1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 533874 inlägg · 4126 ämnen
« · 103806 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Ranking
Wewillwintoday: "Djurgården behöver en riktigt bra start på elitserien för att hockeyälskarna i huvudstaden ska kliva ut ur sina iden." Jasså och dumma jag som trodde att dessa ideinvånare kallades för medgångssupportrar. Men inte ens medgång verkar hjälpa i Stockholm, de brukar ju då dra till med att fotbollen stjäl all hockeypublik. Nu finns det dessutom inga derbyn mot AIK som kan hyfsa siffrorna.

Charmen med detta försäsongstippande är ju också att se hur "bra" tippare man är. Minns Mats Olssons tippande av AIK som seriesegrare ifjol.

Måste säga att jag är imponerad av Brynäs försäsongsresultat.

MartinS: Det får tusan i mig snart vara slut på de här fasonerna från tidningarna... Nu är jag arg!!

Observera att samtliga lag i botten är norrländska...
År efter år blir norrländska lag nedtippade pga ignorranta stockholms journalister. Ta t.ex även i fotbollsallsvenskan och Sundsvall.

Jag är rätt trött på de här "mobbnings fasonerna"

ModoAnte: Brukar vara intressantare att läsa tidningen HOCKEY:s redovisning av hur alla de största tidningarna i Sverige plus största tidningen på elitserielagens hemort tippar. För det mesta ganska häftiga svängningar i tippningarna.

MartinS: Don tippade modo långt ner ifjol också jounalisterna ska man inte bry sig om vad vet dom.

Ranking
Expressen har börjat ranka lagen inför elitseriestarten. Dom rankar Modo som nia, har jag absolut inget problem med efter ett antal förluster. En annan sak bara: "Modo har åtta utlänningar i laget. Hur funkar det i lilla Ö-vik?" Hatar sådana kommentarer, vad har det med hockeyn att göra?

Dessutom sen när började dom avgöra hur lagen kommer att göra ifrån sig i serien redan i försäsongen? Vart står det att vi har en tredjedel av truppen på skadelistan? Inskränkta journalister...

Sv: Många sidor blir det...
samjo: Det är kanske bra att skriva många inlägg, men de måste innehålla nåt oxå.

samjo: Känns som att man skulle kunna behöva lite sömn just nu. Go´natt snacket ses i morrn.

Paddan: 'gura' låter häftigare :)

zzzzz
ZZz
zzzzzzzz (för att citera Frisco och grabbarna)

För alla "oinvigda" betyder det att det är dags för horisontalläge på en närbelägen säng.

samjo: Precis, men så är hon ju också en guru, eller heter det gura :-)

Paddan: *klickar på "topplistan" i menyn i högerspalten och läser*

Knaskamilla: 1234 inlägg. Paddan: 125 inlägg. Du för "öva" mycket för att komma ikapp henne :)

Sv: Modo-Hv71
Wewillwintoday: Jag resonerar lite likadant. Öhman hade ju ljumskproblem i slutspelet ifjol också. Ljumskarna är lömska. Det kan vara svårt att bli kvitt problemen.

Oj vilken frekvens det är på inläggen i MODO:s GB nuförtiden. man får svårt att hinna med och läsa allt ibland. Lite skillnad mot forumet på www.modohockey.se :)

Godnatt på er. Hoppas MODO slår lulingarna (är det imorrn?). Fast med nästan halva forwardsuppställningen skadade eller frånvarande på annat sätt så ser det inte speciellt ljust ut. Hoppas vi stökar unden de flesta förlusterna och skadorna under försäsongen. Det är ju faktiskt inte hela världen om man förlorar en träningsmatch. Min förhoppning och övertygelse är att MODO höjer sig ett snäpp när matcherna blir viktiga igen. Precis som mot FBK i "träningsmatchen" (som dock var mkt prestigefylld för båda lagen).

knaskamilla: Jo, vi är många som upptäckt att vi inget hellre gör än att sitta inne framför datorn denna sommar och spy ut enorma mängder av textmassa.
Om det sedan har något som helst relevans till ämnet i rubriken spelar ingen roll, vi har i varje fall trevligt, antar jag!
Har långt kvar till nivån hos er gurus, men jag tror det finns något som heter "övning ger färdighet".

Wewillwintoday: En långtidsskada är aldrig bra, speciellt som forwardssidan ser väldigt bräcklig ut för tillfället.

Paddan: Även om det är en lång tid innan säsongen börjar, så är jag mycket oroad över Öhman. Han har alldeles för mycket problem med ljumskarna.. Litet skräckscenario om han blir långtidsskadad...

Albert Hall: Då är det väl dags att ni vinner nu då, så att ni fått leka rommen av er innan allvaret börjar.

Paddan: Läser matchrapporten på modohockey.se, ungefär det enda som går att läsa där, och inser att mitt "kontroversiella" backpar tydligen spelat i varje fall ett byte tillsammans idag. Jäklar, läser Brithén mina inlägg. :-)

Paddan:
Modo brukar ju oftast vinna. Åtminstone tills det vankas slutspel.
3-1 till Modo.

Wewillwintoday: Okej, går väl bra. Köpte en lott och förlorade, hmm hur mycket blir 10 procent på 0 kr? :-)

Albert Hall: Jag kan komma med ett bergsäker tips och det är att ett lag kommer att vara nöjt och ett kommer att vara besviket med utgången av matchen.
Tror tyvärr att Lule är starkare, vinst med 2-1. Johansson målskytt för MODO, framspelad av Enström.

Nya matchstället
Antar att det är det nya matchstället som man kan se på bilderna från Tampere Cup, Har ju svårt att tänka mig att man tagit fram speciella tröjor för denna turnering.

Ser väldigt knepiga ut måste jag säga. Börjar likna finska matchtröjor med all den reklamen och ett pyttelitet klubbmärke.

Paddan:
Vad har du för tips imorron då?
Det är visst både Modos och Lules sjunde match på tio dagar. Låter vansinnigt denna tid på året. Inte underligt det blir skador.

Paddan: Gå och köp en lott... jag får 10 procent? :)

Paddan: Jaha där ser man. Är man tipskungen eller är man. Visserligen inte rätt målskyttar, men ändå!

Sv: Oj....
knaskamilla: Äh, skämtar ju lite bara. Visserligen om ett allvarligt ämne men ändå.

Albert Hall:

Vänta lite nu...det här börjar likna något...vad är det det här börjar likna? Jojust, det påminner i ganska stor grad om modohockey.se:s forum. Så tragiskt.

Lulekickan: Nja, crosscheckingen på skuggan var visst en olyckshändelse.
Olyckshändelser hör inte riktigt hemma i skräckfilmer.

Albert Hall: Ja, det fanns tydligen flera droppar blod med på den *ryyysa*

Ärligt talat skulle jag faktiskt vilja se den, särskilt puckgrejen som tydligen inte var så Hemskt Mycket Hemsk som Hedin & Co tyckte. Undrans om crosscheckingen i skallen på Skuggan fanns med? *flina*

ModoAnte: Nu börjar jag stava som en kratta man kanske borde göra något annat.

Lulekickan: Den där Hedinrullen från i våras är visst otroligt ruggig!
Jag vågar iaf inte se den. Skulle troligen göra mig sömnlös i veckor.
Kanske hedin har framtid som skräckfilmsregissör?

Lulekickan: Det brukar bli mycket hårda or när modo och luleå möts både blad spelarna och bland supporters

Portello: Du får snart en ny finalvideo ska du se. I annat fall kanske du kan få låna Hedins videoband med Hemskt Mycket Hemska Förseelser. Har du tur finns Toporowskis väl valda ord till fröken Britta med på det.

Nej, kanske man borde göra något mer socialt än sitta framför datorn en stund. Man lär väl ha en del att diskutera med Modoiterna imorgon också. Förhoppningsvis lyckas man hitta någon sajt där de skriver ut vem som gör målen då, fast det kanske är för mycket begärt när det handlar om två svenska lag.

Portello: Jag hadde modos 5e final mot bynäs inspelad varje gång jag såg den förbannar jag brynäs tur (mitt minne som modoit)

Lulekickan: Jag håller med dig om det sistnämda jag som normalt brukar bo på stora stå i kempis läntar tillbacka dit

Lulekickan: Såg faktiskt 4:e final matchen på video för några dagar sedan, vilka härliga minnen den framkallade :).

Portello: Ja, jag är ju välkänd patraskutdrivare på LHF:s forum så det kanske funkar här också : )

Skojar bara. Modos gästbok är bra, kanske till och med den allra bästa gästboken på HS. Det verkar vara här de vettiga modoiterna håller till, patrasket håller till på modohockey.se

För övrigt tycker jag att säsongen 00/01, eller ännu hellre säsongen 95/96, är skojsigare att prata om än förra säsongen.

Skoj med ett Norrlandsderby i Finland imorgon iaf. De kan väl lika gärna flytta matchen till Sverige så man kan åka och kolla.

Albert Hall: Vi har bara mötts två gånger i slutspelsammanhang det är svårt att dra några slutastser av det men grundserien talar sitt tydliga språk *ler stort*

Lulekickan: jag tror att det kan bli modo- luleå i slutspelet igen men i final den här gången (hoppas jag)

ModoAnte: Generellt sett kan man ju säga att vi har lättare för er i slutspel än i serien.
Dom två senaste säsongerna har vi 6-30 i poäng i grundserien. *ryyyyser*
I slutspel däremot har det blvit 6-7 i matcher.

Lulekickan: Verkar nästan som tagit över det här stället ;).
ModoAnte: Förra året är historia nu ;)

ModoAnte: Vad hjälper det er när ni inte ens kommer att ta er till slutspel ; ) *retas bara*

Lulekickan: Men det5 är i slutspelet det gäller det är då man ska vinna.

ModoAnte: Äh, får vi bara göra första målet så tar vi er. Dessutom är det ju LHF:s andra turnering i Finland under försäsongen så finnarenorna är nästan att anse som riktig hemmaplan för oss. Sådeså.

Förresten trodde jag det var tvärtom - LHF tog väl fler poäng mot Modo på bortais än på hemmais i grundserien förra säsongen. I grundserien torskade vi i samtliga våra hemmamatcher mot er och plockade poäng i bortamatcherna.

Portello: jaså men det märktes inte i slutspelet:)))))

ModoAnte: Dom senaste säsongerna har ju Luleå haft problem med Modo både hemma och borta.

Portello: Du vet väl att Luleå har svårt på modos hemmaplan

ModoAnte: Man kan även förlora på hemmaplan vet du väl.........

Lulekickan: Tror på X men hoppas på Luleå seger. Eftersom du sagt 4-2 så kan jag ju inte säga emot ;).Men målskyttarna har du helt fel på, Finnström 1,Tano 1 , Ledin 1 och Hägerbäck 1 :)

Lulekickan: Ursäkta men i den här gästboken är det jag som har hemmaplan:)

ModoAnte: Fast jag gav dig ju inte tillstånd att tippa resultatet ju, bara att välja ut den/de som gör de 2 Alfredshemska målen. Resultatet har ju jag redan bestämt : P

Lulekickan: om jag ska tippa men hjärtat så säger jag 3-1 till modo Green hedlund och wernblom står för målskyttet.

« · 103806 · »