1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 544112 inlägg · 4153 ämnen
« · 2950614 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Silly season
Gavelo: Mattsson körde i grön tröja, OP, Falken var i gymmet iaf.
Kelleher och Rundblad vet jag inte. Säkert med i gymmer iaf.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo: ja men har man en bild av att det inte är ett nedköp med Freddan så förstår jag dig. Köper det även om jag inte håller med personligen.

Jag var och såg saik förra veckan. Inte alls lika dominanta som när jag brukade se dom live varje gång dom mötte modo back in the days. Men likt förbannat jävligt bra och tom en amatör som jag kan se att dom i grunden har väldigt liknande spelide 2013 som 2025. Dom har bytt en hel del tränare sen dess. Speliden har överlevt alla tränarbyten. Där har man inte hamnat genom att låta en andretränare som jobbat ett par månader ta över skutan mitt i säsong (min personliga åsikt, rätta mig gärna om jag har fel) .

Trilske: Sluta tjata om Kedén som har noll med sporten att göra.
Jag tror att Strinnholm drar i trådarna, men inte att han tar sportsliga beslut efter eget huvud. Rimligen har flera hockeykompetenta tillfrågats.

"ditt gäng med Strinnholm och Kedén i spetsen som på något magiskt sätt ska reda ut detta och göra MoDo till en "maktfaktor", eller vad nu målet är..."

Kanske skulle Karlin och Gradin gjort det bättre, men att måla upp någon gigantisk halmgubbe med Strinnholm/Kedén blir löjligt.

Trilske: Nya formationer på dagens träning!
Swetlikoff Gästrin Larsson
Olofsson Topping Andersson
Hermansson Fitzgerald Carlsson
Olsson Bjerselius Wassberg

Norén. Svensson Bergfors
Bengtsson, Berglund
Sebastian Peter, Måns Wiberg

Resten kör på gymet

Enligt liverapportering så är det väldigt tydliga instruktioner nere på isen från Freddan under träningen

Bad_Brett:

Jag förstår inte frågeställningen öht.

Är utgångsläget att någon av MK eller gradin behövde få kicken här och nu? Jag skriver ju att hinken borde få chansen att ge MK ytterligare två backar, och sedan får man se vart det landar och eventuellt ta beslut om framtiden.

Skulle de här backarna höja lägstanivån? Om ja, vad kan vi då förvänta oss ett år 2 när man har fått addera ytterligare pusselbitar. Vi var ju framgångsrika när vi jobbade på det här sättet förra gången och så vidare...

Men om jag måste välja så tar jag utan att tveka firma MK/Gradin i det här läget framför ditt gäng med Strinnholm och Kedén i spetsen som på något magiskt sätt ska reda ut detta och göra MoDo till en "maktfaktor", eller vad nu målet är...

grimiss: Helt ärligt tror jag inte Freddan är en nedgradering över hela registret.
Karlin har såklart sina fördelaktiga egenskaper liksom Freddan har sina.
Jag tror helt enkelt att Karlins ledarskap med Sundell (som drog i trådarna) kommit till vägs ände, spelartruppen behöver något annat, en större tydlighet, ett bättre spel och special teams som man även som spelare själva känner fungerar.

Jag tror inte Freddan är Modos första val och helt ärligt vet jag inte heller om Freddan på sikt vill vara huvudtränare, vi vet ju faktiskt inte om Hinken sagt till Freddan att man kommer leta en uttalad headcoach till nästa säsong men att Freddan får ta uppdraget tillsvidare.

Gavelo: okej du får ett sista försök.

Sundell - Rhodin = uppdrageridng i mina ögon
Karlin - Freddan = gigantisk nedgradering
Självklart är förändringen på huvudtränarposten mycket viktigare än ass.

Det betyder att jag kan förstå och se argumenten för varför han får gå nu men att jag tror att det på sikt hade varit ett bättre val att låta honom vara kvar. Och med bättre val menar jag bättre sportsliga resultat på sikt. Det här draget görs enkom för att försöka rädda just den här säsongen, annars hade man väntat säsongen ut och sen i lugn och ro hittat nya tränare att satsa på. Och jag tror modo skjuter sig själva i foten I sina försök att rädda säsongen.

Over and out.

modomille:
Lite ironisk att svaret på att bli av med ”inavel” dvs Karlin, blir Fredrik A som är… ja vadå 😀

Bad_Brett: menar du typ att det som egentligen hände var att Sundell fick sparken, Karlin vägrade acceptera beslutet och då sparkade man Karlin också? Isf har jag missat nåt?

Paninaro: Om det är så att man har valt att gå på någon än denna Matt Anderson så får man ju hoppas att man hittat någon ännu bättre.

Bad_Brett: En sak som jag tycker är synd och tråkigt, är att Karlin aldrig riktigt fick svara på frågor om spelsystemet/matchcoachingen och därtill förklara tankesättet han och resten av ledarstaben hade och till vilket syfte. Lokalblaskan med Pelle i spetsen har ju främst undrat vilka spelare som ska spela var och när… hur Karlin planerar och coachar har alla i princip dragit slutsatsen från vad man kan se. Känns som det hade gjort honom mer rättvisa att journalisterna på ÖA och för den delen Hockeynews/Expressen ställde fler analytiska frågor om spelsystemet. När man trodde att man visste vilken hockey Karlin ville spela visste man ingenting från fjolårets säsong…

Hägglundsmaffian: Några av punkterna där är väl fel men de klart att Karlin kunde ha gjort saker bättre. Speciellt förra säsongen och den här, innan det fanns det inte mycket att klaga på.

grimiss: Hur fan tycker du att man ska tolka detta då?!

-men jag hade totalt sett ändå velat ha honom kvar utifrån den långsiktiga bilden. Risken att vi bara åker in i en ny jävla tränarkarusell nu är otroligt hög. Överhängande. Tror inte ett skit på att vi har en chans att gå upp nu när vi kickat Karlin med tanke på vad vi får istället.

Du skriver dubbla budskap, ena meningen var det rätt att sparka Karlin men i nästa så tror du inte alls att vi når SHL utan Karlin.
Sen tycker du Rohdin är en klar uppgradering av Sundell men att vi inte kommer nå SHL ”med tanke på vad vi får istället”

Jag hade önskat att Modo sluppit sparka tränare under pågående säsong men nu blev det ohållbart att fortsätta och då är jag iaf försiktigt positiv för att Modo iaf gjort rätt.

Sist tror jag inte Freddan och Rohdin kommer vara sämre än Karlin, Freddan och Sundell, däremot kanske vi får lite nytt tänk, lite ny energi som kanske kan rädda säsongen.

grimiss: Men om Karlin vägrade byta ut Sundell så var det väl inte ett alternativ? Det är ju just den tjurigheten som var problemet. Karlin vägrade acceptera att saker å ting inte fungerade, utan körde på i samma hjulspår med övertygelse om att det kommer vända med tiden.

Hägglundsmaffian: För att inte glömma den absolut mest skavande akilleshälen från SHL-sejouren a la Rödluvan.

Gavelo: bytet Rhodin - Sundell tror jag inte en enda människa har synpunkter på.

Det finns såklart inget egenvärde i långsiktighet, utgångspunkten är att man i sin analys landat i att det är viktigt för de sportsliga framgångarna. Landar man i en annan analys kan man skita i långsiktigheten.

Jag ställer mig SÅKLART inte tveksam till att man kickar Karlin för att han "bara" haft rollen i 5 år, driver du med mig?

Edit: svara inte, jag ger upp.

Anledningen till att Karlin blev sparkad är för att han inte lyckats få ihop ett spelande lag. Det har bitvis sett otroligt dåligt ut, framförallt special teams. Om detta laget räcker för att ta oss upp till SHL har vi ingen aning om men det är ett krav att laget ska kunna konkurrera om det.

Vi har hela tiden vetat om att vi behöver förstärka laget med 2 backar men kommer det att göra sådan skillnad att laget plötsligt blir slagkraftigt eller är laget felbyggt så vi även behöver förändra anfallet? Det kommer vi att få svar på i början av nästa år.

Om det har funnits ett missnöje gällande spelidén bland spelarna så har dom säkerligen fått chansen att lyfta detta under deras möten och Freddan har full kunskap gällande detta. Det är dags att spelarna steppar upp nu och tar sitt ansvar och jobbar för varandra.

Hägglundsmaffian: Håller med!

Men om vi nu ska fokusera lite framåt ist för att diskutera ett redan avslutat kapitel mera så borde det ramla på 1 till 2 nyförvärv inom kort.

Rykten gör gällande att Modo har kontrakterat eller iaf är nära att kontraktera en back, en nordamerikan.

Vad är så bra med Karlin som gör honom oersättbar?
Jag kan lista en del negativa punkter.

Dålig defensiv/spel i egen zon.
De flesta verkar ha läst sönder honom sedan 2 år tillbaka.
Dålig special teams ända sedan Sundsvall brann.
Inga tilltänkta 1a & 2a centrar har lyckats på länge.
Knappt en fungerande förstakedja på 2 år.
Märkliga kedjekonstellationer.
Bänkar aldrig spelare.
Tar sällan TO.
Fel folk på isen vid fel tillfälle. Vad gjorde Kelleher på isen sista bytena mot BIK tex? Man ställer upp offensiva pjäser på tek när man ska försvara en ledning och vice versa.
Ser trött och slut ut i båset och på intervjuer.
Märkliga kaptensval, är Rundblad verkligen rätt man trots att vi blir sämre säsong efter säsong? Och jag skrev att han aldrig bänkar spelare men kaptenen blev bänkad innan säsongen ens hade startat, ingen i hela Sverige förstod den grejen men det var säkert jätte smart.

Så ge mig några motargument på vad som är så bra?

grimiss: Jag fick 5+ år för att Karlin har suttit 5 år nu ungefär och du ville i ditt tidigare inlägg att han skulle fått sitta kvar för ”långsiktighetens” skull!

Tränarkaosboll i rullning. Men lugn nu, vi har kickat tränare som varit misslyckade i 2 säsonger.

Freddan kan göra saker som Karlin vägrade, Rohdin kan med sin enorma erfarenhet komma in med spelsystem och input som inte Sundell kunde så nog kan det bli ändring på laget även om det inte under säsongen kommer bli några banbrytande förändringar, att man skar bort cancern var nödvändigt då det börjat gro ett missnöje i truppen pga dåliga coachning, precis samma anledning som gav Karlin sparken från Mora!

Sen kanske du måste fråga dig själv, är det viktigare med kontinuitet än sportslig framgång, säger du kontinuitet så står vi mitt emot varandra då jag bara bryr mig om sportslig framgång.

Patrick Polly: Karlin är en jättebra coach. Men nu när det verkar gå rätt ner i stupet så finns det inget annat än att byta. Sen håller jag med om att Freddan inte är rätt kanske men jag hoppas Rhodin vågar styra lite. Spelmässigt kan det bara bli bättre.

Monno: som boende i skell kan jag intyga att nivån på svågerpolitik är astronomiskt hög. Ofrånkomligt. Sen är det skitviktigt förstås att det är rätt typ av svågerpolitik dvs den innebär ökade krav istället för lägre krav.

Gavelo: Fast vilka klubbar kör inte nån typ av svågerpolitik?

Om det lyckas eller ej känns lite varierande. FBK var ju stormakt med rätt mycket internrekrytering? Sen att samma klubb verkar lyckas sämre med Jönsson nu visar att det inte är svart/vitt.

SAIK var väl också en klubb för inbördes beundran med bra resultat?

Att tro att topparna i en kommun med 55k pers inte har nån koppling till varandra tror jag är naivt.

Sen min spekulation kring Hinken är att det känns ohållbart att vara kvar när han blivit överkörd av styrelsen. Förtroendet känns förbrukat. Lex Glader.

Trilske: Nu är det nog så att Hinken utsett sin efterträdare i Thomas Rodin.
Han har varit SC i Färjestad och är nog inte tänkt att stå i båset som andretränare.
Han får den rollen nu ett tag för att få känna på laget/föreningen sen tar han över SC rollen, min absoluta övertygelse!

Hinken har gjort sitt i den rollen och är säkert inte sugen längre efter alla debacle han skapat, dessutom är han helt handlingsförlamad för att bära det ansvaret!

Trilske: "Ja, fast nu har ju Hinken inte ens fått möjlighet att reparera skadan."

Det här är tredje året i följd som han misslyckas med lagbygget. Att vi gick hyfsat bra första året i SHL berodde på att spelarna som följde med från HA var mycket bättre på SHL-nivå än någon hade vågat hoppas på. I princip inte en enda av värvningarna, utöver Lehtinen, blev riktigt lyckade.

Andra året var om möjligt ännu värre, utan vettiga centrar, precis som du själv tar upp. Och nu är det backsidan som är undermålig.

Hur många chanser ska han få? 5? 10? Du vet att det är våra pengar han vaskar?

Bad_Brett: jag hade definitivt kickat hinken innan Karlin om det var under dödshot

Trilske: tror vi har rätt liknande syn. Tycker inte heller krisen alls är i paritet med riskerna man tar med det här beslutet.

henkeiskogen: Min bild (utifrån) är att Karlin verkar vara en kompetent coach. Han var ju populär i Västervik vad det verkade.

Det låter lite märkligt att sparka honom men det kanske var rätt?
Freddan har vi ju erfarenhet av från Timrå och honom tror jag tyvärr inte alls på. Han var rent ut en direkt väldigt svag matchcoach när han var hos oss.

Tråkigt att säga men jag tror inte Freddan är rätt man för er.

Bad_Brett: Ja, fast nu har ju Hinken inte ens fått möjlighet att reparera skadan. Det är egentligen helt obegripligt att man väljer att kicka MK innan man har adderat de här två backarna, särskilt när man såg vilken effekt en spelare som Berg hade.

Men ja, jag lutar nog mer åt att Hinken har misslyckats med truppbygget än att MK skulle vara en för dålig coach för MoDo Hockey.

Sen köper jag inte det där raljerandet om att det skulle varit en nackdel att MK följde med ner. Vi är fortfarande på en mycket bättre plats än vid förra degraderingen.

Det är ingen kris på långa vägar enligt mitt förmenande.

Kort sagt: vi hade en tränare som faktiskt kunde ligan, till skillnad från t.ex. AJ.

Men detta är ju helt och hållet ett prestigebeslut. MoDo skulle ju bara ner och vända och visa att man minsann är lika mycket "storklubb" som alla andra storklubbar. Det är ju det som ofta uttrycks här på forumet.

När verkligheten sedan visar sig vara en annan vill man se symbolåtgärder, även om det på sikt riskerar att försämra klubben.

Det är väl där någonstans jag landar.

Gavelo: jag håller med om att karlins energi verkar slut, har ju flera gånger varit inne på att han inte riktigt klarade av att hantera degraderingen.

Jag har aldrig sagt att tränare måste sitta plus 5 år, fattar inte vart du får det ifrån? Känns lite som en halmgubbe. Menar du att det inte finns en ocean av sätt att byta tränare på mellan att man har samma huvudtränare i 6 år och mitt i säsong sparkar huvudtränaren och sätter en rätt okvalificerad tränare som huvudtränare bara för att det i praktiken är enda möjliga alternativet? Det jag inte vill är att man mitt i säsong drar en illa planerad gaffatejpad lösning, till vissa delar tror jag pga att man helt enkelt inte klarar av att sitta lugnt i båten när folk börjar gnälla. Vad tusan ska Freddan åstadkomma som huvudtränare? Det jag vill är att man ska vara noggranna i sina tränarrekryteringar och att att tränarna ska rimligt långsiktiga, det behöver inte vara +5 år. Ska det ha en chans att bli bra för modo så ska man självklart byta coach mellan säsonger och det ska föregås av noggrann analys och rekrytering.

Det handlar också om vart modo är som förening. Saik som har enorm kontinuitet i spelide och på alla andra nivåer i föreningen har råd att sparka en tränare mitt i säsong. Modo försöker ju börja bygga en kontinuitet. Vi har inte råd.

Tiden får utvisa men jag står fast vid att det är uppenbart att vi satt tränarkaosbollen i rullning nu, jag fattar inte hur man inte kan se de uppenbara likheterna med hur det drog igång sist.

Gavelo:
Mycket bra skrivet.

Vikingmodo : om det inte är svårt, varför har vi minus Karlin haft så svårt att få kontinuitet på tränarsidan så många år?

Bad_Brett: kom igen, du drar det så sjukt långt. Satsa på huras? Situation och läget med huras är ju totalt olikt det vi ser nu. Jag fattar att du gärna slår på trumman över att du fick rätt med Karlin (även fast du försöker ge sken av att det är nåt annat du håller på med) men nån måtta får det väl ändå vara med vilka paralleller du drar? Huras var en uppenbart totalt inkompetent coach vilket Karlin inte är.

Trilske: Om det är fel på truppen, i flera säsonger i följd, så måste det ju vara Hinkens ansvar? Så det går inte att tolka ditt inlägg på annat sätt än att Hinken borde ha fått sparken istället?

Eller anser du att MoDo ska vara en klubb där vi ställer lite lägre krav eftersom det trots allt är fina människor med bultande MoDohjärtan vi pratar om...?

Gavelo: Den enkla förklaringen är nog att man tittar på Hallam och Rönnberg och jämför med tränarkarusellen vi hade innan vi åkte ur förra gången.

Det lustiga är dock att Frölunda inte har varit så här dominanta på åratal, samtidigt som vi åkte ur trots att vi satsade på kontinuitet.

Så det kanske trots allt handlar om att sagan blev förstörd? När jag under förra säsongen skrek efter att skeppa Karlin, sade majoriteten "även om vi åker ur, så är det ingen som kan HA bättre än Karlin!". Nu har helt plötsligt målet flyttats; Vi kan ju inte förvänta oss att kunna utmana storklubbar som Kalmar redan första året! Det här måste få ta tid!

Som jag har sagt förut, var det denna tjurighet som gjorde att vi åkte ur första gången också. Tror någon på fullaste allvar att det hade gått bättre om vi idogt hade fortsatt satsa på Huras?

När man tvingas sparka folk efter kort tid, beror det oftast på dåliga rekryteringar. Man väntade för länge med att byta ut Svartvadet och man borde ha ersatt Hinken efter första året i SHL.

När Adam sammanfattar alla "turer" som varit (möten osv), och i laget verkar det ju inte finnas något större missnöje i truppen, mest bara speltekniska oklarheter. Det hade effekt redan mot AIK, för att sedan falla tillbaka i gamla synder igen.

Kanske hittar man ett något stabilare spel (enklare, rakare) här, men jag tror inte alls att man kommer nå samma höjder utan MK. Sedan är det ju i grund och botten en för svag backsida som gör att vi delvis har svårt att vara konsekventa.

Nej, många klubbar strävar efter denna sorts kontinuitet, och i grunden är det materialet som varit för dåligt för att MK ska ha haft rätt förutsättningar (svag centersida i fjol, undermålig backsida i år).

Helt jävla amazing att se supportrar använda "klubben har faktiskt lovat att vi ska upp till SHL i år", och därför måste vi nu sparka coachen när det inte ser ut att bli så, i stället för att revidera uppfattningen till något i stil med "ja, vi kanske inte går upp i år, men rimligtvis borde vi ha ännu bättre chans nästa säsong så det kanske är lika bra att ge det ytterligare ett år innan vi sparkar vår framgångsrikaste tränare under 00-talet".

Men nej, det går ju naturligtvis inte.

modomille: Ja

Gavelo: det räcker att en ny huvudtränare, om det blir en efter Andersson, gör att spelet blir något bättre än vad det vart, så kommer det såklart inte bli nån tränarkarusell. Jag förstår inte heller varför folk blir så oroliga över det? Om vi bara skulle se mönster i försvarsspelet som tyder på en förändring så har jag svårt att se vi ska kasta den tränarn på direkten. Så nej jag tror det finns ett lugn och tålamod i föreningen som räcker gott

Paninaro: Säger han det i podden eller? Har inte hunnit lyssna.

grimiss: Jag fattar inte varför du med flera vill att en tränare skall sitta länge, exakt vad finns det för data på att om man sitter + 5 år så kommer resultaten bara bli bättre?

I rollen som chef så drivs man av utveckling, en chef är en person som behöver utmaningen och det flesta chefer byter arbetsplats efter några år för att man behöver nya utmaningar.
Bulan har helt klart stått för länge i Luleås bås, visst stod stjärnorna rätt förra säsongen men nu känns det bara energilöst.
Karlin nådde kulmen att ta oss upp, sedan har det känts energilöst.

Bara för att man sparkar en tränare så betyder inte det att det blir en tränarkarusell, Om styrelsen och Hinken gör ett bra jobb så kanske man har sin huvudtränare på plats till nästa säsong om nu inte Freddan och Rohdin gör ett mega jobb.

Beslutet att sparka Karlin och Sundell är helt rätt och helt väntat, Karlins energi var slut och det har synts rätt länge, taktiken fungerade inte,, spelarna hade börjat vända sig emot honom och både spelet och special teams har inte fungerat tillfredsställande och då måste man bryta banden, att låta Karlin få 2 nya år hade mest troligt bara inneburit att missnöjet i laget blivit ännu större, resultaten ännu sämre och flera år i Ha helt bortkastat.

Det finns såklart ingen garanti att Freddan och Rohdin gör Modo till ett SHL lag, men nu slipper vi iaf missnöjet i truppen och förhoppningsvis kan detta leda till att Modo som lag blir bättre.

Vikingmodo : Betydligt nyktrare analys med Söderström & Larsson:

jonsson: Enligt MrMadhawk ett nej på honom

Nånting vi verka intresserad av

Matt Anderson, 26, Idaho Steelheads (ECHL)

En puckskicklig tvåvägsback som imponerat i ECHL och med tidigare AHL-rutin. Beskrivs som modern i sitt spel, bra förstapass och med ett tydligt driv i spelet. Enligt uppgifter vill Anderson till Europa, och prislappen ska vara överkomlig.
Kommentaren: Modo pekas ut som en logisk destination – och flera sportchefer ser honom som ett ”slag nu, utveckla sen”-case.

Gavelo: Såg någon intervju med er VD som sa att han var supporter i första hand och VD i andra hand. Redan där blir det fel är man verkligen beredd att ta obekväma beslut då?

Klart man måste ha några som bryr sig om klubben men alla kan inte vara supportrar eller personer med lokal anknytning. Gäller hela vägen från styrelse till sporten, funktionärer osv.

Sofialäktaren : 100%
Svågerpolitik har länge varit en böld i Modo hockey.
Bad brett skrev häromdagen om att många stora bolag i Övik har folk som sitter i varandras styrelser, i Modos styrelse , har söner och döttrar som spelar i föreningen eller arbetar i föreningen.
Som han skrev, vågar man sparka en person om personens föräldrar är chef över din Sambo tex.?!

Modo har under överskådlig tid haft problem med svågerpolitik, redan när Pirro Alexandersson tränade Modo och umgicks privat med några av spelarna så blir det såklart helt omöjligt att vara objektiv i laguttagningarna och det är väl lite känslan vi har nu också, OP som visserligen bidrar med energi men får inte ut så mycket annat i sitt spel, han har haft Karlin som tränare i 8år och förmodligen byggt en stark relation och har en gjuten plats i truppen fast man ofta frågar sig varför?!
I lördags var OP skadad och Falkenhäll som jag tjatat om är en spelare som gör saker vi saknat offensivt fick äntligen spela och gjorde mål och skapade en helt annan dimension från sin plats i 4:e kedjan.

Jag har inga problem att Hinken är från bygden ish men när vi stod med en styrelse, sportchef och 4 tränare från övik så blev det lite för mycket och känslan vara att ingen vågade ta obekväma beslut för att inte stöta sig med omgivningen.

grimiss: just nu tycker jag det är omöjligt att spekulera hur framtiden blir. Det kan bli tränarkarusell eller så blir det inte det. Skulle vi hitta en tränare som kan få ordning på försvarsspelet så kan det kan gå snabbt uppåt igen.

Sen att det skulle vara svårt att hitta en tränare som stannar långsiktigt, det tror jag inte riktigt på. Skithålan Skellefteå har ju lyckats, klart som in i helvete Övik kan få både spelare och ledare att stanna här. Historien, arenan, supportrarna. Tror Modo är mycket mer attraktivt för tränare än t.ex Linköping, Västerås eller Örebro

Chamez: Tolkade det som att det var han och en vän. Tydligen så ska den vännen också ha uttryckt till Swetlikoff att han också borde höja sitt spel vilket fick honom att surna. Men som sagt, alkohol lär vara inblandat så minnet kan ju svika och situationen dramatiserats lite. Känns också lite konstigt att han hade nämnt ”the higher ups”, hur ofta korsar spelarna och styrelse vägnar egentligen?

Vikingmodo : Ja, spelet har hackat i en hel säsong och senaste 10 med få undantag blivit i det närmaste sämre. Lägg därtill haveriet i kvalet i våras. Från 2-0 i matcher och sen torska 4 raka utan att lyckas väcka spelarna.

Ja spelarna underpresterar gravt, att man sparkar tränaren betyder inte att allt är hans fel. Som jag varit inne på är det en nödvändig rockad för att försöka rädda säsongen. Det här är ändå Karlins 5:e säsong så går knappast att anklaga oss för att sparka tränarna hela tiden. Målet är SHL direkt, om det är realistiskt? Jävligt svårt att veta, jag har hela tiden varit inställd på att det kommer att bli tufft.

Dessutom har vi inte heller 6 miljoner extra som alla tidigare lag haft vid degradering.

Vikingmodo : i min värld blir det lite pest eller kolera i läget modo är i. Jag tycker det är rimligt att låta Karlin gå i det här läget men jag hade totalt sett ändå velat ha honom kvar utifrån den långsiktiga bilden. Risken att vi bara åker in i en ny jävla tränarkarusell nu är otroligt hög. Överhängande. Tror inte ett skit på att vi har en chans att gå upp nu när vi kickat Karlin med tanke på vad vi får istället. Och ny karusell är sämre än att ge Karlin lite för mkt tid. Hade mycket hellre sett honom få chansen att vända det här säsongen ut iaf. Vilka huvudtränare existerar det ens som teoretiskt skulle kunna bli långsiktiga i Övik?

« · 2950614 · »