1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 537040 inlägg · 4133 ämnen
« · 239545 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: J18 på guldjakt
Wewillwintoday: Iår verkar det som om norra är bättre än södra. Inte alls omöjilgt att samtliga fyra semifinallag kommer från den norra serien.

Dock måste man ta hänsyn till att MIF J20 också spelade idag medan Mora J20 inte spelade, vet dock inte hur många J20 spelare som Mora slängde in.

MartinSedin: MIF förlorade även mot Mora.. ett tecken på att Norra är bättre än Södra?

Wewillwintoday: Leksand och Frölunda spelade 4-4 vilket innebär att den serien är helt öppen inför returen i Göteborg till helgen.

Frisco: Sådär har det varit hela säsongen. De dominerar varje match, men verkar ha väldigt svårt att göra mål...

Frisco: Som vanligt så dominerar J18 skotten men någon måste lära dom att vara mera effektiva. Vem minns inte 25-2 i skott mot Timrå för några veckor sedan efter en period, ställningen 2-2 :)

MartinSedin: HV-MoDo 1-2 efter 2 perioder. Skotten 5-15, 8-16 ger 13-31.

Frisco: Favorit i repris? 2000/01 möttes båda dessa lag i J18 kvartsfinal också. MODO vann då med 7-3 nere i Jönköping och 5-1 hemma.

MODO förlorade finalen det året mot Mora IK efter sudden death. MODO hade grepp om matchen men några onödiga utvisnignar av en viss Joakim Lindström förändrade matchbilden.

MODO J16 är också framme i slutspel om POJK SM. MODO är ett av åtta lag kvar i turneringen. Nynäshamn är ett av lagen med en viss Anders Nilsson i laget.

Största profiler i MODO laget är Johan Nilsson, Matttias Olsson, Calle Alexandersson samt Alexander Lundquist.

och nu ser jag att Håkan Dahllöf son har gett MODO ledningen med 2-0. Assist Tobias Enströms lillebror.

Sv: Kval- och ångesttråd, vid sidan av sådär
Björn VII: Det är sånt här som gör det värt att leva här på HS. Nya "ångestfyllda kommentarer" de kommer och går och hockeylivet går också vidare.

Ps. Glöm inte att träna inför Nolby Gathockey Cup.

MartinSedin: 13.34 0 - 2 EQ MODO 18. DAHLLÖF, Richard
(22. ENSTRÖM, Tommy)

Björn VII: >>>>Ekonomiska spekulationer (Friscoooo!)

Härligt trådnamn. I övrigt inga kom.

J18 på guldjakt
HV71 kunde stå emot i ca åtta minuter innan Patrik Ödmark kunde ge MODO J18 ledningen i den första kvartsfinalen i J18SM.

08.37 0 - 1 EQ MODO 42. ÖDMARK, Patrik

MODO är förstärka med Westlund,Öhman,Öberg,Hollström,Edblom,Berglund samt Rosenqvist från J20.

Huvudfavoriterna Frölunda har 3-3 borta mot Leksand med Robban Nilsson i laget.

Sv: Det gick väl ganska bra ändå..
Wewillwintoday: Han har kontrakt. Tänkte bara att din lista skulle vara komplett och riktig. Klart han kommer att platsa. Han lirade ju till och med några byten i FBKs guldlag förra säsongen.

mike66:

Alla sorters bidrag är självklart välkomna, noveller om minnen från skolgårdar som flytt, där man var den ende som höll på ett lag som behövde kvala. Ekonomiska spekulationer (Friscoooo!). Norrlandspatriotism, sekterism eller kanske bara hyllningar till prestationer av Åshöjden-format?

Kort sagt:

Det sista året av kval som vi känner dem - svettas, våndas och njut så länge det går.

Frisco: Du verkar minst sagt lite smått irriterad av att jag jämt glömmer Herr Leverström :)

Seriöst dock, kommer han och platsa?

Björn VII: Mysig tråd - jag kommer själv att försöka att skriva en hel del i den - tror jag?

Lall on lall on!

Kval- och ångesttråd, vid sidan av sådär
Frisco:

Känner att Westerlinds öden och äventyr under den närmaste månaden kan vara värd en egen tråd för allehanda betraktelser. I Arboga t.ex. verkar Bohman (påbjuden MoDo-koppling) vara på väg att lansera ett Ljungskile för hockeyn.

Björklöven då? Tja...jag minns semifinalerna '88 iaf.

Sv: Bra Jobbat
Sahlander: Ja, var sjutton var backspelet? Tyckte du sa till mig att jag skulle lämna ölbackarna hos dig så skulle du fixa spelplanen.

Sv: Bra Jobbat
tjobba:

Som Pirro själv sa:

-Vi var helt chanslösa i kväll. Frölunda åkte dubbelt så fort på skridskorna som vi och vann varenda närkamp. Vi har slitit och offrat oss i fem kvartsfinaler - vi orkade inte loppet ut. Bensinen tog helt slut i sjätte kvartsfinalen, konstaterade Modo-tränaren Pirro Alexandersson.

Sv: Slutspelslutspelstråden
Skvaller: Westerlind laddar inför kvalserien med att se J-20 kvartsfinal mellan AIK och Brynäs i Ritorp. Polaren SvedjeholmsHedberg är visst också där. 1-1 efter en perra.

Bra Jobbat
Förbannat bra jobbat hela säsongen! Dock urusla hemma mot frölunda i tisdags!Var hade ni backspelet?0-3 målet för exempel..

Roberth:
Tja, det kan godt være, men jeg har set mange gode kampe ved VM...og at DK er med for første gang gør selvfølgelig interessen stor blandt os danskere....jeg glæder mig i hvert fald som et lille barn...

Wewillwintoday: >>>>>Dessa spelare har kontrakt nästa säsong:
Lars Jansson, Jan Öberg, Jesper Damgaard, Dusan Milo, Tobias Enström, Peter Öberg, Morten Green, Mattias Wennerberg, Tommy Pettersson, Magnus Wernblom, Mattias Karlin, Anders Söderberg, Magnus Hedlund, Mika Lehtinen, Joakim Lindström, Fredrik Warg.

Erik Leverström?????

Roberth: nej nej. snart blir Vm en dokusåpa...."-vem har ätit mina kakor,skriker sudden medans Foppa håller på att förstora brösten :)

Sv: Nu börjar Silly Season!
Jonsson8:

Ja, djävlar. Nu är det bara att komma över att Staal, Öhman och Högardh försvinner (vilket de ju förmodligen gör) och se fram emot att börja tyda utrikiska tidningsartiklar.

Snart borde de rimligtvis presentera Micke P som nyförvärv...

Roberth: nej nej. snart blir m en dokusåpa...."-vem har ätit mina kakor,skriker sudden medans Foppa håller på att förstora brösten :)

Aben:
VM, hur många svenskar har tv 3 typ 300 000 eller nått
Hur ofta spelar man VM, nästan lika ofta som om det är simnigs mästerskap snart blir de VM även på liten rink för att få spela ännu flera tuneringar´.

Frisco:

Vilken logik?

Frisco:
Det beror väl på vilka krav man har på kroppshygien.

Frisco:

Ja, men då blir det omspolning.

Lumber Jack: Ok då=)

Kan hockeyspelare göra som på länken?

Frisco:
knas... logik... tror inte det...

knaskamilla: Logik kanske?

Zigge:

Jag skrev det här förut idag, men segdatorn ville inte låta mig posta det... Jo: om inte vissa hade stannat kvar, efter att MoDospelarna blivit rejält avtackade, och ropat efter Frölunda så hade GP förmodligen inte skrivit om den fina avslutningen. Det är iaf min gissning.

MartinS:
Vm skal man ikke undervurdere...plejer altid at heppe på Sverige, men i år bliver det jo anderledes....masser af god hockey at se på. Mit bedste minde er nok kvartfinalen i 1991 (eller 90, kan ikke huske det) da Sverige bankede Rusland med 2-0 tror jeg det var. En ung Mats Sundin laver et herligt solomål i tiden 19.19 i første periode (tror jeg nok)...

hmmm...blev vist lidt for mange "tror"

Aben: Sen när började man se fram emot VM? :P Men som dansk förstår jag din entusiasm! ;)

MartinS:
Der er vel VM at se frem til???

Skön avslutning även om det blev tack o hej. Blev imponerad av rapporterna att Modofansen skapade en fantastisk inramning dom sista tio och sen gav både Modo o Frölunda uppskattning efteråt.

Vad ska man nu göra i sex månader?

Och vad var det jag sa, 5-1 till nåt av lagen. ;)

För övrigt tycker jag att Svarten ska hem med ett 5-årskontrakt...

Nu börjar Silly Season!
Nu när säsongen är över börjar ju en ny säsong som faktiskt kan vara minst lika spännande, Silly Season! Det ska bli intressant att se vilka som kommer och vilka som går, om Hedin har någon eller några jokrar att plocka fram som chockar hockeysverige. Ser att en del andra lag verkar storsatsa, så det gäller att hänga med i svängarna!

Ser på hockeymagasinet att Jens Karlsson plockats bort som rykte till Modo, och att Högardh även ryktas för Frölunda nu och inte bara Malmö, i övrigt inga förändringar på Modos rykten på den sidan, men det kanske kommer något snart får vi hoppas? Och man får verkligen hoppas att de tar bort Staal, Högardh och Öhman från förlustryktena, de behövs här nästa säsong med!

Och om ni får hockeyabstinens nu, hav förtröstan och lira lite NHL 2003 eller liknande, eller "hockeybowlingspelet" i länktipset, alltid något att roa sig med i väntan på nyförvärv! :)

Sv: tack!
Linnea: Hmm, känner igen gesten från björklöven när dom gick upp före oss....

tack!
Ni har säkert hört det femhundra gånger. Men tack för den fina avslutningen på matchen i Kempehallen. Otroligt stort av MODO fansen att gratulera VF på det sätt som gjordes. Det förekommer alldeles för lite sådant sportsligt beteende och det värmer att se att man kan gratulera ett motståndarlag på det sättet. all heder åt er!

Zigge: Skrev inte foppa bibeln???

FreddanVF: Måste rätta dig där, Leif "Foppa" Forsberg spelar INTE längre fotboll i GIF Sundsvall :o))
Han gjorde sina SÄMSTA säsonger i nåt Götebors-lag, blev åter bättre när han återvände till S-Svall.

Frisco: Måste rätta dig där, Leif "Foppa" Forsberg spelar fotboll i GIF Sundsvall :o))

Frisco: GIF Sundsvall kanske ;o)) Har du aldrig hört talas om dom? Eller ni kanske inte är så insatta i fotboll ovanför snögränsen.

Zigge: GIFfarna????? ??? Bollnäs GIF, de blev ju utslagna mot Bajen i kvarten. För inte kan du mena Gefle IF?

I övrigt:
Det finns bara en Foppa, och han har aldrig spelat i GIF.

knaskamilla: Kul att även en 'motståndar-tidning' uppmärksammade den fina avslutningen. Andra 'motståndare' drar ju hellre till med Poliseskort av dummaren o andra dumheter.
Denna matchserie har ju inte heller innehållit anmälningar, pajkastning eler förbud mot Trumma o andra härligheter.

willysson: njaa, hellre slut på detta sätt, mot ett övermäktigt motstånd, UTAN anmälningar hit & dit, 'trum-förbud' o skit, eller som vissa, ett ovisst Kval-öde, där Rååååger Melin's unkna andedräkt lägger sig över hela serien...(ryyyyyyyyysa).
NU ere Sommarlov, snart börjar GIFfarna spela, på en schleten matta...

Sv: Nattens NHL
Ajdå. Thornton två mål och förbi Foppa. Men Näslund assar till två och håller fortfarande samma avstånd. Det blir nog inga 50 mål i år men chansen att Macke vinner poängligan nu borde vara rätt stor! Eftersom det gått trögt för Lemieux på slutet så tror jag det står mellan Thornton, Foppa och Macke. Av dessa har Foppa spelat minst matcher.

1. Markus Naslund Van 70 matcher (42 + 49) = 91p
2. Joe Thornton Bos 65 matcher (34 + 54) = 88p
3. Peter Forsberg Col 63 matcher (25 + 62) = 87p

scim: Det finns inget värre än att säsong tar tvärslut, det kommer ju att vara mycket hockey kvar, och man blir avundsjuk på som har matcher att gå på...

« · 239545 · »