MartinSedin: Jag tycker att bilden i mitt förra inlägg är fantastisk. Flyg väljer jag bort direkt eftersom jag värnar om miljön. Lägg ner det onödiga flygandet.
MartinSedin: Jo det första mötet i Scandinavium förra säsongen som VF vände från 0-3 till 8-3.Andra mötet i grundserien nere på baksidan vann MoDo med 3-1. Då var vi en buss från Övik ner och kollade. Sen i slutspelet vann Frölunda sina hemmamatcher.
Frisco: Ledde vi inte med 3-0 borta mot Frölunda förra säsongen men innan matchen var över hade Frölunda vänt och gjort åtta raka mål? I den matchen gjorde även Zajkowski sin enda insats i Elitserien så här långt.
Skönt att inte Henrik Lundqvist står i målet för Frölunda. Nu blir det en finländsk målvaktsmatch istället. Norrena mot Riksman. För att det ska bli vinst krävs nog att Riksman spelar 25% bättre än Norrena eftersom MODO:s backar inte håller samma klass som Frölundas.
Laguppställningen inför dagens match kommer tydligen att se ut så här, att döma av modohockey.se:
Målvakter 34 Juuso Riksman (31 Peter Hirsch)
Backar 3 Pierre Hedin 6 Tobias Enström
32 Martin Wilde 44 Mika Lehtinen
7 Jesper Damgaard 16 Dusan Milo
Kedjor 9 Magnus Wernblom 33 Stefan Öhman 11 Tommy Pettersson
14 Peter Högardh 23 Magnus Hedlund 10 Anders Söderberg
22 Joakim Lindström 17 Fredrik Warg 19 Kim Staal
4 Jan Öberg 18 Peter Öberg 26 Mattias Wennerberg
Övriga spelare 27 Martin Johansson 29 Morten Green 41 Jens Öhman
Noterbart är att Hedlund får fortsätta som center. Friskt vågat och riktigt kul tycker jag. Ska bli spännande att se hur "mini-lirarna" Söderberg och Hedlund klarar sig tillsammans med Högardh i vår andrafemma. Kul också att tredjefemman får fortsätta vara intakt. Däremot är det väl många med mig som tycker att Wilde/Lehtinen är ett mycket riskfyllt backpar...
Ställning:
MODO - VF 3-2 SLUT
BIF - LHF 0-3 SLUT
HV71 - SSK 5-4
DIF - LHC 4-2
LIF - MIF 2-1
Alla går Modos väg just nu, underbart!