1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 536100 inlägg · 4130 ämnen
« · 201703 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: TACK PIRRO
Frisco:

Det kan man tycka är logiskt, vilket i så fall innebär att MoDos klack har varit bra de senaste matcherna.

knaskamilla: De tackar väl när de tycker att de har nåt att tacka för kanske?

Frisco:

Är det bara jag som inbillar mig, eller har de blivit duktiga på det där på sistone, MoDo?

Björn VII: Säg hej till publiken....

Låt nu Pölsans sista hopp fara
Nu har våra stolta MooDooister chansen att slutgiltigt blåsa Pölsorna ner i det fasansfulla, skräckinjagande,ovissa, bottenlösa..
Men storsinta o goda som vi Ångermanlänningar är, gör vi väl inte så, elr?

Frisco:

Äh, mig lurar du inte. All nervositet härstammar isf från vetskapen om att man snart måste hem och face-a HS och dess värsta avarter.

HHöger nervösa under Luleås timeout.

Sv: Diskussionsöppnare?
Björn VII:

"...existerar elitserie-existensen."
Hmm...förhandsgranska hette det.

Frisco:

Det har du rätt i. Och tack Hirsch!

Diskussionsöppnare?
Verkar lite slött här, så man får väl dra sitt strå till stacken (kasta in en fackla på den redan existerande stacken?).

En återkommande anledning till gnäll på Den Där Officiella sidan brukar ju vara MODOs, till synes, bristande förmåga att knyta till sig namnkunniga spelare i säsongens elfte timme. Jag har i första hand två saker som intresserar mig här, och i slutändan ligger till grund för min åsikt: "Skit ner er, kärringar". Dessa är, som följer.

1) Hype, i internetåldern
2) Helhetsbild

1) Hype...
För det första har ju all form av kritiskt värderande av nyförvärv spolats ner i toaletten i och med detta nya välsignade medium, det gäller ju uppenbart inte bara forumsskribenter utan även valda delar av den svenska hockeyjournalistkåren.

Jag skulle vilja påstå att tillgången till databaser a'la hockeydb.com och eurohockey.net är vad som ligger till grund för diverse tidningars omdöme om en spelare som exempelvis Hannes Hyvönen, för inte är det väl så att man helt okritiskt köpt Håkan Loobs "En spelare med ett kanonskott, bra skridskoåkning och aggressiv spelstil"...rakt av? Och inte kan det väl vara som så att dessa kvällstidningsjournalister scoutat honom redan under sin tid i SM-liiga, europeisk hockey som ju är så fantastiskt tråkig och oattraktiv för den gemene läsaren? Återstår ett fåtal alternativ: hörsägen eller videogranskning av hans totalt: 6 matcher i NHL.

Inget av detta är dock något som i bästa modohockey.se-stil ger mig något belägg för att Bengt Hedin skulle göra ett dåligt jobb. Att Kallio eller Dopita tydligen inte fann det speciellt lockande att åka till Ö-vik ser jag i sig som ett bevis på att de aldrig öht skulle ha tillfört något väsentligt till laget. Men sen finns det ju alltid en del människor som t.o.m. skulle försvara en plats i laget för en kille som Thomas Sjögren...

Återstår nu de inlägg som gränsar till idioti, personer som ser Björklövens värvning av diverse vrak och Linköpings breddning av truppen som argument för att höja bilan. "Jamänn..."

2) Helhetsbild

MODO Hockey har hela säsongen haft ett spelarmaterial som är tillräckligt för att gå till slutspel, skulle man missa det hade det berott/skulle det bero på bristande disponering av det material man har. Bristen på en playmaker som Wahlberg, en hård forecheckare som Pettersson och...just det: en riktigt bra målvakt är vad som håller oss från att göra en attack mot ett SM-guld, inte något som existerar elitserie-existensen.

Därför blir jag bara så trött när man försöker vifta med allsvenska spöket i en debatt om nyförvärv, det har inget med verklighetsförankring att göra, vad det egentligen handlar om borde personerna själva få svara på men handlar det inte egentligen om att det är svårt att acceptera en streckstrid efter så pass (relativt) många år av toppstrid? Är det inte också lite smått intressant att, i oftast anonym form, få chansen att hacka på någon som arbetar för småstadens största affischpelare och i många samhang fått beröm för sitt arbete?

The power of jante compels you...

Ekonomin i dagens MODO Hockey (utan ett MODO Paper) har jag tjatat om tills korna kommit hem, så jag tänker inte dra det ännu en gång. Utan jag säger så här: Ett MODO Hockey som hade skrivit kontrakt med Tomi Kallio i ett läge när Färjestad inofficiellt avstår p.g.a. för höga lönekrav skulle resulterat i att jag personligen skulle ha åkt upp till årets årsmöte och drivit en enmanskampanj med trummor, plakat och obscena gester för att alla ansvariga i sportkommitté och styrelse skulle avgå.

MODO Hockey skrev inget kontrakt med Tomi Kallio.
MODO Hockey gjorde ett bra val.
MODO Hockey har en bra chans att överleva som elitserielag, på de villkor som man själv sätter upp/är tvingade att leva efter.

Jag ger mitt fulla stöd för att samtliga ansvariga i styrelse och sportkommitté ska ha förnyat förtroende.

(Så där. Pompöst och snusförnuftigt, men kul att skriva var det iaf...)

knaskamilla: Tack Pirro? Tack Öhman ska de va.

Hälge:

Gött! ;) Akta så att du inte får ont i huvudet nu, bara...

knaskamilla: Sorry, ska inte upprepas.

Hälge:

Fan, Hälge, nu tog du ifrån mig mitt lilla roliga... =(

Jag undrar förresten om jag var på matchen i Kempis mellan MoDo och Luleå igår. Bildbeviset är inte helt tydligt.

Sv: varför sparkade ni britén?
poffa: Man skulle nästan kunna tro det.

Portello:

Har du mina ugglor i din kalufs?

poffa: Nästan så att man undrar om det är samma person eller kanske tvillingar?

Portello:

Det du säger syntes nog bäst i natt om man hade livefönstret igång. Vartannat inlägg kom från ribba9 och det var i alla gästböcker samt med en mycket låg kvalitet på frågor och kommentarer. Dessutom hade han en partner i sektionU.
Jag börjar ana ugglor i kalufsen...

poffa:

Självklart är Bäckis en klok karl som vet hur man komponerar en välbalanserad trupp. T.ex. har han alltid förstått vikten av att ha lite ung, explosiv dansk dynamit i sina lag. Bjuder därför på denna idolbild (och -artikel) från mitten av 80-talet. Hoppas att det ska smaka, och kanske t.o.m. att taket ovanför den-där- sittplatssektionen-med-nackspärr i framtiden kan prydas med en nuna som sprider en skön aura av låg GAA och hög SVS%. ;-P

Frisco: Skulle tro att han gillar få mer inlägg här på HS.

ribba9: Vad tycker du då?

poffa: det tycker jag inte....

ribba9:

Förra året hade vi en helt annan spelartrupp och dessutom så red MODO enligt mig på en svallvåg efter Pelle Bäckman.

poffa: varför gick det då så bra förra året då???det kanske beror på att den tongivande spelarna från förra säsongen stack till andra elitserien lag lr nhl..tycker att brithen är bra...

sektionU:

Brithén är enligt mig INTE en av Sveriges bästa tränare. Hans sätt att leda laget gjorde det till slut omöjligt att ha honom kvar om jag förstått saken rätt. Han var för mycket inne på vad han ville istället för vad laget ville.

Kent Forsberg pratades det nog med men han har tidigare meddelat att han inte är intresserad av att ta över MODO igen.

varför sparkade ni britén?
och varför tar ni inte kontakt med kent forsberg han skulle kunna lyfta erat lag betydligt, och vad var felt på britén (en av sveriges bästa tränare)

boonchoo: Tack Hälge

boonchoo: Ser att du är ny här på HS, så känn dig välkommen.

Ett tips finns på länktipset. :-)

TACK PIRRO
TACK PIRRO FÖR ATT DU HAR ÅTERGETT MODO HOCKEY
FRAMTIDSHOPP. DET MÄRKS OCH KÄNNS LÅNGA VÄGAR ATT DU ÄR EN ÄKTA MODO-IT OCH ÄR RFÄTT MAN FÖR LAGET. VI HOPPAS ATGT DET BLIR SLUTSPEL, OCH ATT DU BLIR KVAR ETT ANTAL ÅR FRAMÖVER, SÅ ATT RÄTT MAN FÅR TA HAND OM PROFFSEN DÅ DE ÅTERVÄNDER. TACK PIRRO

Sv: Piss!
Lulekickan: "ett", inte "et"

Jela HS som knycker bokstäverna av en, och nu pratar jag med mig själv också.

Paddan: Nej, det gör det inte eftersom det inte var en "helfråga" utan mer et ifrågasättande påstående eller hur jag ska förklara det. Det är ett vanligt fenomen på forum.

Lulekickan:
Precis som i ditt inlägg, med andra ord, där "heter" och "det" på något mystiskt sätt råkat byta plats med varandra...

Åfan, möblerar HS om, vad bra, jag har funderat på att flytta bokhyllan men är lite osäker på hur jag vill ha det. Hoppas på hjälp från HS.

Paddan: Men det heter stavva?

Jag har ju sagt att HS helt på egen hand lägger till och tar bort bokstäver hur som helst, även om allt var helt i sin ordning när man postade det. Någonstans på vägen möblerar HS om.

Paddan:
Åsså kan man inte stavva heller. Tydligen heter det utrymme och inte utrymma...

poffa:
Man kan ju tycka det. Men det finns ju tydligen utrymma för olika sorters historieförvanskare.

Är mest förvånad att kameran faktiskt pallade med all den otroliga karisman som fotoobjekten utstrålar vid det ögonblicket.

Paddan: Ts, ts, ts linslusar är ni allihopa....

Paddan:

Ja, han lyckades få med ett antal hockeysnackare på den papparazzi-bilden. Starkt jobbat, Frisco.

Är inte detta bevis på att matchen trots allt har spelats? Jag menar, en hel del lulefans hävdar ju att matchen aldrig spelats.

poffa:
Åhfan, insåg alldeles nyss att jag tydligen var i Kempehallen igår och såg MoDo-LHF, eller vad sjutton gör jag annars på den där bilden?

Frisco:

Och jag var med på bilden också. Ser ut som om jag har sett något intressant. Hmm, undra vad det kan ha varit?

Sv: Pirros snälla pojkar vs Lulingarna
westerlind:

Va faen, kan du inte din whisk(e)y? Stavningen med e används numer även på vissa skotska. Det är nämligen så att man blivit tvingad mot det ordet pga vissa konstiga regler i samband med export till EU-länder. Allt enligt en skotte som hade en vinprovning för oss i Sundsvall.

(Ärligt visste jag det inte heller förrän han sa det så jag har stavat utan e fram till dess att han upplyste mig)

Frisco: Ta genast bort den där bilden! Du kan ju skrämma folk.

Portello: Jag brukar ju ta en Z2 och gör det idag igen. Skicker med en godnattbild också.

Z2

Frisco: Man får säga grattis till segern. Bra målvaktspel av både Hirsch och Hento. Utan dom hade det nog blivit några fler mål.

Piss!
Jag vill tacka alla för en trevlig match i Kempis idag.

God natt!!!

Z Z z z z zz z .................

Wernblom mot SHG
Ryckten säger att wernblom ska vara med i SHG

Zigge: Jag ger dig bilden men behåller min rätt att använda den när jag vill. Men blir det pengar inblandade får du t dem. Ja naturligtvis för att skänka dem till MoDos ungdomsverksamhet.

FriscoVa, får jag den?? Schyrra! men jag tror ändå jag tar o provar med ett REJÄLT avdrag för den, nog borde den va värd sisådär 96.000 va? Annars får jag ta juridisk hjälp, i form av LKicks med mitt bild-avdrag.

Zigge: Du kan få den. Det är lugnt=) Den är tagen den 15 december år 2002 alldeles innan MoDo J20 spelade mot VIK.

knaskamilla: gnatt!

Frisco: No Offence: Jag har inte snott, bara lånat, jag hade så stressigt, jag har inte gjort det av snikenhet, eller för egen vinning, jag kanske gjorde fel, om jag kan sitta kvar här på hs,det får isf väljarna avgöra!
Men du ska få tillbaka den, den vackraste bild jag sett på länge!

« · 201703 · »