1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 536481 inlägg · 4131 ämnen
« · 208726 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Werna i Tre Kronor
knaskamilla: Han ställde sig ju i anslutning till mig och mitt intryck var att även han var en mycket sympatisk figur. Du råkade inte se Pålle Kråka?

NuMountain:

Det måste ha varit något sådant, för jag tyckte inte att han filmade särdeles mycket i just den matchen. Kanske jag ska sluta spana efter vilken spelare som är snyggast i elitserien, och titta på matcherna i stället? (Fast nu mindes jag just att det kom ngn jäkla Roger och ställde sig framför mig i första perioden.)

knaskamilla: Jag tror du hade för dålig vinkel för att kunna genomskåda Wernbloms skådespeleri.

Wewillwintoday: Ja, hur bra var han egentligen. Nu är det ju bra att allting är relativt, för det är ju efter de premisserna vi måste bedöma honom. Vi behöver alltså inte bedöma honom efter Werna-mått, ej heller efter bästisverige-mått, utan endast efter Hardymått mätt. Eftersom Hardy inte tycker att han tillhör en ordinarie trupp, endast baserad på ES-spelare om inte det blir några återbud och att media sätter in värsta kravpressen så måste ju logiken tala om att Werna bara är ca: tjugonde-trettionde bästa svenske forward i ES, enligt Hardy. Helt klart var Wernblom, bättre än så. Enligt min mening så kom han dock inte upp i wernerklass, men det är ju relativt efter vad jag bedömer. Det här betyder ju att han i alla fall var bättre än vad Hardy förväntat sig, vilket, om man följer logiken, torde göra att Werna nu är aningen bättre än tjugo-trettiondeplatsen. Gör han nu några mål så torde han ligga på gränsen till nästa skräpturnering även utan medias influenser och krav.

På tal om Werner och armen - är det någon som vet vad Wikegård syftade på när han klagade på filmande MoDoiter efter matchen som de förlorade? Jag trodde först att han pratade om Hlinka, men så nämnde han Werner. Själv såg jag inte att Werner filmade så mycket (eller alls, om jag ska vara ärlig).

(Snyggast i DIF-matchen (man blir ju nostalgisk) var för övrigt när de två DIFarna lade sig så snyggt bredvid varandra. Vilket konststycke! Så synkroniserat! De kunde kanske satsa på en karriär som konstsimmare.)

Sv: Maten på Nygatan (dagen till ära)
Tack å godnatt!!

Z Z Z zz z z zZ z zz

Frisco: Per? Då tycker jag Py är sötare.

Wewillwintoday: Werner skötte sig helt ok, jobbade på framför mål och vid sargerna och var precis lika bra som alltid även om han "hade problem med tempot" om man får tro Curre Lundmark...

Men man blev orolig för ett tag, en kanadensare rappade över armen så Werner åkte dubbelvikt och bytte (kanadensaren fick matchstraff för det), men det var tack och lov ingen fara på taket, kung Wernblom var snart tillbaka i spel igen.

knaskamilla: Jooouucchh. Jag har nästan fullkletat med garderingar i dessa ;)

mike66:

Synd att det är två matcher kvar av den här omgången...

knaskamilla: 1 rätt. Nu är du snart ikapp och förbi.

Frisco:

Ja, det är faktiskt troligt. Vilken tur att vi inte hängde upp det signerade originalet!

Wewillwintoday: Av det lilla jag befunnit mig här på HS ikväll så har jag förstått att Werner är uppäten. Jag tror att Frisco är den skyldige.

Skotta skotta skåååååtta - snö

westerlind: Jag menade Per Bäckman. Tråkigt att du missuppfattade.

Någon som såg matchen idag, jag var på bio så jag kunde inte se den. Hur var Werner??

Frisco: Py Bäckman? Patetiskt.

knaskamilla: Jag tror mer att det var tillfälligheter. Nån ville väl ha den snygga bilden.

Frisco:

Så'nt där kan man aldrig veta i förväg. Fast om han hamnar där i framtiden, och sedan helt plötsligt en match inte sitter där längre, då kan man ana att han är på väg bort från klubben igen... ;)

knaskamilla: Snart sitter väl Bäckman i taket där?

Frisco:

Det ser ut som att det sitter reklam för hhoger.cjb.net på väggen ovanför H Höger på din bild, samt en idolbild på Brithén i taket. Nästan så att man blir nostalgisk.

westerlind: Du trodde fel. Nu vet du rätt. Thats all=)

Frisco:

Aha, är O-vänster och O-höger kilen, medan H-höger börjar där personen i den vita Molin-tröjan står?

westerlind: Jag behöver inte förklara mer. En bild säger mer än 1000 ord.

Frisco: Är du säker på det? Jag har faktiskt varit där.

Jag tror ändå att det är just bortom räcket (på Björns bild) som Kärran, poffa och de andra hjältarna brukar sitta.

westerlind: H-höger är inte med på bilden, däremot O-vänster och O-höger.

Björn VII: Vad fint. Ståplats längst till höger närmast räcket är ett underbart ställe att trycka sig på.

Björn VII: Jaså, är det så där det ser ut på ståplatslängsttillhöger och H höger? Verkar vara full fart och karneval minsann.

Nehej, här står visst folk bara och trycker sig mot hörnen, dags att gå hem och ZZZzzzZZZ:a litegrann?

Sv: Pelle Bäckman
knaskamilla: Varför sparka den assisterand tränaren Vad gjör det för skillnad?

Frisco: Som alltid när nån sparkas så passar han inte in i den modell domm vill ha, fan vad enkelt...

knaskamilla: Jag kan INTE hålla med dig om att det är speciellt fascinerande när jag inte vet vad som ligger bakom sparkandet. Vad har hänt bakom kulisserna ?

Nedsläpp nu.

knaskamilla:

Han kanske intrigerade? ;-P

westerlind:

"Skrämmer Magnus Wernblom barn? Omöjligt är det inte när ögonen glöder och skägget brinner. Tre Kronor har saknat en stridsvagn framför motståndarmålen i powerplay. Nu har Modos och elitseriens målkung fått chansen att visa att han duger."

Ang. tränare:

"Med sju elitserieomgångar kvar sparkar HV 71 den assisterande tränaren Arto Ruotanen.
- Det är inte hans fel att det har gått dåligt, det är bara det att vi var tvungna att göra en förändring, säger sportchefen Dag Larsson."

Fascinerande.

Lumber Jack: Äh. Full fart framåt Werner!

Björn VII:

Och så att ingen tror att jag sitter och försöker dölja något: Nej, jag är inte nöjd med vad MoDo presterade under Bäckmans fyraårsperiod som tränare med de laguppställningarna som han hade till förfogande. Inte heller är jag nöjd med hans sätt att fokusera på saker under matcher som är utanför hans kontroll.

Så, då har man iaf varit ärlig.

MartinS:

Se, den tråden kan jag inte låta bli - jag vill ha en tränare som dels klarar av kraven som kommer att ställas på ett MODO som blir proffsförstärkt (läs: rutinerad tränare, läs Bäckis t.ex.) Men samtidigt så vill jag ha en tränare som accepterar att man inte kan fortsätta att köpa in komplementspelare till 3:e och 4:e-kedjor (läs: det här är inte min bild av honom), för att överleva som MODO på lång sikt...

Senaste gången ett svenskt lag fick proffsförstärkning i den omfattning som vi hoppas/har på känn nu var ju Färjestad 1989. Då hade Bäckman precis lämnat och en oprövad Harald Lückner lyckades med att bränna det SM-guldet.

Jag vill nog helt enkelt ha en tränare som klarar av att journalister ringer hem till honom klockan sex en oktobermorgon och säger: "Vet du om att vi såg Foppa ta en Falcon Klass II igår, vad är din kommentar till detta och varför ligger han inte på ett snitt på över 4 pinnar/match hittills?

Å tredje sidan kan man ju inte säga att Pirro inte varit med i hetluften och han har erfarenhet av att leda MODO i en mängd olika tabellsituationer, så med en "sportchef/general manager" som tar mycket av mediakontakterna och hetsjakten ska det väl också vara en möjlighet. Dessutom är jag nog litegrann åt att man ska belönas för ett bra jobb - vilket han gjort i år.

Frisco:

Man undrar lite: om Werner inte äter mer än sådär när han äter, hur orkar han då vara så bra?

Lumber Jack: Jo (hur kunde du gissa det?=)!

Snart får vi se den gamle mannen i A-VM.

Frisco:

I bokhyllan, kan jag tänka.

Lumber Jack: Fast jag har bara Gammeldansk hemma.

MartinS:

Kan vi inte ta in honom på konsultbasis för att plana ut vissa arbetstoppar, typ slutspel, och/eller för att ta igen visst
(mål)produktionsfall?

Vad det gäller Svarten så är vi rörande överens på krogen i Sollefteå om att han kommer hem till MoDo, och där har vi sällan fel.

Pelle Bäckman
Per Bäckman ska visst vara på väg tillbaka enligt starka rykten. Det finns många inom föreningen som gillar honom skarpt och Pirro skulle vad jag har förstått inte ha mycket emot att ta ett steg tillbaka bara för att få arbeta med honom igen. Sen har vi ju hört mycket snack om att det fanns spelare som inte hade mycket till övers för hans ledarstil förra ggn. Men vad jag har hört, börjar bli tjatigt det här nu ;), så hade iaf Svartens och Salles övergångar till andra klubbar absolut inget med det att göra... Som sagt rykten rykten...

Vad tycker ni? Skulle det verkligen visa sig som ett lyckat kast att ta tillbaka Bäckman?

Frisco:

Vi må ha en lilling.

Maten på Nygatan (dagen till ära)
[se bilden]

westerlind:

Det är inget fel i att komma ut Westerlind, du är alltid välkommen in i gemenskapen.

Frisco: Den här veckan ska jag heja på Wernblom. Sedan får det vara bra.

Frisco:
Hmm...intressant, han verkar gilla att resa och upptäcka nya städer i varje fall. Eller så kanske han samlar på utländska sedlar och mynt.

Paddan: En handelsresande i hockey.
1995-1996 Charlotte Checkers
1996-1997 Kärpät Oulu Finland
1997-1998 Augsburg Panther
1997-1998 HPK Hämeenlinna
1998-1999 Kärpät Oulu Finland
1999-2000 MoDo
2000-2001 Djurgården
2001-2002 St. John's Maple Leafs
2002-2003 ERC Ingolstadt

Frisco:
Han var ju i varje fall mer "Modoit" än t.ex Kapusta och Kiviaho som mer var någon slags "instant-Modoiter"

« · 208726 · »