1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 534411 inlägg · 4127 ämnen
« · 137403 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Hockeylåtar
westerlind:

Vet du att ju högre upp man klättrar, ju längre blir fallet sedan (och desto hårdare landningen, kan man tänka)? Dessutom har jag hört att det går fortare att falla än vad det tar att ta sig upp.

Fast vad spelar det förr roll - egentligen. Det finns ju verkligen INGET som talar för att BIF förlorar imorgon.

knaskamilla:

Just det. Timrå kommer tydligen att lansera sin nya kamplåt i morgon kväll: "SOS, the tiger took my family".

knaskamilla:

Det tror jag inte, det är nog den enda låten som ni har. Tacka vet jag - vi gjorde mål igen med Eilert Pilarm.

mike66:

Det finns ju en bättre låt...

Sv: Hemsidan
Kärran:

Känner igen det där. Jag som till och med hade planerat vem jag skulle byta ut mot vem! Grr.

knaskamilla:

Nu har även jag lyssnat på eran s k kamplåt. Men Pundare är en bra sångare iaf och detta gör låten en aning bättre att lyssna på.

Däremot tror jag att Timrås bidrag spelas av Black Jack och inte utav Razorheads som det står inne på Hockeyligan.se?

MoDos hockeylåt fanns ju att ladda ner på denna adress ju, följ länktips..

Hemsidan
MODO hockeys hemsida fungerar ej, precis när man skulle behöva gå in och göra något åt sitt poänjaktslag.
Går man in på Djurgårdens sida så kan man läsa vad Brithén tycker.

knaskamilla: Naturligtvis. Själv föredrar jag att sjunga i en kakburk...

westerlind:

Så du kan lyssna på musik på din trögdator? Det trodde man inte!

mike66:

Stämmer. Den var rätt OK - Indianerna verkade ju också garva själva åt sin klämmiga låt. När jag sedan hamnade på Linköpings låt, så slängde jag mig på musen och försökte bryta omgående.

Men f*nskapet hängde sig, så jag satt och hamrade och skrek för att slippa höra eländet - till slut accepterade datorn äntligen min MUTE-tryckning, och hjärtklappningen började sakta lägga sig...

knaskamilla:

Låter bra så kan man ju lägga in musiken själv. HVs bidrag påminner nästan om lite Europestuk i inledningen med ett rejält hårdrocksriff på guran. Lulä påminner lite om schlagerfestivalen 1977 med godingar som Forbes med låten Beatles. Eller kanske Owe Thörnqvists, John B Lund.

Konstigt att inte Jan Guillou har nått bidrag med också? Men han var väl med i en schlagervideo iaf.

westerlind:

Fin inledningsslinga på Indianernas bidrag men sångaren verkar ha käkat skolkrita i hela sitt liv.

FBKs bidrag verkar ha varit på begravning eller liknande. Lite hawaii över knätofsarnas bidrag.

mike66:

Man kan läsa en MoDolåt i NuMos presentation. Det kanske är en liten kompensation?

knaskamilla:

Sitter precis och lyssnar på Djurgårdens, pinsamt nästan. T o m Brynäs var bättre. SSKs var också riktigt pinsam måste jag hålla med om.

MoDo var iaf smarta och lämnade inte ut sin låt.

mike66:

Jag började skratta redan när jag hörde Brynäs rökare, ihopknåpad och framförd av något spelglatt men tondövt garagedansband. Sen pallade jag inte lyssna något mer:

Jag har fortfarande skrattkramper sedan jag i Scaniarinken fick utstå Södertäljes Harry Brandelius-låt i mazurkatakt.

Huga, vilka begåvningar som sitter ute i klubbstugorna...

mike66:

Är det bara jag som inbillar mig, eller låter de flesta låtarna likadant (lika amatörmässigt...)?

Den låt du pratar om brukar jag höra snuttar av på radion ibland. Coolt va?

knaskamilla:

Jag har också pinat mig igenom dessa kassa låtar men efter att ha utvärderat det hela under en väldigt kort stund så föll sig det naturliga att lägga rösten på Timrås bidrag.

Förnärvarande så är det fel låt som vinner på omröstningen.

Ps. MIFs hockeylåt är ännu kassare. Ds.

knaskamilla:

Tillägg:
Och de sjunger inte ens på skaunska (SSK-sångarna, alltså)...

Hockeylåtar
"MODO Hockey (finns bara på kassett, kommer inom kort)
Titel: MODO är vårt hjärtas lag"

Så tragiskt.

Nåja, handlar det om den gamla, bra hockeylåten?

PS. SSKs "hockeylåt" är jättekass. DS.

Sv: Hört att det småpratas om....
Paddan:

Godnatt Paddan, sov sött!
Dröm om borrar och teveapparater...

PS. MIFs "hockeylåt" är grymt kass. DS.

knaskamilla: Aha, en handborr med surroundljud. Riktigt avancerade grejer.

Nja, tror inte det. Vill själv inte se räkningen, så...

Paddan:

Nej, så kan det inte ha varit, med tanke på att han bor på andra sidan av min lägenhet än den sida där det levde om.

Kan inte du lägga ut en kopia av din interneträkning här på HS när den kommer, förresten? Det vore skoj att se.

knaskamilla: Hmm, det kan inte ha varit så att din döva granne provade sin nya "handborr" som inköpts av någon suspekt försäljare på Ö&B?

Nej, god natt med er westerlind och Knas. Nu är det dags att släcka flitets lampa här i Bjästa och bege sig mot sängen.

westerlind:

Ja, han bor inte granne med mig iaf (såvida han inte är döv).

knaskamilla:

Min kusin i Härnösand har ett annat problem. Han berättade att det är någon knasig grannk*rring som håller på och bankar i väggarna, så han får borra nya hål till tavlorna varje morgon...

Paddan:

Jo, det finns risk för att det var en sådan. Betongborr dessutom. Det måste väl vara roligare än en mesig träborrmaskin?

Jag vet inte om det är han som leker. Det ryktades om text-tv ngn gång, men jag har då inte sett honom klara av det ännu, så atte... Jag är lite skeptisk.

knaskamilla: Det var nog den nya Black & Deckern som de var tvungna att provborra.

Jaså, det är han som sitter och leker med bilden på skärmen mot tv-kamerorna.

Paddan:

Man kan också fråga sig om det var alldeles för många män som träffades i min grannlägenhet i morse, för det borrades (högljutt) alldeles för länge. De kanske inte hade någon teve?

Lumber Jack har en fjärrkontroll till den stora saken i taket, säger han.

Wewillwintoday: Enligt Brasses monolog i Grottmannen så föredrar vi män, när vi träffas, att sitta tysta och titta på teve. Är det därför som det blivit så märkbart tyst i Kempis sen storbildsteven installerades? Eller sitter alla och vrider och vänder på sig för att försöka att hitta fjärrkontrollen så att de kan byta kanal för att hitta något bättre att titta på?

Frisco: Aha. Men varför låter man inte Jocke gå in i tredje direkt. Warg har inget där att göra...

Wewillwintoday: MoDo kommer att starta upp med 3!!!! femmor imorgon säger Skåningen.

Lumber Jack: världsklass...

Perfekt svenska!

Wewillwintoday: Det verkar som om de har glömt att satt i sladden...

Lumber Jack: Det är inte bara min modohockey.se som inte fungerar?

Wewillwintoday:

Enligt utskicket av laguppställningen så blir det så, men man vet aldrig. Det verkar även bli Riksman i målet.

Lumber Jack: Kommer inte åt modohockey.se, den har varit död nästan hela dagen för mig...
Så MODO kommer köra med 4 femmor för första gången i år, med fyra backpar???

Skadar inte att testa...

knaskamilla:

Problemet är att när det går bra är det lätt att bita ihop och tänka positivt, när det inte går så bra är det värre. Missnöjet med Brithén är inget nytt utan dök upp redan förra sommaren, jag vet åtminstone ett NHL-proffs som inte kommer att spela under Brithén.
Vad som kommer att hända i truppen har jag ingen aning om, det är inte direkt MoDos stil att kicka sina tränare. Någon förlängning av kontraktet ser jag dock som uteslutet. Något jag däremot är övertygad om är att det blir en skön trepoängare i morgon.

Taddy:

Det där om att spelarna inte är nöjd med tränaren, det dyker upp lite nu och då, känns det som. Finns det någon tränare som alla spelare varit helt nöjda med??

Sv: 4:e femman imorgon
Lumber Jack:

Lindström tillbaka igen. Skoj.

Sv: Södertälje SK - MODO Hockey
Paddan:

Både Mumin och Thorogood i samma lag, det låter som en lite väl stabbig och gubbig kombination. Chelmsford skulle nog kunna sätta upp en rejäl utmaning här nere i "bottenträsket".

4:e femman imorgon
4:e femman:
23 Magnus Hedlund,
44 Mika Lehtinen,
12 Jonas Almtorp,
29 Morten Green,
22 Joakim Lindström.

Björn VII: Hmm, tydligen har Mumin börjat spela landhockey också.

mike66:

Tack, jag misstänkte det. Jag ville bara ge en överstepräst chansen att en gång för alla uttolka och predika lallandets evangelium även i MODO-boken.

Jag skulle säga att det är av yttersta vikt att westerlind på ett liknande sätt får stöd i de otrognas land, BIF-gbn, då & då... åtminstone.

Björn VII: Jodå, jag förstod att det var något i den riktningen du hade tänkt ut.

Björn VII:

Självklart så trodde jag att du förstod att detta var en livsstil vi pratade om. Detta berör de allra flesta lallare oavsett om man är Timrålallare eller något annat.

Tabellplaceringen är av mindre betydelse i detta sammanhang. Givetvis har den trots allt en liten inverkan på hur stor lallningsfaktorn är i den gemene lallsupportern för dagen. Jag menar då att Brynäsingar är i dagsläget mer benägna av ett större lallande då deras situation är mycket mer oroväckande än både MoDos och Timrås.

Men som sagt det svänger snabbt inom ishockeyn iom detta 3 po system och lika snabbt svänger lallningsfaktorn inom de olika supportergrupperna.

Välkommen in i gemenskapen. Lall on lall on...

Paddan:

Hmm, förstår du inte min Mumin-koppling? Mumin ÄR trygg och STÅR med båda benen stadigt planterade i underlaget. Han kanske står och filosoferar lite för ofta, men i slutändan leder nog detta "inre" arbete till fördelar.

Paddan:

Ja, och sen tycker jag att det är synd att det är alldeles för lite skadedjur i ES nuförtiden, känns som att det fanns en hel del uppslag i den riktningen.

Just för att undvika de där överilade förhoppningarna vill jag iaf lägga till följande...

JA! Till en fortsatt habil spagat-teknik
NEJ! Till en fortsatt icke-plock.

Björn VII: Det skulle ju i och för sig vara perfekt att ha en Mumin i mål. Han bör ju fylla ut målet mer än väl, och smälter in fint i omgivningen genom sin snövita färg. Kan väl se till att de plockar med sig Snusmumriken också för att se till att tillgången på tobaksvaror är säkrad.

Björn VII: "Kung Cobra, snart i en målbur nära dig (kanske)"
"Kung Cobra, din plockhandske i tillvaron"
"Kung Cobra, jag utlovar innehållslösa mål"

« · 137403 · »