1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 536091 inlägg · 4130 ämnen
« · 200036 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Live från Kempis
MartinSedin: Vem Vinner?

Live från Kempis
Då var det snart dags för nedsläpp. Några frågor ni vill ha svar på?

Sv: FA-cupen
Björn VII: Där fick han.

Sv: Pirros snälla pojkar vs Lulingarna
westerlind:

Tack så mycket för välviljan, men du glömmer den viktigaste faktorn: Sexpoängsveckan rullar in på stationen klockan 17:30 ca.

Forza epitetshockey!

Nej men allvarligt dårå så tror jag att: Lulä förlorar p.g.a. vad som inte finns på plan och dessas betydelse i en vanlig match mellan MODO och ällhåäff, plus det obestridligt starkt svaga argumentet: Det är dags för en förlust nu.

Jag tror att jag klarar mig utan den rosa bilen i vilket fall som helst, vaknade just och behöver lite ljuvare toner. Curtis Mayfield är nog mer i min smak just nu.

Frisco:

Poor Frisco went to Hockeysnack and won **** all, som den N17-stackare du är misslyckas du självklart med att se det polemiska självmål du just begått. En påminnelse om Mickey och hans kompisar från 1991 är självklart inget som lyckas sänka modet på en Arsenal-supporter för fem penny.

Säg så här: Hur presterade Scum för elva år sedan - hur presterar de idag? Nej du supporter av kroniska medelmåttor, det blir bakläxa för dig - The Great Divide av Alex Fynn och Olivia Blair om&omigen tills that smirky face är wipe-at långt ner i Seven Sister roads rännsten. :-)

Som ett bevis på min totalt rädslolösa approach till dagens match bjuder jag på en bild av min favoritreplica genom alla år. Tänk att, den av en händelse går under öknamnet "mashed bananas". Tänk va!

Björn VII:

Synd, dina kompisar drog just. Eftersom jag är en vänlig kille så ska du få en "Inför matchen" av mig:

Luleå blir ingen lätt uppgift, som de spelar just nu kan de gå långt i slutspelet. Men visst, MoDo har också tänt till på slutet och en match mot lulingarna behöver man inte ha någon övernaturlig begåvning för att förstå att alla kommer att kriga skoningslöst för att vinna. Det här har alla chanser att bli en tuff, het och spännande match.

Nackdelen är väl att ni inte har fördel av bortaplan.

Min manliga intuition säger mig att det sitter några Solleftebor på Nygatan och laddar hårt med dansk fotbollsmusik. Låter trevligt. Möjligen sitter de redan i en rosa bil på väg mot Hörnett: Den enda danska musik som tillåts i det fordonet är säkerligen D.A.D eller trumslagaren Lars Ullrich.

poffa:

Där ser man. Den klarade sig väl inte utan mig, helt enkelt.

westerlind: Det blir omspel om första matchen slutar ovgjort. I omspelet blir det förlängning och straffar.
Jag har sett 2 FA-cupmatcher. 8 februari 1995 4 omg omspel mellan Chelsea och Millwall. 1-1 vid full tid och 5-6 efter straffar. 14e februari 1998 5 omgången mellan West Ham och Blackburn. 2-2 slutade den matchen och Martin Dahlin fick nöta bänk i alla 90 minuterna.

Frisco:

Mystiskt, vem kan det där inlägget vända sig till? Jag låter Björn ta hand om dig senare.

FA-cupen är en underbar idrottshändelse. Jag blir lika glad när nästan varje år något pajasgäng ifrån amatörserien sänker något proppmätt Premier League-lag. Finns det någon motsvarighet överhuvudtaget i världen till denna cup? Då menar jag alltså vilka som får delta och vilken enorm prestige det är att vinna.

Visst, 1-1 finns det en rimlig möjlighet till - i halvtid - men snarare 0-0: Arsenal ställer ju i princip upp med B-laget. Händer det så skickar Wenger in några av de stora pojkarna, och sedan kan jag inte tro att de ska lyckas förlora.

Hur är det, är det inte i FA-cupen, som det blir omspel vid oavgjort? Har för mig att det ibland har krävts fem matcher för att avgöra. Härligt England: Våga vägra Golden Goal, Sudden death, och annat otyg.

knaskamilla:

I ett desperat försök att se till så jag inte kunde missköta mig så gick hockeyligan.se:s server ner vid 02.40 eller nåt sånt. Sånt tycker jag är att ta i bara för att få mig iväg från datorn mot sängens mjuka dunbolster. Jag menar, så farlig är jag ju inte.

FA-cupen
[1992: Wrexham-Arsenal 2-1
Wrexham låg sist i trean, Arsenal var tvåa i Premier League - och topplaget tog till och med ledningen med 1-0. Men två osannolika hemmamål de sista tio minuterna ordnades 90-talets första, största skräll.]

Idag Farnborough-Arsenal [på Highbury]. Ska vi dra till med 1-1?=)

I övrigt.3,5 timmar kvar till Luleåslakt.

Rättelse
Skrev i ett inlägg efter HV-MODO att det blivit mål, (Poffa rättade mig), det blev inget mål efter den situationen.
Matchen 14 jan.
Har tittat på videon och händelsen var i 1:a per 9:38. Green får Davidssons klubba i ansiktet så han blir däckad, han tappar sin klubba direkt efter slaget. Klubban hamnar framför målet och Davidsson prickar den när han försöker göra mål.
Ankan säger:" Mårten Green som blir liggande framför mål, släppte klubban och då fick Riksman klara allting själv"
Den som sköter sändningen visar en repris på händelsen och där ser man tydligt hur han får klubban mot ansiktet.
Ankan kan knappast ha tittat på reprisen, för han anklagade Green för att inte hjälpa till, när han ligger nedslagen.
Jag tycker att det såg ut som en utvisning för hög klubba, även om han inte menade att slå honom.Tur att det inte blev mål.

MODO behöver en stor back som är spelskicklig och snabb. Tycker att Agu har många bra sidor, men killen måste slipa till sitt uppförande på isen, så han inte åker på en massa onödiga utvisningar. Annars så har vi en som påminner om Pihl, som samlade på sig många utvisningar.

Sv: Linköping-MODO
poffa: Vi får väl se hur det går. Jag tror och hoppas iallafall på en trevlig resa och match. Förhoppningsvis vinner Luleå också :)

Äh. Vad är det här? Snart bara tolv timmar till nedsläpp. (Snart tre timmar sen jag skulle gå och lägga mig.)

H O C K E Y - hockey!

(Sköt dig nu, Per. Jag vill inte se imorgon att du har skämt ut dig bara för att NuMo slutade vakta dig...)

Gonatt, hörni! Ses i Kempis.

poffa:

Lite inte på mig, jag är på väg mot sängen!

Portello:

Tjoa på detta vis för en given förlust. Konstigt!
Nä, i morgon visar MODO var skååpet skall stå.

Wilde gör dig nyttig nu och gör ditt sista inhopp i MODO och kör över den Fredrik Svensson. Sedan kan du få ledigt för all framtid. :)

NuMountain:

Jaha, då får vi väl förlita oss på scumme scim under natten.

Gonatt mere'ra!

poffa: Jag ska ta och göra det.
Snart hockey *Tjooohooooo*

Portello:

Ja, det är många fina i deras arkiv. Jag rekommenderar en sväng via mitt länktips.

Alla: Nu får ni ta och hålla er lugna resten av kvällen så att stämningen hålls på ett minimum. Jag bara varnar er för nu går jag och lägger mig så då kan jag inte hålla på å moderera er jamt å standitt.

ZZZzzzZZ zzZZ zzzzZzzZzzzzz

Portello:

Ja, och så sitter det folk som poffa och riktigt gnuggar in det. Stackarn (inte poffa, alltså)...

poffa: Den där är riktigt bra. Han måste ha kännt sig rätt dum efteråt.

Äh, vi tar den bästa från radiosporten också...:)

Även här är Real Player ett måste.

Frisco:

Den var gammal den. Mer passande här är väl denna klassiska felsägning i nyheterna på P4.

Real Player ett måste.

poffa: Det blev en Z2 idag också.
Lita alltid på TT.

ZZZZZZZ2

Frisco:

Djäääävlar vad kallt det ser ut att gå på fotboll!!

Frisco:

God natt, Frisco. Syns och hörs i morgon.

Sedan denna på världens gladaste fotbollssupporter.

God natt alla.

z z zZZZZZ z z z ZZ zZ zZ zz

poffa: Det blir två kvällsbilder. Först denna på Ville, Valle och Viktor.

knaskamilla:

Kanske det.

poffa:

Vad konstigt. Känner vi varandra, eller?

knaskamilla:

Tänk att jag förstod att det skulle komma. Skicka bilden till mig vettja så jag får godkänna den innan publicering.

poffa:

Om inte annat har du stora mentala dentalproblem, i alla fall.

Frisco:

Vaddå, hade jag hela näsan full med snor eller?

poffa: Jag är på väg. Funderar på att visa hela föregående bild bara?

Paddan:

Nä, det är ju en intressefråga. Visst skulle jag behöva två diskar och ett kontrollerkort också men jag väljer hockeyn istället.

Frisco:

Ähhh, gå och lägg dig.

poffa:

Hahaha, jo, där ser man ju vilka prioriteringar brorsan har!

Fast, i och för sig har han heller inte ett tröskverk till dator och en modemuppkoppling som vissa andra personer.

poffa: 4 och ett halvt för ett sittplatskort nästan på kortsidan?? HAHAHA.

Paddan:

Själv blev man ju utdömd till fullo för att man hade sittplatskort.

"Hmpf, 4500 för sittplatskort, det får du ju två 80 gigs diskar och ett kontrollerkort för" :)

poffa:
Nej då, minns en dag när han glädjestrålande kom hem från jobbet och ringde morsan och sa:
-Mamma, mamma, gissa vad? Igår såg jag faktiskt en HEL match på teven och tyckte faktiskt det var kul.

Det var nog hans första och enda upplevelse av ishockey. Tror i och för sig att det kan ha varit en landskamp så då har han väl giltigt skäl till det tappade intresset.

Äsch, så farligt var det inte. Lite småslagsmål har man väl alltid som små med sina syskon.

Paddan:

Usch då. Dessutom är han fullständigt ointresserad av hockey. Slog du vettet ur brorsan i unga dar eller? :)

poffa:
Nepp, han har tydligen förstånd nog att inte lyssna till mina kloka ord...

Paddan:

Vaddå, menar du att han inte gör som bror säger?

poffa:
Han trivs nog ganska bra där ute i Gullänget är jag rädd. Är ju ganska nära till jobbet!

Paddan:

Du får väl skicka honom vidare så du kan bosätta dig i stan...:)

poffa:
Äsch, vill ju inte komma närmare brorsan än vad jag bor nu!

Måste säga att det var en otroligt imponerande längd på den där listan. ;)

Paddan:

I stort sett allt är väl bättre än Bäpa. Inget adsl, långt till Kempis, ja listan kan göras lång.

knaskamilla:
Hmm...så du menar att det finns mer utvecklade orter än Bjästa?
Kan jag aldrig tänka mig, men skulle så vara fallet så får jag väl utforska eventuella alternativ.
Har för mig att Västersel ska vara ett superhippt ställe.

Portello:

Det är förstås ett väldigt vettigt alternativ.

« · 200036 · »