1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532425 inlägg · 4126 ämnen

Haakana gör en Vyborny ändå?

Haakana gör en Vyborny ändå?
Läste i dagens TÅ att Haakana kanske inte spelar i Modo kommande säsong. Eftersom jag läste tidningen i morse och artikeln inte finns på nätversionen så finns det en liten risk att jag inte citerar tidningen helt rätt. Men vad jag förstod så hade Haakana i ett första skede nobbad Edmontons anbud och skrivit på för Modo istället. Men den 24:e maj fick han ett nytt bud från Edmonton som han har tackat ja till. Källan TÅ hänvisade till tror jag var Eurohockey.net eller nåt liknande.

Om Edmontons bud innebär inbjudan till trainingcamp för att därefter avgöra om de vill ha honom eller inte, det vet jag inte. Någon sa på modos forum att Haakana dykt upp i Övik och det tyckte jag lät positivt. Men man blir inte lika glad när man får läsa idag att han kanske sticker efter sommaren.

Hela affären gör väl att det blir än mer viktigt att "signa" Dusan Milo nu. Jag skickade den senaste "Milo"-artikeln till en kompis jag känner, som flyttade hit från Polen vid 10 års ålder. Eftersom polska och tjeckiska är rätt lika i skrift (ungefär som danska och svenska) så förstod han de mesta orden. Hans sammanfattning var att Dusan Milo och Zvolen inte var helt överrens. Det var visst något skriftligt besked som fattades.

« · 92844