1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 533621 inlägg · 4126 ämnen

Jag förlorade allt på tipset

Sv: Jag förlorade allt på tipset
NuMountain: Jag vet inte riktigt. Vis av egna experiment så brukar kombinationen ost och vin vara väldigt behaglig för stunden men huvudvärken brukar komma som ett brev på Posten. Det kan inte ha varit efter Postens utlokaliseringar som du märkte detta fenomen med minskad huvudvärk, jag menar eftersom att man nu längre inte vet om det kommer några brev på Posten. Eller menar du det där skallmätningsinstitutet eller vad det nu hette när du talar om huvudverk ;-)

westerlind: Så sant så, hmm, att man inte har tänkt på det där. När man ändå ser ut som en babyface så varför har man då inte försökt slå mynt av det. Jäklar, nu fick jag någonting att tänka på!

Paddan: Paddan: Hm? Efter att ha funderat i en microsekund, (Vilket säkert kan skrivas på ett effektivare sätt.) så har jag kommit fram till att de flesta bokstavskombinationer kan "sluddras fram fint och osammanhängande"på ett bättre sätt än utan alkoholintag, oavsett det språk man för tillfället försöker sig på. För tillfället sluddrar jag tom. med tangentbodet. Det har nog att göra med ett integ av vitt vin, oliver och ost. Kan det vara så att den lagrade osten gör att man får tendenser till huvudverk, förrsten? När jag ökade intaget av de övriga ingridienserna gick den över och jag mår numera riktigt, riktigt fint. (Absolutister som vägrar äta lagrad ost vet inte vad jag pratar om nu.)

Paddan:

Varför göra det enkelt, när man kan krångla till det? Jag gillar Kärrans teknik - Där är det raka puckar: "Hej, jag går väl in som ungdom?" Sedan betalar man och går in.

Enkelt och billigt.

NuMountain: Vilka då, kvinnorna? ;-)

knaskamilla: Hmm, då kanske man ska leta fram sitt gamla kårleg från MH och spatsera ner.......nej, förresten, vad dum jag är. Jag har ju redan sittplats, jaja, så tokigt det kan bli.

Paddan: Har de inte "ombudsman"?

Paddan:

Man går till kansliet och säger: "hej, Nicke sa att man fick köpa ett ståplatskort till ungdomspris även om man är äldre, om man är student" och så visar man sitt (o-)giltiga kårleg. Vips, så äger man ett ståplatskort som det står vuxen på!

NuMountain: Det knepiga är ju hur de överhuvudtaget lyckas att sluddra så där fint och osammanhängande efter alkoholintag som vi svenskar kan göra genom att använda oss av just sådana bokstavskombinationer som å+h, ä+h eller storfavoriten ö+h. Dessutom så har de ju också saknat sådana självklara ord som inte borde saknas i ett riktigt språk som smörgåsbord och ombudsman och därför sett sig tvingade att införliva dessa svenska influenser i språkbruket.

Paddan: Ändå så har man inte så långt som till Ö inom engelskan. Det märkliga är ändå att man blivit tvungen att hitta på så ohyggligt många fler ord ( än inom det svenska språket.)med de få bokstäver man har lyckats producera för att kunna kommunicera med varandra. För att inte tala om; att man ändå är tvingad att lita på att andra länder med andra språk, tar sig tid att lära sig engelska för att "de" skall kunna göra sig förstådda med omvärlden.

Paddan: Kärran är bra på det där...

knaskamilla: Apropå ingenting, hur gör man förresten när man köper ståplatskort för personer under 18år och får ett för vuxna?

Paddan:

Ja, det var länge sen jag slutade plugga också...fast sen jag började på högskolan har jag liksom varit tvungen att börja igen (eller, börja - helt enkelt).

knaskamilla: Det gör du nog det, speciellt som det var ett antal år sedan som jag slutade plugga också.

westerlind:

Äh...

Paddan:

Okej. Då undrar jag om inte jag klår dig iaf, trots avsaknaden av D... ;)

NuMountain: Säger som President Bush´s pressekreterare när Bush precis lagt fram ett beslut om devalvering "Engelska är ett svårt språk och George har inte kommit längre än till C än".

knaskamilla: I och för sig bara med Godkänt, men ändå. Man har ju de där poängen trots allt.

knaskamilla: Vad är du för estet förrseten..?

Paddan: Finns det D i svenska? I sådana fall är det dags att jag tar upp det nu. Risken är stor att jag inte hinner från A till Ö annars.

Paddan:

Klarat igenom med vilket betyg?

D-kurs i engelska...låter intressant. Jag läste bara till C, och den fick jag välja som individuellt val. Är man estet så är man.

knaskamilla: Kanske det, grammatik har aldrig varit min starka sida men ändå har jag på något sätt klarat mig igenom A-, B-, C- och D-kurserna i engelska. Nog för att det var svenska som vi talar om nu, men ändå....

NuMountain:

*puh*

Det var det jag hoppades.

knaskamilla: Nej. Endast din position som prolif. Din position som profil har du ärligen, om än aningen dubiöst, förtjänat.

Paddan:

Heter det inte "den platsen ÄR förrseten"?

knaskamilla: Det var väl inget svårt ord. "Nej, jag har inte suttit där på senaste tiden, den platsen var mest förrseten".

NuMountain:

Så om jag tiger om folks stavfel och felskrivningar så tappar jag min position som profil?

mike66:

Vilket ord ska du kolla, "förrseten"?

NuMo är ju här. Och Paddan. Alltså är inte du och jag alla.

mike66: koppla av "knasfunktionen" och låt knas jobba för brödfödan som prolif. (Nu lämnade jag medvetet ett stavfel till henne att arbeta med.)

Ska kolla ordlistan på detta ord, förrseten.

knaskamilla & mike66:

Hahaha, ni är för gulliga. Ni ska inte vara oroliga, jag bara ler åt såna där portionsangrepp. Jag vet att jag svarar blixtsnabbt, det är bara ni som inte begriper det...

knaskamilla: Precis, och just nu är det alla. Men jag vet hur det känns att vara hackkyckling. Förrseten så är det bättre med flera ölbackar i ishallen än ett hack i b****n.

Gonatt.
ZZZZZzzzzz.......POWER.......zzzzZZZZZZ.........power.....ZZZZzzz

mike66:

"bry dig inte om att alla hackar på dig."

Alla? Såvitt jag vet är det bara du och jag.

knaskamilla: Ähh det är ju helg så nu kan vi väl vara lite snälla med varandra? westerlind, bry dig inte om att alla hackar på dig. Man blir bara stressad också går det ännu långsammare.

westerlind:

Du får väl tänka lite till, det är du ju bra på har jag hört.

knaskamilla: "westerlind: Tjalala...nu är jag inte ensam, i alla fall. Thank you, mike66."

Jag är inte riktigt säker på vad du menar: Har du haft herrbesök? Kan du utveckla det här?

westerlind:

Tjalala...nu är jag inte ensam, i alla fall. Thank you, mike66.

westerlind:
Gå och lägg dig nu. Mannen som uppfann slowmotion ;) Det där har jag alltid undrat över vad det är man ska tänka på? Min lärarinna i lågstadiet sa alltid åt mig att tänka först och handla sedan när jag hade gjort något bus. Jag funderar ännu på vad hon menade?

ZZZZZzzzzzz....POWER......power...ZZZZZZzzzzzz....POWER...power

mike66:

Det var då ett jäkla hackande på min skrivhastighet. Jag försöker tänka efter innan jag skriver - Det borde du pröva också.

Ett tips: Det är bra ett tänka efter, men det är bättre att tänka före.

Jag har prövat det själv flera gånger och det funkar fin-fint.

westerlind:
ZZZZZZZzzzzzzz POWER power zzzzzZZZZZZ

Gonatt

Ska du skriva en hel uppsats eller?

mike66:

Ja du har rätt, du har fel! Men det finns ett lätt sätt att göra rätt - Gör inte fel! Men visst, det kan bli en hel del fel i spel, det vet jag.

Tack för den intressanta förklaringen.

Ett säkert tips: Nu ska jag sova.

ZzzzzZZzZz...ZZzzZZ...Z-län......

Kom igen nu westerlind innan jag somnar;)

westerlind:
Seriösa spelbolag? Tycker istället att de oseriösa spelbolagen ska ta lärdom av mitt sätt att hantera denna fråga. Inget daltande, utan pang på och ändra till det rätta. Rätt ska va rätt även om rätt ibland kan vara fel. Du kan rätta mig om jag inte har fel!

westerlind: Ja. tänk, om vi inte passar oss så kanske det blir artiklar och intervjuer om det här i media för att smutskasta HS för att de använder osjysta medel. ;-)

westerlind:
Själv har jag vunnit 5 po plus dina tre så jag tog alltså igen 8 po eller har jag rökt på igen? Du kan gott få vara lite arg emellanåt också. Man kan inte va go o gla alla dar;)

Paddan: Jag har ju redan låtit honom få ett tips av mig, det får räcka.

Har vi fått vår första spelskandal här? Sånt här kan få otrevliga konsekvenser: Själv hade jag redan hårdfirat ännu en trepoängare, när mike66 plötsligt drog ner rullgardinen.

Glädjen byttes ut i sorg och tomhet...

westerlind: Har du påtalat detta för Mike66 då? Eller sitter du och väntar på att han ska komma på den lösningen själv?

Paddan:

Hade han haft någon hut i kroppen, så hade han agerat som seriösa spelbolag: Bägge resultaten skulle naturligtvis fått poäng. Det är ju självklart.

westerlind: Ja, där ser du, det blir bara tokigt när man tippar med hjärtat ;-)

« · 117772 · »