1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 537542 inlägg · 4133 ämnen
« · 258625 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Hasse Jonsson
NuMountain: Så du visste att det var 24230 till HÖRBY? Otroligt. Förretsen, varje kommun i Sverige har en hemsida. www.ornskoldsvik.se är ju Örnsköldsviks adress. www.solleftea.se är ju Sollefteås adress. HÖRBY har också en hemsida.

Paddan:

Ja, det har du rätt i! En gång råkade jag ringa till min egen mobil när jag skulle ringa till min pojkvän (det kan ha varit f.d. pojkvän också, jag minns inte så noga när det var). På det andra försöket lyckades jag komma till en tjejkompis som jag inte ringer till särskilt ofta. Jag löste det genom att hon fick tala om telefonnumret till pojkvännen för mig.

knaskamilla:
Usch, en massa siffror som man skall hålla reda på. Bara en massa ont kan komma ut av sånt. Kanske därför som jag alltid ogillat matematik.
Att komma ihåg sitt eget telefonnummer är också fruktansvärt svårt.

Paddan:

Ja, det kan man verkligen fråga sig! Annars tycker jag att det är jobbigt med postnummer. Jag blandar alltid ihop mina gamla med mitt nuvarande, och andras postnummer, och olika telefonnummer - och sådär.

knaskamilla:
Hehehe, jajaja, det är ju en himla bit mellan u och å, så hur sjutton kunde jag lyckas med den felskrivningen...

Paddan: Du kan få den animeringen av mig.

Paddan:

Om man vill då undertecknad då?

Frisco:
Men, vilken fin animation, Frisco. Tycker jag ser väldigt stilig ut där och nästan lite grodlik...

Jepp, Bjästa har eget postnummer.
89330 tror jag visst det var om man vill nu bland annat undertecknad.

Frisco:

Du, det har du nog rätt i! Fast det borde väl vara siffror, och inte X?

knaskamilla: Jag vet som sagt inte. XXX XX MODEMFRITT kanske?

Frisco:

Jag tror det. Eller, är det XXX XX PADDAN?

knaskamilla: Har Bjästa eget nummer?:-)

Frisco:

Det finns inget XXX XX STIG heller. Det kan man ju tycka är lite tråkigt. Nu har jag förresten glömt vad jag skulle svara på för frågor - synd!

Sahlander: Jag tycker att det är solklart. Det finns inget XXX XX BONÄSET.

Frisco: Nej vi är inte överens då Bonäset har postadress 89178 såsom Dekarsön & Bodum. På samma sätt har Valla & Sörliden (mfl) Öviks-postadresser. Dessa har dock inga EGNA postadresser.
Men Bonäset och Bonässund är i folkmun samma sak så mitt argument från tidigare var nog förståbart...

Sahlander: Jo jag vet det hela. Vi är alltså överens om att Bonäset inte har nån postadress?=) Dekarsön tex har ju också 89178 BONÄSSUND.

Sv: Staal förlorad..
Björn VII: Nja. Jag tror ju inte att vi nödvändigtvis blir sämre än i år, om ingen från Väst kommer.
Staal spelade ynka 14 matcher. Många spelare kommer bli ännu bättre nästa år, finns nog mycket mer att hämta från Peter Öberg, Wennerberg, Lindström, Högardh, Hedlund, Almtorp, Warg etc.
Backlinjen kommer vidare att vara intakt, så vi slipper spela in en helt ny backuppsättning. Det finns garanterat större kapacitet än vad media tror. Det tycker jag man inte minst av allt visade senare delen av säsongen och i slutspelet.

Med svarten, salle och en förstklassig center till nästa säsong finns det möjlighet att drömma om SM-guld...

Frisco: Bonäset är udden och orten men "postorten" har alltid varit Bonässund konstigt nog.

Sahlander: Ja men Bonässund är nånting som är ute i vattnet. Bonäset sa du ju.

Sv: Lite mer hockey och silly season tack...
Frisco: Ah gotcha.

Verkar ha lossnat för ÖSK. 5-1. Daniel Hållberg och
Jens Öhman, 5 poäng var.

Frisco: Jag hade då 89178 Bonässund när jag bodde där...

Wewillwintoday: Det är väl bara att läsa några inlägg ner så ser du motsatsen.

NuMountain: Hehe, bedriver du egen forskning?

Wewillwintoday: Det är väl en kvinna som "bevisat" det. Egna studier visar tvärtom.

Frisco: Det är faktiskt bevisat motsatsen, dvs att kvinnor är mycket bättre på att göra flera saker samtidigt än män.

knaskamilla: Typiskt fruntimmer att inte kunna göra 2 saker samtidigt.

Frisco:

Oj. Jag ska visst se på TV nu.

knaskamilla: Du missuppfattade. Det är du som ska svara på det. Inte bara ställa frågor somsvar.

Frisco:

Okej. Det ser jag fram emot..........

knaskamilla: Det är möjligt. Nu svaret på mina frågor.....

Frisco:

Eller hur snabbtänkt sångaren/sångerskan är?

knaskamilla: Det beror kanske på vart i sverige man befinner sig?

Frisco:

Varför sjunger man den jättesnabbt på vissa ställen, och extremt långsamt på vissa?

knaskamilla: Varför sjunger man 1 vers på en del ställen och 2 på en del andra och varför sjunger man aldrig alla 4 verserna?

NuMountain:

Det tycker jag verkligen inte att han borde. Han kanske kunde öva lite mer på nationalsången, och sedan komma och träna på att framföra den i Kempis, typ hela nästa säsong?

Wewillwintoday: En match varar i minst 60 minuter. 1-1.

knaskamilla: Han borde hålla sig till djuphavsdykning och curling.

NuMountain:

Nejdå. Han ska nog hålla sig till andra sporter än ishockey, bara. Nu börjar jag nästan sakna min skrivbordsbild på min alldeles egna dator...

Blir ingen Allsvenska för ÖSK nästa år. 0-1 mot Tegs...

knaskamilla: Va? Då var han ju en fullkomligt värdilös blå sammitask ju.

NuMountain:

Inte ens det gjorde han!

NuMountain: Ok. Jag verkar inte se på en man på samma sätt som du. Du måste lära mig.

Frisco:

Loser = Förlorare.
Looser = Lösare.

När jag sett den där Stenmarks bulbstäv till haka så funkar det inte med det sistnämnda som beskrivning av honom. Det första funkar dock fortfarande, jag tror att hans ansikte skulle göra sig fint på någon öststatsstaty, jag.

Frisco: Du missar hela poängen. Han intog väl de rätta poserna kameravinkelsett, sett?

Björn VII: Losec?

Frisco:

Ja, det var verkligen deprimerande. Tack för bilden du lade ut, förresten! Jag förstod nästan att det skulle bli din motreaktion till min bild... =)

Frisco:

Loser, heter det.

knaskamilla: Martin Stenmarck kunde nog inte texten så bra på nationalsången. Efter 25 sekunder avbröt han sången, sjöng JAG VILL LEVA JAG VILL DÖ I NORDEN och gick av isen. Looser.

westerlind, Björn & scim:

Äh. Ni skulle ha det så mycket tråkigare här på HS utan mig. Inte alla kan vara allvetande, fabelberättande ugglor! Det kanske inte är så lätt för mig? Jag kanske inte är så smart, har ni tänkt på det?

Ikväll sjöng för övrigt Martin Stenmarck nationalsången i Skellefte. Tyvärr var det inte så intressant att titta på. Såg f.ö. att Husum-Jocke (eller, Jussum-Jocke som han kallas i vissa kretsar) åker omkring där uppe och lagar is ikväll.

Sv: Staal förlorad..
NuMountain: Hmm? S a l o m o n s s o n! Man pratar som om man vore "du" med dem.

« · 258625 · »