1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 534836 inlägg · 4127 ämnen
« · 153774 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Nolbyknölens tråd
knaskamilla: OK, det är ju tur att det finns mognare människor som bestämmer vad jag bör och inte bör veta.

Mikelen:

Det är inget hemligt. Tycker bara att det vore intressant att se om ni kommer på lösningen. Annars kan ni ringa Jonas i min klass - han sitter inne med svaren på både störtlopps- och gladiatorsmeknamnen.

knaskamilla: Alldeles efter det att vi konfronterar dig med "Gladiator" historien så bara försvinner du. Vad är det som är så så hemligt att du måste mörka ner det?

westerlind:

Det tror jag inte att han vill. Klura ett tag till du. Nu ska jag sova. Imorgon måste jag bege mig utanför lägenhetens väggar och införskaffa livsnödvändiga varor. Det blir spännande.

Godnatt!

knaskamilla:

Har du sagt A så får du säga B: Kläm fram med GladiatorGamilla nu. Jag är säker på att åtminstone Paddan vill veta mer.

Mikelen och westerlind:

Äh. Det blir en gåta för er att lösa. Det är ju poppis med gåtor nu, har jag hört.

westerlind:

En var faktiskt en whisky i min ära, eftersom jag är lite sjuk

Frisco: Bajen Fans Bärs och Brynäs supporter öl? Har du andra leverantörer?

knaskamilla: Ja, mer!

knaskamilla: Nu ska Frisco sova. Har ju druckit två underbara drycker ikväll och nu ska jag sova på dem.........

z zZ z z zZ ZZZZZZZzz z nark

Frisco:

En guldstjärna längst ut på rockärmen till dig. Imponerande vad du kan ;)

Tyvärr så vet jag inte om dessa hårda kisar fortfarande håller igång? Har varit lite tyst i Nolby den sista tiden.

knaskamilla: Gladiatorkamilla sätter fart på min fantasi. Berätta mer.

Frisco:

Jag trodde att Nolby bara var känt för mike66.

westerlind: Äsch då, alltid kul att få läsa några Hegerforsare som man inte skrivit själv.

westerlind: Jag trodde bara att Nolby var känt för sin mc-sport. Alltså motocross och inte minst NJURUNDATJURARNA i ISRACING.

Mikelen:

Hmm. Det finns inte så många.
Knaskamilla, så klart.
Störtloppskamilla.
Gladiatorkamilla.
Näbbgäddan.
Djävla surfitta.

Tja...det var väl inte så många fler.

westerlind:

Hmpf igen! Det är faktiskt en konst att våga åka fort när man aldrig har åkt slalom tidigare...

knaskamilla: Hahaha, Kamillknaze menar du väl? Förlåt Paddan, det var din replik.

knaskamilla: Det skulle vara intressant att få se en lista med alla .........kamilla, typ knas, störtlopps osv. Jag är helt övertygad om att det finns betydligt fler än bara dessa två.

westerlind:

Hmpf. Men det är inte för intet jag kallas StörtloppsKamilla!

Lumber Jack:

Kan lova dig att efter ett par åk så har jag fixat en 111:a på hakan ;)

Sv: En knasig bildgåta
westerlind:

Kolla in hennes presentation.
Sorken var det, alltså.

mike66:
Pojkarna från Sollefteå kan vara ganska stora. Inte tjejerna från Härnösand.

mike66:

Rätt märke, fel modell, det ska vara FAS 111:or. Förmodligen av samma årgång skulle jag tro.

westerlind:

Äntligen får man vara med på ett hörn. Tänk att det ska behöva gå en hel natt innan man får vara med och leka med de stora pojkarna/tjejerna.

Kan iaf meddela att den lilla barnbacken öppnar i helgen. Kanske t o m den jättestora backen kan öppna om snöovädret som ligger över Nolbyknölen fortsätter att tillta. 3 plusgrader och full snöstorm det är grejer det...

Funderar nästan på att plocka fram mina gamla gröna RC Elan. Införskaffade dessa för ett tjugotal år sedan då Stenis låg på topp. Riktiga storslalomskidor, 2 m lång så att man kan ta ut svängarna riktigt. Kom ihåg: Alltid tyngden på dalskidan....

knaskamilla: Mystiskt. Vem har hon då studerat?

westerlind:

Njae, men tack för tipset! Enligt sorken är man dock sexigare då man spelar korpfotboll.

knaskamilla:

Hmm, jag är inte säker, men visst hade du och ria-ra tagit fram en liknande test där man ser hur sexig man är när man spelar hockey?

Mikelen:

Nåja. Har du många vuxenpoäng kan du slå t.ex. Paddan i huvudet med dem om ni råkar vara oense om något någon gång.

knaskamilla: Jag hade faktiskt mer poäng än så, orkade bara inte lyssna på mig själv. Rädd för att komma till insikt om hur gammal man är och hur man igentligen borde uppföra sig.

knaskamilla: Låter bra det, för hur skulle det se ut ifall de fick reda på att jag bara fick sex poäng på det där testet.

Paddan:

Okej, då låter jag bli.

knaskamilla: Nej, jag tror det får vara. Vill ju inte skylta med hur omogen man egentligen är...

Mikelen:

Jag är inte ett dugg inblandad. Däremot känner jag folk som sagt upp sig idag. Eller, en folk.

knaskamilla: Hände det något på Matex idag och i såfall: hur är du inblandad?

Paddan:

Ja, om du vill. Vill du det?

Nolbyknölens tråd
Här kan ni skriva vad ni vill.

knaskamilla: Vad sjutton, måste du ropa ut offentligt hur många poäng jag fick på det där testet.

Mikelen:

Var det allt? Sex poäng? Isf ligger du på samma mognadsnivå som en annan här inne... (Jag fick femton...eller sexton, beroende på hur man räknar.)

westerlind:

Coolt. Jag brukar iofs aldrig snubbla över serietidningar, så jag löser korsorden i alla andra tidningar i stället. En gång vann jag 100:- på MedMerakrysset.

knaskamilla: Okej då, men inte allt. Hundar, bil, korsord, jobb, visitkort, konferanser..... Nu blir till och med jag uttråkad på mig själv.

knaskamilla:

Det är klart det gör. Brorsan vann första pris 50 kr när färg-tv introducerades.

Paddan:

Enligt rykten är det gott om dem på Matex i Härnösand efter idag.

knaskamilla: Tycker det var fascinerande med ett test som säger precis sånt som jag planerat. En hårklippning skulle sitta fint, men sen är ju frågan: Var sjutton får man tag i ett sånt där jobb? Överskottsbolaget? Rusta?

Mikelen:

Jag? Jag gjorde bara en knas. Vilket du också verkar ha gjort.

knaskamilla: Inte bara min, verkar det som. Vad har du gjort, Knaskamilla???

Mikelen:

Du kan viska det till mig.

westerlind:

Finns det korsord i serietidningar?

westerlind:

westerlind:

knaskamilla: Va, och förlora all respekt!
*Hm, min dator börjar bete sig mystiskt*

knaskamilla:
Vet inte, jag löser hellre korsordet i Åsa-Nisse än håller på med sånt där trams.

« · 153774 · »