1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 537539 inlägg · 4133 ämnen
« · 258253 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Staal förlorad..
NuMountain:

Jomenvisst, och jag tror inte att det finns en realistisk chans att vi vinner guld nästa säsong, om inte Aftonbladet hade rätt i sina grövsta spekulationer. Om NHL-fiskandet slår "väl" ut i år så borde MoDo ha ett lag för semifinal, om stämningen i truppen är god från barmarksträning hela vägen till April, så att säga...

Så då var vi väl där återigen - referensramar och krav.

Sv: Lite mer hockey och silly season tack...
scim:

Jag väntar andäktigt på det slutliga resultatet.
(Och inkasserar en one-liner :-)

Björn VII: Tyvärr är jag inte lika säker som dig om att vi redan har centerfrågan löst. Visst vore det bra om Salla eller Perra kom tillbaks, men jag anser fortfarande inte att det är den typen av spelare som kan vara överkreativ så att vi får spjutkompetens i laget. Helt klart kommer vi att bli klasser bättre med dessa spelare men jag vill han någon som kan leverera assist från alla vinklar och som samtidigt kan skapa oanade ytor åt andra spelare. Vi har ju faktiskt haft några de senaste åren (Inte i år.) och jag tror att det är nödvändigt för att Modo skall kunna ta sitt efterlängtande guld.

Wewillwintoday:

Tja, jag tror att vi är olika lättoroade, tyvärr, bara. ;-P

Själv är jag övertygad om att vi redan nu har ett centerförvärv klart, och nej - jag baserar det inte på AB- eller Hockeymagasinsrykten.

Samtidigt är det tyvärr så att i min (MoDo-)världsuppfattning så måste vi titta västerut rent generellt om vi vill ha ett starkare spelarmaterial till hösten, och att om det värsta skulle inträffa (ingen kommer) så kommer vi att ha ett svagare lag. Inget mer med det och situationen oroar mig inte - ett vägskäl med två möjliga utfall och inget som går att påverka i någon större utsträckning.

Förlusten av Staal har gett Bengan handlingsutrymme för att köpa in en kvalificerad ersättare och jag hoppas att han sköter det på ett smart sätt, utfallet kan ju fortfarande bli något av en praktsuccé om ljumskarna (ta i trä, för sportslighetens skull) visar sig vara i Lantz- eller Nordinskick.

Wewillwintoday:

Nu när jag inte längre sitter på biblioteket och är otrogen mot mina modemcyklister så kan jag meddela att det tydligen finns en hel hög med centeralternativ att välja bland.

Frågan är bara vilken av dessa som kommer att visa sig vara den som vi söker efter...

Björn VII:

Ont skall med ont fördrivas!

;)

Björn VII: Dock har väl Salle problem med knät, och missat en del av säsongen...

Hoppas inte Salle gör en "Karlin" och kommer hem skadad och inte spelar på hela säsongen...

Jag vet inte, men jag börjar redan känna mig en aning orolig att om vi inte får hem Svartvadet och Salomonsson, så har vi väntat för länge, och det inte finns några klass-centrar att tillgå.

Jag skulle känna mig lugnare om åtminstone en center var klar under Maj månad.

Sv: Hasse Jonsson
Domi: Bonäset finns ju inte ens som postadress.

Sahlander: Nej det är födelsorten som står där inte moderklubben.

Bonäset ska få den ära den förtjänar, Hasse Jonsson är ju även han från Bonäset

Björn VII: ...och jag ska åka tåg. Stay metal.

westerlind:

Nu ska jag äta, hejhej!

Björn VII:

"Om man lägger fram sanningen för tydligt kanske det slutar med att någon spårar ur fullständigt och så uppstår det ett berg av oönskvärdheter, som ett resultat av tjurig trotsighet och enbart tjurig trotsighet?"

Intressant iakttagelse, Björn. När du skriver "någon" syftar du då på någon speciell person?

Björn VII:

Att mitt senaste inlägg skall tolkas som att jag är på väg att skrota mitt nuvarande nick är f.ö. något som jag lämnar helt till betraktaren att avgöra.

Hälsosamt att inte bli ett med sin signatur.

scim:

Nu börjar jag fundera litegrann, skall inte moderatorerna ha en smått faderilg inställning till sina skribenter, och isf försöka understryka de positiva egenskaperna som går att finna hos dem...för att slutligen med både skinande morötter och vinande piskor locka fram det allra mest önskvärda egenskaperna hos så många som möjligt?

(Jättelång och konstig mening det där, förvisso)

Om man lägger fram sanningen för tydligt kanske det slutar med att någon spårar ur fullständigt och så uppstår det ett berg av oönskvärdheter, som ett resultat av tjurig trotsighet och enbart tjurig trotsighet?

Jag tycker det är bra med kontraster på en gästbok och type-casting är nog tyvärr ett fenomen som vi inte kommer ifrån, det är bara att skriva om handlingen i det fall personligheterna inte är tilltalande. Ungefär som att de flesta dokusåpor kanske skulle må bra av en handling, istället för en fokusering på personligheterna? (miiike-frågetecken där på slutet).

scim: Hahaha, du förklarar allt så bra.

Björn VII:

Det beror på hur vi ska räkna, ska vi ha dig som referens så kommer hon kanske upp i en 40-50 inlägg. Mer rättvist är då kanske att räkna ett medelvärde på inläggslängden och då kommer hon möjligvis upp i det tiodubbla.

scim:
"Det räcker om vi kvoterar bort merparten av hennes inlägg."

"knaskamilla 3691"

Vill jag verkligen veta hur många inlägg hon egentligen skrivit isf?

westerlind:

Det räcker om vi kvoterar bort merparten av hennes inlägg.

scim:

Ja, det känns ju inte bra om knas ska drabbas av en förbättring - jag vet ju hur viktigt det här är för henne. Tror du vi kan lösa det med könskvotering?

Nej, men allvarligt - rent känslomässigt känns det inte speciellt tungt att förlora honom, iaf inte om man jämför med hur det (troligen) var för de som nu får tillbaka honom. Det som svider är väl mest tanken i bakhuvudet på att det var en spelare med en hel jäkla massa potential som försvinner. Jag hoppas att hans kropp håller, för "tyvärr" får nog MIF isf inte glädje av honom i mer än en säsong iaf :-)

willysson: Det som gäller Hasse är nog moderklubben. Men annars har du rätt. Hån är ordet.

Det är som ÖA-artikeln om Peters Och Markus kamp overthere... "Kampen mellan en Järvedare och en Domsjöbo"

Markus är också från Bonäset men har ju även han, JIF som moderklubb.

westerlind:

Jag tycker svaret på din fråga är rätt så uppenbart.

Wewillwintoday:

Salle, han har fina ljumskar ;-P

scim: Hmm, varför skulle jag göra det - antyder du att knas skulle missgynnas om vi premierade inlägg med innehåll?

Domi: Ja man blir fan upprörd, ring och skäll på dom!!! så här får det ju inte vara...

Staal förlorad..
Stalle förlorad om man skall tro hockeymagasinet.com
Tror vi kan kallt räkna med det.

Jaha, ersättare?

Angående Hasse:

8 Hans Jonsson 29 6-1 205 Jarved, Sweden Aug. 2, 1973

Hur kan de skriva att han kommer från Järved, när han är ifrån Bonäset, vilket hån!

westerlind:

Försöker du hamna i onåd hos knas?

Bäckdala FF = respekt.
Själv så tycker jag att det häringa laget inger en enorm respekt - för att inte snacka om deras tränare dårå.

Björn VII: "13 rätt är respekt" som tipstjänst säger men även en skön hög med bockolla (slangig försvenskning av "bucks").

westerlind:

Kämpat hårt för? Well, då är det väl bäst att jag inte avslöjar mina sympatier inför nästa omgång isf - man har liksom bara plats för ett lag i garderoben och de heter varken Gävle Godtemplare, Strömsbro, SG/83, Team Gävle eller något annat som den där staden producerat.

När det gäller ranking av skribenter måste jag tyvärr säga att jag inte håller med dig, för i den mån man skulle bli belönad för inlägg som består av idel helgarderingar och brasklappar för okända scenarion så skulle nog gästboken bli helt ointressant till slut. Nej, isf är det bättre att one-linerskribenter äras som idag, ty det är dessa som verkligen tar en risk att bli avslöjade som varandes...ehh, ja just det! Hursomhelst - 13 rätt på en enkelrad är mer imponerande än med ett 256-raderssystem.

Macke eller Foppa
I och med att Thornton bara gjorde en poäng i natt och är uppe i 99 poäng med en match kvar så kan man till 99 % säga att det nu står mellan Macke och Foppa om att vinna poängligan.

1. M. Naslund VAN 104
2. P. Forsberg COL 102
3. J. Thornton BOS 99
4. T. Bertuzzi VAN 96
5. M. Hejduk COL 93

SÅ vem vinner?

Macke har ju så klart sin fördel i att han leder med 2 poäng, en annan fördel som jag ser det är att Bertuzzi inte lyckats hålla upp målproduktionen de senaste matcherna och därför får svårt att nå 50 mål, han kommer därför kanske att vara mer benägen att passa till Macke, det som talar emot Macke är ju att han bara har en match kvar jämfört med Foppas två.
Det är ju även en väldigt viktig match för Vancouver som helst bör vinna för att vara säker på att de kommer före Colorado (beror ju förstås på hur Colorado spelar på fredag). Om det är en fördel eller ej för macke låter jag vara osagt. Los Angeles är ju dessutom utanför slutspelet.

Återstående matcher:
Sun 6 Los Angeles Kings

Foppa har som sagt en match mer kvar men ligger ju även 2 poäng efter, det som talar för Foppa är ju hans fina form som han haft egentligen under hela 2003, om han dessutom får spela med Hejduk som jagar skytteligatiteln så är det ju helt klart en fördel. Även Colorados matcher är viktiga och de möter ju dessutom lag som ska till slutspelet och dessa lag borde ju rent logiskt har lite mer att spela för än vad LA har.

Återstående matcher:
Fri 4 at Anaheim Mighty Ducks
Sun 6 St. Louis Blues

Jag hoppas verkligen att Foppa gör 2 poäng mot Anaheim, så att man får en riktigt spännande söndag!

/Domi

Sv: Skall 100p uppnås i natt...
Det blir en spännande match ikväll, det är bara att hoppas att Foppa gör 2 poäng (utan att Hejduk gör mål...) så att vi får en riktigt spännande söndag!

knaskamilla: Underbart att du lägger in en gigantisk bild på Kung Frisco (utan honom hade vi gått under!). TACK!!!

westerlind: Brynäs? Såg matchen mellan FBK och VF igår på TV. Jag såg även mathen mellan LHC och Brynäs i förrgår. Tänk att det kan vara sån enorm skillnad på hockey och hockey.

NuMo & scim:

Björn VII är en trevlig kille som på sistone kämpat hårt för Brynäs, det tycker jag bör uppmärksammas. Han är dessutom en av de som skriver absolut mest på MoDos gb.

Tyvärr belönas inte hans författargärning efter förtjänst. Jag föreslår att topplistan istället för antal inlägg skulle mäta antal ord - då är jag säker på att Björn skulle inta en ohotad förstaplats.

Sv: Slutspelslutspelstråden
Björn VII:
Ganske utroligt at jeg er i finalen..:) Og i morgen kan mit Herning Bluefox tage DM-Guld....livet er skønt...

Till alla andra: Z z zZ z Z z z zZZzz Zzz
(Och det är fortfarande inte nån överskattade yngling (som gjorde att allt blev bättre när han till slut tordes flyga) med raggarmustach som avses)

/ / Frisco

knaskamilla: Jo du. Jag fryser bara.

Frisco m.fl.:

Oj, oj, oj. Jag är så trött. Jag önskar er en god natt!

knaskamilla: Bröst??? Jaha..

Frisco:

Jovars, matte har alltid varit ett av mina favoritämnen. Kanske mest för att man inte behövde sitta hemma och plugga inför prov i det ämnet, iofs... (PS. Vilka fula bröst tjejen på din bild ser ut att ha!)

knaskamilla: Att du var så intresserad av matematik!

Frisco:

Pärsk! Så jag gjorde något i onödan? Det är ju typiskt...

Portello:

Beklagar sorgen!

knaskamilla: Du hade inte behövt räkna ut det. Siffrorna stod där redan.

Björn VII:
Wow, låter riktigt intressant. Se bara till att få tag i kameramannen och bildproducenten från PPV-sändningarna från Scandinavium så kan det nog bli stor underhållning.
Eilert sjunger givetvis nationalsången och Glenn Hysén får gärna vara expertkommentator.

knaskamilla: En,men det räckte och blev över.Jobbardagen var förstörd långt före det.

Portello:

Någonsin?? Många griniga pensionärer?

Paddan:

Hmm...det låter som att man slutligen skulle kunna få användning för den där gratissnuskwebbkammen som man fick med ADSL-abonnemanget, men självklart blir det isf tal om PPV-varianten, med 100%ig förskottsbetalning och ingen möjlighet att klaga på underhållningsvärdet i efterhand. Jag får fundera litegrann på hur jag skulle kunna bli lite mer medial bara, jag brukar ha rätt lite för ofta för att kunna smälta in i rollen som sport-kommentator på ett naturligt sätt. Tjurig som Arne är jag nog iaf redan. ;-)

knaskamilla: Inga alls. bara haft min sämsta dag på jobbet .Någonsin.
BLÄÄÄ!

« · 258253 · »