1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481651 inlägg · 4079 ämnen

J-20 Kvartsfinal VF-MoDo

« · 1012498 · » Till forumet


Sv: J-20 Kvartsfinal VF-MoDo
FreddanVF: I morgon är ni utanför slutspel med både A-lag och A-jun.
Kommentera

Sv: J-20 Kvartsfinal VF-MoDo
spAps: Hade helt missat att det var juniormatch. Undrade varför det var sånt drag i eran GB. Men fokus ligger ju än så länge på A-laget... just det ju ni e ju inte med längre...
Kommentera

Sv: J-20 Kvartsfinal VF-MoDo
FreddanVF: Kul att du tittade in förresten, när det stod klart att Frölunda gick vinnande ur det hela. Bättre sent än aldrig, eller nåja...
Kommentera

Sv: J-20 Kvartsfinal VF-MoDo
spAps: Jag såg den inte, jag pratar om spearing i allmänhet. Att köra klubban i magen på någon som ett spjut har lika lite att göra på en hockeyrink som Holmqvists snyting på Rickard Wallin eller Wernbloms crosschecking för att jämföra. Eftersom han fick för spearing så har han ju träffat. Annars hade han fått 2+2 för försök till spearing.
Kommentera

Sv: J-20 Kvartsfinal VF-MoDo
FreddanVF: Med tanke på hur mycket åsikter som fanns om den där "spearingen" så skulle jag bli väldigt förvånad. Vi satt på rad 3 bakom Modos bås och snacket i laget var dessutom att det var en löjlig utvisning. Simon C-N var helt vansinnig över domslutet, vilket kanske iofs inte säger så mycket?

Långa stunder, framför allt i första och delar av tredje så spelar vi riktigt bra, och det var bara vissa spelare i VF som drog igång det hela. Kan bli en god morgondag.
Kommentera

Sv: J-20 Kvartsfinal VF-MoDo
FreddanVF: Jepp, jag såg det. Men precis som du skrev så var den säkert såpass ful att det inte kommer råda några tvivel om avstängning.
Kommentera

Sv: J-20 Kvartsfinal VF-MoDo
spAps: JAg skrev Att det vAr en bedömningssAk som domAren säkert Avgör efteråt om hAn skA rApporterA eller inte.
Kommentera

Sv: J-20 Kvartsfinal VF-MoDo
För övrigt så var hela VF på Svedberg efter det avgörande målet, såg helt djävla sjukt ut.
Kommentera

Sv: J-20 Kvartsfinal VF-MoDo
Nu sitter jag i bilen och har hittat lite ström. Det var bara Frölunda i OT så det får väl anses vara rättvist att de vinner, men som sagt; vi fick 2 bortdömda och vid 3 av 4 VF-mål är hela laget på domaren och skäller. Timråfansen skulle kontrat med att vi alltid gnäller på domaren, jag anser att det fanns skäl till att ifrågasätta domaren. Vi får hoppas på annan domare imorgon, gärna en som inte snackar arbetargöteborgska.

Jag tror INTE att Bjuhr är avstängd imorgon. Utan Eller och nr 8 i VF så vinner vi. Nu måste jag bara fixa så att jag får åka dit och titta.

Bilder kommer under kvällen!
Kommentera

Sv: J-20 Kvartsfinal VF-MoDo
FreddanVF: Spearing innebär väl inte per automatisk MP? Isåfall hade han väl fått det direkt?
Kommentera

Sv: J-20 Kvartsfinal VF-MoDo
En spearing är nog såpass ful att det kommer bli MP. Men vem vet. Det är ju en bedömningssak som domaren kommer ta hänsyn till efter matchen om han ska rapportera eller inte.
Kommentera

Sv: J-20 Kvartsfinal VF-MoDo
Martin S: Match penalty ger automatiskt en match avstängning.
Kommentera

Sv: J-20 Kvartsfinal VF-MoDo
Martin S: Det är ju MoDo som är derabbat så Bjuhr får väl lira igen nån gång nästa år... :-/
Kommentera

Sv: J-20 Kvartsfinal VF-MoDo
Martin S: För tillfället är det GA-MI på swehockey. Men de hinner ju ändra.
Kommentera

Sv: J-20 Kvartsfinal VF-MoDo
Poffa: Frölunda utan Jocke A, Lars Eller och Erik Karlsson imorgon. Undra om Bjuhr blir avstängd.
Kommentera

Sv: J-20 Kvartsfinal VF-MoDo
Poffa: Extra surt efter 2 bortdömda mål.
Kommentera

Sv: J-20 Kvartsfinal VF-MoDo
Poffa: Abbarns.
Kommentera

Sv: J-20 Kvartsfinal VF-MoDo
spAps: Batteriet till shinzas laptop verkar iaf ha kastat in handduken.
Kommentera

Sv: J-20 Kvartsfinal VF-MoDo
Satan. Precis då MODO blir fulltaliga gör Frölunda vinstmålet.

Match tre i morgon.
Kommentera

Sv: J-20 Kvartsfinal VF-MoDo
4-3, Det va la gött de va lag gött de....
Kommentera

Sv: J-20 Kvartsfinal VF-MoDo
Salle: I samma sekvens fick en FHC:are 2 min för roughing.

Och nu är det 1 minut kvar att döda för MODO.
Kommentera

Sv: J-20 Kvartsfinal VF-MoDo
Poffa: Ajdå. Det luktar gonatt.
Kommentera

Sv: J-20 Kvartsfinal VF-MoDo
Poffa: Mindre bra av vår kapten. Han behövs ju i såna här lägen.
Kommentera

Sv: J-20 Kvartsfinal VF-MoDo
Och 32 sekunder in får Bjuhr 5+20 för spearing.
Kommentera

Sv: J-20 Kvartsfinal VF-MoDo
Nu kör vi. OT har börjat.
Kommentera

Sv: J-20 Kvartsfinal VF-MoDo
Usch, OT är mer ett sinnestillstånd än en spelform, och jag gillar det inte särskilt mycket.
Kommentera

Sv: J-20 Kvartsfinal VF-MoDo
3-3 efter 60 minuter. Förlängning väntar.
Kommentera

Sv: J-20 Kvartsfinal VF-MoDo
Poffa: Och nu blir det OT.
Kommentera

Sv: J-20 Kvartsfinal VF-MoDo
Den här "ta med datorn på hockey"-grejen är klockren, måste jag säga. Spännande att få följa matchen via liverapportering.
Kommentera

Sv: J-20 Kvartsfinal VF-MoDo
Nu verkar spelet äntligen vara igång igen.
Kommentera

Sv: J-20 Kvartsfinal VF-MoDo
Martin S: Om jag fattade Shinza rätt så står klockan på 13.42 då man byter målen. Hela utvisningen är alltså kvar.
Kommentera

Sv: J-20 Kvartsfinal VF-MoDo
shinzawai: Hur mycket är det kvar av PP när målet är på plats igen? Om det blir sudden så är det max 20 minuter som gäller och sedan är det straffar som gäller, bla så vann Västerås mot Malmö på straffar idag. Där väntar en tredje o avgörande match imorgon.
Kommentera

Sv: J-20 Kvartsfinal VF-MoDo
shinzawai: Ingen uttag i Frölundaborg? Eller vänta, de har nog inte ström i arenan.
Kommentera

Sv: J-20 Kvartsfinal VF-MoDo
Jag har inte batteri för den här fördröjningen!
Kommentera

Sv: J-20 Kvartsfinal VF-MoDo
Poffa: Domaren är skäl nog för omspel om vi torskar. Jösses.
Kommentera

Sv: J-20 Kvartsfinal VF-MoDo
shinzawai: Om vi förlorar får vi kräva omspel. :-)
Kommentera

Sv: J-20 Kvartsfinal VF-MoDo
Just nu står det 4 målburar på isen. Vi byter tydligen mål nu. Hmm?

Måste ha hänt nåt med Modos målbur som gör att man måste byta båda två (de får så klart inte vara olika).

Bara i Frölundaborg....
Kommentera

Sv: J-20 Kvartsfinal VF-MoDo
shinzawai: Och vi vet ju hur bra dom funkar i F-borg... :-)
Kommentera

Sv: J-20 Kvartsfinal VF-MoDo
Modos mål verkar skadat, det står ur position och vi väntar på en funktionär, eller nåt.
Kommentera

Sv: J-20 Kvartsfinal VF-MoDo
13:42 spelade. Skulle känas surt att förlora den här matchen med tanke på att Modo gjort 5 mål egentligen.
Kommentera

Sv: J-20 Kvartsfinal VF-MoDo
Martin S: Jag sitter och snackar med en Göteborgare nu, han är lika nöjd med domaren som jag. Han är riktigt usel. Han har rejäl gråstarr den här killen.
Kommentera

Sv: J-20 Kvartsfinal VF-MoDo
Martin S: Det verkar ju vara Brännholm som åkte ut?
Kommentera

Sv: J-20 Kvartsfinal VF-MoDo
shinzawai: Haha! Han tog bara VF-killen. Lika stor skandal.
Kommentera

Sv: J-20 Kvartsfinal VF-MoDo
shinzawai: Hemmadomare?
Kommentera

Sv: J-20 Kvartsfinal VF-MoDo
2 min roughing på en Modoit. Skandal att han inte tar båda.
Kommentera

Sv: J-20 Kvartsfinal VF-MoDo
Victor gjorde just 4-3 men domaren blåste av för fort. Han insåg inte sitt misstag och 3-3 står. Han har alltså blåst Modo på två mål än så länge.
Kommentera

Sv: J-20 Kvartsfinal VF-MoDo
13 min spelade.
Kommentera

Sv: J-20 Kvartsfinal VF-MoDo
Salle: Nu är jag online igen. Modo har spelat riktigt bra och kvitteringen kanske känns någorlunda rättvis totalt sett, men onödigt då Modo haft flera PP i tredje.

T Forsberg känns för lätt tom för juniorhockey, förlorar många närkamper. Bjuhr riktigt bra.
Kommentera

Sv: J-20 Kvartsfinal VF-MoDo
spAps: Satan.


51.313 - 3 SH1FHC14. ANDERSSON, Joakim 
 (7. LASU, Nicklas
 33. ELIASSON, Simon)
Kommentera

Sv: J-20 Kvartsfinal VF-MoDo
Salle: Ducka för glasflaskorna shinza!
Kommentera

« · 1012498 · »