1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 536962 inlägg · 4132 ämnen
« · 231363 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Slutspelslutspelstråden
ribba9:

Pirro? Sur?
Jag tror dig inte.

Ett stavfel smög sig med, men ni förstår säkert vad jag menar, det är viktigast

Frisco:
Personligen tycker jag att alla spelare kan vara på isen under sången, så dåligt om tid har vi inte.
Jag svarade bara på varför man gjorde så.

Hoppas på en bra dommare i kväll.
Fullt med folk och ett MODO som spelar med självförtroende.
Tyvärr har Hedin varit inne på 4 av de 5 mål som Frölunda gjort, tror jag. Han kan bara bli bättre. Senast när de åkte på baklängesmålet när de spelade med en man mer, så var det väl hela femman som fick ta ansvaret för att det blev friläge. Om bara inte Högardh ramlat bakom målburen och tappat pucken så kanske MODO i stället gjort mål. Men som vanligt så finns alltid OM med i bilden.

I den 1:a matchen var det Hedin som efter en teckning valde att slänge in pucken i Frölunda zonen, om inte Ackerström varit så lång och missat att plocka ner pucken med handen, så har det inte blivit något friläge för Andersson.
Ett av målen i Göteborg var ett individuellt misstag av nr3 vid sargen, han valde fel och blev överspelad, liksom hela MODO.

Tycker att Wernblom har försökt att hålla sig i skinnet, fastän de är på honom hela tiden, får hoppas att han orkar fortsätta med den taktiken.

ribba9: Avensjuka var ordet!

ribba9:

Conny Sveriges bäste tränare??? Det vore som att kalla någon för en utmärkt kock bara för att denne bjuder på god mat på en restaurang där densamme serverar...

danoj: Lycka till i afton.

Frisco: Jag lägger ner det nu, allt jag har att säga till dig.

danoj: Jag tycker som jag gör, du tycker som alla de som är Frölundasupporters gör. Jag accepterar det. Fattar bara inte varflör du tycker det är känsligt? Det kanske ligger ett hundben begravt nånstans?

Frisco: Silket kvalificerat sk*****ck!.

Frisco: jag tycker att pirro ser mycket surare ut än vad conny gör....så slutaklaga på de...ni e bara avensjuka på att vi har sveriges bästa tränare...=)

Los Lobos: det är alltid visslingarna som hörs bäst i tv.
gäller alla arenor.

Jonsson8: Inte heller jag har skrivit att publiken i Ö-vik är den mest enögda. I den ligan är konkurrensen oerhört stark, med Karlstad som storfavorit. Däremot skrev jag att det enda som hördes i TV i lördags var buande och visslande. Och att det lät som om det var ganska tråkig stämning i hallen.

danoj: >>>Sen det här med sur resp gnäll conny som några små leksandspojkar har fått för sig att kalla honom, lägg ner, förbannat patetiskt att kalla Conny Evensson för det.

Det är jag som skriver Sur-Conny. Varför ska jag lägga ner det? Han är den suraste av alla coacher i båset i Kempis. Gnäller alltid på domarna, står alltid och viftar med armarna, vägrar ofta att släppa ut spelarna osv. Jag tycker det är ett bra namn på honom. Sen om du blir ledsen över mitt lilla bidrag till slutspelshetsen det struntar jag i=)

danoj: Hmm hade fel, tjommen i fråga hette Los Lobos. Men hur som helst, det är kul med lite pajkastning emellanåt, det är ju trots allt slutspel, det vore ju trist om det var avslaget och känslokallt, då kunde man ju lika gärna hålla på med nåt annat. Men du har fel på en punkt, i morrn är det Modos tur att vinna, 4-2 blir det! :)

Jonsson8: Mjo, klart det är så att alla är lika goda kålsupare, lite pajkastning får man ju iaf räkna med, det är ju trots allt sm-kvartsfinal, och imorgon vinner frölunda :)

danoj: Det var nån annan tjomme som skrev det för någon dag sen, om det var VFIndian eller nåt sånt han hette, det minns jag inte, men det är många som påstår det fast själv tycker jag alla lags supportrar låter lika enögda. :)

Björn VII: hehe, ok när jag skrev "som vanligt" så menade jag iof hur det har sett ut innan kvarten drog igång här nu, blir lika mycket på fredag :)

Jonsson8: Har jag aldrig påstått heller att ni är, visa mig vart jag har skrivit det isf :)

danoj: Det är väl ungefär lika patetiskt som att kalla Kempispubliken Sveriges mest enögda, då den i Scandinavium inte är ett dugg bättre (läs mindre enögd), bara fler! ;-)

danoj:

Man kan hålla på och tjafsa om det här hur länge som helst fram och tillbaka, jag nöjer mig dock om jag får fram budskapet till folk att siffran i första matchen i Kempehallen är precis vad vi kan förvänta oss med de förutsättningar man har i Ö-vik.

Och ok - här kommer mitt tips på morgondagens siffra, baserat på historien och hur det ser ut i matchserien: någonstans mellan 4100 och 4400.

Sen kan jag inte låta bli ditt: "som "vanligt", dvs över 12000". (hade du postat det i VF-boken hade jag kanske låtit det stå ;-))

Gårdagens match var den första kvartsfinalen någonsin som Frölunda lyckades locka över 12000 pers, en normal siffra för VF i kvartsfinal ligger någonstans på 7000-9500, i det läge man lyckats kravla sig över 10000 har det handlat om en bra placering i grundserien eller att det funnits en chans till seger i matchserien.

Nu gäller det ju bara att jag låter bli att gå över linjen och kalla det där för ett "dåligt publikintresse", när det var detta som är det "normala" i GBG :-)

Frisco:
Äsch, det var ju ingen bild på spelaren i Blue Devils. Det här däremot är just en sån bild.

Frisco: Sen det här med sur resp gnäll conny som några små leksandspojkar har fått för sig att kalla honom, lägg ner, förbannat patetiskt att kalla Conny Evensson för det.

danoj: >>>Ja inte tjänar det någonting till att blicka bakåt

Historien är för viktig för att undanhållas.

Ny match i Kempis imorgon. Får se om Sur-Conny är gladare än sist i Kempis.

z Z Z Zz z z Z z zzzzzzzzz Z z

Frisco: Ja inte tjänar det någonting till att blicka bakåt.
Sen fanns det en anledning till att publiksiffrorna såg ut som dom gjorde där, eftersom du nu förde det på tal, har för mig att en biljett kostade ca 350:- , priserna hade tokhöjts.
Sen att det kom ca 9 res 8000 på nåra av matcherna var ju således rätt förståeligt.
Att publiken svek, nej där är du fel ute igen, däremot svek vår dåvarande styrelse som chockhöjde priserna.
Igår var det som "vanligt" , dvs över 12000, och visst såg modokillarna lite skärrade ut, iaf i början :)

Peter72: Vi tar år 2000 som exempel. Frölunda - Modo i kvarten. Publiken i Scandinvium då: 8035 (Modovinst), 9498 (Frölundavinst), 7602 (Modovinst och rullgardin ner för Frölunda, publiken svek när den behövdes som mest).
Man glömmer fort i Göteborg också som det verkar fast det bara är 3 år sen.

Frisco: skall det alltid var halvtomma läktare när ni spelar? ni kanske övar er. He He.

Kärran: [bilden].

Kärran: Det verkar som man fattat i de övriga arenorna att den tid man vinner (kanske 3 sekunder?) förlorar man på icketrevnad.

Frisco:
Att det bara är den femma som skall börja matchen som står där under sången, tror jag beror på att man skall vinna tid. Att man försöker spara "slarvtid" så inte matchen håller på så länge.

Det skulle vara bra om man ser till att Frölunda följer reglerna och kommer fram till tekningarna i tid, under morgondagens match. Vad jag vet så är de bortalag när de spelar i Kempis och skulle inte fått maska som man gjorde senast, vid en del avbrott.

Frisco:

Jag tror inte Lonken har tid med sånt trams, ändå.

scim:

Laxarna has officially scored, forza prickigt!

Björn VII: Ja kanske det? Men hur som helst ska alla i lagen stå på blålinjen tycker jag.

Sv: Gäster: 76 Inloggade 82
Björn VII:
tackar! behövde få svar på de..
fasiken va synd.

Sv: Gäster: 76 Inloggade 82
radiosaigon:

Det ska väl vara antingen så att du har ett abonnemang från Canal Digital (om du har parabol) eller comhem om du har kabel för att kunna beställa hockey. Fotbollen har (iaf ifjol) Viasats arrangemang.

Gäster: 76 Inloggade 82
Kan man beställa hem Frölunda-MODO på fredag om man har Viasat gold?
jag har ingen alls koll på de där.

Roberth:

Japp, men i en match mellan t.ex. Montreal och Phoenix blire iaf både Star spangled... och Oh Canada. Helt ok att chartra in Nisse Hellberg som river av "Jag är en gåsapåg..." och Pontare som tar sitt glansnummer till en match mellan MoDo och MIF, tycker jag. Nisse kan sen få gå omkring och skjuta med godiskanonen på valfritt enöga och starta slagsmål med våran nya maskot Billy Beaver...

Gäller ju bara att stöpa allt i rätt form.

Björn VII:
Dom gör ju det i NHL då måste vi också göra så.

Frisco:

Äh, jag har aldrig förstått varför man ska spela nationalsången vid en match mellan två svenska lag. In med Pontare som kör "I Nämforsens brus" istället! :-)

NATIONALSÅNGEN!!!!
Varför envisas man i Kempis med att ha 5 utespelare från varje lag på blålinjen vid nationalsången? Jag tycker att ALLA spelare ska stå uppsställda vid nationalsången (saknar förresten Lintner och hans rutiner vid sången).

Nog ser det maffigare ut nr ala spelare är uppställda. Kolla Timråbilden: www.hockeyligan.se/hockeysnack/gastbok/attach/230687.jpg

samjo:

Ajdå, jag måste ha varit så pass inriktad på att hålla mig ifrån utdelande av extrapoäng att de fem poängen för er båda följde med i bara farten. Rättning sker och i en eventuell maratontabell kommer de fem poängen definitivt att finnas med. :-)

samjo: Välkommen till slutspelet. Snart kanske vi möts? Poffa och Paddan får bryta ihop och komma igen ett annat år.

Tack Högardh
För att nån från laget äntligen säger rent ut att MODO KAN vända det här. För det kan dom. Även om det kommer bli jävulusiskt svårt.

Sv: Nattens NHL
Dragan 2k: Arne borde ta en plats i studion, där är han bra. Men som matchkomentator är han definitivt en av de sämre...
Men Peter Gyllander i gårdagens match var ju heller ingen höjdare.

Sv: Timrå-Luleå
poffa: Äh, så sent var det inte..Och min mamma låg och sov så hon visste inte om det ;)

Sahlander: Vad menar du? Wilde är ju bäst! ;)

NuMountain:
Du kan have ret i det du siger der, men der er en grund til at jeg ikke tror på hem for alvor: Hanbs supporting cast i Washington er ikke nær så godt som det var i PIT (Lemieux, Straka, Kovalev)...tror nok det var nemmere at lave point i PIT end det er i Washington...han har jo heller ikke været dominerende i samme grad i Washington som i PIT...
Vi krydser fingrene for lidt Foppa-Finter og lidt Macke-Magic resten af sæsonen...

Aben: Fast Jagr samlar poäng klasvis, inte en och annan över lång tid. Anledningen att han ligger så pass bra till i poängligan är just den. Egentligen tror jag inte på Jagr, men risken finns om han hamnar i en formtopp igen. Hoppas naturligtvis på Våra Modofostrade spelare.

NuMountain:
Jagr tror jeg ikke kommer i nærheden af de forreste...er mere end 10 point bag de førende, og han har ikke just været alt for hed på den seeste tid, "blot" 4 point på 9 kampe....der skal andre boller på suppen hvis han skal blande sig....

poffa:
Jeg synes at Thornton har været en stabil pointplukker gennem hele sæsonen, så jeg tror ikke man skal se bort fra ham...endnu! Foppa: pointkonge
Macke: målkonge

not too shabby....

poffa: Själv tror jag det står mellan Lemieux och Jagr.

Aben:

Han spelar i ett för dåligt lag för att kunna göra det, skulle jag tro. Det står nog mellan Macke, Foppa och Mario.

Aben: Ha förtröstan. Näslund stänker in lite mål snart. Skulle vara riktigt kul om han kunde komma över 50 måls strecket i år. Det är han definitivt värd.

Han kanske smäller till med en sådan där 6 poängs match igen snart.

« · 231363 · »