1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 536862 inlägg · 4132 ämnen
« · 219387 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Eilert vs. Cronér
Frisco:

Det är väl inte mitt fel att MODO alltid har en sopa på backsidan? Jag föredrar till och med herr Jansson före Wilde.

poffa: Wilde WILDE W I L D E !!!!!! Jag har undrat länge och undrar varför du varje säsong måste ha en back i det egna laget att klaga, skälla, klanka ner på?

Nej nu ska jag ta mig ut från stadens fogg till den gott doftande naturen en mil sydöst om Nygatan.

Ziao!

=)

poffa:

Haha, du är en rolig filur du Poffa. Du törs erkänna din längtan efter .... ....... vi kommer inte att hålla det emot dig.

Sv: MODO - HV71...
scim:

Hmm, så det är alltså så att "andra böcker" har haft en klart mer förförisk inverkan på amfibier och 80-talistflickor. Vi måste nog alltså ta och bli lite mer sockersliskiga här alltså, jag är på!

(Måste bara ta en liten paus först (ducka?), gomidda!)

knaskamilla:

Vill du tro att det är Hasse J vi pratar om så vassego.

scim, Björn VII m fl:

Äsch, att bli trakasserad av barbarer och banjospelare ingår när man sprider Brynäs glada budskap.

knaskamilla:

Baktanken är nog att vi alla försöker komma ikapp dig i antalet inlägg. Enda chansen är väl att prata om något för dig totalt ointressant. Vi valde fotboll...

poffa:

Menar du att när Hans Jonsson kommer hem så är han sämre än Wilde?

Björn VII:

Fångsten av westerlind kan nog inte räknas som ett bevis då jag misstänker att han varit modoit i smyg under större delen av sin levnadstid, men det är först nu han har vågat komma ut ur garderoben.

Lumber Jack:

Ja, då slipper ju Wilde vara totalsämst längre. Då är han bara näst sämst.

Frisco, NuMo, scim, knaskamilla och alla andra vid curva nord:

Är det på det här sättet man möts när man försöker komma till ståplats längst till höger?

scim:

Jag skrev "usch" i ett snabbmeddelande till Björn, har jag för mig, men jag kan väl skriva här också då:
Varför förstör ni en fin hockeytråd med fotbollsäckelsnack?

(För övrigt var jag rätt tyst i somras, har jag för mig.)

scim:

Helt klart användbar och manipulerbar, men jag tycker inte vi skall nöja oss med detta - skall vårt budskap behöva revideras eller är fångsten av Westerlind ett bevis i sig på vår förmåga att förföra, och det är bara det att vi inte tar i tillräckligt bara?

Utredning föreslås.

poffa:

Inte en dag för sent, fast i ärlighetens namn har han inte varit lika jävla bedrövlig på slutet. Mot SSK var han t.ex. bara pinsamt dålig och inte totalsäsmst i vanlig ordning. Skönt att .... ....... kommer hem nästa säsong.

Björn VII:

Då är det tur att vi har Modowesterlind!

poffa: Skall man läsa det mellan raderna då? Det är inta bara den tänkta innebörden som är tvivelaktig. Nä, frågan är om det inte är dags för Modorering. scim: ta över.

Lumber Jack:

Nog behöver vi spela liiite bättre än vi gjorde mot HV i så fall, eller?

Förresten, nu förstod jag. Vi kommer att säkra slutspelsplatsen, Wilde är ju bänkad. Prisa gudarna...

scim:

Jo, hon har gått och blivit Lulekamilla tror jag. Smittsamt, det där.

NuMountain:

"Låtom oss alla älska Manchester United!"

Eilert vs. Cronér
I kväll grejas slutspelsplatsen, skönt.

poffa, NuM, LJ, Frisco, Björn och övriga: Har ni tänkt på att det här nog är den enda diskussionen hittills här i modoboken där knas varit helt tyst?

poffa: Och vad var meddelandet nu igen?

NuMountain:

Om man plockar dem från tre olika ställen är det liksom lättare både för mig och för er att jag klipper in dem i själva meddelandet, eller hur?

poffa: Bifoga gärna en fil i stället för att lägga ut hela sångtexter, noveller, romaner etc. Om det inte är korta utdrag där ur för att lägga in in något sammanhang.

poffa:

Förvisso, men endast EN gång per säsong, vanligare är det att laget vars själ ligger i en flygkrasch spelar där.

poffa:

Och förlorar mot Arsenal.

Lumber Jack:

Det finns bara ett United värt namnet och de spelar på Old Trafford.

poffa:

Och vad vill du ha för leksak i boxen?

F.ö. lyssnade jag på Radio Fives telefonväkteri igår, de (United-fansen) som ringde in sa att Sir Rö-näsas regim måste komma till sin ända så fort som möjligt, pga att Man Ure numera bara står och trampar vatten.

Tråkigt att höra, det ligger ju liksom i klubbens natur att köra allt i botten, gångpågångpågång.

poffa: Hoddle!!!!!

poffa:

Eeh, nu är det ju så att United spelar på Upton Park så visan verkar lite konstig.

Lilje-Frisco:

In the ghettooooo...:-)

Frisco: Härmisar båda två!

FreddanVF: Ingen människa är perfekt. Där är Foppas skupel.

Sv: Poängjaktsresumé.
poffa:

Vad var det där för anorektisk gymnasiespoling du visade upp? Någon företrädare för anemisk britpop kanske? Nej, tacka vet jag mannen som är man nog att fylla ut sin kostym!

FreddanVF: Du kan fråga Foppa samma fråga men byta ut Foppa till Frisco.

Frisco: Inte så att du diggar Tottenham för att Foppa gör det?

poffa: Glory Glory Tottenham Hotspur, Glory Glory Tottenham Hotspur, Glory Glory Tottenham Hotspur and the Spurs go marching on.

Det finns många vackra sånger som sjungs i Norra London. En av dem är denna:
Vieira ooohhh
Vieira ooohhh
He wants to leave the Scum,
Cos Campbell wants his bum

westerlind:

Återigen bevisar du att allt för mycket tittande på Kaffelaget från Gävle kan vara skadligt för hälsan. Följ länken för att förstå den sanna kungens väg.

westerlind:

Kommer du fortfarande tycka det efter att Löven som vanligt slagit ut Skellefteå i Playoff 2 till kvalserien?

poffa: Brynäs och Skellefteå spelar i Elitserien nästa säsong.

westerlind, frisco, Björn VII, scim, m.fl.:

Jag ser att ni diskuterar fotboll och grejer och jag får väl avsluta det hela med att berätta för er alla hur det ligger till. Jag håller med Westerlind att laget hjärta och själ är viktigast för mig och då finns det bara ett enda lag och det är United. De är betydligt bättre än Assenal t.ex. och har framtiden för sig ( se länk).

Japp då var det färdig snackat.

Björn & Scim:

Vad är det för Elvis och Steele ni pratar om? poffa skrev:"Det finns bara en kung av Rock n' Roll och han dog för mer än 20 år sedan. Däremot lever hans musik kvar via härliga skivor och mindre härliga imitatörer."

Bon Scott dog 20 februari 1980. Som poffa skriver så lever hans musik kvar - via underbara skivor som "Let There Be Rock, Dirty Deeds Done Dirt Cheap och Highway to Hell. Den där punchige imitatören med gubbkeps har väl ändå sina ljuspunkter, men han är inte i samma universum som Ronald Belford Scott.

Frisco: Ahh! Nio Liverpoolare anfaller men tvingas till reträtt när de upptäcker att en egen råkat hamna i en offsidefälla.

Lumber Jack: Im forever blowing bubbles.

scim:

Om vi säger så här: I vissa situationer kan steget från att vara Buffalo Sabres till att inte vara något alls vara ett mycket kortare steg än Tegs steg från allettan norra till elitserien.

"Buffalo Sabres" är inte klubbens rätta namn och det är inte heller "Buffalo Sabres" som skrivit brevet.

Frisco:

Äh, far tillbaka till Dekarsön och vakta katter. Komma med sådana däringa inlägg förstör bara för oss seriösa här på forumet...:)

NuMountain: Touchicing är ett fördärv.

poffa, scim, westerlind, Björn VV: Glory glory Tottenham Hotspur.

Björn VII:

Mera Björklöven och Skellefteå i Elitserien. Mindre Brynäs och Linkopink...

Björn VII:

Min själ är redan nerlagd i Modo Hockey, jag är ingen hockey-bigamist. Dessutom är väl steget till eliten bra mycket närmre från Superallsvenskan än från Allettan Norra.

NuMountain:

*LOL*

Ibland undrar jag om du inte har för mycket fritid...:)

scim:

Äh, det var min tagg som sprack...hade ju räckt med aldrig för att få den genomsnittlige gröne djävulen att spricka, om de hade läst här d.v.s.

Du får lägga ner din själ i TSK, finns inget annat...de är dessutom ett norrlandslag.

« · 219387 · »