1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531027 inlägg · 4122 ämnen

Grötig bildspam-tråd

Sv: Grötig bildspam-tråd
Paddan: Ett tips då är att lägga in 5000 direkt och tröjan är garanterat din.

Frisco: Det är, som det brukar heta, lätt att vara efterklok. Med tanke på min finansiella situation så tyckte jag att 800:- var fullt tillräckligt, kanske hade kunnat sträcka mig till 900:- men sen hade det nog varit färdigt.

Jaja, det kommer väl snart en auktion av de röda tröjorna, får jag hoppas.

Paddan: Du skulle lagt ett högre bud direkt. Inte snåla på en åtthundring för att sen bara hoppas:-)

knaskamilla: Därför att det var bara Lehtinens matchtröja som jag var intresserad av. Att jag sedan inte direkt kunde sitta och höja budet under dagen får jag väl själv rå för som sett till att ha ofritid på dagarna.

knaskamilla:

800 riksdaler...

Paddan:

Lehtinen...varför köpte du inte Öbergs i stället? Vad var utgångsbudet, btw?

knaskamilla: Det är då för jäkligt att Fredrik inte kunde göra som jag sa. Meddelade honom att mitt bud var det enda som skulle gälla på Lehtinen-tröjan, men tydligen så hade han inte uppfattat vad jag sa. Klockan 14.51 dök det tydligen upp ett brev i min mailbox konstaterandes att jag längre inte var i besittning av tröjan. Typiskt att man då satt på lärarkonferens.

Poffa:

VA? Ingen som ville ha snygg-Öbergs tröja? Det var det jävligaste. Det är Syd-Rickard som köpt så många tröjor, för övrigt.

Poffa: Sen verkar det vara nån som skall stara ett eget hockeylag för han har köpt 6st tröjor.

Paddan:

Mmmm, det var den trevlige sydaren Stefan Borg som inhandlade den. Den mannen har lockat till både ett och två skratt under de helger Sydarna varit uppe på besök i Hockeykulturens högborg nummer ett.

Poffa: Åfan, ser att Karlins tröja till slut hittade en köpare. Det känns som lite av en skräll.

Paddan:

Nä, men däremot så såg jag att Frisco lyckades köpa till sig MaJo:s tröja igen.

Ingen ville ha vare sig Hlinkas, Janne Öbergs eller Zakkes tröja.

zigge: Kom nu inte med såna där tips på hur man ska bete sig som elev mot sina "lärare". Räcker med att det är måndag idag, det brukar vara nog!

...och inte fick jag mig någon Lehtinen-matchtröja heller :(

Frisco: Har det Ringt ut för paddy då? Kanske har de små liven lekt indianer o cowboy, bundit fast den stackarn upp&ned över en myrstack o hällt sirap över honom. De får lära sig så mycket nytt i dagens qualität-skola, både elever o övrig personal.

zigge: Kvalitet 1 av 12 på bilden beroende på att jag tänker på Smalband-Paddan. Vill du ha fler bilder får du maila.

Frisco: Verkar som kameran inte va uppvärmd...

Björn VII: Grattis till fångsten.
Själv har jag i alla fall lyckats fånga en uppvärmning på bild denna säsongen.
[bild]www.frisco.se/hs/upp.jpg[/bild]

Skulle ju vara MoDo-legitimt också, så jag bjuder på en av södra allsvenskans bästa backar.

[bild]w1.461.telia.com/~u46125032/bystrom.JPG[/bild]

Grötig bildspam-tråd
Skulle bara meddela att jag nu leder med 2-0 i målfoton, man får bara hoppas att Öviksspammarn kan bli lite mer alert nu när han blivit sittplatsvrak.

[bild]w1.461.telia.com/~u46125032/mal.JPG[/bild]

« · 302107