1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 534719 inlägg · 4127 ämnen
« · 142954 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Nya målvakten
knaskamilla:
ja men om du lyssnar på LJ så vet du att jag inte är rödhårig på riktigt så nu blir du osäker va?

ria-ra: Du vet väl att om du bott i USA, hade det där du indikerar på varit olagligt...

ria-ra:

Aa...det har du rätt i. Fast är han singel, då?

knaskamilla:
du killen är ju bara 17 år och frisk som en nötkärna. alltså räcker han till oss båda.

ria-ra:

Jag hörde nån som sa att han inte gillar rödhåriga...jag tror jag ligger bra till.

ria-ra: Inga fejkrödtoppar för lille Tobias inte.

Björn VII:

Säsongen 1978-79, var detta alltså.

Wewillwintoday:

Tilltalar du ria-ra med "ni"? Varför?

Lumber Jack:

Yes sir! Han ingick i ett transatlantiskt paket med backarna Mike Cerrone och Gordie Ullman, detta räckte så pass bra att man sniffade på PlayOff-plats ända in i slutomgångarna. Det skulle komma att behövas en Kent Lantz för att nå större framgångar.

Sen kom då pungterroristerna från Gangstergurkstaden och slantade vid första bevis på kvalitéer.. Grrr.

knaskamilla: Givetvis, störst pröjsare vinner.

Björn VII: Jasså han lirade där också, innan han var i MoDo spelade han i Friscos Västerås IK.

Lumber Jack: Då säger jag Ulf Ågren, apropå problem med synen. I och för sig ingen målvakt men...
Var ju någon match mot VF i Kempis för en massa år sedan när VF fick byta tröjor "på grund av" Ulf Ågren.

knaskamilla:

Vi diskuterar MÄN med ansiktsHÅR, vilket jag f.ö. inledde tidigare idag med Mats Grötting.

Lumber Jack:

Ben var kung i Falu IF, har jag hört. Dumma, dumma elitseriespelare som knäckte en lysande karriär.

Björn VII: Hahaha, jag är kung.

Lumber Jack:

Damn!

Paddan:

Jo, Fredriks "femte hål" i innebandy är lite taskigt stort, vet jag iaf. Vet du hur far hans stod sig i den aspekten?

Nu vikarierar jag för Lumber Jack innan han hinner säga något:

Ben Perrault!

Paddan: Ben Perreault.

Sv: Poängjaktsresumé.
oraklet:

Det som framförallt talar för en MoDo seger är att HV 71 är obesegrade på hemmaplan hitlls den här säsongen och är det något som är MoDos specialitet så är det att bryta sviter för andra lag.
HV - MoDo 1-6.

Björn VII: Sune Ödling!

Wewillwintoday:

Fredrik Ödling!

Fem anledningar till att MODO kan besegra HV71.
1. Bosse Ahl kvar i målet även nästa match ?
2. Skröder och Axelsson fortsatt borta på grund av skada.
3. HV71 är inte seriens bästa lag. Det bästa laget är Frölunda.
4. HV71 har hamnet i en formsvacka på grund av mättnad.
5. Jag har alltid rätt :=)
Om jag skulle bortse från dessa anledningar skulle jag sätta följande odds.
Hv71 - Modo. 1.15 - 4.25 - 3.90
Men med hjälp av min utmärkta analys ovan har jag kommit fram till att oddset bör vara enligt följande:
Hv71 - MoDo 1.75 - 2.25 - 2.50

Frisco: BUUUU!!! Eller jag vet inte. Tror dock som sagt mer på Riksman!

In med HIRSCH!!

zzzz z zZ Z Z Zz z zZ zZ z z z z Z ZZ z

Sv: Hattrick av Broman idag
NuMountain: Foppa åkte just ut 2 min.

Paddan: Det också :)

Paddan:

För fanden mand, Netto Kastrup, den er go!

Davs!

Wewillwintoday: Håller med, ner med Systembolaget ;)

Paddan: Det för övrigt, dags att slopa monopolet..

NuMountain: Drömmer tillbaka till de gyllene dagarna när man kunde få 250.000 gånger pengarna på en sexling och Svenska Spel hette Tipstjänst. Nu tillhör det nästan undantagen ifall ett lag har ett odds som överstiger 5 gånger pengarna på Lången.

oraklet: 3 Anledningar till varför MODO kan komma att förlora mot HV71.

1. MODO är inte i form än.
2. HV71 är elitseriens bästa hockeylag.
3. MODO har inte slagit HV på 2 år aka kallat "hvspöket".

Ingen blir gladare om MODO vinner. Jag tvivlar just dock att denna match är vändpunkten. Tror på en bra period av segrar efteråt, då spelschemat ser vettigare ut, och vi kan få ett stabilt vinnande grundspel.

oraklet: Modo har lika stor chans borta mot HV som en snöboll i helvetet. HV71 är Modos mardröm och jag gissar att Svenska spel kommer att sätta oddset därefter. Hmm? Då lär det väl bli 1.65 eller något liknande för Modovinst.

oraklet:

Jag tror på allvar att MoDo inte kan rycka upp sig så mkt från den senaste hemmamatchen och sina tidigare genomförda bortamatcher att de slår HV71. (Det är bättre att tro det värsta - så blir det roligare när det går bra, ngn gång ibland!)

knaskamilla: Alla verkar utgå från att det redan blivit en förlust mot HV71. Jag tror på allvar att MoDo kan göra en riktigt bra match där nere och om inte besegra dem i varje fall ta minst en poäng. HV71 börjar bli mätta och belåtna, matchen mot Luleå senast visar på att det snart kommer en förlust. Vidare är det faktum att inget lag har gått igeom elitserien obsegrad. MoDo vill ha revanch och det kommer de att få. Hoppas att svenska spel sätter oddset högt på en MoDo seger.

MartinSedin: Ah. Såg för övrigt att det var en Erik Gyllander med Brunflo som moderklubb också i J18, riktigt kul.
Jag antar att du har hyfsad koll även på honom?

Wewillwintoday: J20 laget bör gå till slutspel men årets serie domineras av HV71, Huddinge och Frölunda. Huddinge har förlorat en match iår och det var uppe i Övik de gjorde det.

10 matcher 5-1-4 är sviten så här långt iår.

MartinSedin: Ja, Strömsundingarna slog vi i alla fall :-)

Synd att J20 förlorade mot AIK idag. Är MODO J20 ett topplag i år?

Wewillwintoday: IFK Strömsund

Sv: Östersund-Husum
Frisco:

Går att leva med, huvudsaken att man slår de ångermanländska lagen. AIK från residensstaden är ett otrevligt gäng t.ex. :-P

Foppa gjorde nyss en assist.

MartinSedin: Från vilken klubb är Broman???

(Marcus Kristoffersson nämnde jag tidigare, han var ju självklart från just Brunflo om ingen förstod mig).

Björn VII: Nån sa 14-0. ......

Hattrick av Broman idag
Erik Broman från de jämtländska skogarna gjorde idag alla MODO mål när MODO losade mot AIK borta med 3-4. Broman har därmed 8 mål på de 10 första matcher, lägg till 4 assist och totalt 12 poäng. Är Broman på väg in i a truppen månne?

Wewillwintoday: Henning är kvar i Tingsryd. Henning som har en elitseriematch i sin karriär så här långt. Han satt på bänken i den klassiska 9-0 matchen uppe i Luleå för något år sedan.

Efter tre år i MODOs juniorlag hamnade han i Skellefteå där han hade stora skadeproblem. Spelar för andra eller tredje säsongen för Tingsryd.

Sv: MODO-Timrå
Amb-41: Vilka problem hade du med stämbanden förra säsongen?

Sv: MODO-Timrå
Bäst i Västernorrland (ES - Säsongen 2002-03)

Timrå... 2 match ..2 Vinst .. 7-1 i målskillnad . 6 poäng
MoDo... 2 match ..2 Förlust. 1-7 i målskillnad . 0 poäng

TIK POWER -- THE RED MACHINE

För att YTTERLIGARE förlänga denna tråd :)

Jag kan nämlingen stolt, stoltsera med att ha spelat i samma kedja som Marcus Kristoffersson under en CUP(3 matcher).
Marcus Kristoffersson var busen som vann SM-guld i Djurgården för 2 säsonger sedan och fick NHL kontrakt med Dallas Stars, han var också väldigt bra i JVM.

Jag fick nämligen ibland hoppa in och spela med 79:orna(vilket han är), kort som jag var.

Enligt uppgifter skall Mackan denna säsong ha tagit en ordinarie plats i Dallas Stars, och en viss Ulf Dahlén skall ha varit riktigt imponerad av honom. Dock hade han otur och bröt ett revben om jag inte misstar mig, och måste spela i farmen...
Han får ett rykte om att vara bara en buse, men om sanningen skall fram, har han väldigt stor potential och kommer nog bli stabil NHL-spelare.

För att förlänga denna tråd ytterligare..

Jag kommer ihåg hatmatcherna emellan ÖIK och Brunflo. Vår årskull kunde tyvärr inte rå på ÖIK 80, de hade väldigt bra spelare som Håkan Edgren(fortfarande i öik om jag inte misstar mig) och Petter Henning som spelade i Allsvenskan i Tingsryd nu förra säsongen, vet ej om han är kvar.

Däremot kommer jag starkt ihåg matcherna som storebror spelade (77orna) mot ÖIK där det var väldigt jämnt och ovisst, och riktiga hatmatcher.
Kommer speciellt ihåg en match då Mats Olsson(fortfarande spelar i BIK, var deras bäste spelare), satte nån straff när det var typ 10 sekunder kvar av matchen, och alla i ÖIK stod i båset och skrek, "CP MATS, HATAR DIG MATS DIN DJÄVEL OSV".

Oj, det var länge sedan...

Björn VII: Ser att Brunflo t. om leder serien. Dock med en match mer spelad. Inte illa... har hört att de satsar på vinst av serien givetvis och spel i Allsvenskan. Jag har ju inte sett dem på år och dar, så jag har ingen aning om de verkligen är så bra. Det viktigaste är att de slår ÖIK vilket är det största sketgänget i hela Jämtland :D

Wewillwintoday:

Mnjää...

Det bästa som finns är väl de mest uppdaterade klubbsidorna:

LN 91: www.ln91.ac.se
Brunflo (ju!): www.brunfloik.nu
Sollefteå: www.sollefteahockey.com
Kovland: www.kovlandsif.com

Snart så startar även Östersund en egen klubbsida, som jag tror kommer att vara ganska ambitiös då de ju blickar uppåt mot NHA.
På den adressen ligger det idag ett provisorium: www.ostersundik.com

I övrigt så får man skumma runt i diverse lokaltidningars sportavdelningar och så: everysports resultatsida.

Förr i tiden fanns det en nyhetssida som hade ganska bra koll på de fyra div. 1-serierna, men när Allsvenskorna drog igång blev det här för mycket att hålla reda på. Så nog det finns ett litet gap att fylla där, svårt att göra det i någon annan form än ideologiskt, men det skulle väl kunna gå att samarbeta mellan klubbarna om en gemensam sida, tycker jag iaf.

Björn VII: Har inte mega bra koll på dem dock. Brukar läsa resultaten i tidningen..
De slog väl Sollefteå, vilket var ett förväntat topplag om jag inte misstar mig.. och Brunflo har lite häng på toppen?

Faktum är att många av dem är gamla lagkamrater som jag spelade tillsammans när vi var c-pojkar(81:or tillsammans med 80:or, jag är sistnämnda).

Du vet ingen bra sida, där man kan läsa lite om div1 hockeyn?

« · 142954 · »