1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 536080 inlägg · 4130 ämnen
« · 198826 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Linköping-MODO
Portello:

Ledsen, på lördagsmatcher är det Trocaderoflaskor som regerar. Du får nöja dig med söndagen.

Portello:

Ja, men nu bestämde jag först, och dessutom stavade du bestämt fel, och dessutom sa LJ att jag faktiskt FICK bestämma. Så det så. Ha!

Portello: Nej vi har bestämmt att det blir modoseger så det så.

Björn VII: Statistiken tror jag inte det minsta på.

Hirsch gjorde en bra match idag, men jag tror ändå att Riksman är bättre. I Scandinavium senast var han klart bättre än Norrena(om det nu säger nåt).

knaskamilla: Då får du tänka om . Jag har bestämmt att Luleå tar sin sjunde raka.

knaskamilla:

Okidoki, du får bestämma.

Ett litet tillägg bara: Gudrun muuuuhhhaaaaaahh. (Kunde inte hålla mig)

knaskamilla: Ok då känns det bättre.

Lumber Jack:

På lördag vinner de hemma igen. Det har jag bestämt.

poffa: Håller med dig in med Riksman mot luleå så kanska modo kan vinna i kempis igen.

poffa:

Du menar att Riskman inte hade lyckats få till något sätt att få den mellan benen eller följa med in i målet av puckens kraft (lex: senaste TIK-matchen)?

Nåja...forza fladder-målvakter, en dag skall även du se deras storhet :-)

poffa:

Men säg det inte så att Frisco hör det. Han har fått för sig nåt annat.

Björn VII:

Med tanke på hur målet gick till borde det varit 100%. Hoppas Riksman är tillbaka till matchen mot Luleå.

poffa:

Wilde är glömbar så länge räddningsprocenten hos den som står ligger över 95. Mer dalmål i svenska elitseriebås!

Lumber Jack:

Vi kunde haft sex raka förluster med Brithén också så jag vet inte vad jag skall säga.

Jo jag vet en sak:
BÄNKA WILDE NU!!!!

Lumber Jack:

Glöm inte ansiktshygienen.

poffa:

3 raka vinster på bortaplan, 3 raka förluster på hemmaplan. Pirro effekten?

Sv: MODO - Luleå
poffa: skön seger mot Linköping hoppas att modo kan vinna på hemmaplan bara.

Sv: MODO - Luleå
poffa: Man får säga grattis till segern. Ser verkligen fram emot lördagens match mot er.Verkar som det är två lag med rätt bra form som möts.

Mera landslagsmän
Ännu flera MODO spelare kommer att representera Sverige under uppehållet.

I J16 spelar Mattias Olsson och Johan Nilsson. Åxå med i truppen Niklas Öhman, Andreas Molinder samt Alexander Sundström.

I team 19 återfinns Daniel Sondell, Tobias Enström samt Kristofer Persson. KP gör comeback i landslaget efter att ha varit petad sedan J16 landslaget.

Tilläggas kan göras att MODO har tappat tre 84 med landslagsmeriter det senaste halv året men ingen av dessa(Palm,Kimby och Granstad) kom med i truppen.

MODO - Luleå
Nu på lördag får vi då chansen att bryta Luleås vinstsvit på sex matcher. Vi har ju vana av att bryta sådana sviter. Första gången The REDS Syd var upp så förlorade vi borta mot Leksand med 5-0 för att sedan på lördan vinna mot Färjestad och därmed bryta deras 21 matcher långa svit utan förlust.

westerlind:

Linköpings HC - MODO Hockey 1 - 4 (1 - 2, 0 - 2, 0 - 0) Live
(Elitserien) Final score

Frisco:

Rögle och MIF i kvalserien, håhåjaja.
Jag ska ta bilder åt dig - jag lovar.
Blod svett - och skånska tårar.

Ey - poesi på torsdagskvällen. :-)

poffa:

Gött! Ska de börja vinna på hemmaplan snart också, kanske? På lördag vore bra... ;)

Wewillwintoday:

Jag bara vidarebefordrar vad de sa på Sportradion.

poffa: I´ll take your word for it :D

Underbart!

Bortaspelet fortsätter att fungera, 3 raka bortasegrar!

Hmm. Har swehockey.se tappat kontakten med matchen? Den borde nästan vara slut nu...

Wewillwintoday:

Och så kan vi då glädjas åt att det är slut i Linköping. Modo vann med 4-1 och det känss såååå skönt. Tack för det, Televerket.

Bra Luleå. Håll ihop det här nu så har vi ett ordentligt glapp neråt.

poffa: MODO har egentligen bara en utvisning, enormt disciplinerat av samtliga spelare att inte dra på sig onödiga utvisningar...

poffa: Luleå fortsätter att göra mål i slutet av perioderna...

MartinSedin:

Jag tror det kan bli mycket från Linkopink ikväll. Det är ju första matchen i Linkopink efter hotbrevens tillkomst.

poffa: På tal om TV4. Något säger mig att de INTE kommer att visa alla mål från LHC. Däremot får nog se alla sex Frölunda mål och samtliga sex DIF mål..

Förresten så har ingen mindre än PA gjort mål ikväll.

poffa:

Enligt lulingarnas gb så gör de mål när det bara är några sekunder kvar av varje period, så om inte MIF gör ett till borde det vara lugnt.

Lumber Jack:

Vi kanske skall ta en match eller två. Jag har bara spelat i 10 år och hade en rating på 1850 som bäst. Men det var iofs en sådäringa 10 år sedan.

poffa: De missade en straff nu också..

Vad sysslar Luleå med. Kan de inte tvåla till Malmö så vi får det där glappet neråt som jag så gärna vill ha.

poffa:

Naturligtvis kan vi det. Du är ju ordförande, dessutom.

Har Hedlund slagits, eller råkade han bara åka ut för en förseelse samtidigt som en LHC-spelare åkte ut för en annan?

poffa:

Själv föredrar jag bonnschack.

Dam-VM var ju en riktig höjdare, de var ju helt chanslösa när motståndarna inte kom från Kongo...

knaskamilla:

Jo vi gör väl det. Kan man ta styrelsebeslut på två personer så kan vi två väl bestämma att Frisco är på Dekarsön och ser på hockey också.

Lumber Jack:

Det är väl som med damernas handbolls-VM. De enda som anser att detta är det bästa som finns är väl just TV4. De haussar turneringarna bara för att de skall få tittare. De skulle kunna påstå att en blixtturnering i schack skulle vara världens viktigaste VM alla kategorier. Patetiskt!

Sv: Werner firar 500 ikväll
knaskamilla: Det räcker att man skaffar Telia Internet, sedan behöver du ALDRIG surfa på detta(men en sådan sak skulle jag väl aldrig föreslå....)

poffa:

Jo. Ska vi bestämma så?

knaskamilla:

Det är Leksand - Södertälje på C+

Så det kan nog vara så att han är på Dekarsön och tittar på hockey.

poffa:

TV 4-mannen kommer att spöka för dig varje natt som världens viktigaste VM, alla kategorier enligt Perlskog, pågår. Spoooky!!!

westerlind:

När han inte är här brukar han vara på Dekarsön. Är det kanske match på C+ ikväll?

MartinSedin:

Räcker det att man skaffar Telia internet, eller måste man surfa på det också?

MartinSedin:

Ja, det vore ju liksom lite patetiskt om man missar att den spelare som är mest älskad av publiken har gjort sin 500:e match för MODO.

poffa: Apropå sufra, vart har Frisco tagit vägen? Man blir ju orolig.

MartinSedin:

Synd bara att hans passerande av Tommy Själin (301) för några omgångar sedan som MoDos bäste poängplockare genom tiderna i ES försvann i hanteringen, någonstans. Menmen...han ska väl inte gå och tro att han är något, på riktigt? :-)

poffa:

Tja, det kan ju kanske vara en sport det också... ;)

Som kvinna kan jag ju göra två saker samtidigt, däremot, så atte...

Just nu undrar jag för övrigt varför jag fick för mig att BIF kanske skulle klara av att vinna mot VF. Det hade ju varit mkt vettigare att sätta det krysset på SSK i stället. Nu har ni nog en chans att knappa in på mig, Rinksitevänner!

« · 198826 · »