1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480191 inlägg · 4078 ämnen

Kristianstad - Modo 2021-10-08

2237463 · » Till forumet


Sv: Kristianstad - Modo 2021-10-08
Från Hörnefors: Förväntar mig ett minst lika bra intro i Hägglunds när jumbotronen är på plats.
www.youtube.com/watch?v=-l-FfKAwjJc&ab_channel=BleacherReport
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2021-10-08
KB65: Dessutom hade vi haft Barto i mål
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2021-10-08
Tarasov: Gärna i Schweiz eller Ryssland, tror karlas spelstil passar perfekt i khl.
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2021-10-08
KB65:
Man blir lätt illamående när man tänker på det.
Men nu ser vi framåt mot onsdag, fan vad jag ser fram mot den matchen.
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2021-10-08
Supertrött:
Hoppas han får ett riktigt fett kontrakt nästa kontrakt det är han värd
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2021-10-08
Supertrött: Man kommer ju aldrig riktigt släppa den där bitterheten över hur allt slutade 19-20. Speciellt när man ser alla våra spelare leverera på högre nivå.

F. Olofsson 3+5
P. Karlkvist 3+4
K. Rosdahl 2+5
A. Tambellini 1+4
J. Johnsson 0+6
T. Hedberg 1+4
Samtliga i ledande roller i sina lag och topp 5 i interna poängligorna.

M. Norlinder och V. Berglund är och försöker slå sig in i NHL efter en bra första säsong i SHL.

B. Hellkvist leder framgångsrikt Leksand till övre halvan av ligan.

Vi hade haft bra förutsättningar att etablera oss om vi fått chansen att spela till oss den där platsen i SHL.
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2021-10-08
Man kräks lite för varje poäng Karlqvist gör just nu......
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2021-10-08
hompa90:

När kommer domen på det där?
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2021-10-08
Monno:
Det jag gillar med honom är att han har skalle i matcherna, tar ofta en tackling i rätt läge.
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2021-10-08
Monno: Exakt, han kommer spela i SHL med MoDo nästa år.
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2021-10-08
ToddW: Aagard verkar var en fantastiskt härligt person.
Det känns förjäkla surt att han till 99,9999% säkerhet spelar i SHL nästa år. Verkar ju dock skaffat en fjälla från stan så vi har ju en mikroskopisk chans att han inte nappar på SHL. Men mest troligt tappar vi honom. :-/
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2021-10-08
J F K: Det ser ut som själva tacklingen tar litegrann men genom att Kik spelaren har fart framåt så trycks ansiktet in i axeln.
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2021-10-08
hompa90: Måste bara applådera ni som var på bortastå i Kristianstad. Ni var fantastiska! Helt otroliga MoDoiter. Älskar er!
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2021-10-08
J F K: Tycker att det ser ut som att KIK spelaren böjer ner huvudet i situationen då Sam är så pass mycket längre. Hoppas verkligen han frias, hade varit skillnad om inte KIK spelaren spelade vidare i matchen och fått en hjärnskakning. Hoppas det tas med i beräkningen.
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2021-10-08
ToddW: Jag har en rätt stor tv och har kikat ett par gånger. Jag är inte ens säker på att den tar i huvudet. Det är i alla fall ingen ren träff, utan i sådana fall träffar han bara litegrann.

Farligt är det ändå i och med att det kunnat träffa illa.
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2021-10-08
ToddW: Skriv fast han på flera år !!
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2021-10-08
Redbullen: hade Vigge hetat marcus Sörensen hade detta aldrig tagits upp. Hoppas han går friad.
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2021-10-08
Saleva: gillar verkligen Aagard. Han verkar vara bra på att få ihop gruppen och är typ alltid glad/positiv. Tror han är extremt viktig för lagets sammanhållning.
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2021-10-08
Nucky:

Skulle behövts på onsdag mot HV.
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2021-10-08
Nucky: Förutom att spelare blir skadad så är det tråkigaste med detta att det drabbar sporten och straffar fysiskt spel.
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2021-10-08
Gavelo: Ja, den som Sven delade ut då det blev lite gurgel var likadan.
KIK-spelaren ser TYDLIGT när Sven är på väg, och sista stund vänder han sig mot sargen med ryggen mot banan. Fantastiskt korkat, och kanske ännu dummare att bli arg på Sven för att han fullföljer.
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2021-10-08
Nucky: Dessa tacklingar nära sargen när puckföraren inte tar något som helst ansvar utan sätrar sig själv i dåliga situationer genom att spela hockey med ansiktet på sargen.
Var flera sådana situationer igår.
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2021-10-08
DrCox: Beror på kraften i träffen, men jaja
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2021-10-08
Nucky: Hade det varit en klockren träff hade inte Kik spelaren spelat vidare.
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2021-10-08
Tyler Durden: På filmen ser det tyvärr ut som en klockren "träff", så avstängning lär vänta. fuck, fuck, fuck..
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2021-10-08
Tyler Durden:

Kan aldrig ha träffat speciellt, då hade krupic inte spelat vidare. Tyckte reaktionen från krupic kom sent när jag såg den live och jag tror han spelade över lite. Möjligen en touch, men som sagt hade han fått den rakt i huvudet av big sam hade han knappast spelat vidare.
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2021-10-08
dempa: Sker gästabudet i Nyköping kräver jag att få ta med egen munskänk
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2021-10-08
Redbullen: Det var ju mindre bra. Träffar han verkligen huvudet?
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2021-10-08
Redbullen:
Nu ska tombolan snurras igen.
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2021-10-08
J F K: grym igår. Men nu väntar tyvärr säkert en avstängning
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2021-10-08
dempa:
solidsport.com/modochannel/watch/segerjublet-efter-vinsten-mot-kristianstad
Jon måste ha varit med ner ändå, kul å se Tikkanen göra sälen framför klacken
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2021-10-08
J F K: trodde inte man skulle få erinra sig svensk historia från 1500-talet en kväll som denna men du och puffe är för sköna ändå, jag hade gärna bjudit er in till mitt gästabud!
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2021-10-08
J F K: Haha, det saknas bara lite skärpa i målskyttet. Bra att han fick stänka dit några lätta i kväll!
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2021-10-08
J F K: Ibland känns Vigge lite som inspector Gadget. Oavsett hur långt borta pucken är, så fäller han bara ut de där teleskoparnarna och suger in den. Sjukt vilken räckvidd han har och så många sargdueller han vinner.
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2021-10-08
J F K: hade varit mumma annars
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2021-10-08
puffe: Kaut skickades precis ned. Kanske kommer någon att önska att han kommer hit nu. Dock fullständigt orealistiskt.

Men, visst fasen hade det varit underbart
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2021-10-08
J F K: att håna någon är aldrig smakfullt, men sååå gammal är jag inte. Håll dej till sak och inte person
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2021-10-08
puffe: Lappen har aldrig hittats, så det finns ett par olika förslag. Jag har aldrig läst härmed i början, men du är väl gammal nog för ha suttit vid bordet och kanske vet bättre tänkte jag?
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2021-10-08
J F K: Haha, trodde faktiskt du skulle korrigera citatet, men Brask var bra ändå.
Jag tycker det är kul med ett forum där totalt olika personer och personligheter försöker samlas kring en sak. Vissa tycker si, vissa tycker så och många tycker nog en del , men utan att skriva. Underbart med ett fritt forum, där man respekterar det mesta som skrivs(vi har ju eminenta moderatorer på vår sida lyckligtvis som styr upp) så hoppas vi fortsätter vara den bästa sidan på Hockeysnack och att vi visar viss respekt till icke-MoDoiter som vill skriva här. Personligen tycker jag att de flesta med andra klubbtillhörigheter som skriver här är väldigt vettiga. Respekt för andras åsikter(om dom är hyfsat nyanserade) ska man tåla. Personliga vendettor tar man helst i PM.

En hälsning till alla Hockeysnackare(förutom nån i Timrå då, haha)
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2021-10-08
J F K: Lite lustigt är att Brask ogillades av folket i Linköping för man tyckte att han gick Danmarks kung Kristians ärenden. Densamme kungen som låg bakom Stockholms blodbad där "brasklappen" räddade livet på överlöparen.

Lustigt för att just Kristianstad grundades av den danske kungen efter att han bränt en närbelägen stad som hette Vä.

Stod du på danskarnas sida ikväll eller vad implicerar du???
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2021-10-08
puffe: Du och biskop Brask.
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2021-10-08
Rallarn: Håller med om att det är larvigt, men med en återvändande Peter Forsberg var inget omöjligt. Tror många smyg-djurgårdare egentligen inser att Kungen heter Peter, inte Mats sandin
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2021-10-08
J F K: Härmed är jag nödd och tvungen
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2021-10-08
Nucky: Larvig diskussion egentligen men jag ifrågasatt att ni överröstade ett fullsatt hovet, jag är tveksam. Kanske efter overtime winner. Men det vore inte så konstigt.
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2021-10-08
Jockz: Ska vi ha en quiz?
Vem skrev: "Lovar att detta är sista filmsnutten idag" innan matchen?
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2021-10-08
puffe: Haha vilken mardröm.
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2021-10-08
Rallarn: Och det är alltid sån stämning på hovet menar du?😆
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2021-10-08
Rallarn: märkligare ändå att du har Timrå-symbol , men bjuder på lite godis, det är ju ändå fredag

www.youtube.com/watch?v=jHFnZiNQuSM
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2021-10-08
puffe: Märkligt.
Kommentera

Sv: Kristianstad - Modo 2021-10-08
Monno: Ha! Ja där blev det helt fel.

Håller med om att med en ny riktigt spetsig kompis i första så kan det bli intressant. Tycker de nya formationerna funkade bra idag, men OP gör sig nog bäst i fjärde.

R. Woods - T. MacMaster - X
M. Aagaard - E. Karlsson - F. Sveningsson
S. Ohlsson - S. Vigneault - M. Modigs
D. Sylwander - M. Tjernström - O. Pettersson
Extra: O. Nordin, J. Lindewall, T. Jakobsson

P. Nässén - F. Hasa
H. Styf - D. Bernhardt
E. Wahlberg - N. Folin
J. Dalroth
Extra: K. Arvidsson - T. Lovric
(T. Viklund*)
Kommentera

2237463 · »