I och för sig tycker jag du har en poäng där: Boork och kungen blir svåra att rubba, men knas kanske kan ersättas med Tomas di Leva eller Marit Paulsen, fast jag tycker nog knas har sina kvaliteter ändå. Tror du på allvar att di Leva eller Paulsen tillsammans skulle kunna komma upp i ens halva nivån av knas mystiska inlägg? Jag tror du skojar.
westerlind: Jag har för mig att det var en tävling om laglåtar på hockeysnack för nåt tag sen. Jg tror att de flesta som röstar på en sån tävling röstar mer på sitt lag än på den låt som de egentligen tycker är bäst.
Jag säger som poffa, jag orkar inte lyssna på eländet, mest eftersom min dator lägger sig i koma när jag försöker använda Realplayer. Av bilden att döma så misstänker jag att det är dragspel och gnisslande fioler, så jag sörjer inte vad jag går miste om.
Jag antar att Södertäljes spännande låt i jämförelse är en hitliste-etta. Ändå ger du mig en idé: Tänk vad intressant om vi varje år hade en melodifestival för Sveriges alla hockeylåtar? Timrås dansbandskungar skulle säkert gå hem i stugorna, men jag hoppas Hockeyförbundet kommer ha vett nog att förbjuda hormonstinna amazonraggare att rösta.
Å andra sidan skulle det ge en välbehövlig uppryckning för fjollandet med musiktävlingar: Vilken befriande upplevelse att få se manliga hårdrocklåtar sopa banan med allehanda fjöllåtar som vi tvingas utstå varje år i Melodifestivalen.
Nu ska jag vara först med nyheten: FEL LÅT VANN! Hur f-n kan man låta svenska folket rösta på melodifestivalen? Hade en smakfullt sammansatt jury fått bestämma så hade alla låtar blivit diskade på grund av bristande talang. Bara en sån sak - inte en enda hårdrocklåt: Skrämmande.
Hade det däremot utlysts för vad det var - en festival i smaklösa kläder, sjärtvickning och inställsamt beteende så hade det naturligtvis haft sitt fullständiga berättigande.
Lika lite som jag vill att okunniga människor ska laga min bil eller företräda mig som advokat vill jag att Sveriges tonåringar ska bedöma vilken som är den bästa artisten och låten efter hur söta sångarna är. Nä, det var bättre förr.
Va, är det sant - var såg du Roger? Här har jag suttit och väntat och väntat på min hjälte och när han äntligen dyker upp så missar jag honom. Tragiskt.
Vad säger du "push up" - hur kunde jag missa det? Du vet ju att jag har teven i ett av mina andra rum och inte har jag tid att springa och kolla på alla människor som vill kråma sig i rutan när det finns stimulerande intellektuella debatter på Hockeysnack.
Och vad är det för fel på "push up"? Allt som gör kvinnor ännu vackrare har mitt helhjärtade stöd. För övrigt bär jag alltid "push down" när jag går och ser mig omkring på badstranden...
Var inte så självkritisk, jag är säker på att du sjunger bättre än mig. Ta på dig något lämpligt och kom hit och provsjung så lovar jag att du ska få ett rättvist utlåtande om din star quality.
Nä, jag tror det var 15 års åldersgräns, två av tjejerna som var 13 resp 14 i gruppen fick därför inte vara med. Men Kamilla hade säkert klarat gränsen.
westerlind: Hon som sjung i gruppen Fame såg inte så pjåkig ut, bra låt också - Småtjejerna i Bubbles har några år kvar upp till min 10 i topplista. Förrseten, var det inte en åldersgräns satt på 18 år för deltagarna?
Va f-n är det här - ingen Roger Pontare. Om inte schlagerkungen får vara med och sjunga ståtliga hymner över vildmarken så kan de lika gärna lägga ner eländet. Fast Alcazar var söta.
westerlind: Oj, är det den jobbiga. De är i Riga i år va? Jag hoppar övr det. Nästa år är de nog på Irland igen. Johnny Logan vinner nog ikväll igen=))
Hängeru inte me? Festivalen för lallande fånar såklart. Om inte miiike ställer upp så undrar jag: Är Roger Pontare med? Ifall han kliver in och sjunger MoDo-låten så går jag i spinn direkt och ringer och röstar.
I och för sig tycker jag du har en poäng där: Boork och kungen blir svåra att rubba, men knas kanske kan ersättas med Tomas di Leva eller Marit Paulsen, fast jag tycker nog knas har sina kvaliteter ändå. Tror du på allvar att di Leva eller Paulsen tillsammans skulle kunna komma upp i ens halva nivån av knas mystiska inlägg? Jag tror du skojar.