1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 533874 inlägg · 4126 ämnen
« · 103711 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Oj....
Portello: 4-2 till oss. Rönnqvist gör 2, Fagemo 1 och Magnus Nilsson 1 mål. De Alfredshemska målgörarna överlåter jag åt modoiterna att sia om.

Portello: Hirch har inte spelat bra dom matcherna han har stått men Riksmann har varit bra och kan bli den förstamålis som modo behöver.Jag tycker att kritiken mot hirsch är befogad.

ModoAnte: Så sant så .Vem vaktade målet för Modo mot HV?
Vad ja har läst på erat Officiella forum verkar några stycken inte vara allt för nöjda med Hirsch. Har han varit dålig eller har dom som klagar fel?

Portello: Låter som ett troligt resultat men den som lever får se.

ModoAnte: Vi får väl se vad som händer. Skulle tro det blir rätt målsnålt.
2-2 och sudden kanske?

Portello: jag tror att luleå vinner ändå modo har ju 8!! spelare på skadelistan.men hoppas kan man ju alltid

ModoAnte: Får vi verkligen inte alls hoppas :)

Wewillwintoday: Inte konstigt att det har gått dåligt då Hoppas att modo kan vinna mot luleå och undvika jumboplatsen

Oj....
Det var bara 8 (!) forwards som spelade för MODO i den matchen, resten skadade eller sjuka då.. Det är 2 1/2 kedja...

Sv: Inte bra - ännu en förlust....
Jag hittade lite bilder från matchen mellan HV och Modo, se länktips.

Ni har tur ni som blir bortskämda med sån lyx. Eftersom vi inte har några finnar i LHF så ska man heller inte räkna med att det rapporteras så flitigt om vilka som gjorde mål för LHF : (

Albert Hall: Nja, jag tror ju inte det blir Wandas och party precis.. :)

Luleå vann sin match mot Neftehimik ikväll, men det räddade oss inte undan jumbofinalen.

Matchen Modo-Luleå börjar föressten redan klockan 11 (svensk tid) imorron.
Bäst att grabbarna tar det lugnt ikväll då.

SkyLEx: Imorron blir det jumbofinal mellan Modo och Lule vad jag förstår.

LHF spelar sin sjunde match på tio dagar. Sin tionde på femton dagar. Jag som trodde försäsongen var till för att träna?

Wewillwintoday: Tror att det vänder snart!

Får hoppas att ett antal av de skadade spelarna kommer tillbaka snabbt så det hinner spela ihop sig bara! Hedin och Warg borrde ju inte bli borta särskilt länge och detsamma gäller antagligen Tommy P(får nog inte någon pappamånad skulle jag tro).

Vad var det egentligen för skador som Öhman och Hlinka drabbats av? Viktigt att dessa kommer tillbaka!

Inte bra - ännu en förlust....
2-4 Hedlund, Green gjorde våra mål.

Fyra MODOiter på väg mot JVM
Mikael Zajkowski, Tobias Enström, Jonas Almtorp och Joakim Lindström blev idag uttagen till J20s läger i Sollefteå den 3-5/9.

Personligen tror jag att alla dessa fyra spelare kommer att spela i J20.

Tilläggas kan göras att John Lind och Johan Agu lämnades utanför denna gång.

Sverige saknar dock två av sina bästa spelare i truppen. Dels ex MODoiten Fredrik Sjöström som har skrivit NHL kontrakt och jagar en plats i Phoenix och Robert Nilsson som hålls utanför av icke känd anledning.

Många sidor blir det...
Tänka sig att det under den händelselösa sommarsäsongen kommit sig att så många nyingar börjar skriva så mycket här att man får problem med att läsa ikapp varje gång man kommer hem efter att ha varit borta i fem dagar...(och då har ändå herr NuMo varit ganska lugn, scum i princip helt tyst och jag frånvarande. Ujujuj!)

32 dagar 2 timmar och 13 minuter till elitseriepremiären.

Sv: Modo-Hv71
ModoAnte: 2-4. Damgaard och Wennerberg målskyttar. Wennerberg får en 10 minuters.

Sv: Fan
Frasse99: Bimbo provspelade med Djurgården: Han visade fina kvaliteter. Hmmm, konstigt, jag som trodde att Espen trivdes i NHL :-)

Modo-Hv71
vad tror ni det blir mitt tips 2-1 till modo.

Paddan:

Du menar alltså att Djurgårdare inte är med värda än andra ?
jag som var helt säker på att så var fallet ;)

Paddan: ....och då menar jag inte DJURgårdare.

poffa: Jag kan slå vad om att incidenten med boaormarna på Åsberget ger längre straff än vad dessa "supportrar" kommer att få. Verkar som att djur står högre i kurs än människor.

NuMountain:

Svensk polis och lagstiftning upphör aldrig att förvåna mig. Om man kallblodigt slår någon i huvudet med en rejäl träbit, därefter med ett vackert jämnfotahopp placerar sina kängor storlek 44 i någons ansikte för att avslutningsvis visa att man är en äkta fotbollssupporter genom att fösöka slå en Beckhamfrispark med det där huvudet på marken så kan man komma undan mordanklagelsen genom att få en rättskvackare att påstå att huvudet inte var riktigt hundra redan innan denna lätta sammanstötning inträffade.

Det spelar väl för faan ingen roll, mord är mord. Hoppar man på någons huvud kan man knappast påstå att man inte förstått att det kan leda till att personen dör. SKANDAL!!!

Sv: Tampere Cup
ModoAnte: Jo det blir helt klart tufft men dom är nog inga övermänniskor ;). Lycka till själv mot Hv, blir tufft det också.

Portello: Det blir tufft ryssarna verkar vara starka men lycka till

ModoAnte: Dom möter Neftekhimik i kväll. Dom har vunnit bägge matcherna i cupen.

Portello: Vilka möter luleå då?

Portello: Nog kan det hända, men jag sa Om båda förlorar.
Nu hoppas jag inte att fallet blir så men det lär ju märkas ikväll.

Portello: Modo spelar väl mot hv idag om modo vinner den kan dom väll undvika jumboplatsen eller har jag fel?

Tampere Cup
Har inte börjat något vidare för varken Modo eller Luleå i Cupen.
Förlust för bägge lagen ikväll så i möts vi i jumbofinalen imorgon.

Fan
Det är numera klarlagt att fanet som råkade befinna sig i fel gruppering av fans inte dog av de skador han åsamkats när de jävla andra "fanen" slog ner honom med basebollträn och sedemera kollektivt hoppade på hans medvetslösa huvud. Polisen hävdar med bestämdhet att han snarare har dött på grund av att han hade medfödda blodkärl i hjärnan. - Kan det vara så att polisen räknat ut att det inte fanns några basebollspelare ibland pöbeln? För antagonistfansen blir det att hitta på ett lämpligt sätt att hämnas den så tragiskt och överraskande avlidne "vännen". Frågan är nu om det finns "AIKare" med blodkärl i hjärnan. Det ryktas om att blodkärl finns i alla fall.

Sv: Ekonomiskt sinnelag
NuMountain: ...och vilka hus sedan. Ja, vilka? Behöver ju veta vilken trappuppgång som är bäst för att ligga och svamla osammanhängande och framförallt använda som personlig toalett. Kanske han Lord Kulvert vet vart man ska vända sig.

Paddan: Självklart, självklart. Husets egna....

NuMountain: För att inte tala om vilken kvalitet de har i sina kartonger och de utsökta resterna från kvällens utbud av mat från lyxrestaurangerna. Äsch jag menar ju de otroligt goda slattarna.

Paddan:

Monaco är ett ypperligt ställe att landsätta sina slitna kängor på. Tänk dig vilka lyxiga parkbänkar de har där.

NuMountain: Vad bra då. Tror du att de då skulle kunna skicka mig till något trevligt land där de verkligen uppskattar fattiglappar? Har hört att Monaco skall vara bra :-)

Paddan:

Angående språktest och test över huvud taget, för att erhålla svenskt medborgarskap: Jag antar att "Lasse Lejonbonge" menar att utvecklingsstördhet, dyslexi, imbecillitet etc. ursäktar att man missar det provet. Det förutsätter naturligtvis att du klarar de tester som bevisar att du lider av besvärande omständigheter, dvs. dum i huvudhet förstås. Är du smart och inte klarar språktestet så åker du ut. - Ögonaböj!

Play a song for me
Ni allvetande experter. Tänkte höra med er vilka olika låtar ni tycker borde spelas på spelarpresentationen av de nya spelarna. Kommer inte på något bra själv, men där ute måste det väl finnas någon kvicktänkt jävel.

Sv: Tero Lehterä
poffa: ZZZZZZ z z z

zz

zz

ZZZZZZZZZZZZZZov göööt

Näää, har man ansvar så har man.

ZZZZzzzzZZzzzZzzZZzZ

Sv: Onödig tråd egentligen
Och nu funkade det. Allt som behövdes var alltså att jag ifrågasatte felet så löste det sig. Magic fingers, faan!

Onödig tråd egentligen
Äe det någon som kan förklara varför inlägg skrivna i MODO:s gästbok INTE dyker upp i LIVE-fönstret. Jag har haft det öppet, inte sett något och helt plötsligt så är det tre nya inlägg i gästboken.

Som man säger i Sundsvall: Irritersamt.

Frisco:

Enligt Sadistiska CentralByrån är inte det ett tillräckligt stort utval för att den summan skall kunna ses som statistisk hållbar.

poffa: Jag hade ju i alla fall 1 pinne (mål) från en mjukhockeykorpmatch i ABB-hallen i Ludvika på meritlistan. Att målet kom till genom att en kille sköt pucken på min klubba och in när jag stod framför mlet och försökte hålla balansen är en annan sak tycker jag. poäng i 100% av matcherna hade jag före förra årets match. Numera är det 50%.

Frisco:

Å andra sidan hade du inte heller 19 poäng i finska ligan ifjol, du var inte draftad av någon NHL-klubb, hade inte några landslagsmeriter och du hade inte någon erfarenhet från elitserien. Tycker att du fick spela rätt så mycket ändå.

poffa: >>>Nog borde väl Lehterä fått spela klart ändå, tycker man. Fem perioder säger inte mycket om en spelare.

Jag fick ju inte ens spela för vår coach när vi bara var 3 spelare på planen trots att vi inte hade nån utvisning. Allt detta under 2:a periden av mitt hockeyliv.

Sv: Forward, inte bara en fotbollsklubb.
ModoAnte: Äh, var bara lugn, Vi kommer att spela seriefinal i vår. Frågan är dock i vilken serie, kvalserien eller elitserien :-)

Paddan: 4-1 förlust mot tappara nu börjar jag att bli orolig försäsongen har varit usel.

Wewillwintoday: Rätt vad det är så vaknar Högardh till, vem vet det kanske behövs att han lotsas fram under Fylleklackens handfasta vrålande !

Babyface har jag inte haft någon större tilltro till hittills, men man kanske får börja ändra åsikt.

« · 103711 · »