1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 536463 inlägg · 4131 ämnen
« · 207059 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Live från Kempis
Wewillwintoday: Ingen aning om bilder eller inte. Själv sköter jag ljudet och låter andra ta hand om bilderna :)

MartinSedin: Blir det inga bilder från matchen ikväll?? Från alla andra matcherna är redan upplagda...

Sen måste jag säga att angående Patrik Sjöberg så är han nog elitseriens bästa domare. Alla matcherna jag har sett med honom genom åren, har varit jäkligt stabila insatser...

Alla: HÄRLIGT!!

5 matcher, 5 insläppta mål. Men framförallt. 5 raka vinster!! :)
Fortsätter vi så här så intar vi femteplatsen i serien snart.

Wewillwintoday:
Yes, så er den hjemme...4-1...MODO er lige pludselig meget stabile...det lover godt for resten af sæsonen...og Hirsch har vel fundet storformen frem på rette tidspunkt...herligt...

Aben: Japp. En bra match.

Hedlund hade öppet mål, men missade alldeles nyss. Fruktansvärt bra passningsspel...

Wewillwintoday:
Det virker som om det er en meget hårdt-spillet kamp...

Tjärnkvist och Wernblom har en uppgörelse...

Tobias Enström lämnar isen.. Vet ej om det är skada eller för att han känner av sin influensa...

Björn Nord skjuter i ribban........

Wewillwintoday:
Sådan!!!! det lugter af 3 point igen!

Hedlund utvisas 2 minuter...,

Stefan Öhman frispelar Tommy Pettersson och gör mål!

Kämpa på nu så tar vi alla poäng till Norrland.

Björn VII: Har du sett Mora IKs tråd? Inte ens de kan stava rätt.

Wewillwintoday:
PP igen...

Wewillwintoday:
jaaaa, Green...det var vist også på tide at han lavede et mål...

Aben: 3-1!!! MILO FRIPASSAR MORTEN GREEN!!!!

Wewillwintoday:
Hændelsesrig 2. periode...jeg kan slet ikke følge med :)

FAAN. 1-2

Wewillwintoday:
jaaaaa, Werner igen!!!!!!!!!!!!!
PP-spillet fungere åbenbart glimrende i dag!

Aben: Stökig match... BP nu...

Aben: 2-0!!! WERNER!!

27.36 20 min MODO 30. HLINKA, Miroslav GA-MI
27.36 20 min DIF 29. MAGNUSSON, Mikael GA-MI
27.36 5 min MODO 30. HLINKA, Miroslav ROUGH
27.36 5 min DIF 29. MAGNUSSON, Mikael ROUGH
24.58 10 min MODO 14. HÖGARDH, Peter ABUSE

Der sker da noget!

Aben: Matchstraff för Hlinka och Magnusson. Stort slagsmål som Hlinka vinner på poäng :)

Wewillwintoday:
Synes det her er lidt mystisk: ÖA skriver "och eftersom Modo börjat vinna borta är väl laget chanslöst den här gången..." Håber det er ironi...

Aben: Japp. Jag har hockeylive också ^_^
Tyckte bara det vara konstigt att swehockey.se inte skrivit 10-1 :)

Wewillwintoday:
Du har vel tjekket den på ÖA´s hjemmeside???

Aben: Härligt werna :)

Jag undrar varför skottstatistiken inte står på swehockey.se

Aben:
Jaaaaaaa, Wernblom!

Aben:
5 mod 3 nu....

Powerplay nu...ind med pucken!

MartinSedin: 4 kedjor innebär ju en man kort??

Jo, Hedin har väl varit borta i 3 matchen i rad...

Wewillwintoday: Pirro säger att MODO ska börja med fyra kedjor. Hedin var heller inte med mot Malmö..

MartinSedin: Hmm, jag vill inte vara pessimist. Men jag tror det kan bli svårt idag. Både viktiga Lehtinen OCH Hedin borta är inte bra...

5 spelare borta idag(Hlinka comeback)
Våra 2 bästa backar är sjuka idag. Lehtinen och Hedin.
Enström har dock repat sig, och kommer spela.
Janne Öberg går ner på backen med Enström, och Warg tar Jannes centerplats.

Så här ser det ut:
31. HIRSCH, Peter
Goalkeepers 34. RIKSMAN, Juuso

--------------------------------------------------------------------------------

1st Line 4. ÖBERG, Jan 6. ENSTRÖM, Tobias
9. WERNBLOM, Magnus 33. ÖHMAN, Stefan 11. PETTERSSON, Tommy

--------------------------------------------------------------------------------

2nd Line 27. JOHANSSON, Martin 32. WILDE, Martin
14. HÖGARDH, Peter 23. HEDLUND, Magnus 10. SÖDERBERG, Anders

3rd Line 16. MILO, Dusan 7. DAMGAARD, Jesper
26. WENNERBERG, Mattias 17. WARG, Fredrik 18. ÖBERG, Peter

4th Line
30. HLINKA, Miroslav 29. GREEN, Morten

Sv: 87orna dominerar landslaget
JensaN: Du har helt rätt att jag menar 86orna. 87orna ser också intressanta ut men thats another story.

Sv: Malmö - MODO
Wewillwintoday:

Angående matchbilder från Malmö så har jag en teori (ej bekräftad) som kanske fråntar hockeylive ansvaret. Det var ju så att man hade ett visst arrangemang där i förra veckan som dels innebar att man draperade in bastupanelen med myspysigt mörkblått tyg, hängde upp spotlights och satte upp en sarg med en massa dyr reklam på.

Det arrangemanget krävde nog några mil optokabel som drogs fram och tillbaka i innandömet på "Is stadion", det var nog en hel del kontakter som drogs ur då också.

Live från Kempis
Då var tävligen avgjord. Janne Ö är back återigen. Hlinka och Green på bänken och MODO verkar ska spela med tre kedjor.

MartinSedin: Det är iåförsig Team-86 och inte Team-87.

Sv: Dansk dynamit
Aben:
Kan lige se, at det er den forkerte gæstebog at skrive sine matchtips i...hehe...ups...Im on a roll

MODO-Djurgården 3-0
Damgaard 2G
Green 1G
Hirsch shutout

Var det den rette tråd? ;-)

Aben: Lev ut! Du är ju Modoit.

NuMountain:
OK, jeg tænkte mig ik lige om der..."sætter sig i skammekrogen"...må jeg danse og synge alligevel???

Dansk dynamit
Men Aben. Det blev i fel tråd.

Til alle som skal til Kempis idag: Syng højt, dans rundt (?), og MODO vinder...god kamp alle sammen....

Aben från Århus, DK 2003-02-01 12:58:43

Sv: Truppen spikad
NuMountain:

Förväntningar och förutsättningar, jag vet inte men om man lyckas göra ett inlägg som "snowstorm" gjort på dagens forum så har man antingen misslyckats med att få ut budskapet från MODOs sida om vilka realistiska möjligheter man har till nyförvärv, eller så är helt enkelt förväntningarna så pass höga från en del supportrar att det inte finns någon chans att leva upp till dem.

Jag har ju den rättrådiga och flåshurtiga inställningen att man ska vara medlem i en förening som man går ut och uttalar sig offentligt om. Dels får man ju "duktighetskvittot", men samtidigt ger man ju modoledningen möjlighet att sprida information om vilka förutsättningar och metoder man har att arbeta efter.

Jag har då fått tillräcklig information om varför det ser ut som det gör, dels genom att läsa Eklöfs och Blomqvists ledare i klubbtidningen, men också tidningsintervjuer och vetskapen om hur elitlicensen kommer att efterlevas.

Förutsättningen för ett nyförvärv under säsongen var hela tiden:
a) Någon som drastiskt går in och förstärker en lagdel.
b) Någon som definitivt har en positiv sportslig inverkan.
c) Sportsliga inverkan måste vara antingen så pass stor att publiktillströmningen ökar eller chansen att ta sig ytterligare ett steg i ett slutspel ökar ganska rejält.

Fanns inte den spelaren så fanns inte den spelaren.

(Men går det att på något sätt förbättra kommunikationen mellan ledning och supportrar? Risken är ju i slutändan att gormarna går och skaffar sig medlemskap och börjar leka sthlms-klubb på ett årsmöte...)

Sv: Truppen spikad
Står lite mer i tidningen.to; CTRL C +CTRL V=

- Det hela var i princip klart, men en mix av sociala skäl, hans tjej skulle studera och pengar till moderklubben, gjorde att han i stället valde att spela för Lukko Rauma, säger Bengt Hedin, sportchef i Modo.

Hedin hade faktiskt första tjing på Craig Woodcroft, som i stället hamnade i Linköping.
- Vi sa nej tack, eftersom han knappast hade gjort Modo till ett bättre hockeylag.

Dessutom har nog Modo:s förvandling gjort att Hedin inte känt sig lika pressad att presentera något nytt.
- Vi har haft många spelare som klivit fram på ett positivt sätt och glädjande nog har de "hittat hem" spelmässigt.

Vader: Har påpekat det till Martin. Det är precis som du säger -86:orna )

Jag vet inte om nån har påpekat det redan med det är ju faktisk 86:orna vi pratar om här, inte 87:orna :) Dom börjar på hockeygymnasiet till hösten dom...
Dessutom "värvar" inte modo speciellt mycket tror jag utan som jag fattar det är det väl rätt många sökande...

Extra insatt SF-Journal
I den kungliga hufudstaden råder ett behärskat lugn trots att förnedringens timma snart äro här. Gatorna äro tomma, adeln och borgarna inväntar fallet med ett stoiskt lugn och välfyllda konjakskupor. Höviskt låter männen inte sina kärestar veta vad som skola komma. Ett fåtal arbetargrabbar vågar flanera gatorna uppe på söder, de äro alla klädda i grönt och vitt men sjunger ändå lovsånger till den store Wernblom i hopp om att de skola bli skonade från möten med titanen. Klockan klämtar och ännu försökervi hålla upp humöret i denna ödets timma.

« · 207059 · »