1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 534763 inlägg · 4127 ämnen
« · 144633 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Fair Play
knaskamilla: Jo det var faktiskt i AB jag läste om Brynäs som det snällaste laget, med MODO som två. -VA!? MODO tvåa?? tänkte jag då och bestämde mig för att luska reda på det. Och det stämde faktiskt...

Sv: 4 fulla femmor mot hv71...
Wewillwintoday:

Bingolingo!
Jag frånsäger mig allt ansvar för det uttalandet.

knaskamilla: obscent = oanständigt???

Wewillwintoday:

Om jag står två trappsteg ned blir det obscent. Eller hur det nu var.

Lumber Jack: Hur lång är du?

samjo:
Jag är längre än dig så jag sträcker mig längre...

Sv: Fair Play
samjo:

Vad bra att ngn annan kommer ihåg att skriva det man själv glömmer bort... Det var ju det där klippet och de där tankarna jag satt med igårkväll efter att ha läst artikeln om varför det går dåligt för Brynäs (i AB, eller var det nu var) - men det blev visst aldrig nedplitat här.

samjo: 2-4 är klockrent...

(2-0) (2-0) (0-2)

Målskyttar: 2 kassar; Högardh. Milo 1 kasse, Warg 1 kasse(HÖR OCH HÄPNA!)

Lumber Jack: 1-2, så långt är jag beredd att sträcka mig. *hoppas!*

samjo:

Högardh och Wernblom tillsammans igen mellan enegipaketet Hlinka, det blir garanterat pyttsande. Glöm inte var ni läste det först.

Forza MoDo 6-1 i vår favör, jajamen.

Wewillwintoday: Mitt första intryck är: -Fräscht!

Håller med dig om att backparet Milo/Lehtinen låter intressant. Kanske kan de hjälpa varandra? Antingen det eller så blir det total pannkaka. De övriga femmorna ser faktiskt riktigt bra ut på papper. Det verkar vara rätt balans i alla kedjor. Men det återstår att se hur det fungerar på isen. Ska bli lite spännande att se faktiskt. Kanske man borde uppsöka O'Learys imorrn ändå? Även om jag tror att MODO:s vinstchans är rätt så minimal. Men HV 71 kan väl å andra sidan inta ha samma flyt som senaste hemmamatchen mot Brynäs då det blev 7-0. Samtidigt måste ju deras svit brytas nån gång...

Tänk dig Staal istället för Warg och Karlin istället för Green. Ujuj... det är inte utan att det vattnas lite i munnen då!!

Lindström/Öhman/Staal. Öhman dirigerar. Flankerna agerar målsprutor? :)
Almtorp/Karlin/Wennerberg. Snacka om checkingline! ... *hehe*

4 fulla femmor mot hv71...
Måste säga att jag inte alls tycker det ser dåligt ut. Helt rätt att testa i det här läget...
Jag känner att jag och flera har hackat väldigt mycket på Warg, men sanningen är ju den att han inte ens producerat en poäng, med tanke på den istid han har fått(ändå får han spela i första kedjan nu (!) )...
Kreativa Öhman med Lindström tror jag kan vara ett mycket smart drag. Andra femman sen är ju helt klart starkast. Trean ser också mycket bra ut, där Green får mycket hjälp fysiskt av starka Almtorp och Wennerberg. Sen fjärde femman är inte alls dumt. Tror det där kan ha varit ett genialt drag av Brithén.
Milo tillsammans med Lehtinen är inte heller dumt, där de säkert båda känner att de har mycket bevisa.. jag tror helt klart de kan bevisa det nu...

Hvspöker imorgon känns inte just nu helt hopplöst längre...

Målvakt:
34 Juuso Riksman
(31 Peter Hirsch).

1:a femman:
32 Martin Wilde,
27 Martin Johansson,
22 Joakim Lindström,
33 Stefan Öhman,
17 Fredrik Warg.

2:a femman:
23 Magnus Hedlund,
7 Jesper Damgaard,
14 Peter Högardh,
30 Miroslav Hlinka,
9 Magnus Wernblom.

3:e femman:
44 Mika Lehtinen,
16 Dusan Milo,
12 Jonas Almtorp,
29 Morten Green,
26 Mattias Wennerberg.

4:e femman:
3 Pierre Hedin,
6 Tobias Enström,
11 Tommy Pettersson,
4 Jan Öberg,
10 Anders Söderberg.

Penalty killing
Okej att MODO inte drar på sig så värst många utvisningar. Men när man väl gör det så då blir det ofta mål. Kanske kan det bero på att vid flera tillfällen så har utvisningarna kommit precis efter varandra och det har resulterat i "3 mot 5"-lägen som nästan alltid inneburit mål för motståndarlagen. Jag minns speciellt matchen i Linköping där LHC gjorde 1-0 i "5 mot 3" och 2-0 i "5 mot 4" när drygt tre minuter av matchen var spelad.

Penaltykilling-statistiken på swehockey.se visar att MODO är näst-näst-sämst på att spela boxplay. Vi har släppt in 10 mål på 12 matcher. Det blir en PK% på 82,76%. Bara Brynäs och Linköping är sämre. HV 71 och Luleå är bäst. De dödar utvisningarna 95,31% av fallen.

Fair Play
Hur är det man brukar säga? Snälla pojkar får inte kyssa de vackra flickorna. Gäller samma sak inom hockeyn måntro? Snälla pojkar får inget SM-guld? Jag roade mig med att kolla fairplay-statistiken på swehockey.se (se nedan) och döm om min förvåning när jag ser att MODO är tvåa där (bara Brynäs är snällare, och dessa "snälla pojkar" ligger ju även i botten av tabellen). Timrå är "fulast" av alla lag, men ligger tvåa i serien.

Rk Team GP 2 5 10 20 AVG.
1 Brynäs IF 12 65 0 1 0 11,67
2 MODO Hockey 12 67 0 1 0 12,00
3 Linköpings HC 12 69 0 1 0 12,33
4 Djurgårdens IF 12 72 0 2 0 13,67
5 HV 71 12 69 2 0 3 17,33
6 Västra Frölunda HC 12 69 3 0 3 17,75
7 Färjestads BK 12 68 2 1 3 18,00
8 MIF Redhawks 12 74 1 5 1 18,58
9 Leksands IF 12 82 2 1 2 18,67
10 Luleå HF 12 72 3 1 3 19,08
11 Södertälje SK 12 69 3 3 3 20,25
12 Timrå IK 12 81 3 0 4 21,42

Det lustiga är ju att det hela tiden snackats om att MODO dragit på sig 3 mot 5 lägen i nästan alla matcher från början. Jag måste säga att jag trodde MODO skulle ha ett högre utvisningssnitt än dom faktiskt har. Inget av lagen 1-4 har dock dragit på sig nåt matchstraff (som väl resulterar i 20 minuter?)

Sv: Samme gamle Påhlsson...
Björn VII: Hahaha, OK, de får spela hur de vill, huvudsaken är att vi vid säsongens slut är ett slutspelslag. Sen om de skulle råka få några infall att ägna sig lite grann åt strukturerat anfallsspel så är det bara en bonus.

Paddan:

Big time!

Här skall hyllas den hockey som spelas i form av skyttegravskrig, målskillnad för slutspelsplats, straffvinster borta mot Leksand och uppplockade division 1-spelare som snubblar in den avgörande slutspelspucken i en gastkramande sista match, typ 19:43 i sista perioden.

Det är vad som får mig att gå loss i år, inga rosa drömmar tack - jag har redan avlivat alla.

Björn VII: Det var väl i och för sig det jag förstod också, liite mediaträning bör de väl fått därborta så de vet hur de ska "tackla" journalister, men måste du så handgripligen punktera den ballong som jag seglade iväg på innan lunchen som skulle ta mig mot de rosa molnen.

Sv: Lite info nu Bengan!
Wewillwintoday:

Har för mig att Staal varit både rygg- och ljumskskadad hela tiden, vad som väljs att sätta ut som skadeanledning är nog en smaksak. Vet dock att MoDo förlorat både Urban Nordin och Kent Lantz till invaliditet pga ljumskskador och att man därför nog tar det väldigt lugnt innan man tvingar ut någon. Samma problem hade ju Werner under säsongen 98/99 och t.o.m. Bäckman gick med på att avvara honom under viktiga slutspelsmatcher mot MIF och Brynäs, så det är nog något som får ta sin tid.

Paddan & Lumber Jack:

Just hans ord om att han gärna vill fortsätta i NHL och att han inte pratat med MODO under den senaste tiden var väl det sämsta besked som gick att få?

Tidningen har dragit fram gammal skåpmat utan något nytt i, han kommer inte att spela i MODO pga högre lön än i farmen, enda chansen till det är att han inte ser någon utväg ur sin situation därborta, det är just vad artikeln antyder att han gör eftersom han helst stannar kvar.

Han försökte vara snäll mot reportern (och MODO-supportrar) genom att inte avfärda något.

Lumber Jack: Ludvika verkar inte behöva Samme i alla fall. [se länk]

Lumber Jack: Beror väl på hur Påhlsson känner också, ifall han tar ett kort kontrakt för att "prova intresset" från NHL-lagens sida efter en säsong eller om han i sådana fall flyttar hem till Sverige "för gott".
Ett femårskontrakt vore väl inte alltför otänkbart.
Beträffande lönen så torde han väl hamna någonstans närmare 100´ per månad i MODO ifall han nu flyttar hem.

Paddan: Men enligt Tå så skule samme få bättre betalt i modo än i farmarligan en sak som talar för modo.

Paddan:

Ge grabben ett långtidskontrakt a´la Wernblom så blir det här bra.

Lumber Jack: I och för sig, men eftersom att hans tidigare uttalande gjorde gällande att han helst stannade kvar på andra sidan pölen så får vi väl avvakta och se. Skulle dock inte kännas helt fel att få hem Samme igen. Han kanske är den stabila kraft som behövs i anfallet när alla andra åker omkring som yra höns eller kör på med våg efter våg av misslyckade sologenomåkningar.

Lumber Jack: hoppas på Påhlsson han behövs

Paddan:
Det ser ju inte bäcksvart ut, för oss alltså.

En liten artikel från Tidningen Ångermanland om Påhlsson.

Lumber Jack:

Pärsk. Var är riara när man behöver henne??

Lumber Jack: Mystiskt, var det ingen som tänkte på Peter Forsberg?

westerlind:

Historien bakom hur Gävle blev Sveriges S. F.

Inför World Cup gjorde TV4 ett repotage om vem som var snyggast i Tre Kronor. kvinnorna valde Susse medan Jean-Paul Barda uttryckte sig så här: Bögscenen skulle definitivt gå igång på Tommy Westlund...

Ödets ironi, vem av de två bor förnärvarande i S.F. ?

Wewillwintoday:

Det är fint att du bad om ursäkt, men du måste tänka på vad du säger. Nu sprang Frisco och gömde sig igen. Men det är en reko kille.

Wewillwintoday: Jaha, där ser man, Kanin har alltså inte bara levt på morötter där borta på andra sidan pölen.

Nä, dags att avveckla verksamheten för ett par timmar.

YYYYYYyyyyyyYYYYYYyyyyyyy

westerlind: Jo, det är sant. Okänsligt av mig och jag ber om ursäkt för min kommentar.

Dock var det enbart gällande Hermansson, Bajen har jag inte någonting alls emot.

Förresten, STORT grattis...

Wewillwintoday:

Låt Frisco vara i fred. Även om jag nu är i ett vinnande lag så tycker jag det är olustigt att se hur man hackar på folk som ligger.

Frisco:

Jag blev inte så glad när jag såg Hammarby - mest kall.

Frisco och LJ:

Om man klipper bort MoDomärket så...

Frisco: Det är möjligt...

Tycker dock att det är lite knepigt hur Bajen kan vara så beroende av Hermansson, när han i själva verket är helt värdelös som aldrig lärt sig titta upp innan han skjuter...

Wewillwintoday: Hammarby är glädje till folket.

ZZZZZ Z z z z Z ZZ z z zzz

Vader: Va faan. Det låter ju tamme fanken inte riktigt klokt...
Nu blev jag ännu mer ledsen...

Wewillwintoday:

Nä min källa är en av spelarna i B-jun som alltså tränat med Karlin några ggr.

Vader: Ah, din källa var inte en "kompis kompis kompis"??

Wewillwintoday:

Hehe det har du rätt i men han ska tydligen vara riktigt otränad!
Dålig dessutom...blev mycket besviken då jag hörde det. Hade hoppats mycket på Karlin, just nu kan man ju hoppas att min informationskälla har fel...även om jag inte tror det. tyvärr

Frisco: Hammarby i fotboll är en annan synonym för "fågel eller fisk"...

Vader: Ah en liten knubbis till i MODO gör inget(antydande på att Högardh faktiskt var lite halvt överviktig en gång i tiden)...

Lumber Jack: "San Fransico"? Frisco säger vi coola snubbar.

Lumber Jack: Jag har bara varit på en träning denna säsong. Tycker faktiskt det är oerhört tråkigt att vara på träningar så räkna inte med mig på några såna.
Däremot tycker jag det är roligt att koka rød pølse.

Undrar om det beror på att jag sedan tidigt 80-tal har varit Hammarbyanhängare i fotboll att jag inte är det minsta orolig?

Lumber Jack:

Karlin och Staal har tränat med B-jun ett tag vet jag och det jag hört om Karlin är inte särskilt positivt, det sägs att han är otränad och dålig. En riktig "tjockis" var ett av orden...

Nä nu får man ta och säga adjö ett tag och göra lite nytta.
ppppppppppPPPPPPPPPPPppppppppp

Känner på mig att någon från Sveriges San Fransico snart dyker in på MoDos gästbok och gafflar nåt om var tionde, var tionde...

Lumber Jack: Utmärkt idé, måste väl vara nån liten själ som kan alltid ge oss "det senaste".

Wewillwintoday:

Han ska enligt uppgift ha tränat förfullt ett bra tag, så även Karlin, vi får väl skicka dit Frisco som utsänd från HS på någon träning.

Lumber Jack: Jo, det har varit ett djävla tjat om att han är på väg tillbaka hela tiden, men kommer han nånsin tillbaka????
(det står väl rygg nu också som skada istället för ljumske)

« · 144633 · »