1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 537483 inlägg · 4133 ämnen
« · 253073 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Är det bara jag?
mike66: Grattis till Knas-polisen o Frisco!!!
Doping-prov på de tvenne??
Jag slog Dig, iaf,denna gång ;-))
O-Grattis till Förlusten...

Sv: Är det bara jag?
poffa: Grattis!

Sv: Spelares vara eller icke vara
Zigge: Det går också bra med Hedin - Enström självklart.
Cool att HV värvar Joukov. Hoppas han får spela också...

poffa: NU är de inte okända längre...1 till Mörrummare

HV 71 :
Nyförvärv:
Klara:
Simon Skoog (-83) b Mörrum
Misha Joukov (-85) f Arboga
Alexander Hulth (-84) f HV 71 J
Pär Mårts tränare

Rykten:
Andreas Jämtin (-83) f AIK
Jussi Tarvainen (-76) f Tappara
Stefan Pettersson (-77) f Linköping

Wevillwinnextyear: Vaffö inte Hedin/Enström??

Måste säga att Wästlund tydligen hunnit med en hel del trots sin ringa ålder. Lämnade MoDo -91 för spel i Mörrum...
Hmm...

poffa: Bara för att MODO har gett MaJo ett kontraktsförslag så behöver inte det betyda att han stannar. Vill MaJo fortsätta under Pirros ledning? Satte in Pirro MaJo i frysboxen under slutspelet?

scim: Jag blir tårögd :.-(

Frisco:

I Garderoben?

Själv har jag haft tröjhissningscermoni där tröja #30 rests i betongtaket i min trea. Närmast sörjande deltog i cermonin, dvs jag och Slinka.

Wewillwintoday: Du ska vara tyst om MaJo.

poffa: Jag trodde att jag hängt upp tröjan för gott i garderoben.

Alla: LIVSGLÄDJE (i alla fall ett tag till)!!!

Wewillwintoday: Oj, glömde bort den gamle Jansson :) Man gör ju lätt det, eller hur poffa? ^^__^^

poffa: Tror inte han stannar ändå. Sedan Pirro tog över har han fått allt mindre istid. Janne Öberg kommer dessutom gå ner på backen igen, vilket gör att det blir ännu svårare att ta en ordinarie plats.

Angående Leverström så nämndes han inte bland de som hade kontrakt i ÖA. Frågan är då om MODO siktar på ett eller två nya förvärv gällande backarna. Tycker det ser bra ut på backen ändå, varför inte ta upp Agu och Lindh istället. Eller åtminstone Agu och värva Haakana.

Enström - Lehtinen
Hedin - J.Öberg
Milo - Damgaard
Wästlund - Agu
Lindh

Angående Hirsch och HV så kanske vi inte behöver vänta så länge. HV har kallat till presskonferens idag för att presentera två nyförvärv. Den ena är Arbogas talangfulle ryss Misha Joukov och den andra är ännu så länge okänd.

Wewillwintoday:

Jodå. Jag håller med dig. Men tydligen vill MODO behålla MaJo. Frågan är om det är Frisco som bönat och bett att de skall behålla honom.

Sv: Lång Matchrapport från J-18 finalen...
Zigge: Haha, en riktig floskel. Skicka den till Anrell.

Wewillwintoday: Tack för bra rapport. Jag förstår dock inte meningen:'Mattias Hellström. Vilken playmaker. Hittade passningar jag inte såg.' ;-))
MODO's framtid är ljus igen, SKÖNT!!
Kan bli kul på Söndag, hoppas många hittar till Kempis!

poffa: Är det inte bättre att ta upp Agu eller Lindh istället för att
ge M.Johansson fortsatt kontrakt? Hmm...

Spelares vara eller icke vara
I dagens ÖA (se länktips) finns en artikel där man pratar om Wästlund och laget i övrigt.

Det är nu klart att Wilde får se sig om efter en annan klubb (tack för det!), man har gett MaJo ett kontraktsförslag på ett ettårskontrakt. Man vet inget om Hedins framtida planer. Man hoppas få tillbaka Kari Haakana, Svarten och Salle från NHL.

Tyvärr verkar Kimpa vara förlorad. Man har givit honom ett kontraktsförslag över ett år men det mesta talar för att han återvänder till MIF. Hirschs nya klubbadress verkar vara HV 71. Ersättare för honom verkar bli Zakke.

MartinSedin: Jodå. Det var inte bara jag som applåderade när MODO gjorde mål. Jag tror några föräldrar var där och jag såg även ett par yngre med MODO-tröjor.
Tror att det var Oscar Sundhs farsa som stod bakom mig(jag snappade upp ett par konversationer emellan föräldrarna).

Dahllöf och hans kedja var bra, och jobbade hårt hela matchen.
Johan Nilsson var väl också helt ok. Han kanske inte fick visa så mycket.
Enorm teknik har han iaf, inte så konstigt att han kanske är
87:ornas landslagskapten.

Wewillwintoday: Tack för en mycket bra rapport. Guldjakten fortsätter på söndag i en dator nära dig.

Roligt att se att du höjer spelare som Sjölin och Lundsten som ofta gör ett mycket stort jobb i det tysta.

Hur var Johan Nilsson och Richard Dahllöf ikväll? Båda tillhörde de bästa spelarna i semin mot MIF.

Var det några MODO supporter på plats förutom dig? Det finns ju tre spelare som är från Stockholms området så inte omöjligt att någon fanns på plats.

2002 POJK SM
Hedman,Lundsten,Enström,Hellström med flera vinner POJK SM

2003 B Junior SM
I och för sig en final kvar men Hedman och grabbarna har chansen.

2004 A Junior SM
Ska sviten fortsätta så blir det väl AJSM guld nästa säsong

2005 SM GULD?
Sista året som juniorer får de vara med och vinna MODOs första SM guld sedan 79)

poffa: Nä, så långt gick det nog inte. Men TV-pucksklunga var det, och mycket jubel. Härligt och se.

Wewillwintoday:

Var det så att man åkte och ställde sig framför moståndarnas avbytarbås och klungjublade när man gjort mål?

I andra matchen mot HV så gick det så långt att domaren fick säga till lagkaptenerna att lägga av med de dumheterna. Efter i stort sett varje mål så samlades laget precis utanför båsdörren hos motståndarna och hade TV-pucksklunga.

Lång Matchrapport från J-18 finalen...
Matchrapport: Västra Frölunda - MODO HOCKEY (2-3)

Först måste jag säga vilken enormt bra match, vilken underhållning J-18
hockey kan vara. Det smälldes på i varje närkamp, gavs och togs.
Intensivt tempo, härliga kontringar, stolpskott och ribbträffar.

Första perioden:
De första 5 minuterna trycker Frölunda på enormt och MODO spelarna är inte med i matchen.
Frölunda åker runt i åttor i MODOs försvarszon, och en del spelare ser nästan liten loja ut.
Efter två och en halv minut får Frölunda utdelning, och von Zydow gör 1-0.
Dock åker en frölunda-spelare ut efter 5 minuter och MODO är åter med i matchen, med ett bra powerplay.
Tyvärr lyckas man inte få in pucken. Dock minuten efter gör Pär Edblom något riktigt snyggt.
I offensiv zon vinner han tekningen till sig själv och sprätter upp pucken i högra krysset, helt otagbart.
Resten av perioden är det ganska jämnt spel med många chanser åt båda hållen. Mycket känslor och
mycket gruff efter varje avblåsning.

Andra perioden:
Väldigt bra period av MODO, som man kunde avgjort matchen om man fått in pucken ett par fler gånger.
Backen Porseland i Frölunda är tvungen att dra på sig en utvisning när MODO snurrar runt
i frölundas zon. Hellström gör 2-1 mycket snyggt efter MODO haft ett tryck.
Det hela ser mycket bra ut, och Frölunda skapar ingenting medan MODO har samtliga chanser.
Det är då när MODO har just haft ett giftigt anfall som Axelsson(Lill-pebben) blir enormt snyggt
framspelad av Fors. Axelsson avslutar med ett snyggt placerat handledsskott alldeles intill vänstra stolpen, inget att göra för Östman.
Känns orättvist i det här läget. Men MODO fortsätter att spela bra, och får tillslut utdelning genom
Richard Dahllöf. Jag missade tyvärr vilken back det var som genom en enormt snygg uppåkning genom hela Frölunda försvaret, möjliggjorde chansen(kan ha varit Erik Rahm).

Tredje Perioden:
MODO vinner även den här perioden. Det är de första 10 minuterna endast "ett lag på isen" (hörde jag från nån Frölunda-supporter), Frölunda hänger inte alls med i svängarna. Dock lyckas MODO inte göra mål.
Frölunda har inte många målchanser ända till slutet då man lyckas tillslut etablera ett starkt tryck i MODO:s försvarszon. Det blir lite nervöst och man tvingas slå några icingar. Frölunda har ett stolpskott och är väldigt nära i ett flera incidenter att kvittera. Dock håller MODO tätt, och vinner rättvist.
Backen Demén-Willaume är frustrerad och slashar Öhman efter slutsignalen och det blir lite bråk. Förstår inte varför Hedman får utvisningen(10 minuter miss conduct).

Noterbart:
MODO:s lag är enormt skridskoskickligt. Enormt hög forchecking vilket var väldigt framgångsrikt
i andra och tredje perioden, när Frölundas backar blev väldigt störda. Väldigt snabba spelvändningar. Kanske borde de spela lite som A-laget, då kanske man skulle bli ännu bättre? DVS täppa till i mittzon och köra kontringar(min amatör-åsikt).
Långa härliga passningar, dock ganska mycket slarv i första perioden av backarna i uppspelen.
Alla femmor bra i MODO. Första och andra fick kanske lite mer tryck än de andra.
Tror helt klart att MODO har bättre 86:or än Frölunda nu, dock får Frölunda förstärkning
nu i andra finalen av 85:orna Linus Persson, Täng och Kalle Olsson + några fler, så det kommer bli tuffare.

Betyg, MODOspelarna:
5+ = Robert Öhman. Några riktigt svettiga räddningar.
5+ = Tobias Viklund. Bäste back på plan, odiskutabelt enligt mig.
4+ = Mattias Hellström. Vilken playmaker. Hittade passningar jag inte såg.
3+ = Oscar Sundh. Enormt snabb.
2+ = Mikael Sjölin. Hade ett par bra chanser och kämpade hårt.
1+ = Oscar Hedman, näst bäste back i MODO idag.
1+ = Gary Lundsten = Härligt stor och stark defensivt bra back.
Smällde på så det sjöng i sargerna.

Noterbart om andra spelare:
Kanske är min poängbedömning inte helt rättvis. Egentligen förtjänar alla ett plus. För alla var bra idag.
Tommy Enström blixtrade till ett par gånger, men kom lite fel i åkning och passningar.
Man såg dock vilken enorm talang han är. Man är inte förvånad om han spelar i A-laget om ett par
säsonger.

Annat:
Ett par föräldrar eller fans var lite irriterad efter slutsignalen och skrek, "bönder"(inte så farligt dock, hör till).
En man med sin unge son på uppvärmningen: "Det där är Tobias Enströms lillebror, jätte bra hockeyspelare".
Oscar Sundh var inte nöjd med att bli utvisad i slutet av första perioden. Han skrek "DJÄVLA HEMMADOMARDJÄVEL". Dock hörde inte domaren det som tur var. Inte så farligt heller, sånt man säger i stridens hetta :)

Slutligen: Vilka härliga segerjubel ifrån varje lag när någon gjort mål.

Sv: Godnatt
poffa: ZZZZZ zZ z z zZZ z

knaskamilla:

Du fick just 10 minuter för osportsligt uppträdande. Gonatt.

Så många inloggade, men ändå så tyst i gästboken. Är hockeysäsongen över och sillysäsongen obörjad, eller?

Nåja. Jag ska testa något nytt: att gå och lägga mig före midnatt. Gonatt!

Sv: Frölunda - MODO J18 Match 1 Matchtråd
MartinSedin & Frisco:

Väl hemkommen från träningen så ser jag att ni skötte er bra och lyckades bärga hem två vinster.

Vill dessutom passa på att gratulera Frölunda till finalplatsen.

Frisco: Kanske man ska skicka iväg ett mail till förbundet och kräva att matchen ska flyttas till 08.00 så att hockeylive kan sända live från matchen :)?

Dessutom skulle inte Frölundas 85or hinna upp till Övik om de spelar en tredje och avgörande finalmatch i Göteborg på lördagen...

MartinSedin: Tat lugnt. Det kan väl ändras ännu. Matchen kanske spelas 08.00 eller 21.00???

Kom just hem från J-18 matchen som MODO vann med 3-2.
matchrapport kommer snart.

Frisco:

Åhh...vad mycket hockey jag ska se! =)

Frisco: Då är juniormatchen flyttad och jag som sökt ledigt med tanke på att den skulle börja 16. Då är det bara att börja om från början.

Förresten så har Frölunda J20 spelat 18! raka slutspelsmatcher utan förlust. Ingen förlust på hela 2000-talet och bara en match ifrån ett fjärde raka guld. Imponerande!

MartinSedin: ÖSK ska visst spela i Kempis hela helgen.

2003-03-29 15:00 Örnsköldsviks SK - Botkyrka Hockey Club Kempehallen
2003-03-30 12:30 MODO Hockey - Västra Frölunda HC Kempehallen
2003-03-30 16:00 Örnsköldsviks SK - Almtuna IS Kempehallen

Frisco: Jag har inte fått ledigt ännu :( Undra om det kan bli storpublik i Kempis på söndag? Vänta, spelar inte ÖSK på söndag också?

MartinSedin: Nu får alla ni som kan se matchen live jobba in ett SM-guld. Tyvärr missar jag årets sista match:-(

Sv: TIK-FRÖ
Frisco:

Det har du verkligen rätt i! Det var länge sedan jag var upprörd över något nu, känner jag. Tråkigt... ;)

knaskamilla: Man kan vara upprörd över många olika saker=))

knaskamilla: Hedman sa väl några mindre väl varda ord till en viss zebraklädd person.

Hur som helst så har både Zakke och Robban Öhman vardera 94,7% i räddningsprocent idag..Inte illa

Frisco:

Jag tror att TIK-publiken inte gjorde det heller. Eller, rättare sagt, jag har inte sett dem göra det.

En gång var jag förresten i Gävle och tittade på en SM-final. Där sa de att om vi skulle gå in på isen efter slutsignalen, när MoDo vunnit guldet, så skulle vi få betala böter (eller hur fan det nu var). Då var vi upprörda, minns jag.

MartinSedin:

Ja, men vad gjorde Hedman för att få en tia?

knaskamilla: Matchen är slut och MODO vann med 3-2. Härligt! 60 minuter från ett guld nu

knaskamilla: Jag sprang inte in på isen och lekte apa efter senaste A-lagsmatchen heller. Isspring är förbjudet.

Frisco:

Näe. Jag kom dessutom på alldeles efter att jag postat inlägget att jag faktiskt var på slutspelsmatch i söndags.

Nåja.Jag måste ha räknat fel på något vis, när jag räknade ut hur VF skulle göra för att ta sig till final. Jag missade att de skulle krossa i två matcher, utan trodde att den förra skulle bli jämn. Så blev det inte. I vilket fall som helst, så tycker jag att VF förtjänar att ta ett SM-guld. Sedan tycker jag att MoDo kan börja slå ut dem ur slutspelet igen nästa säsong.

Usch, jag blev alldeles nostalgisk då jag hörde Timråpubliken på slutet...

knaskamilla:Vi??? Inte jag i alla fall.

NuMountain:

Njae, jag tror inte att jag menade något. Jag försökte mest bara återge vad kommentatorerna på TV4 sa.

Nu gör Timråpubliken vad vi gjorde sist vi var på slutspelsmatch, och får beröm för't.

knaskamilla: Så du menar att tom. Timrås klack inte gör sitt bästa förrän de får medgång? Jag tycker man ofta hör det att klacken och publiken skall vara som bäst när allt går åt helv...

Händer det inget i matchen, eller är det hockey live som inte är med på noterna riktigt?

Lumber Jack:

Då borde det vara fixat redan, med andra ord. Eller, kör de inte med handklapp ovanför huvudet?

knaskamilla: Klart att rätt lag vann.

knaskamilla:

Med den takhöjden är det bara för klacken att köra "armaruppåtsträck" så lyfter de på halmtaket.

NuMountain:

Meeen...om TIK bara hade gjort ett mål så hade ju klacken lyft hallen på taket! Det är alltså inte klackens fel att de är välstrukna.

Rätt lag vann, förresten.

« · 253073 · »