1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 534131 inlägg · 4126 ämnen
« · 118304 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: DispYt
Nu ska jag till kåråna och ragga bete, ba så ni vete.

/MODO

Björn VII: Känner mig inte på hugget ikväll angående bete.

Gonatt:

ZZZZzzzzzzz........POWER..........zzzzzZZZZZZZ.............power

westerlind:

Lustigkurre, du får vänta till början av oktober med att få något napp. Kan du inte gå och göra en insats på LIFs gb istället? De behöver bete, akut!

Björn VII: Här brinnere minsann...

Timrå - MoDo? Lars Ekborg berättade en gång om när de hade skönhetstävling hemma i byn: Ingen vann.

DispYt
Tråkigt med inläggsstiltje.

Därför tänkte jag lansera en ny tradition på denna GB, avsedd att stärka dess kultur.

Pre-matchtråden!

Ej att förväxla med en ordinär matchtråd som vanligen tar form av en chat i förklädnad. Denna tråd är alltså avsedd för: djupa analyser, brandtal för taktiska dispositioner. Samt, sist men inte minst: sofistikerade tråkningar de båda lagens fans emellan.

Jag hälsar alltså självklart även välkommen till de, än så länge, tuppkammade TIKarna.

Varsågod och bidra!

Sv: Sundsvall - Bajen: 1-4
knaskamilla:

Du är snäll, du. :-)

Björn VII:

Det tror jag inte. Jag hade i alla fall trevligt sällskap.

knaskamilla:

På Kopparvallen i Falun blev det också 4-1, men till hemmalaget. Dessutom var det enligt SMHI en grad varmare. Slutligen så tog den fotbollssäsongen i praktiken slut också.

Alltså: fel plats, fel lag.

Frisco:

Det är konstigt, för där jag satt värmde det inte alls. Mina tår är fortfarande stelfrusna (för att inte tala om hur mina ben var när jag skulle gå uppför trappan för att handla i pausen!)...

westerlind: Nej det behöver du inte. Jag tackar för de du levererade förut. Den ena värmde min strupe och den andra fick faktiskt min bror dricka upp.... En dag som denna behövs inget värmande. Det är varmt inombords så det räcker och blir över.....

Frisco:
Jag kanske uppfattas som en lite dålig förlorare? Men ett grattis kommer här till de bägge Bajsarna gud & Frisco iaf.

Sv: Lattjolajbanlådan återvänder
westerlind:

Ja, det vore väl dumt att ge upp?
Hoppet är det sista som överger en!

Frisco: Ska jag leverera några välsmakande fotbollsöl till?

knaskamilla: hmm jag har svaga minnen att jag var i gavlerinken den 15 april 1999 Hemska minnen.

mike66: En enkel vinst. Värmde goöööööt.

knaskamilla: Ge inte upp, någon gång vinner ni säkert...

westerlind:

Ja, det kan ju bli intressant...

Jag har förresten några minnesfragment ifrån -99 när jag tänker efter: först stod jag och jublade åt att MoDo i princip hade tagit SM-guld. Sedan satt jag och studerade golvet i Gavlerinken lite närmare.

knaskamilla:

Om jag bjuder? Självklart. Då ska du få ditt livs upplevelse - Inte många har åkt hårdtrimmad Shopper mellan Härnösand och Gavlerinken! Misstänker att jag får tanka i Tierp, Iggesund och Gnarp... Och tvärtom.

Lulekickan:

Äsch, Percy tycker iaf om att komma till Ö-vik, tror inte han blir bättre mottagen av någon annan publik söder om dalälven. Sen får han ju jaga tillsammans med hr. Erkén och gratismål i vipboxarna.

Förstår bara "vårt eget" kommunalråd att hon inte har något val när det gäller de 50 millarna till Fjällräven Arena så har vi ju våran biljett till den stängda ligan.

För det är väl vad en sådan är liktydigt med?

westerlind: 1999 Vad är det med det.Det hände väll inte något då.

westerlind:

1999? Minns jag inte mkt av.

Björn VII: Vi försöker ju, men på grund av det geografiska läget kommer vi förmodligen att få arbeta i motvind så länge ES-lagens geografiska spridning ser ut som den gör. Det är väl ingen hemlighet att de sydbottniska lagen helst skulle slippa resorna till Luleå och Ö-vik.

knaskamilla: 1999.

westerlind:

...men det är klart, betalar du min resa ner och biljetten till matchen, så nog kan jag tänka mig att titta på t.ex. BIF-MoDo i vinter...

westerlind:

Jag tycker isf du kan slänga in lite fulful fotboll med Brynäs i paketet...

Kastvallen 28:e september

IK Huge-Brynäs IF

Gästboksderby t.o.m.!

westerlind:

Avnjuta?

Nog har jag njutit av matcher med Brynäs i också. Ett exempel är den när MoDo gick vidare i slutspelet medan Brynäs (*snyftsnyft*) åkte ur, p.g.a. ett par tvillingar.

Ett annat exempel är den när isen i MoDos zon inte behövde spolas om i ena pausen, eftersom precis allt spel ägt rum i Brynäszonen.

westerlind: Finfin hockey med Brynäs?? Du är rolig du

knaskamilla:

Jag är lite imponerad - Nu har du kommit dig för att avnjuta fin fotboll med Hammarby. Säg bara till så ska jag bjuda dig på finfin hockey med Brynäs!

knaskamilla: Det spelar ingen roll det är mycket inressantare med Hockey än Fotboll.

ModoAnte:

Tja...jag vet inte det, jag...

knaskamilla: Det är nog inte så långt kvar av fotbollen tror jag.

westerlind:

Jag tycker att det är konstigt att fotbollssäsongen inte är slut när hockeysäsongen börjar.

westerlind: Tung förlust men giffarna kommer igen

Hejaa GIFFARN!!!

knaskamilla: Där sa du något: Måste komma ihåg att gratulera Frisco:

FROZA BAJEN!!!

westerlind:

Äh. Det skulle ju bli som att gå på Sundsvall-Bajen, fast kallare.

westerlind:

Hmm, det är noterat. Tror dock att de värsta Törnmanisterna i den här GB:n inte är inloggade just nu, i aim to please! ;-)

Björn VII: Då kan man alltid byta signatur...

knaskamilla: Men det ligger något i det...

Jag har en idé hur vi kan decentralisera hockeyn: Förbjud inomhushallar och konstfruset! Då blir det garanterat bara norrländska klubbar i elitserien...

knaskamilla:

Ökad befolkning, höjd sysselsättning, infrastrukturorgie, högskola, evenemangsarena (?)...m.m. m.m.

Det kan ju hända att man blir en parodi på sig själv till slut.

westerlind:

Äh. Det är roligare att gnälla. Det är ju t.ex. rätt kul att skrika "TV 3!" när TV4 väljer att inte visa "norrlandsmatcher"... ;)

mike66:

Han sprang nog förbi. Jag vet inte.

Jag höll på de gula spelarna, fast de var bara tre (eller fyra, men jag såg bara tre)...

westerlind:

Mmm, men jag är ute på tunn is. Tur att man (fortfarande) är hyfsat anonym.

gud: Håll käften;)

Björn VII:

Hahaha, underbar kommentar! Det skulle nog vara hälsosamt om inte så många satt och tjurade i vedboden och muttrade om "sveriges framsida" eller "fjollträsk".

knaskamilla:
Man behöver inte kunna så mycket om fotboll men ändå förstå vissa saker som händer på planen. Om nu Bajsspelaren sprang över Sundfors varför blåsste inte domarj-n i sin pipa?

Inte brukar väl MoDo förlora så ofta mot Timrå? Tycker att ni vinner jämt jag.

mike66:
hehe...4 - 1 till Bajen...kasaskåps säker seger..
var nu inte så ledsen för det..det var ju SVENSKA mästarna
Giffarna mötte...

Frisco..
det var en skön hemresa förstår jag??

2.02 för Kajsa. Intressantare än fotboll.

mike66:

Ja, jag vet ju inte (eftersom jag inte kan ngt om fotboll), men nog hade det väl varit smartare av Sundsvalls målvakt att t.ex. inte springa ut och bli översprungen av en Hammarbyspelare som sedan gjorde mål?

För övrigt är det kanske samma sak som för MoDo: de förlorar ju alltid mot lag som t.ex. Timrå.

Helt ofattbart! Kan inte förstå hur detta kunde hända? Ett bottengäng förankrat i det nedersta bottenskiktet med lag som Kalmar och Göteborg lyckas skrälla mot Norrlandslaget #1. Jag är djupt besviken;(

Fotboll är en rätt facinerande idrott. Förra säsongen blev Bajen Svenska mästare och förlorade då matchen på IP med 1-0. I år så ligger man i bottenträsket och vinner med 4-1?!

Älska Giffarna.

Lulekickan & knaskamilla:

Jag tycker att det skulle vara skönt om "Norrland" slutade existera i norrlänningarnas ögon. En bra förutsättning för att synas, höras och plocka för sig av det som vill has.

« · 118304 · »