1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 536995 inlägg · 4132 ämnen
« · 233034 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Dam-SM
poffa: Ses vi på HHöger när det vankas semifinal?
---------

Dam SM-kvartsfinalgrupper

Gruppspel A
Arrangör: KB 65
Spelplats: Bjästahallen, Bjästa
2003-03-07
15.30 MoDo Hockey - Brynäs IF
19.00 Limhamn Limeburners HC - AIK
2003-03-08
12.30 AIK - Brynäs IF
16.00 MoDo Hockey - Limhamn Limeburners HC
2003-03-09
10.00 Brynäs IF - Limhamn Limeburners HC
13.30 AIK - MoDo Hockey
Gruppspel B
Arrangör: Veddige HK
Spelplats: Veddige Ishall, Veddige
2003-03-07
Kl. 16.00 Veddige HK - HC Örebro
Kl. 20.00 M/B Hockey - Trixa Hockey

2003-03-08
Kl. 13.00 M/B Hockey - HC Örebro
Kl. 17.00 Veddige HK - Trixa Hockey

2003-03-09
Kl. 10.00 HC Örebro - Trixa Hockey
Kl. 14.00 Veddige HK - M/B Hockey

Dam SM-semifinaler och final

Deltagande lag: Lag 1-2 Grupp A, Lag 1-2 Grupp B
Arrangör: Svenska Ishockeyförbundet/MoDo Hockey
Spelplats: Kämpehallen/MoDohallen, Örnsköldsvik
S1 2003-03-15 Lag 1 grupp A - Lag 2 grupp B
S2 2003-03-15 Lag 1 grupp B - Lag 2 grupp A

3:e plats
2003-03-16
Förloraren i S1
-
Förloraren i S2
Final 2003-03-16 Segraren i S1 - Segraren i S2

Sv: Slutspelslutspelstråden
Hur tjänar man 69:-????

Canal Plus
Söndag 9 Mars kl 17:00
FRÖLUNDA-MODO
Elitserien
Kvartsfinal 5:7. Direkt från Scandinavium.

Sv: Tidig silly season...
poffa: 50.000kr/månad borde räcka till mera än till bara lön för Agu och Lind. Jag kan aldrig tänka mig att MODO skriver ett kontrakt med dessa oprövade killar på 25.000kr/månaden. Om du räknar in sociala avgifter och annat i dessa 50.000kr kommer vi nog närmare sanningen.

Vem har förresten lägst lön i MODO denna säsong? Enström eller Almtorp är mitt tips.

Grundström har varit bra i öSK i vinter och jag håller med om att det vore intressant att prova han i sommar.

Sundancekid: Jag håller med dig om att MODO och Dusan Milo bör skiljas åt inför nästa säsong. Milo motsvarar inte förväntningarna och sitter förmodligen på en av de högsta lönerna i MODO.

Sv: Hlinka
poffa:

Hlinka stod inte med på förra uppställningen, åtminstone inte på den som skickas ut via mäjlen.

Tråkigt om det ska sluta med ovänskap i alla fall.

spookyMulder: Ante Eriksson har gjort en hel del poäng i farmarligan i vinter men jag tror att han sitter på ett envägskontrakt och då kan man nog härda ut i farmarligan.

Om nu Ante är på väg tillbaka så kan man ju alltid hoppas att Svarten, Antos eller någon annan kamrat talar han till rätta så att han kommer tillbaka till Ångermanland.

Nu när jag tänker efter så är det ganska många spelare som aldrig spelat en Elitseriematch för MODO som seniorer. Jag tänker på namn som Näslund,Sundström,Eriksson och Sedin x2.

poffa: Just så. Har ett svagt minne av att det var undertecknad som talade om det för dig för ett år sen eller nåt=)))

MartinSedin:

Du har rätt. 20 utespelare + 2 målvakter tror jag det är.

MartinSedin: Det är nog 22 spelare man får ha. Men skador, sjukdomar och 2 matcher kan väl innebära att man åker flera. Det visar sig imorgon. Jag vet ingenting om #30.

MartinS: Jag håller med om att Agu bör få chansen men jag är mera tveksam till Lind. Lind har väl haft problem i ÖSK i vinter och inte övertygat eller? Jag skulle då hellre se att spelare som Daniel Sondell eller David Holmqvist skulle få chansen.

Ingen trodde att Tobbe Enström skulle göra sådan succé och varför inte försöka igen? Ge en ung spelare chansen och han tar förmodligen den chansen.

Frisco: Rätta mig om jag har fel men visst får man bara ha 22 spelare anmälda till match? Jag får detta till 23 och då antar jag att Hlinka inte spelar imorgon heller. Jag tror att slovaken gjort sin sista match i MODO tröjan.

Wewillwintoday:
knäpppt och skuren? nu tror jag att NuMo fått en till tokighet i samlingen. ;o)

spookyMulder: Helt suverän nu när han spelar center.
Var även självklart bra som back, men center är han som knäppt och skuren för. En av elitseriens bästa skridskoåkare.

spookyMulder: Jag menar, vi har ju redan "skridskoprinssesor" som Rehnberg; Djoos, Petré, Pekkala och Andersson. Fattas bara en 100kg fartfantom med bromsolja i knäskålarna så kan ju till och med lif åka ifrån oss ;-).

Zigge: Ok, kul att höra...så ni vill inte släppa honom till oss då )bif)...;-). Har hört lite rykten om att Anders Eriksson varit på glid till bif, men ni kanske har andra uppgifter (hoppas jag).

spookyMulder: MODO försöker göra om alla halvbra backar till helbra centers, o som sån e han UTMÄRKT!!
Bara de nu inte ger sig på Enström åxå...

Frisco: Har en liten fråga till alla er Modoiter. Själv är jag ju från Borlänge precis som Magnus Hedlund, hur tycker ni att han har klarat sig i år?

Sahlander:
Laget

31 Peter Hirsch
34 Juuso Riksman.

Backar:
3 Pierre Hedin
6 Tobias Enström

16 Dusan Milo
7 Jesper Damgaard

27 Martin Johansson
44 Mika Lehtinen

32 Martin Wilde.

Forwards:
9 Magnus Wernblom
33 Stefan Öhman
11 Tommy Pettersson

14 Peter Högardh
23 Magnus Hedlund
10 Anders Söderberg

19 Kim Staal
17 Fredrik Warg
22 Joakim Lindström

26 Mattias Wennerberg
4 jan Öberg
18 Peter Öberg

29 Morten Green
30 Miroslav Hlinka.

Frisco: Om det är så så står Wilde också med...
Jag tror inte att nån av dom (eller Green för den delen) får spela en minut om inte nån blir skadad eller tvingas utgå tidigt i matchen av andra skäl.

poffa:
Kan godt forstå, at han eventuelt er bitter over, at man ikke vil forlænge hans kontrakt, men at strejke???? En anelse selvisk synes jeg. Han burde prøve at få det bedste ud af hans sidste tid i MODO i stedet...(forhåbentlig blot et rygte)

Frisco:

Han stod med på förra uppställningen också, men var inte på banan. Jag vet inget säkert utan jag fick höra det i går kväll.

poffa: Hlinka står i alla fall med på laguppställningen till imorgon.

scim & LJ:

Elaka rykten gör gällande att han strejkar eftersom MODO meddelat hans agent att man inte vill förnya kontraktet.

scim:

#30 i MoDo är ett nummer som gjort för spelare som förtjänat bättre öden.

Miroslav
Henrik
Kent
Benoit

poffa: Vad talar för en fortsatt utlåning? Att Brithen inte är kvar, kan det tala emot en fortsatt utlåning? MoDo kanske ska prova honom som center?=)

Lumber Jack:

I mitt fall så ligger #30 på en stol i sovrummet. Jag tror dessvärre att jag iklädd denna tröja kommer vara den enda Hlinka i Kempis framöver.

Hlinka
Någon som vet hur det ligger till i fallet Hlinka?

scim:

Men är det verkligen ett bakslag för HS-slutspelet?

"Don´t kill the messenger" :-)

Frisco:

Lewerström är för mig ett avslutat kapitel. Det mesta talar för att MODO fortsätter att låna ut honom. Tror knappast att hans inställning har förbättrats sedan i höstas.

Nä, skall vi ha en back med nummer 8 på ryggen så hoppas då jag att det står Jonsson under. Hans i förnamn.

Björn VII:

Måste säga att det är ett pinsamt bakslag för HS-slutspelet att knas kvalificerat sig till semifinal men inte poffa, han försökte ju iaf ;)

scim:

Det är hans segdragna kamp mot knas när det gäller håkkiäkkspärtskapet som speglar av sig, har jag på känn.

poffa: Nummer 8 i MoDos A-trupp heter väl Erik Leverström. Ett år kvar på kontraktet. Snart börjar barmarken för honom här uppe. Ytterligare ett härligt backämne.

scim:

Tur att du kommer till min räddning och ser till att det blir någon ordning igen. Förmodligen är det den där känslan av bedrövelse som gör att jag inte är mitt riktiga jag.

Frisco, Zigge:

Nu har ni förvirrat poffa till den milda grad att han börjar sprida omkring sig knas-liknande oneliners, är ni nöjda nu?

Zigge:

Va? Jag tror knappast att jag får något beröm någonstans.

Frisco:

Vad menar du med det då?

Sundancekid, poffa, Wewillwintoday och alla andra:
Verkar som ni glömt bort vår nummer 8.

poffa:

Härliga tider, strålande tider. . Lasse Jansson är allas vår KUNG. Nästa säsong får den bleka Janssonkopian MaJo ta nya friska tag i Brynäs (f´låt Frisco).

Ryhed fick förövrigt +++ i AB, hur vore det om Wennerholm ställde lite högre krav på vad en bra domarinsats än vad han ställer på sanningshalten i sina krönikor...

poffa: Är det Du som får berömmet i MODO's gb? :-)
Nån smarting hävdar att han vet att nånting är ett 100% säkert rykte!
Man är böjd att hålla med...

scim & poffa:

Oavsett trådens tidigare innehåll så tror jag att det ni berör på slutet är det enda som spelar någon stor roll i slutändan - sportchef (och -kommitté) och tränare måste självklart ha en samsyn för de värvningar man gör, det enda jag inte vill se någon mer gång i MoDo är en tränare som efter halva säsongen mer eller mindre säger att hans spelarmaterial inte är vad han hade önskat sig innan säsongen, och att det är detta som hindrar hans lag att spela bättre hockey.

I linje med detta så hoppas jag bara att de värvningar som görs och de juniorer som släpps upp är helt i linje med dels tränarens filosofi, dels i linje med föreningens ekonomiska och långsiktiga förutsättningar...

Och sen får båda parter ta ansvaret för a-lagets resultat.

Jansson? Har jag inte sett spela i år, men jag vet då iaf hur jag tycker att den här föreningen borde fungera när det gäller spelarrekrytering, och att MoDos ungdomsverksamhet (och "barnarovsenheten") bevisligen fortfarande utbildar jäkligt bra hockeyspelare, backar som forwards.

scim:

Ja, troligast.

poffa:

Du blir nog hänvisad till Herr Brithén på föreningen London Knights isåfall.

scim:

Man kanske skulle passa på att ringa och fråga hur man tänkte då man gav Wilde kontrakt.

MartinS:

Jag har mailat webmaster och påpekat misstaget, för det måste ju vara ett misstag. Jaja, nu kan man ju iaf ringa Hedin och diskutera nyförvärv, precis som NR22.

poffa:

Så kul att Modohockey.se delat med sig av telefonnumret till Bengt Hedin, Warg och Pirro. Man kanske ska slå Warg en signal och gratulera till kontraktet och fråga hur i hela friden han lyckades sätta 2-0 pucken igår.

MartinS: Goda Nyheter... Pirro har ju visat att han är en ES-coach. Och han vet hur MoDo funkar. Bra att Warg blir kvar också. Synd att det bara är på ett år. Ser gärna att man behåller hockeyarbetare som Warg mfl. Dom behövs även om det börjar komma tebax proffs från NHL.

Är MoDo på väg att ha en trupp klar ovanligt tidigt i år för en gångs skull. Då kanske vi slipper tokvärvningarna som vi sett i historien.

MartinS:

Trevligt. Lite synd att Wargen "bara" skrev ett ettårskontrakt men man får vara nöjd ändå. Pirro förtjänar verkligen chansen då han har lyft MODO och visat att han verkligen håller i elitseriesammanhang.

Pirro förlänger! Helt ok, han förtjänar verkligen en stund i ramljuset och det har ju verkligen funkat nu på slutet, so why not?

Liksom Wargen tydligen, såg det nu...

Lars "Lasse-Maja" Jansson skriver visst treårskontrakt idag.

Om det säger jag: Bra!

Angående denna säsongs backuppsättning:

#3 Pierre Hedin - Sett över hela säsongen riktigt bra, men har svikit mot slutet. BEHÅLL!
#4 Jan Öberg - Måste väl ändå räknas som back. Klart stabil i elitserien och med stort Modohjärta. BEHÅLL!
#6 Tobias Enström - Lysande. Räck upp handen alla som trodde på den här succén. Helt klart årets rookie (Martin Lindman i all ära). BEHÅLL!
#7 Jesper Damgaard - Bättre och bättre genom säsongen. Tog väl ett tag att ställa om från Tyskland. Använder kroppen rätt. BEHÅLL!
#16 Dusan Milo - En besvikelse. Tar inte för sig tillräckligt och kräver stor lön. TACK OCH HEJ!
#23 Magnus Hedlund - Okej, nu är han center, men spelade back nästan hela säsongen. Givetvis, BEHÅLL! (vilket redan är fixat)
#27 Martin Johansson - Ett mysterium. Har stor kapacitet men mobbas av lagledningen. BEHÅLL OCH SPELA!
#32 Martin Wilde - En av de sämsta backar jag sett i Modo-historien. Kommentar överflödig. TACK OCH HEJ!
#44 Mika Lehtinen - VAR faktiskt dålig i början av olika orsaker. Men sedan har han visat klass. BEHÅLL!

Alltså anser jag att det krävs två (mycket) kvalificerade backförvärv till nästa säsong.

« · 233034 · »