1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481447 inlägg · 4078 ämnen

Karlskoga - Modo 2019-12-01

« · 2010118 · » Till forumet


Sv: Karlskoga - Modo 2019-12-01
Rytter: Jo jag håller med om att dom varit helt bedrövliga! Men jag tycker inte att dom varit det i hemmalagets favör. Det är vi som tagit bedrövliga beslut som lett till korkade utvisningar, vi har gett domarna chansen att plocka oss. Oftast i anfallzon dessutom
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2019-12-01
Tarasov:

Synd på målskillnaden oxå
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2019-12-01
hockey_21:
Vet inte, jag utgår ifrån att man tränar så hårt man kan. Antagligen har lagen lite olika strategier, men tänker att topplagen ligger på lite extra. Det skall förhoppningsvis löna sig från Februari och framåt.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2019-12-01
JoseGonzales: svårt för JFK att kunna det när han 80% fokuserar på domarens bedrövliga insats. Ibland för mycket, men ibland med rätta.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2019-12-01
hk: Självklart har du en poäng, men jagar man inte som ett tok minskar ju risken för att bli bortgjord
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2019-12-01
Tarasov: bp är nästan värre än pp.
Får inte se ut som det gör idag. Inte om man vill vara ett topplag.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2019-12-01
Eller: Med en räddningsprocent på 58% så är frågan om man öht har huvudet med sig ikväll?
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2019-12-01
Rytter: Absolut, när man bestämmer sig för att höfta något så extremt viktigt och spelavgörande som en utvisning kan en hel match ta skada, en hel series resultat bli inkorrekt. Min kommentar är i referens till mentaliteten "Domarna ska blåsa mindre i HA, det är ju löjligt att blåsa för si och så" medans reglerna i hockey är till för att följas och å det närmsta man kan med mänskliga domare uppnå en professionell domarnivå där man ser till att spelare inte blir skadade eller slåss eller beter sig illa.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2019-12-01
hockey_21: är det detta som kallas att spela med huvudet under armen?
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2019-12-01
hockey_21: tror det knappt funnits tid med träning då spelschemat är så tight
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2019-12-01
NuMo: sedan skall de stanna varje halvtimme med 20 varv runt bussen i maxtempo haha
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2019-12-01
Rytter:
Jag känner mig rätt lugn, vi fick rätt bra betalt under hela vår segersvit. Det är första gången vi släpper in 5 mål, vilket händer någon gång under en säsong. Däremot är det dags att ta tag i PP-spelet för det skall inte behöva vara så dåligt och fantasilöst som det är. Sen vore det lämpligt att börja bygga lite på en längre segersvit nu.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2019-12-01
Chivaz:

Fast det blir ju inte kvalitetshockey om man gissar och blåser på alla "det kanske var utvisning", ännu sämre kvalitet blir det när man helt ändrar nivå under pågående match.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2019-12-01
J F K: Vi får nog vackert vänta på att Hanses ska spela sig i form innan vi har en hyfsad målvakt iaf. Lär bli nån gång i Januari-Feb.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2019-12-01
Rytter: Vore kul om Modo någon säsong kunde vara mer jämn, det är alltid så mycket upp och ner, lyckligtvis har det varit mycket upp denna säsong men det är ändå på sitt sätt obegripligt att detta lag exakt är det lag som spelade helt fantastisk hockey för en månad sedan och som nu ser ut som ett försäsongslag där man inte känner till varandra och domarnivån.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2019-12-01
Tarasov: Brukar inte Björn vara känd för att träna ner sina lag väldigt hårt i november?
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2019-12-01
Tarasov: De skulle behöva en lång tråkig bussresa hem och fundera lite. Men det är ju min lite sadistiska sida som försöker tränga igenom.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2019-12-01
Chivaz
Ja och utvecklingen går lyckligtvis åt rätt håll där.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2019-12-01
wolper:

Lugn, det är långt kvar dit. Vi kan ju lika gärna vara inne i en ny 10 matcher segersvit då. Trots att det hackar är ju inte spelet lika illa som i början på årets serie, och vi har ju lyckats studsa tillbaka efter en förlust direkt. Så någon djup svacka är det inte.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2019-12-01
NuMo:
Man har flugit två ggr, till Kristianstad och Karlskrona.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2019-12-01
wolper: Tommy Enström i pp? Måste ju finnas någon bättre på blå.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2019-12-01
hk: Underbart incestuös syn du har på det hela. Domare ska absolut blåsa på alla regelbrott utan undantag. Jag vet inte vad det är för klassisk rough-house hockey du vill se med genuina slagsmål och svåra skador, men jag vill se ren välspelad kvalitètshockey, inte UFC on ice.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2019-12-01
Heyerdal:

Bik sköt alltså 4 skott mot oss och gjorde 2 mål.
Då blir det svårt
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2019-12-01
Heyerdal: Skotten i 2:a 4-13 , mål 2-0
5 PP för Modo
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2019-12-01
Heyerdal: Det är väl bussresor som gäller nuförtiden va?
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2019-12-01
Vi leder allstå skotten med 21-12 men i vi ligger under med 5-0
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2019-12-01
wolper: fan att man boka timråmatchen. Skall vi se ut såhär kommer de ju leka med oss. Man blir ju aldrig klok på modo. Aldrig någon jämnhet så sjuka dippar
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2019-12-01
Heyerdal: Ja, hade lagen bytt målvakt så hade vi varit i ledningen idag. BIK hade mer övertag de två första perioderna mot Löven än de har haft det mot oss nu. Skotten är 4-13 i andra och ändå gör de 2-0.

Linus Lundin har verkligen en svacka...
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2019-12-01
Gavelo: Tik har både vettigare försvarsspel o bättre målvaktsspel, syntes idag då de var hårt pressade hela tredje
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2019-12-01
Gavelo:

Så länge vår svacka inte leder till mer än en förlust i rad så kommer vi ligga med i toppen och tävla. Visst vi är i en svacka nu och måste ur den, vi vet ju alla vilken nivå vi kan hålla.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2019-12-01
wolper: gillar att en modospelare tar in pucken och fyra står och stirrar pp är ett skämt som resten av spelet idag
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2019-12-01
jonsson: Hela Modo är just nu inte ens värt att kommentera!
Som vanligt, sämst när det gäller.
Det är vi ju vana vid.
Vinner aldrig matcher som skall vinnas, denna säsong ett undantag mot Löven men annars aldrig och då menar jag aldrig
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2019-12-01
Rytter:

Lite sent att ta timeout oxå
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2019-12-01
jonsson: Det tycker jag inte. Första en och en halv period mot Tingsryd var lysande. Jag tror inte jag sett en spelmässigt ojämnare match den här säsongen. En match där allt går in och vi inte får in pucken är ingen ordentlig svacka.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2019-12-01
Gavelo: Vilken insats av domarna ikväll, lyckats tappa båda lagen och publiken. Helt sjukt.
Vi lyckas dock vara ännu sämre..
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2019-12-01
AddMan: Bik är nog nöjda med 4-0 ja 5-0 nu så Modos övertag är nog inte så konstigt
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2019-12-01
jonsson: Att gå från att dominera AS till att vara sämre än Timrå får nog kallas för svacka
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2019-12-01
J F K:

Nonchalant av Norlinder som gör att vi tappar 3 man i anfallet och åker på kontringsmål.

Han måste rycka upp sig, han kommer aldrig med i jvm skulle jag tro.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2019-12-01
jonsson: ja nu känner man igen modo. Haha å där slår det bort klubban å okonsekvent.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2019-12-01
wolper:

Kan man säga att vi är i en svacka
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2019-12-01
J F K:

Sunna ju tydligt hur han kastar sig. Ingen som försöker stå på benen ramlar sådär.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2019-12-01
wolper: Helvete vad Norlinder är dålig nu. Vad sysslar han med?
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2019-12-01
jonsson: Som någon tidigare skrev så måste Modo lära sig att anpassa sig efter domarnivån, det är det eller storstryk, just nu går dom i fällan gång på gång.
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2019-12-01
J F K: konstigt att bikarrn inte åker ut i tekningen den nivån ju. Två felaktiga.Väldigt konstig nivå. Skulle va kul om de kunde ha samma niv varje match
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2019-12-01
J F K:

En protestutvisning,
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2019-12-01
J F K: domarna är lika bra som vårt spel idag (även om vi spelat upp oss i 2:a) tråkigt att de vill vara i centrum och blåsa sönder en match så här
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2019-12-01
J F K: whiplash på nacken också stackars kille
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2019-12-01
Rytter:

Ja, då kunde han ha tagit den på Karla oxå.
Pajasnivå deluxe
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2019-12-01
Gavelo: Skojar domarna? Lilla Enström brottar enkelt ned en femton kilo tyngre kille som faller som en fura...
Kommentera

Sv: Karlskoga - Modo 2019-12-01
wolper:

Passningarna är ju inte på bladet precis
Kommentera

« · 2010118 · »