1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532572 inlägg · 4126 ämnen
« · 91589 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: En ny Y-värvning...
Lumber Jack & westerlind:

Eilert kommer från Godmersta
Glemms kommer från "kuba"

F.ö. är westerlind alldeles för kärät för att överleva i ett långsiktigt perspektiv på denna GB.

Sv: Modo rankad tia i Europa
mgamill:
Frågan är om Leksand kan vara nr 80 som det står.

Sv: Modo rankad tia i Europa
mgamill:

Ganska intressant att se att alla elitseriens lag ligger bland de 80 bästa lagen, tio av dem bland de 65, nio av dem bland de 55, sen kommer Brynäs, Luleå och Malmö slag i slag, sen är det ett rejält hopp till övriga svenska lag som rankas bland de tjugo bästa.

Det här säger ganska mycket om ES och det säger ganska mycket om varför Brynäs, Luleå och Malmö kommer att få se neråt för att se om det brnner i baken eller inte.

Sv: Ingen milo eller Nurminen?
GLMC:

Du fick ju faktiskt ett uppföljande mail någon timme senare där en annan medlem av hokej.sk-redaktionen meddelar att Milo skrev på för MODO i förra veckan.

Slutsats: Den allmänna uppfattningen hos hockeyintresserade i Slovakien och Dusan Milo själv är att han står under kontrakt med MODO, vilket lämnar Bengt Hedin med en...dumstrut?

(det kan ju tänkas att man vill släppa den här "nyheten" tillsammans med någon annan värvning, Engren t.ex?)

Sv: Nattsudd på hög nivå
NuMountain:

Nätramarknaden är en fin gammal tradition, som du inte bör missa. Har många romantiska minnen från denna legendariska festplats. Här har jag och mina bröder gjort många berömda framträdanden.

En gång minns jag att jag kramade en tjej som hette Siv. Tror det i varje fall, varenda tjej från Övik heter ju Siv i förnamn och Westin, Bylund eller Hägglund i efternamn. En gång vaknade jag emellertid ensam under en björk klockan fem på morgonen. Huga, det var otäckt!

Men, men här får ni ett tips på sveriges bästa fest utan konkurrens.

Modo rankad tia i Europa
Jag tycker ju att Modo är världens bästa lag men tydligen är vi bara 10:a i Europa enligt denna ranking. Jäkligt roliga namn på de sist rankade lagen, kolla in dem.
Snart är Nubben Norberg i Timrå där och värvar hem nån guldklimp till förstakedjan :-)

En annan kul grej är att Markus Näslund blivit utsedd till NHL:s bäste vänsterforward 2002.

knaskamilla: Av alla adekvata marknader du kunde välja så valde du den.

NuMountain:

Här i stan är det marknad första helgen i juni. Det kanske går att reda ut då?

Taddy:

Jag har en kompis som var dagbarn hos hennes familj. Fast jag hade nog inte tittat på henne även om så inte var fallet, iofs.

samjo: Klubbarnas ekonomi är svårt åtsatta i dessa tider. Lönerna går upp och spelarkvalitén går ner. Nu är frågan vad vi ska göra åt det här. Kan vi fans se göra något, är vi beredda att plåcka upp plånboken som vi har på extrakontot för katastrofutgifter? Göran Persson tycker själv att det här r något som marknaden får styra, men jag har svårt att fatta hur han menar eftersom det är flera marknader mot varandra.

Nattsudd på låg nivå
samjo: Den där tråden tänker inte jag använda i varje fall. Rubriker ska ha förankring i sanningen....

Nattsudd på hög nivå
Varsågod.

Nu har jag skapat en tråd för alla nattsuddare som hänger här inne på Hockeysnack vid en tidpunkt då medelsvensson redan sussat sött i sin säng ett par timmar. Eftersom det är match mellan Colorado och Detroit inatt så räknar jag med att minst 5 trogna. Det kanske blir fler?

Det är bara att svara på denna tråd och fortsätta i den stilen halva natten. Jag kommer att titta in här imorgonbitti och får jag läsa något seriöst under rubriken så blir jag oerhört besviken!

Har någon messat Marcus och ställt frågan: Kan inte Foppa få en egen tråd på hockeysnack?
Befogat tycker jag.

Dessutom minimerar det fiendelands ngt kaxiga attityd....

westerlind:

Varit på fest hos kompis kompis kompis vilket var Lindas brorsa och det skulle kännas fel att stirra på någon man vart på fest hos syrra.

Nu är ju hennes brorsa ingen jag umgås med men jag vet ju i alla fall vem han är.

Taddy:

Jag har liksom mgamill gjort lite efterforskningar på nätet: Inte tycker jag hon skulle misspryda framsätet på min amazon.

Se länk.

PS. Korggossar får knas reda ut...

Tror nog EP har tjänat en hel del på sitt artisteri.

Lumber Jack:
Kommer inte GLMC från Husum. Kan man spåra något samband i artisteriet?

westerlind:

Jo jag har gått på universität. Men i Umä.
Så det kanske förklarar vörffö jag beter mig som jag gö.

Linda Beccerell eller hur hon nu stavar skulle jag inte ens vilja se någonstans. Typexempel på en som skämmer ut denna lilla ort av enbart korggossar och flickscouter.

Int klag på na men int hade jag klag om na va frå Vesterbotn

westerlind:

Tror det var NuMo (vem annars?) som myntade uttrycket: " Kung Cannabis tar en rökare".

Ingen kan förövrigt mäta sig med Husums Elvis!

Taddy:

Harntu gått på univershitet du? Ska det va en staty av na Linda Thorell eller vana het er filmschärna, för att du ska bli exalterad?

Lumber Jack:

Lasse Strömstedt? Kanske jag är okunnig men nog tycker jag han väl kan mäta sig med Eilert Pilarm? För övrigt så har väl er danske målvakt gett nya dimensioner till begreppet "Höga Kusten"?

westerlind:

Jasså är det ett Y det föreställer.
Jag har alltid varit tvungen att titta åt något annat håll för att inte spy ner instrumentbrädan när jag åker förbi.

westerlind:

Kluddkungens Y är mycket vackert, helst när det börjar skymma. (OBS. inte ironi!)

Brynäs kulturens högborg hmmmm, förvisso kommer den gamle kåkfararen och författaren Lasse Strömstedt därifrån, men det gör det inte mycket till en högborg. ( OK, Lasse sysslar med kultur och under 70-talet var han hög för jämnan så jag ser kopplingen)

Lumber Jack:

Tycker det är lite tråkigt att du inte uppskattar Bengt Lindströms mästerverk vid Midlanda. Det är ett av de få glädjeämnen jag har, när jag tvingas i ofrivillig exil i Västernorrland.

Jag vet att det finns ett gäng barbarer som säkert sett en stolt viking, en stilig näverlampa eller en desperat kämpande örn där istället. Kan ni inte glädja er över framgångar i idrott, så kan ni väl åtminstone uppskatta att ni klarar att måla i tre färger? Var glad och stolt - jag tycker Y:et är hel UNDERBART!

Varför envisas ni att börja försöka prata hockey här förresten...

Lumber Jack...
helt ärligt?? jag låter grabben få en
chans innan han blir dissad...kan vara
kanon lika mycket som kalkon....

gud:

Så det känns inte som en pajasvärvning???

Lumber Jack..
varför detta agg?? trasiga leksaker eller??

En ny Y-värvning...
Våra vänner söder om kluddkungens jätte Y har värvat ytterligare en lirare. Forwarden Christian Sjögren från Nottingham Panthers i den Engelska ligan. 12 poäng (2-10) på 24 matcher med lite imponerande 77 min. på botbänken. Dessutom har han hunnit med 21 matcher i Tappara Tampere under fjolåret, med det imponerande facitet 2 poäng (0-2) och 20 minuter.

Känns som en stabil värvning, undra om den röda clownnäsan följde med...

GLMC:

Jag har fått långt svar från modohockey.se-webmaster...tjalala...

Lumber Jack:

Jameeeen, jag är ju faktiskt van vid modohockey.se:s svarstakt på sina mail. Trägen vinner, jag väntar fortfarande på svar varför man stängde forumet vid "tum-incidenten" i april 2000. Inte för att jag någonsin behövde det, men ändå...

GLMC:

En hel dags spekulerande tillintetgjord av ett sketet mäjjl, är det god stil det ???

GLMC:

Komma här och tro att man kan reda upp saker och ting som andra gått bet på genom att bara skicka ett mail... Hmpf!

GLMC: Maila TV JOJ. Vilka envetna fans.

Alla:

Vad gör man inte för att hålla tråden vid liv?
Jag tog helt enkelt och mailade webmastern på hokej.sk, enligt hans svar (det tog inte ens 4 timmar!) så är deras artikel baserad på intervjun med TV JOJ där Milo enligt honom säger att: "Jag ser fram emot att spela med MODO och tror att jag kommer att trivas".

Han visste inte om Milo verkligen HADE signerat kontraktet vid tidpunkten, men tog det tydligen för givet med Milos uttalande till TV JOJ i åtanke.

NuMountain: Härliga bilder...nåja. De kanske går hem på Old House fem i två?

samjo:
Hehe, jo Google är min port ut i världen :-) Det finns ju så satans med information och har lärt mig hur man sållar snabbt.
Man börjar med att söka på t.ex "Slovak media" och hittar 10-15 dagstidningar alá DN,Svd osv sedan är det bara att söka i deras databaser och arkiv på Milo och Modo.

mgamill: Ja, det verkar vara "min" gamla artikel. Jag rekommenderar pinupbilderna på förstasidan.

Rättelse: Det kan också vara samma artikel som jag sett florera här innan. Jag tycker mig känna igen den nämligen. Och poffa, du har rätt i att alla tre artiklarna nämnde olika kontraktsuppgifter (en inga alls).

mgamill:

Har skickat länken men min slovakisktalande vän är borta och kan inte översätta den förrän i morgon eftermiddag, så tyvärr kan du inte få något svar av mig ännu.

mgamill: Är du någon slags expert på sökning m.h.a. Google eller? Du verkar hitta det mesta! Om inte någon annan gett dig beröm för dina insatser så får du det nu av mig. I am impressed! :)

samjo:

En liten rättelse bara som späder på detta om klausuler som inte är klara:

I en artikel stod det två år, i den andra stode det inget alls om längden på kontraktet och i den tredje (den nya) stod det 2+1.

Detta kan mycket väl vara pudelns kärna.

I denna nya fylliga artikel uttalar sig Dusan Milo om Modo. Skulle ju vara skönt att få den översatt. Det står också något om att Milo skall på semester till England eller USA.

Men nu måste jag lugna mig. Snart hittar jag väl något om att Fleury skall ersätta Micke P också, men denna artikel innehåller en del uttalanden från Milo.

Kom igen nu och översätt den för mig :-)

knaskamilla: Jag litar också mer på nyhetsbyråer. Det var därför jag blev så glad över att se mgamill's länktips. Men som sagt...Bengt Hedins uttalanden förbryllar.

NuMountain: Nej jag har inget konkret rykte på någon center. Någon nämnde Ylonen men det tror jag inte alls på. Vad det gäller målvakt så nämnde någon Mårten Engren, 24 årig målvakt som håller till i farmarligan i nordamerika. Men ännu så länge har inte så många modoiter hakat på det ryktet och börjat gräva fram mer info om honom. AIK, Rögle och Boden ska också ha visat intresse för honom.

Eftersom Milo är det enda heta ryktet just nu så håller vi väl oss till det då. Jag gör som överheten säger åt mig att göra. I detta fallet är överheten en MoDorator... :)

knaskamilla: Nej det tror jag inte.

NuMountain:

Är det bara jag som litar mer på nyhetsbyråer än tidningar?

samjo: Aktuell vet jag inte. Om Milo finns det något konkret att spekulera om i alla fall.

Jag ogillar skarpt dom här kipp och klistra-listorna på en massa centrar från AHL och liknande som inte har någon som helst konkret koppling till Modo.

Men ser du något rykte som verkar passande så.

knaskamilla: Vi borde döpa om denna tråd till 'Ingen Nurminen'. För detta vet vi ganska säkert att det stämmer. Vad gäller Milos förehavanden så spelar det knappast någon roll hur mycket vi än dribblar om datum hit eller dit. Jag har nu tittat på tre helt oberoende slovakiska artiklar som alla handlar om Milo och Modo (men som jag av förklarliga skäl inte förstår ett smack av). Något säger mig att det borde ligga en relativt stor portion sanning i dessa påståenden. En av artiklarna skilde sig dock från de andra två eftersom det där stod att Milo skrivit ett kontrakt som var på 2+1 år. De andra två nämnde 2-årskontrakt.

Det är kanske där problemet ligger? Kontraktsklausuler...
Det vore ytterst märkligt om INTE Milo spelade i Modo kommande säsong. Det borde vi kunna vara överrens om iaf.

Till dess. Målvaktsfrågan och en eventuell center är väl en mer aktuell frågeställning. Backar har vi gott om för tillfället :)

knaskamilla: Det kan det väl vara, men varför skulle det vara mer tillförlitligt.

Jag säger så här: Vi hittade slovakiska artiklar om Milo men här hemma är allt tyst, ända till Hedin dementerar det. Hur kan en ännu tidigare slovakisk artikel ändra på det?

NuMountain:

Var tvungen att läsa det inlägg du skrev som jag svarade på igen, för att se så att jag inte läste fel... Du skrev att det inte kändes tillförlitligt eftersom det var skrivet dagen innan de artiklar vi läst tidigare. Jag förstår inte varför det inte skulle kunna vara det.

knaskamilla: Vad har det med att tillförlita sig mer på en artikel skriven nu i stället för en artikel skriven för två dagar sedan om samma sak att göra?

« · 91589 · »