasskillnad?…
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher
Tarasov: tycker inte Lassi har varit dålig på nåt sätt. Däremot har Timrå helt sinnessjuk spets iaf i denna match.
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher
J F K: Vi leder denna match trots att Modo enligt dig varit överlägsna
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher
Andersson: Ok, leder ni serien eller är det så att alla har 0 poäng?
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher
Gäsp: Om man tycker det är små saker att JFK haft hallucinationer i 2 timmar så ok då
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher
Bad_Brett: ”Problemet” är att vi har så fruktansvärt många mjukglass-psyken i våra egna supporterled. Börjar skaka av rädsla etter ett par torsk i träningsmatcher och försöker förbereda sig själv på en tuff säsong genom att credda motståndaren och döma ut vår egen trupp.

Händer år efter år efter år.
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher
Single Malt:
Tycker båda våra är lite bättre än Gudlevskis, men vi kippar efter andan. Än så länge kan vi trösta oss med att inga poäng delas ut.
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher
Rödluvan: Ah,då förstår jag. Dock ska man inte bortse från hans uppenbara kvaliteter som spelfördelare, för i PP tycker jag han har visat mest. Kan inte hans historik men kan också vara en taktisk grej om det inte är så att han spelar med någon form av hämning sedan skadan. Men ja, ni behöver en sniper typ Rattie som vi hade under vår debutsäsong.
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher
Rödluvan: kan bli riktigt jobbigt att titta på..
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher
Gäsp: Kul med lite gnabb, men tråkigt att kalla varandra löss. Ska det vara den nivån känns det tråkigare att hänga här tycker jag. Men jag kanske är ensam.
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher
Rödluvan: Jo, men de är bra
Timrå är ett mittenlag.

Sist jag kollade har alla lag 0 poäng?
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher
J F K: håller ej med. Nåt måste han ta!
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher
Single Malt: lustigt att du säger honom, jag minns inte helt men han var väl ganska kass på försäsongen?
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher
Kan börja känna saknad efter Gudļevskis. En hel del frågetecken omkring målvakterna.
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher
J F K: Som sagt, om du tycker Timrå är dåliga spelmässigt nu kommer du nog bli väldigt, väldigt överraskad när vi får möta Frölunda, Färjestad och Rögle.
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher
Rödluvan: det är också hans tredje match efter skadan och ett snäpp upp i nivå, tror vi får ha tålamod med honom också. därför hade det varit bra om nästa forward in är någon som kan stärka den kedjan och låta woods vara tredjelänk
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher
Andersson: Ni löss är duktiga på att tjata om små saker och du är rätt återkommande.
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher
Rödluvan: vi har ju en del puck och det är inte så att spelar över 2zoner är jätteojämt, men när Timrå hamnar i offensiven så är vi ett par snäpp för små.
Sen vill jag inte kalla något otur, vi är inte tillräckligt bra.
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher
Billy Öhman: Tror vi kör Lehtinen. Det där är ytterligare ett turmål. Han skulle komma skjuta 1000 skott och färre än 10 tar stolpe in.
Tycker arr Timrå spelmässigt är sämre än väntat, även om de är effektivare än vanligt.

De var åttonde lag gällande mål framåt fjol och det var ändå med hög utdelning.
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher
Rico01: Visst, men han var en sniper som bara skickade upp pucken i krysset innan. Nu visar han bara playmakertendenser, det gjorde han även bara när han kom tillbaka efter skadan.
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher
Sputnik: 😂😂😂 har vi pratat om något annat?!
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher
Blir en lång försäsong i år. Det bara krävs 4 vinster till våren. Förhoppningsvis ligger all press på våra bottenmotståndare i den serien.
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher
Gavelo: Japp. Vi har bra intentioner men som sagt, bottenlagsotur plus att vi nog blir lite stressade.
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher
J F K: På med nattmössan igen , sent nu
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher
Bad_Brett: Fast det är ju inte en jättekontroversiell åsikt att vi saknar spets? Eller tycker du jag har fel i det?
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher
Gusse: Nu är det klasskillnad i offensiven , 1-5
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher
Just nu känns Eriksson Ek som 1:a valet..
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher
Brander: målvakten står inte på huvudet direkt
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher
Rödluvan: Jag som precis skulle skriva att jag tycker Woods har visat fina takter i den här matchen. Jag tror att han kommer visa sig hålla på SHL-nivå.
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher
Rödluvan: Frycklund kan ha förstört hans karriär för gott.
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher
Offside-Lennart: En oxymoron. Det finns ingen smart Timråit.

Vi löser not detta. Förvisso möter vi mycket bättre lag än vad Timrå är,.men jag tror vi hittar läsnignsr på det ändå.
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher
BobbyG: Känns som att walli rätt ogärna trycker till sina gamla lagkamrater, bänka honom i resterande möten mot tiken.
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher
Trilske: Tycker Modo spelar rätt mycket på chans, känns lite som vi spelar som i allsvenskan, tuta och kör.
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher
BobbyG: Får ont i magen av att se hur osynlig Woods är. Han kommer nog inte bli den snipern han var innan skadan på ett bra tag
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher
Sputnik: Absolut, men att det blir en oerhört tuff säsong har nog de flesta redan insett.
Låst ämne

« · 2563409 · »