1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 535713 inlägg · 4130 ämnen
« · 187857 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Röster från Ö-vik
Frisco: Tell me about it.
Varje dag jag åker med dem ser jag mitt liv passera i revy..
Livsfarligt stundtals...

knaskamilla: Tack för den. Alltid trevligt att se spårvagnar. Otroligt att det inte händer fler olyckor med dessa "vidunder".

Ciao.

Frisco:

Här är en länk till din ära.

Frisco:

Ska vi plocka ner månen åt dig, när vi ändå håller på?

knaskamilla: Jag ska hälsa Dalarna. Och snälla ni, ta ut Bo Bly hans storhetsvansinne=)

Bo Bly:

Men det är väl inte så jäkla konstigt om han bygger hus i Övik! Under sin tid som MoDotränare hann han, som du kanske vet, träffa en kvinna som är från Övik. Ganska ointressant att diskutera (?), dock.

Frisco: Husbygget är 100% säkert.

Frisco:

Glöm inte att hälsa Ludvika!

Bo Bly:

Om du vill veta hur många som gjort det rekommenderas forumet på modohockey.se, där det spekuleras hejvilt i de mest underliga saker ibland.

Bo Bly: Ja och att han bygger hus.... Trött på rykten. Fakta ska de va.

ciaox2.

Sv: 13850
Jha ni pratade tunnlar och jag trodde tunnor.
Hur som helst så hörs vi.
Mot Mellansel.

CIAO........

knaskamilla: Bäckman som sportchef är det
någon som skrivit det?

zzzzzzzzzzzzzzzemester.

NuMountain:

Tunnel och tunnel...vore det inte coolare med Slåttdalsskrevan 2?

QP: Jav vet och förstår det, men om våran tunnel kostar lika mycket så torde pengarna räcka eftersom tunneln blir så mycket kortare. Mitt förslag att använda en tub i stället för tunnel kanske är bättre.

NuMountain: Hålet var illa valt, det är vår tunnel gnm Hallandsåsen
som vållar stora problem fortfarande och kommer att bli klar om ca 6 år och kosta en väldig massa miljarder extra. Hoppas Friscos?
förslag är genomtänkt annars blir det bara en halv tunnel sen är pengarna slut, så välj rätt hål i fortsättningen man vet inte vad man kan råka ut för annars!

Lumber Jack:

Nästan nedanför. Jag kan ha hört vissa delar av samtalen, alltså.

Jejje.

knaskamilla:

Nästan nedanför.

Lumber Jack:

Samtalades det i din huvudhöjd (eller är det bara så att jag har dåligt minne)? ;)

knaskamilla:

Det var ett hett samtalsämne på
H-Högerlitelängreneralldelesovanförtennispublikenpåfjärde, så du borde vara upplyst i ämnet.

Frisco:

Vem var egentligen först? Poffa var ju först med Slettwoll (eller hur det nu stavas). Det lär väl ha varit ngn modohockey.se-mupp som var först med att Hedin skulle sparkas?

Paddan: Färdigmjölkat i detta ämne? Nej du Paddan. Än finns det pengar att göra i branchen.

Bo Bly: Vi kommer ihåg det hela. Synd om dig att du inte var först bara=)

Röster från Ö-vik
Inför nästa säsong.
Bengt Hedin får gå.Per Bäckman blir
sportchef.John Slettwoll blir eran tränare.
Kom ihåg vem som skrev detta.

NuMountain: Där ser man, studiecirklar, hmm...undrar om det var under pauserna med cirkelkaffe som de tillverkade såna där kafferep?

Nej, nu har jag nog tillsvidare färdigmjölkat det där ämnet.

Paddan: Det är orginalborren som Svartenbrand och Clark Olofsson pysslat med på småtimmarna när de suttit inne. Jag tror att allt var sponsrat som studiecirkel.

NuMountain: Åhfan, en hallborr, så min enormt stora och fina hall har alltså borrats ut ur ett stort betongstycke? Eller är den oerhört diskreta maskinen specialbyggd för fritagningsförsök?

Frisco: Självklart. I övrigt anser jag hela projektet vara vattentätt.

E X T R A I N L Ä G G
ÖSK - VALLENTUNA 0-1 efter 3.30.

NuMountain: Kan man med en sån liten borr göra en sån här vacker tunnel?

Sv: MoDo-Leksand
ria-ra:

Nej. Däremot har jag suttit på ett kontor i Övik nästan hela dagen och missat 13.45-bussen till Härnösand för att jag var snäll och gjorde en broschyr i datorn åt en av de okunniga kvinnorna som jobbar där. Fast jag blev iofs bjuden på pizza. Alltid något.

LJ är naturligtvis välkommen hem till mig för chokladmuffins när han vill. Du med, iofs. Du har ju inte ens fått smaka de misslyckade.

Här ser man vad fina hål man kan göra.

ModoAnte: Nuförtiden kan man hyra maskiner för en billig penning som fixar jobbet.

knaskamilla: nej det kan jag väl inte påstå.
bjöd du lj på fika idag?

ria-ra: Nej, tunnelbanan går inte i nån tunnel vid Globen utan strax bredvid.

ria-ra:

Näslunds? Är han inte finkänslig han?

knaskamilla: tror du att han är så finkänslig med sådant när hans agerande på isen är något helt annat än finkänsligt?

Frisco: när jag satt där i globen källaren å vänta på att få komma ut såg jag inte något rälsspår...går tunnelbanan verkligen under globen?

Frisco: helt ok.Om du gräver tunneln själv så kostar det inte så mycket du kan få låna en spade.

NuMountain: Tunnelbane/Spårvägsstationen vid Globen fungerar ju även om kalaskulan är evenemangsfri. Den kan även ha uppgångar bredvid arenan.

ria-ra:

Det kanske är sådant där bröd som du fick? Han kanske inte heller tyckte det var så gott, men vågade inte spotta ut det medan han var på isen?

Frisco: Jag upptäcker att du verkligen vill under arenan med järnvägen medan jag mera vill hamna bredvid. Det kan ju bli problem att ta den stationen när arenan är stängd då.

knaskamilla: nej jag har kollat. hamstrar han tro eller är det tuggtobak?

Frisco:

Det där blir coolt. Ser fram emot första provturen.

ModoAnte: En tunnel enligt mitt förslag kostar ingenting att bygga. Däremot kostar det en massa att gräva den.

Här är en bild på en av de bergbanor som jag tänkt ha med. Bara så ni vet hur en sån ser ut ni ickelokaltrafikentusiaster..

westerlind: Sväva inte in i några orimliga fantasier nu.

Frisco:

Tack, Frisco! Jag hade tänkt att vänta tills ria-ra var inloggad, så att hon inte missade den, men det har hon nog inte gjort nu. Eller, har du det, ria-ra?

Om man tittar på svt2 nu kan man se min konfirmationspräst och det mycket vackra Gålsjö Bruk (eller iaf kapellet).

NuMountain: på hemvägen vill jag påstå att du behöver en egen hela tiden.

NuMountain: tror mer på en tunnel än en bro men en tunnel är nog dyrare att bygga mistänker jag.

ria-ra: Behöver jag fler toalettet/capita än ni andra?

« · 187857 · »