1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 537425 inlägg · 4133 ämnen
« · 250768 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Nattens NHL
Jävrar. Nu gjorde Hejduk mål utan att Foppa var inblandad. Det kan inte ha hänt ofta.

NuMountain:
Det lyder næsten som et arkitektonisk mesterværk du har stablet på benene der....og i dette øjeblik har Hejduk scoret sit 43. mål i denne sæson...snart passerer han vel også Näslund....

knaskamilla: Här får du väl ett "e" i stället då.

NuMountain:

Jag som inte ens kommenterade ditt överflödiga a...

Nej, nu orkar jag inte vänta på fler mål av Foppa - nu går jag och lägger mig. Gonatt (till Aben också)!

knaskamilla: Antar att jag har stavat fek på något ord, eftersom du är så pretantiös. Jo, jag såg nog att det blev ett fel igen. Jäntonge!

Aben: Om jag sparkar till min dator nu så ramlar hårddiskar och andra saker ner i datorn eller på golvet. Jag har balanserat upp den så fint på böcker, kartongskivor och annat.

NuMountain:

Varsågod, här får du ett x av mig: x. Använd det var du vill. I övrigt ville jag bara säga att du har rätt ang. skotten.

NuMountain:
Har du prøvet at sparke lidt til den???...det plejer at virke på min....

Aben: Det är inte så lätt som det verkar. Men jag får eperimentera i morgon.

NuMountain:
Du laver en C:\format måske????

knaskamilla, NuMo: Kommentatorerne virkede ret "ekstatiske" over Foppas andet mål...virkede som et mål som han helt selv skabte...

knaskamilla: Det finns ingen anledninga att skjuta skott utanför mål. Då är det bättre att göra assist på de skotten.

NuMountain:

Äh, du och Aben kan ju sitta här och skriva er igenom matchen... Det verkar som att Foppa har två skott på mål hittills. Hyfsad utdelning isf.

knaskamilla: jag laddar desperat ner sensaste mediaplayern. men det är nog inte det som är felet. Datorn har fått för sig att radioljud är farligt.

NuMountain:

Det kanske hade varit värt det att lyssna på matchradion?

15:03 COL P. FORSBERG (27) B. MARCHMENT (12)

knaskamilla: Hahahaha!

NuMountain:

01:00 Buffalo Sabres Colorado Avalanche 2-2 Pågår
(1-1)
1-0 M. Afinogenov (18)
2-1 J. Patrick (21)
1-1 P. Forsberg (19)
2-2 P. Forsberg (35)

Aben: Det står 2-2 nu, men var foppa inblandad i det senaste?

Aben: Det mesta fungerar inte just nu. Nu vet jag vad jag ska sysselsätta mig med i morgon.

Aben:

NuMos dator borde förmodligen ha pensionerats för ett par år sedan.

NuMountain:
Er der noget galt med din computer siden du ikke kan høre webradio??? Det fungerer nemlig fint her...

NuMountain:

Fint. Eftersom jag är så trött lyckades jag inte få fram mer än att Foppa gjort mål, typ.

knaskamilla: Eftersom jag av någon konstig anledning inte kan lyssna på webradion i natt så haar jag knapphändiga uppgifter. lite har dock slunkit igenom.

Buffalo-Colorado 1-1

1st Prd: Col - (Pp) Peter Forsberg 26 (Derek Morris, Rob Blake) 19:05

Pettzon:

På fråga A svarar jag: förmodligen ganska många, och så tillägger jag: det är ingen som tvingar dig att läsa i MoDos gb. Har du lite att göra?? Tips isf: sov.

knaskamilla: vem fan bryr sig om de´?

NuMo:

Vad fanken är det här, ska inte du rapportera om att Foppa har gjort mål och sådär...?

Sv: Jakten fortsätter...
Frisco:

Vad skönt, nu har man återfunnit Modo!

Sv: Link*ping fortsätter rulla pengarna
rob: Nej, du har rätt. Ett evenemang då och då är ju också viktigt.

"Det som gör det hela ännu roligare är ju att man i princip har börjat bygga den nya arenan."

Den nya arenan kommer detta inte att endast vara en ishockeyarena för LHC utan även en evenemangshall för staden Linköping. Vilket det inte finns gått om i Linköping, vi har Linköpings Konsert & Kongress men det finns artister som kräver mer publikplatser än vad denna erbjuder. Alltså får vi en ishall, sporthall och konsert/kongress- hall som kan täcka en stor del av Linköpings utbud av evenemang. En ny evenemangshall som kommer att gynna turismen, kulturen och näringslivet, så jag ser inte detta som ett onödigt bygge om det nu skulle gå så att vi degraderar ner till as.

Sv: J18 mot final
Wewillwintoday: Mmm. Inte omöjligt. Jag märker att du talar i pluralis. Jag sitter inne på mer information om "Rige-Frisco"s sportimperium som han bygger upp... ;)

Frisco: Det var det jag trodde :)
Har sett från håll en massa byggnader som ser ut som hockeyarenor eller sporthallar.

Frisco: Jag har hört att du bildat ett professionellt baseboll-lag. Coolt.

MartinSedin: Här har du hela schemat för onsdagen.

Frölundaborg Ishall Onsdag 2003-03-26
07.00 - 08.00 Hockey-Bockey Seniorer Träning TTS Ships Equipment AB
08.00 - 09.00 Hockey-Bockey Seniorer Träning Chalmers Matematik
09.00 - 09.30 Isskötsel Ingen Ingen Isskötsel
09.30 - 12.00 Ishockey Herrar Träning V Frölunda HC Eventuella träning
12.00 - 15.00 Övrigt Ingen Ingen V Frölunda Konståkningsklubb
15.00 - 16.00 Isskötsel Ingen Ingen Isskötsel
16.00 - 22.30 Konståkning Flickor Träning V Frölunda Konståkningsklubb

Slottsskogsrinken Ishall
Onsdag 2003-03-26
07.00 - 08.00 Hockey-Bockey Seniorer Träning Elof Hansson
08.00 - 08.15 Ledig
08.15 - 09.15 Konståkning Herrar Träning Gbg:s Team o Konståkningsklubb Stiller
09.15 - 11.15 Skridsko Ungdom Träning GTG.skolan
11.15 - 12.15 Ishockey Herrar Träning Gbg:s Polisens IF
12.15 - 13.15 Hockey-Bockey Seniorer Träning Tuve Bandy o Landhockeyklubb
13.15 - 14.15 Ishockey Herrar Träning Herr Prel Räddningstjänst
14.15 - 15.15 Isskötsel Ingen Ingen Isskötsel
15.15 - 18.45 Konståkning Flickor Träning Gbg:s Konståkningsklubb
18.45 - 22.45 Ishockey Herrjun Match V Frölunda HC

Scandinavium Arenan
Onsdag 2003-03-26
07.00 - 22.30 Evenemangsarbeten Ingen Ingen Got Event/Scandinavium/Ullevi Förbredelser Göteborg Horse Show

Scandinavium Träningshallen
Onsdag STÄNGT
-----
Du får klara dig utan schemat för Askims Ishall, Isdala Ishall, Isdala Ishall Lilla och Rambergsrinken Ishall :-)

Frisco: Är både Scandinavium och Frölundaborg upptagna för annat? Något som vet om denna arena erbjuder bredbandsuppkoppling? Jag antar att svaret är nej..

Wewillwintoday: Ligger den inte typ 12 meter bredvid Frölundaborg?

Frisco: Oj :) Tackar så mycket. Bra att ha numret om jag inte skulle hitta dit. Jag tror dock att jag vet var det ligger. Får vara ute i god tid.

Wewillwintoday: Hittade lite intressant fakta om Slottskogsrinken/Slottskogshallen

Slottsskogsrinken

Adress: Slottsskogsgatan
Telefon: 031-82 13 84
E-post: [email protected]

Information
Slottsskogsrinken är en ishall som ligger inom Slottsskogsvallens Idrottscentrum. Hallen är byggd 1973. För publik rymmer anläggningen 100 personer sittande och 100 stående. Normalt nyttjas den för verksamheter som ishockey och konståkning, men även allmänheten har tillträde till anläggningen för skridskoåkning ett par dagar i veckan under vinterhalvåret.

Frisco: Ah, jag bugar och bockar. Ska bli mycket intressant det här :)

MartinS:

En anledning kan ju vara att gästboksskribenter tillhörande nämnda "clôb" är väldigt frekventa så fort det andas någon form av "kejsar Mård har inga kläder"-retorik, kombinerat med att det är väldigt kul för oss som köpte en biljett till "vavarejasa?"-tåget redan i augusti.

En gång för alla: det handlar inte om jante-retorik att i augusti säga: "ni har köpt spelare som er lönebudget inte räcker till och istället försöker ni sopa det under mattan med att rita upp en muppbudget av sällan skådat slag som innefattar ett antal slutspelsmatcher på hemmaplan."

Det fanns aldrig något beundransvärt i Linköpings satsning och den var aldrig uppbyggt av något "fantastiskt stöd från det lokala näringslivet". Linköping hade en högst ordinär sponsorssituation för ett elitserielag och nu ser vi resultatet av det - pengarna räckte inte till.

Det handlade om att våga säga det då och nu kunna skörda...just det: "Vavarejasa?"-frukterna. :-)

Skellefteå däremot, är Sveriges mest välskötta lag utanför elitserien och har alla förutsättningar i världen att bli ett etablerat es -lag.

Wewillwintoday: Inte Frölundabog. Enligt www.swehockey.se blir det följande:
2003-03-26 19:00
Västra Frölunda HC - MODO Hockey
Slottskogshallen

Retur:
2003-03-30 12:30
MODO Hockey - Västra Frölunda HC
Kempehallen

poffa: Tarvainen har varit klar för LHC i ca 3 veckor nu, det fick jag reda på av mina kontakter i Finland!

MartinS:

Det som får en att dra upp det igen är ju att de gör om samma dumma misstag. Går de inte upp till ES så har de kastat en massa pengar i sjön på den nye finnen utan att få ett skit tillbaka.

poffa:

Klart jag håller med dig att dom är klantskallar, det är sanslöst hur dom har planerat det hela utan att först få stabilitet och kontinuitet i föreningen.

Bara så jobbigt o höra alla som ältar det till leda hur idiotiska dom har varit, men hah ja säger inte att ja inte håller med lite... ;)

MartinS:

Men man kan skratta åt dem. Det som gör det hela ännu roligare är ju att man i princip har börjat bygga den nya arenan. Spelarna som man inhandlade inför denna säsong betalades ju till viss del av pengar som man skulle få in på logerna i den ännu inte byggda arenan.

Inte för att jag är någon ekonom (10 poäng företagsekonomi räcker inte långt) men att betala med pengar man inte har, är inte det rent ut sagt korkat?

poffa: Äh inte skrattar jag... man ska inte slå på dom som redan ligger... ;)

Portello:
Det blir ju så efter som att de är 50 matcher och "DERBYGRUPPER"
väldigt sportsligt...

poffa: Bara att hoppas att SAIK håller hela vägen. Skulle vara grymt roligt med ett till norrlandslag.
Dessutom får man ju rätt nära till fler matcher :)

Portello:

Ungefär som under hela säsongen då. Hela Sverige skrattar.

poffa: Tvivlar på att clubben klarar kvalet till ES. Var och kollade på matchen mellan Saik-LHC i går. LHC imponerade inte...

Link*ping fortsätter rulla pengarna
LHC har gjort klart med en finländsk center inför nästa säsong. Men tydligen så är kontraktet gjort så att det bryts om de åker ur. Enligt Aftonbladet får han då behålla sin signingbonus. Högt spel av en klubb som troligtvis kommer gå i konkurs om de åker ur.

Centern är för övrigt Jussi Tarvainen.

Näslund har tagit tillbaka ledningen i poängligan, 1 mål och 1 ass i natt.

Snygg intervjue med Foppa i pausen på NHL-matchen i går kväll. Den sänds i repris i dag måndag på canal+ blå.

« · 250768 · »