1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 533887 inlägg · 4126 ämnen
« · 104596 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: SockerConny...
Paddan: Av länken att döma så behöver han inte jobba speciellt hårt för att bli djävulskt blå :-)

Lumber Jack: Hahaha. Dagens AH-stipendiat är härmed korad.

€ eller euro som valuten även kallas.

Paddan: En låda Faxe kostar endast ca 7 € i Tyskland, så han lär nog kunna känna sig dansk där.

En länk till Kingens nya team.

Sv: AXA på bara!
Lumber Jack: De fattar inte att det var jag som började vara Kul=)

Lumber Jack: Helt klart Hägerforsstipendiater. Jag väntar bara på något i stil med "det ser mörkt ut på Kameruns avbytarbänk".

Lumber Jack: Hmm, har faktiskt hört det där med herr Hegerfors ett antal gånger. Så några sådana där otroligt korkade ordvitsar har jag tydligen hörts yttra i mina dar.

samjo: Absolut inte, men någonting måste man ju göra för att få lite fart på inläggen på den här sidan!

samjo:

Arne Hegerfors stipendiater...

Frisco: Här hittar du en bild från Tampere Cup.

Paddan: Är det ordvitsarnas mästare som har tagit MODO:s GB i besittning månne? Min pappa håller på likadant de få ggr jag är hemmavid och hälsar på :)

Paddan: Vart finns bild på AXA-loggan-tröjan?

Paddan:

Nja, på HVs nytagna lagbild finns ingen sponsring från AXA (se länktips). Så alla lag lär det inte gälla.

AXA på bara!
Undrar ifall den nya blaffan på bröstet (AXA reklamen) är en reklam som är gemensam för alla lag. Såg att TIK också tydligen tvingas stå ut med denna. Den ger iofs pengar till klubbkassan, men AXA-loggan är större än klubbmärket på de nya tröjorna.
Skulle också kunna vara en läglig sponsring i samband med HH:s uttalande om "hockeyinvandrarna". Ifall axet blir för stort (för många utlänningar) finns det en överhängande risk att strået bryts av en vindpust (elitserienlagens och elitseriens ställning hotas genom ökade utgifter på i många fall mediokra spelare från andra länder).

Sv: Brithén..
Lumber Jack: Klart alla lag vill slå FBK denna säsong. Speciellt MODO. Vi var väl dessutom det första laget som spräckte deras förlustfria svit i nya Löfbergs Lila Arena om jag inte missminner mig?

Paddan: HAHA...den var rätt kul faktisk. Ordvitsen om Kulon dvs :)

SockerConny...
...byter land. Från ett öl-land till ett annat. Är Tyskarna förvarnade?

Frisco: Jo, han har två lägen: KulON och KulOFF!

Lumber Jack: Kalle Ankamatcher. Han är Kul den där Bo.

samjo:

Sagt av en av Loobs "underhuggare", citat: "Vi har spelat en hel del Kalle Anka-matcher på försäsongen. När motståndarna inte kan slå oss försöker de psyka oss eller tuppfäktas", säger tränaren Bo "Kulon"

Hmm, tror FBKs ledning att de andra lagen ska stå och applådera dem medan de vinner ett nytt SM-guld, eller ?

- Hybris var ordet, sa Bull.

Ny Modo-sida
Jag har nu skrapat ihop en ny Modo-sida, kolla gärna in den..Ni får gärna chatta i chatten under matcher, men även när det inte är match. Adressen till sidan är:

www.modohockey.tk

Hoppas ni gillar sidan!

Björn VII: Håller med om att plats 1-8 är godkänt. Sedan kan ju allt hända i ett slutspel. Wennerholm på AB tror också på en tuffare säsong för Modo, men han har trots allt tippat dem på slutspelsplats (som 8:e lag). Hans hockeykunnande är inte riktigt att lita till men jag hoppas att han får rätt om Modo och slutspel iaf. (se länktips)

Sv: Sca cupen
ModoAnte:

Eller kanske någonting i den här stilen...

Sv: Sca cupen
ModoAnte: här är spelchemat till Sca cupen.(nu blev det rätt)

Sca cupen
Här är spelchemat till Sca cupen till den som är intreserad

Wewillwintoday:

Kan ju också vara tufft i den aspekten att spelarmaterialet inte är av den typ som krävs för att tränaren skall kunna tillämpa sin egen spelfilosofi. Min egen ribba för "VG-säsong" ligger alltid på plats 8. Sett i ett strikt 100-års perspektiv, då. Skönt att det råkar vara mitt tips i år också...över ribban, alltså.

Sv: Det fick jagäta upp direkt...
MartinSedin:

Nog håller jag Lunkan klart före Bäcker. Visst är Bäcker duktig och jag rankar nog honom som tvåa. Men som sagt, jag kan inte hela truppen utantill och vill nog reservera mig tills jag sett den i sin helhet.

MartinSedin: Jo, det stämmer angående Hållberg. Han var väl det. Jaja...

Brithén..
Taget från tidningen Ångermanland:
"Ifjol snackade han(Brithén) om att en guldvision var en självklarhet.
Nu i helgen sade han till TÅ-sporten:
- Vi går en väldigt tuff säsong till mötes... "

---
Kan vara tidningen som gjort klippt ihop detta sammanhang så det ser ut lite värre än vad han menar.. Brithén brukar ju alltid
vara så optimistisk och positiv... Men det har känts lite i hans uttalanaden som att han tycker att vi kommer få det tufft i serien...?

Vad tror ni?
2a blir vi kanske inte, men top 5 tror jag inte alls är omöjligt...

Wewillwintoday: Hållberg blev uttagen till Tre Kronor under sin MODOtid också men blev tyvärr skadad och kunde inte göra debut i landslagsdressen.

När det gäller 82orna så har jag inte hela truppen framför mig men jag kan då på rak hand säga att Henrik Lundquist är en annan kandidat. I och för sig är han målvakt och Bäcker är forward.

Wewillwintoday: ..... Och vad Bäcker anbelangar skulle jag vilja veta
om han verkligen är bäst/störste talangfulle junioren av er junior-experter(poffa och martinsedin)?

Det fick jagäta upp direkt...
Per Hållberg uttagen till landslaget. För mig förefaller det ganska konstigt att plötsligt ett par matcher i färjestad gav en landslagplats...
I modo var han säkert inte ens påtänkt, för så jäkla bra har han absolut inte varit...

Sv: Gävle vs Övik
Albert Hall:

Hahaha, förmodoligen kan sibburatorprodukter överträffa Gevalia vid enstaka tillfällen. Men som du vet har Gevalia (som så mycket annat från Gävle) en sådan hög kvalitet och hög lägstanivå att det vinner i längden.

Visst har många av Brynäs duktiga spelare kommit från Kiruna, det är vi tacksamma för. Men att ge Kiruna hela äran är väl att ta i: Det var i Gävle de vidareutvecklades från lovande spelare till artister och internationella stjärnor.

Att bara uppmärksamma de som gjort den första delen av jobbet ger svindlande associationer: Varför påstår Bengt Lindström att det är han som gjort Y:et vid Midlanda/Timrå? 99% av konstruktionen har betonggubbar från Sundsvallstrakten gjort. Varför påstår Liza Marklund att hon gjort Sprängaren? 99% av innehållet i en bok kommer från massafabriken i Domsjö...

Listan kan göras lång på liknande viktiga paralleller... ;-)

Faktaruta:
Ordet "blindtest" är sannolikt ett låneord från Västernorrland - Det myntades enligt uppgift i samband med en hemlig test i skogarna kring Övik (Eller möjligen Sollefteå: Pga omständigheterna har olika vittnen olika uppgifter): En länge emotsedd kamp mellan Ångermanlands fem mest välrenommerade sibburatorkungar fick tyvärr avbrytas, då hela testpanelen redan efter första provsmakningen blint irrade omkring utan orientering.
Vanligen brukar detta dröja till den tredje eller femte omgången - jämför gärna med invånarnas uppträdande i SM-finaler mot Gävlelag.

Sv: Given etta.
Lumber Jack: Jagt skulle gärna vilja se Berglund i modo.Men sen när vart Thomas Forslund enb hårding??

Given etta.
Aftonbladet har en intervju med en wannabe från knätofsland i dag och listar hårdingar.

Förvisso är det bara ett tryckfel, men att placera fröken Berglund i MoDo borde rendera i en reprimand från det pressetiska rådet...

Sv: Gävle vs Övik
westerlind:
Som neutral betraktare måste jag få lämna mina åsikter.

GÄVLE-ÖVIK

HOCKEYLAG Brynäs-MoDo, givet inga poäng. 0-0
ARTIST Thomas Di Leva-Eilert Pilarm, lätt Gävleseger 1-0.
DRYCK Gevalia-Svårbestämda sibburatorprodukter, Lika! 1-1.
UTFLYKTSMÅL Gavlerinken-Ulvön (Grundat av gävlefiskarna) Noll poäng. 0-0.
LEGENDER Börje Salming, Peter Forsberg
Stig Salming,
Tord Lundström,
Ove Molin m fl, m fl...
Här får ju Modo en poäng och Kiruna en poäng trots att dom inte ens var med från början.

Resultat:
Gävle 2
Övik 2
Kiruna 1

Gävle vs Övik
Öviks kommun har ju den vackra Höga Kusten, men vad har ni mer? Jag tycker det skulle vara intressant att belysa vilka tillgångar respektive stad har. Därför kommer här en opartisk genomgång av vad de olika städerna har att erbjuda:

GÄVLE ÖVIK
HOCKEYLAG Brynäs MoDo
ARTIST Thomas Di Leva Eilert Pilarm
DRYCK Gevalia Svårbestämda sibburatorprodukter
UTFLYKTSMÅL Gavlerinken Ulvön (Grundat av gävlefiskarna)
LEGENDER Börje Salming, Peter Forsberg
Stig Salming,
Tord Lundström,
Ove Molin m fl, m fl...

Gävle-Övik 5-0. (Märkligt vad lika hockeyresultaten en sådan här undersökning kan bli...) Jaha, behöver man tillägga något?

Sv: Lämnade MODO kanske WO???
westerlind: Man blir mer och mer imponerad för varje dag av att man gör så mycket saker utan att man har en aning om det....

Frisco: Du har tydligen blivit sedd på sommarfest på Skarsta. Känns oerhört tråkigt att jag missade det här evenemanget...
Se länk.

Paddan: ........eller så kanske han är spekulant på skylten för att han själv ska kunna hitta hem :-)

Frisco: Hahaha. Ja, vissa personer har tydligen kompisar med väldigt dåligt lokalsinne så att de känner behovet av en stor skylt för att märka ut huset.

Paddan: Hirsch till Riga? Jag såg ju honom i Vienna häromdan. Se länk.

Wewillwintoday: Nej, Hirsch, Damgaard och Green är upptagna med spel i Riga i den nyinrättade European Icehockey Challenge. De möter i sin grupp Frankrike och Ukraina och denna första delturnering äger rum från fredag 30 augusti till söndag 1 september.

Sv: Sollefteå
Lumber Jack:
+28 grader. Golfbana utan nån som helst skugga. Nån som hoppar på huvudet.
Inspiration 0.
Glädje 0.
Hemlängtan 10.

Frisco:

Inte rakt i alla fall, troligen inte snett heller.

Lumber Jack: Om jag vänder på frågan. Hur bra skulle du puttat golf klockan 09.00 imorse?

westerlind: Jag har bl a studerat japanska, räknas jag då? :-D

Det där med danskarna verkar listigt: Ni bör ju ha en andra hemmaplan i Malmö nu. Jag antar att ett gäng supportrar från Danmark (och en från Godmersta) kommer dit och bildar en fanatisk hejaklack, så det borde bli roliga matcher för MoDo i vinter.

Antagligen får ni som bonus dessutom sälja supporterprylar till hela Danmark och får säkerligen allfler danskar som nya medlemmar.

Varför inte ta ett steg till - Finns det ingen bra japan ni kan värva? Kolla in Premier Leauge, där finns det en japan i varje lag med självaktning. Det är väl inte så många som får spela, men de har miljoner supporters som köper tröjor, halsdukar mm...

knaskamilla:

Skönt att se att du snart är lika upplyst som undertecknad.

Frisco:

En lugn och skön helg i Dionysos tecken...

Hur gick det idag då?

« · 104596 · »