1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 536970 inlägg · 4132 ämnen
« · 230211 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Nattens NHL
Dragan 2k:
Skulle ikke overraske mig hvis Thornton vinder pointligaen

Dragan 2k:

Daniel Rödtopp hade nyss en chans att på backhand lyfta in pucken, men Bostons målvakt Jeff Hacket lyckades få grepp om pucken.

NuMountain: Tyvärr har Thornton skaffat sig en assistpoäng. Kom igen nu Näslund och gör lite mål!

NuMountain:

Ja, med 23 poäng på 13 matcher och med +13 så är det inte konstigt att han blir månadens spelare. Kedjan med Foppa, Tanguay och Hejduk har faktiskt varit helt lysande den senaste månaden.

Ähh! När vi inte kan gotta oss i segrar är i Sverige så får vi väl trösta oss med lite NHL-godis.

Player of the Month winners: 2002-03 season

February: Peter Forsberg, Colorado Avalanche
January: Marty Turco, Dallas Stars
December: Todd White, Ottawa Senators
November: Dan Cloutier, Calgary Flames
October: Mario Lemieux, Pittsburgh Penguins

Dragan 2k:

Nu blev det rätt. "...har varit..." är den viktiga delen i ditt inlägg. Kanske dags för herr Hegerfors att dra sig tillbaka. Eller åtminstonde ägna sig åt en något långsammare sport så han säkert hinner med. Curling, någon?

Jonsson8: Säga vad man vill om Arne Hegerfors. Han har varit med i gamet rätt länge nu men missar en hel del numera. Men helt klart har han väl varit en av de främsta kommentatorerna vi haft i Sverige.

Sv: Slutspelslutspelstråden
Björn VII: Jag får tacka Paddan för en hård match. Det var nästan så att jag kände mig lite slagen på förhand när jag fick reda på att det var just Paddan jag skulle möta. Speciellt eftersom han brukar ha en förmåga att tippa bra. Det gjorde han också denna omgång...FÖRUTOM matchen FBK-LIF, vilken blev mitt vinnande drag.

Ska jag vara lite petig så får jag mina poäng till att bli 79 och inte 74, om det var så att vi båda fick de 5 bonuspoängen för "röda tråden". Givetvis har jag mycket hellre 79 än 74p. Inte för den skull att det är en högre poängsiffra utan för att det är en siffra som frammanar glädjande minnen hos de som har MODO i sitt hjärta.

SM-GULD, SM-GULD, SM-GULD... osv :)

PS. Två uddamålsförluster mot Indianerna. Kommentatorerna på både SVT och TV4 verkar uppriktigt överraskade över hur bra MODO stretar emot. Jag är INTE överraskad. Men en vinst i match #3 är ett måste för att drömmen om vidare avancemang ska leva kvar.

'ZzzzzZz zzZZz zzZz zZz' på er!

Sahlander: Apropå floskler, i brist på annat såg jag FBK-LIF på C+ och Arne kallade Micke Pettersson för Tommy... och en annan floskel från samma match var när Leksand tog ut sin målvakt medan Färjestad hade en utvisad och spelade alltså sex mot fyra, då han sa nånting i still med "Och Färjestad spelar med sex man på banan mot fyra"... starkt jobbat Arne! :)

NuMountain:

Konstigt med Boston egentligen. I början av säsongen var de seriens bästa lag. Nu är de på väg att missa slutspel. Snacka om berg och dalbana.

poffa: Ja, nu sitter man bara och väntar på ett liv från webradion. Boston torde väl vara ett lämpligt offer för Naslunds army.

Natti Natti allahopa...

Avslutar med en Floskel från VF-MoDo: Kahnberg skjuter, Riksman gör en helikopter och räddar...

Nattens NHL
Nä, efter kvällens besvikelser så tar vi nya tag med nattens NHL. Näslund och de övriga i svenskkolonin från British Columbia möter superscouterna från Boston. Om Vancouver kunde se till att Thornton inte gör några poäng och att Macke fixar ett par kassar i natt, då kan man trots allt sova med lite glädje under den sena natten.

I "The Big Apple" möts ärkerivalerna Islanders och Rangers i MSG. Frågan är väl om enögde vinhandlarn får spela i natt. De matcher han spelat i år har han ju skött med hedern i behåll.

Sv: Timrå-Luleå
nikki88: Skoja inte om Wilde... Det är inte ens kul om du är ironisk...

nikki88:

Gå och lägg dig. Du yrar av trötthet. Det är inte bra för dig att vara uppe så sent. Har inte din mamma sagt åt dig det?

poffa: Inte långt ifrån med andra ord.. Jaja, heja Wilde ;)

nikki88:

Leksand - Färjestad 3-2 1997

6:e perioden 19:e minuten. Andreas Karlsson.

Aben:
Og der fik vi en matchvinder: Markus Åkerblom...

Nån som vet rekordet i Sverige för hur länge en hockeymatch har pågått?

Laaaaang kamp....nogen der ved hvor lang tid den længste kamp nogensinde i Sverige tog?

NuMountain:

Håll tyst, människa...:)

Aben: Inte Luleå är väl ett lämpligt svar.

Aben:

Jag hoppas nog på Luleå. Nu är det dags för 18 minuters paus och sedan sjätte perioden. Matchen sänds för övrigt på C+.

Timrå-Luleå
Kampen er stadig igang...hvem håber I vinder den???

Björn VII:
Ok, låter bra det. Tycker jag svamlade på riktigt ordentligt och tog mig ut på en ordentlig färd runt jordklotet i jakten på ett något så när rimligt svar på den röda tråden.
Ser fram emot fler såna här tipstävlingar.

poffa:

Skönt att höra, tävlingar i all ära men man vill ju inte vara orsak till att folk skickas till sängs med närhet till tårar...:-)

ZZZzzzZZZzzzZZZ

Björn VII:

Äsch, då. Jag har inga synpunkter. Efter förra årets meriterande totalseger så känns det som en vettig åtgärd att släppa fram de andra, inte lika rutinerade, i hetluften...:)

Paddan:

Bit ihop och kom igen nu!

:-)

Jag skulle dock vilja säga att ditt röda tråd-svar är en garanti för direktkvalifikation till nästa års tävling, även om du så skulle tystna totalt i ett år. Om jag får sammanfatta tävlingen i min tappning så skulle jag vilja säga att jag vill premiera konstnärlighet i en så pass stor utsträckning så att det inte går ut över tipperikunskaperna totalt.

Den gränsen ligger man väl och balanserar på lite, poffa kanske har synpunkter på att behöva åka ut pga en kunskapsfråga, vavetja? :-)

Nåja, den osynliga hockeyexpertmössan som vi tävlar om här går ju iaf att diskutera tack vare att frågorna finns med som moment - en tröst för alla deltagare. Om man inte förlorar pga av resultatet i dem så kanske man blev så pass störd av dem att man inte kunde tippa ordentligt?

Till exempel...

Björn VII:
Åfan, 52 pinnar, det var väl ungefär 50 mer än vad jag hade räknat med...

Nej, man får tacka dig för frågor som verkligen försökte att få igång tankeverksamheten på en och jag vill också gratulera Samjo till en semifinalplats.

Björn VII: Tack för det=) Hade faktiskt för mig att hemmalaget vann. Det är för övrigt enda gången jag varit på hockey i Fagersta. Annars har jag varit i det med Fagertsa sammanväxta Västanfors på bandy flera gånger. Det var där jag fick Korpalovs klubba som senast användes för ett par veckor sedan i Modohallen. I just Västanfors ligger järnvägsstationen Fagersta Central(!).

Frisco:

Hmm, har för mig att jag gav resultatet till någon Kanon-pojke i ett gammalt forum, men du var nog inte med då.

Ur min Årets Ishockey 1979 (lyxupplagan, förstås)...

Match 2
Fagersta-Karlskrona 3-2
Mål F:Erling Karlsson, Leif Ekegren, Björn Andersson
Mål K: Harry Rindell, Risto Kerminen
Publik: 1763+Frisco

Sen vann Karlskrona tredje och avgörande i Wämöhallen med 6-2 och stor bröderna Loob-show.

Klipp ut och spar nu vetja! :-)

Björn VII: Skulle vara roligt att veta. Jag minns inte ens resultatet.

Frisco:

Vad hade Timo för frisyr då?

Björn VII: På tal om Röda tråden så var jag och såg just nämnda Karlskrona i det nämnda elitseriekvalet. Matchen var Fagersta - Karlskrona i Fagerliden, Fagersta.

Sv: Frölunda - Vilja vara med
nikki88:
hehe...Jukka Riksman...jeg kendte engang en hund der hed Jukka

Sahlander: Nu är det Modo på Sporten..JUKKA RIKSMAN?? Sämst, SVT.

Wewillwintoday: Wilde tillför ingenting till MoDo förutom att han bättrar på Längd- och Viktsnittet...

Han är ju så dålig på skridskorna att han borde bli tvingad att behålla hjälmen på när MoDo åker igenom stubben på hemmamatcherna...

Ni får tyvärr ursäkta om jag bryter in i deppandet med min lilla bulletin...hoppas att det kan muntra upp i en liten utsträckning och glädja åtminstone en skribent.

Rookiemötet mellan Paddan och samjo är nämligen avgjort och östgöten kopplade redan i del 1, tippandet, ett rejält grepp på amfibien från Bjästa. Mycket jämnt i frågedelen och rödatråden dock, och jag är uppriktigt ledsen för att behöva säga adjö till en tävlande i en sådan här underfundig duo.

I slutändan gav dock just tippandet en smått förkrossande seger till den pragmatiske samjo mot den den något mer våghalsige hr. Padda, och samjo når nytt high-score för i år: 74 poäng, mot Paddans trots allt mycket habila: 52 pinnar.

I övrigt är det bara att notera att ingen av tävlingens hittills 4 deltagare lyckats följa en röd tråd till sitt uppenbara slutmål, självklart tar jag bara det som tillfälligheter och fortsätter på den inslagna svårighetsnivån för våra mycket kompetenta HS-skribenter här på MoDo-boken.

På onsdag bjuds det en kamp mellan två systrar som nu har fått något annat att slåss om än Tobias Enströms gunst. Det är nämligen ri-ara och knaskamilla som ska göra upp om den tredje ordinarie platsen till semifinal.

Väl mött i kvartsfinal #3!

nikki88: Finns inte en chans att han platsar bland de superbackarna i Toronto om han spelar som nu... Man glömmer dock bort att han fick dra ett tungt lass före jul när Brithén bytte backpar varje sekund och inte visste hur man coachade..

Wewillwintoday:

Besatt av Wilde? Nä, jag önskar MODO det bästa helt enkelt.

Klart att Hedin stannar. Vem i NHL skulle vilja erbjuda honom ett kontrakt efter denna säsong? Förutom Boston då som erbjöd Wilde kontrakt.

Wewillwintoday: Beror väl på vilka Torontos backar blir nästa säsong :)

poffa: Haha. Du verkar nästan besatt av Wilde :)

Ang. Hedin, vad har hänt med honom?
Kan det t.om bli så att Hedin stannar ett år till i MODO?

kung mjällby: >Tröst kan dom gärna få men poängen tar vi.

kung mjällby:
SVT text...hvordan kan man skrive sådan noget: "en poäng"???? Hvad har de gang i???

Wewillwintoday:

Jo det är klart, MaJo har ju ett bra skott och är hyffsad offensivt medans Wilde har INGET skott, INGET offensivt, INGET defensivt och är mycket SÄMRE än MaJo på skridskorna. Jag förstår din tankegång...

kung mjällby: Självklart samma här.

Peter72: du fattade att jag var ironisk hoppas jag !

kung mjällby: Ja du hade ni fått en poäng med er från matchen så hade ni verkligen varit värda den. synd att det inte blir tröstpoäng.

poffa: MaJo är visserligen spelskicklig back med ett riktigt bra rightarskott och härliga offensiva kvalitéer. Men defensivt tycker jag att han kan vara stundtals rikigt dålig. Han missar enkla markeringar framför mål och är inte tillräckligt stark för att flytta på spelare. Ju mer fysiskt spel på banan desto sämre blir han. I slutspel tror jag Wilde är nyttigare.

Än är det inte slut..Vi vinner på Onsdag och vinner på fredag (Har intalat mig det eftersom jag fyller år, vore en bra present från dom till mig) så har vi 2-2 i matcher sen. Perfecto.

« · 230211 · »