1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 537045 inlägg · 4133 ämnen
« · 240274 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Riksman kvar..
Magnus: Jag blev själv högst förvånad när jag såg att Modo hade värvat honom. Om han stannar i Modo, eller sticker tillbaka till MIF, så får man önska honom lycka till, roligare kille får man leta länge efter.

nikki88: Inte i år vad gäller Hirsch i varje fall. Staal vill åtminstone vi fans ha tillbaka och även ledningen nu vad det verkar. Att han överhuvudtaget försvann från Mif ses nog som en pinsam blunder av ledningen.

Magnus: Tack för infon, gör mig lite lugnare :) MIF hade dock sagt att dom skulle öka intresset i Danmark genom att ta några spelare (Staal, Hirsch) plus några från Danska ligan.

nikki88: Det blir ingen Hirsch i Mif det vågar jag lova, vi har redan Hadelöv och Borgqvist kontrakterade och behöver ej fler målvakter.

Aben: Om Hirsch byter tror jag det blir ner till MIF.

nikki88:
Hmmmmmm....Leksand er uden målmand lige nu....næste stop for Hirsch???? (Håber det ikke!)

Riksman kvar..
Juuso blir kvar, Hirsch har rätt att säga upp kontraktet denna vecka. Kolla länktipset för info.

Sorry om detta redan tagits upp...

Sv: J18 på guldjakt
MartinSedin: Det kan även finnas ett alternativ nummer 6. Jag har sett spelarbussar stå vid hotellet i Gullänget.

Sv: Kval- och ångesttråd, vid sidan av sådär
westerlind: Tack för en bra debatt. Nu: Hörnsoffan.

Gonatt ZzzzzzZZZZZZZZZZZzzzzZZZZ

NuMo & scim:
Nä, nu klarar jag inte av att hänga med i det här diskussionstempot längre: Godnatt på er.

Portello:

Ja, verkligen! Jag har sett värre saker, som fått passera. När MoDos Mästarlag mötte det årets omgång av MoDo så slängde de t.ex. in alla spelare på isen samtidigt. Jag tror inte att de fick en massa utvisningsminuter för det (fast minnet sviktar iofs ibland)...

knaskamilla: Jo det såg jag nog - en klockren en också ;) Vad sedan Pirro sa åt de syndande i båset gick nästan att läsa på hans läppar.

knaskamilla: Vilken elaking.Fy på honom.

mike66:

MoDo körde annars med ngt bra i Gbg: två som forecheckade och fyra som säkrade hemåt. Synd bara att domaren tyckte att man inte fick göra så.

westerlind: Kan börja med att ge grabbarna ett enkelt hockeytips så här på nattakröken. Säg så här: Om man passar pucken snabbare så får den mer fart på rinken. Därutav så får motståndaren svårare att skrinna ikapp pucken och man blir känns det som en man mer på banan - enkelt och mycket effektivt i kvalserier.

Sarg ut - sarg ut!

Nalle sjuh:

Trevligt, en tråd till min ära - jag är djupt hedrad. Naturligtvis ska jag efter bästa förmåga lägga in lite av mina iakttagelser och reflektioner under kvalserien.

Nu har vi ju förmånen att ha Timrås egen Rolle Stoltz här allt som oftast: Han ger säkert gärna djuplodande analyser och öser ur sina egna kvalminnen ända sedan gengasbussarnas tid.

mike66:

Låter lovande, men jag trortyvärr inte att jag kommer i min "Wings"-replica från början av 80-talet längre (som man hade i skolåldern). Den är i storleken 160 cl. Nåja, ska göra vad jag kan iaf.

Björn VII: och Färjestad är nöjda om det inte alls blir något juniorslutspel :)

MartinSedin:

Hmm...du och Frisco får driva den här kampen vidare. :-) Jag tror då iaf att det finns folk inom (en hel del av) klubbarna som skulle bli glada om juniorslutspelsmatcherna avgjordes i bäst av en match istället.

Det viktigaste med juniorverksamheten borde ju iaf vara att utveckla spelare, inte att kunna behänga dem med rättvist förtjänade medaljer. Är det bra spelare som skulle åka ut i t.ex. MoDo eller HV i år så är det säkert en knäck för självförtroendet hos dessa - men till vilket pris är klubbarna beredda att införa ett "rättvist" slutspel? Det krävdes ju faktiskt sjumatchersserier i seniorslutspelet för att de sämsta lagen skulle börja åka ur med någon form av garanti.

ZZZzzzZZZzzzZZZ

Björn VII: Vi har inte bestämt något datum ännu. Den kommer att anordnas under en helg så att vi blir så många som möjligt.

Björn VII: På tal om hotell. Vart bor juniorlagen när de är i Övik? Statt? Scandic? Strand City, Park eller Focus? Mitt tips är något av de tre sista.

MODOs juniorverksamhet kostar några miljoner varje säsong. Tex så flög hela laget ner till Stockholm idag.

Frisco:

Självklart, eftersom den fantastiske och gudabenådade fancy boy Fjörn skulle ha gjort rätt för sina reklampengar från L'oreal och Pepsi under de tre andra kvartarna också, eller har jag bara en lite för janteaktig inställning till elitidrott i största allmänhet?

Men hursomhelst tror jag att Sv. Ishockeyförbundet har hittat en bra lösning här som håller nere hotellkostnaderna för juniorverksamheten i svenska hockeyklubbar - och viktigare ändå, jag tror att ett lag med bättre spelarmaterial har en ganska så god chans att gå vidare i den här modellen.

Frisco: Äh ,godnatt.

Z z z Z z Z Z z z z zzzzzzz

Björn VII: Naturligtvis ska man gör så många mål som möjligt men råkar det ramla in en strumprullare i rätt kvart så kan den räknas dubbelt. Följande kan hända: (vi kan kalla honom) Fjörn gör ett 34 meters frisparksmål med sträckt vrist och (Vi kallar denne) Brisco slår en tåfjutt med fel fot mellan benen på målvakten så bollen i knapp styrfart rullar över mållinjen och lägger sig ett par dm in i målet. Det sistnämnda målet räknas dubbelt och Briscos lag går vidare. Rättvisa?

Frisco:

Äh, börja se på tennis vetja, där drar de presenningar och hysschjar åt publiken, för det kan ju tänkas att vissa har större publikstöd också och att en del av lagen har bättre gymutrustning, och Johan Plate-ar med mera. :-)

F.ö. ska båda lagen göra mål i alla kvartarna för att ha den bästa chansen till avancemang, ungefär som i det här hockeyslutspelet vi pratar om nu.

MartinSedin: Naturligtvis är det bättre att spela bäst av 3 matcher än nån underlig bäst av 2 med icke Uefaregler. Men men....

Björn VII: Men ibland möter Inter Sven Andersson på San Siro och då går det ändå inte...

Frisco: Det bästa hade ju varit att spela slutspelet bäst av tre matcher. Först match i Jönköping och sedan två matcher i Övik. Eftersom HV inte kommer hem samma ändå så kan de lika gärna spela match två dagar i rad.

Björn VII: Jo förståsigpåarna säger att det var 0-0 som gällde på den tiden. Men visst är det underligt att ena laget ska göra mål i kvart 1 och 2 medan andra laget ska göra målen i kvart 3 och 4. Vattendränkta planer, dåliga förhållanden i den ena matchen medan det är hur fint väder som helst i den andra spelar ingen som helst roll. Mycket underligt.

Wewillwintoday: Efter en snabbkoll på swehockey så verkar det som om målvakts Åkerlund är Hvs enda bidrag i landslaget.

85 backarna Ola Svanberg(Elitseriedebut redan ifjol som en av de yngsta genom tiderna) och Gustav Engman spelar kvartsfinal för J20 istället.

Frisco:

Det kallas för "Lex Inter" skulle jag tro - åk omkring och spela 0-0 i hela Europa under något årtionde för att sedan spela ut hemma på San Siro så får du till slut sådana regler.

Björn VII: Jag skulle vilja att man lät bli att lägga ihop målen från det jag tycker är två helt enskilda matcher.

-------------

Varför får man inte göra en

Frisco:

Gut, UEFA-regler som jag skulle vilja ha dem...alltså ;-P

Frisco: HATAR ATT HOCKEYSNACK HAR DOLDA TECKENREGLER..........

KLIPPPPPPP

Svenska Ishockeyförbundet Seriebestämmelser 2002/2003
Tävlingsavdelningen Fastställda 2002-08-17
J18 SM-slutspel säsongen 2002/2003
Lag 1 - 4 från J18 Allsvenskan Södra/Norra är kvalificerade för att deltaga
i J18 SM:s kvartsfinaler.
Matcherna i J18 SM spelas i bäst av två matcher hemma och borta.
Bäst placerat lag i J18 Allsvenskan avslutar med match hemma.
Sammanlagda poäng räknas först vilket betyder att match kan sluta oavgjort.
Om det efter 60 minuter (full speltid) i andra matchen visar sig att båda lagen har
lika många poäng och lika målskillnad vidtas ”sudden death”.
Vid sådan förlängning påbörjas en tredje match vilken innebär att utvisningar etc.
ej följer med från match två.

Björn VII: Inga UEFA-regler!!!!!!

Tänk att jag måste klipp och klistra.......

------------------8

Frisco:

Var hittar du detta btw?

Björn VII:

(Och Uefa-regler...)

MartinSedin: Oj. 13st... Hur många har Hv i det laget?

Pinsamt om de förlorar.

MartinSedin: Man lägger ihop resultaten. Om Modo vinner med ett mål blir det sudden. Modovinst med fler mål så vinner Modo sammanlagt.

MartinSedin:

Du har 100% rätt, jag bara bakade in en tvåmålsseger i det undermedvetna. :-)

Björn VII: Rätta mig om jag har fel men visst blir det Sudden i Övik om MODO vinner? Har jag fattat det rätt så blir det sudden om man vinner var sin match, oavsett hur stor segern blir.

Wewillwintoday: 13 spelare har meriter från pojk och juniorlandslag.

Björn VII: 22-47 i skott. Du har nog rätt när det gäller stjärnorna.

Wewillwintoday och Frisco:

Swehockey-junkie som man är skulle jag tippa på att Magnus Åkerlund är matchens 3*stjärna. F.ö. brukar det hända att juniormålisar hos HV är MoDo-supportrar, tråkigt att den traditionen inte verkar hålla i sig.

Vinst i Ö-vik är ju trots allt tillräckligt - bäst av två...ju.

Wewillwintoday: Lugn. Det är bara period 3 av 6.

Wewillwintoday: Oj vad otrevligt det lät. Förlåt. Men jag får det till 11 (!) landslagsspelare i truppen. För många kockar???

Frisco: Va fan håller de på med?

Björn VII: Säg inget till nån men nu står det 3-2 till Huskvarna.

mike66:

Hmm..cupen skulle gå av stapeln under vilken period? Jag är nämligen av den där typen som än så länge tjänar en del av min brödföda under sommarmånaderna.

Frisco:
Jag har några uppslag, men isf vill jag se lite munterhet, kom.

Martin Sedin:

Saik vinner hemma i två raka med räddningsprocenten 75-85 för Bohman. Forza Norrland, de smakliga delarna iaf. :-)

Bohman och Eklund mot Elitserien
Då var matchen slut i Arboga och de vann med 3-2 mot laget som alltid floppar dvs Skellefteå AIK. Nu är bara Arboga en seger ifrån kvalserien, hur många trodde det för några veckor sedan?

Bohman räddade 93%. Kan Bohman vara intressant för MODO månne?

« · 240274 · »