1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 534074 inlägg · 4126 ämnen
« · 111356 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Länsderby
knaskamilla: Skönt att vi fått det klarlagt.

MartinSedin:
My mistake. Sears Tower är ca: 100 fot högre.

sorken:

Jo, det är bra att vi omöjligt kan glömma det. Det är bra om något görs.

knaskamilla:

Ja, är det inte bra att vi omöjligt kan glömma det? Nu vet vi ju vad som kan hända och därför har världen äntligen fått ändan ur vagnen och insett att något måste göras. Eller är det forgive and forget som gäller?

Paddan:

Ja, det undrar jag med. Jag tror inte att det är så. Däremot tror jag att t.ex. alla tidningar kommer att blåsa upp det så fett de kan, säkert med alla fakta om vad som hände för ett år sedan (igen!) och sådär. Kanske i en extrabilaga, till och med? Skulle inte vara förvånande.

MartinSedin: Jag blev beordrad tre tysta minuter förra året, vilket ger mig en respit på tysta minuter ett par år framåt, för just den händelsen. Trots det så finns det tillräckligt med elände över i världen för att det skulle räcka till säkert en halvtimme tystnad om dagen. Vi får se om jag lägger in en tyst minut under den tystnaden, men då måste jag nog välja bort något annat.

knaskamilla: En undran: OM jag nu skulle ha varit terrorist, varför skulle jag då vara så dum att jag begår en terroristhandling under just den dag när de flesta länder kommer att ha förhöjd beredskap?

knaskamilla:

Kanske ska tillägga att jag inte skiter i att terrorism finns, men att man det senaste året blivit påmind om det ungefär varenda dag och därför omöjligt kan glömma det.

sorken:

Eller också är det inte värre än det. Man kan ändå tycka att den ibland något överdrivna USA-centreringen är lite fånig.

sorken: I och för sig var väl inte WTC USAs högsta byggnad eller?

Kom ihåg den tysta minuten kl 14.46 imorgon.

knaskamilla:

Ja hu så hemskt. Vad vi får stå ut med. Det här är ju värre än att befinna sig i USA:s högsta byggnad och sedan vara med om att ett flygplan flyger in i nämnda väldigt höga byggnad så att den börjar brinna och sedan rasar ihop. Mein Godt...

Själv hoppas jag att morgondagen ägnas åt att betänka det faktum att terrorism faktiskt existerar i hela världen och att vi måste göra allt för att stoppa det.

knaskamilla: Jäklar, och jag som suttit och plöjt böcker hela kvällen för att skaffa mig lite bildning och antar jag på köpet förvärvat lite kunskaper. Nåväl, då får jag väl sluta läsa serietidningarna då!!!

Lumber Jack:

Jaha. Det var ju roligt för henne. Är det dig jag ska diskutera pojkar med i hennes ställe då, eller?

Imorgon kommer för övrigt att bli en jobbig dag, tror jag. Om jag kunde skulle jag låsa in mig och undvika omvärlden. Känns som att det kommer att bli fasligt USA-centrerat (igen)...

Yra höns!
Se länktips!

Paddan:

Turligt nog behöver du inte fatta, eftersom du har ett jobb och slipper ha seminarium i ämnet på torsdag.

Sv: MODO:s backar (vilka 6 ska spela?)
Det kan man ju alltid undra över där uppe i Ö-vik...

TIK-POWER

Wewillwintoday: Jag brukar inte äta upp mina uttalanden..... just av den anledningen att jag brukar ha rätt!

Sv: Aftonbladet rankar ES igen
Stillkickin: Aftonbladet har väl alltid haft ett ont öga till Modo.
Men det är klart att ska man titta på dagsformen så kanske inte Modo förtjänar en högre ranking.
Tror inte att det är Aftonbladets tips på elitseriens sluttabell.

Sv: Kedjorna då??
Paddan: Det lät ju väldigt dåligt....

Spelare som man är oviss angående om är Lindström, Warg, Almtorp och Green.

Green och Almtorp tror jag inte tar plats. Lindström och Warg torde väl vara givna???

Live från Kempis
Jag kan meddela att jumbotronen inte är på plats än men den börjar ta form. Senare i veckan ska den tydligen vara på plats. Ser mycket bra ut, stora skärmar är iallafall på plats.

För övrigt så är det juniormatch kallt i Kempis idag, Poffa med flera som brukar se juniormatcherna fattar säkert vad jag menar.

Sv: Aftonbladet rankar ES igen
Paddan:Bara fö att aftonbladet tippar så kan d inte hända bara så d kommer inte 12:e plats d kommer på slutspelsplats asså kom igen Djurgården tia när d stämmer inte

Sv: Kedjorna då??
Wewillwintoday: Så här står det på tidningen.to:Den nuvarande laguppställningen fungerar just nu på tre femmor, men inte mer. När Mattias Karlin och Kim Staal återvänder får man även klass på bredden, men enligt färska rapporter kan det dröja långt in i oktober...

knaskamilla:
riara är ute och åker flygplan så här dagen före dagen då det inte känns som en höjdare att vara ute och flyga...

NuMountain: Hmm bra lista..

Jag tror att Brithén kommer att ta ut Hedin, Wilde, Milo, Damgaard, Hedlund och Johansson. Jag är nästan säker... P

knaskamilla: Ärligt talat så fattade jag inte ett dyft av det där, måste väl betyda att jag har något fel i bildningen, eller var det kunskapen eller kanske både och!

Kedjorna då??
3 femmor är nog troligen klara. Vilka kommer att få spela i den fjärde då??
Har varit dålig uppdatering på skadorna(staal och karlin) på senare tid angående om de hinner tillbaka till premiären.
Har vi tillräckligt med poängproducerande forwards?

Paddan:

Blev du klok av det där? Innebär bildning alltså att man hanterar och strukturerar mycket information?

knaskamilla: Så här oerhört klargjort stod det på en hemsida: Bildning är vittomfattande kunskap. Kunskap skall noga skiljas från information. Kunskap är resultatet av en tankeprocess som hanterar och strukturerar information .

Paddan:

Jag vet inte så noga. Jag förväntas veta på torsdag. Jag tycker att skolan lär ut dumma saker...

knaskamilla:Bildning är det ett annat ord för serietidning?

Paddan:

Om inte ordet finns ska jag uppfinna det.

Någon som vet vad skillnaden mellan "kunskap" och "bildning" är, förresten?

NuMountain:

Man kan ju anstränga sig olika hårt.

knaskamilla:Gårdagarna, ja det är klart, kan ju vara bra att ha flera olika versioner av en dag att välja på beroende på vem man pratar med.

Paddan: Det här inlägget innebara att vi gick om TIK i inläggstoppen för veckan. Knas var nära men knappast före, eller?

samjo:

Det är konstigt i den här staden. Tidigare kunde man alltid läsa dagens ÖA på bibblan, i alla fall efter lunch. Hittills i höst har jag bara lyckats läsa gårdagarnas exemplar. Tur att folk länkar till det intressanta här!

Dock tycker jag inte att Wilde är särskilt söt. Jag tar tillbaka. Här kunde jag ha vidareutvecklat, men det känns inte som att det är aktuellt (var är riara när man behöver henne??).

Ang. att backsidan ser starkare ut än forwardsidan, och alla överblivna backar: sätt dem som forwards! Kan ju kanske funka... ;)

Ang. ABs ranking: ÖA rankar iaf Timrå sist...

Albert Hall:Det var väl det löjligaste jag har hört, vad sjutton skall man då göra för att få utlopp för sina frustrationer ifall man inte får lov att sitta och sväva mellan hopp och förtvivlan ett par gånger i veckan ? I och för sig skulle det bli betydligt mycket billigare än vad man lägger ner på seriekortet, men hur kul är det att läsa matchreferat i tidningarna egentligen och dessutom fiktiva sådana i sådana fall.

Paddan: Är det Britta som är Tintin då? Samma frisyr har dom väl?
Eller minns jag fel? Kan inte påstå att det var igår som jag läste dessa litterära mästerverk senast.

Paddan: Egentligen är det rätt onödigt att lira elitserien öht.
Låt kvällspressen avgöra resultaten! Tänk vad spännande att köpa Aftonbladet och kolla resultaten!
Sen kan man ju välja kvällsblaska efter hur dom låter det egna laget vinna respektive förlora.

Albert Hall: Vi håller fortfarande Milou kopplad för att han inte skall slita som ett djur redan innan försäsongen avslutats. Men, det är ju inte så tokigt att vara topprankade, låt vara från fel håll.
Vår raket har för tillfället väldigt vått krut, men vi föredrar till skillnad från er att vänta till serien startar innan vi tänder vår raket. Raketen kommer bara att stiga och stiga ju längre säsongen går för att slutligen brisera i ett härligt guldfirande på torget i Örnsköldsvik.

Paddan: Rankar ni inte Milou högre än så här? Jag trodde han skulle vara given etta i Modo, möjligen med konkurrens av Hedin då.
Kanske är inte Kvällspressens rankingar så tokiga ändå? Veckans raket, jojagtackar.....
Ett par raketveckor till så är vi.... ja vad är vi då?
Men, men det ska ju spelas om det också. Inte bara rankas.

Lumber Jack: Apropå tidigare nämnde Jansson så hittar ni på länken lite statistik från den match som Kassel hittills spelat i DEL.

samjo: Håller väl i stort sett med dig i rankningen av backarna, själv skulle jag dock i dagsläget sätta Martin förre Lehtinen. Som jag har sagt tidigare så tycker jag att Martin och Tobias passade väldigt bra tillsammans som backpar under matchen mot Icebreakers, men den matchen är ju inte direkt någon värdemätare.
Var skall vi göra av Lever? Ja, jag vet inte men någonstans skall vi väl kunna stuva in honom!

NuMountain: Oj, det var länge sedan man såg någon komma med ett inlägg längre än en sida, men nu verkar NuMo ha kommit igång :)

Eftersom jag tidigare skrivit att jag tycker Hedin, Wilde, Milo och Damgaard var givna så rankar jag dem också som nr 1-4 (i den ordning jag skrev dem). Efter dem kommer Hedlund, Lehtinen, MaJo, Enström och Leverström som plats nr 5-9. Kanske taskigt att placera Lever som nr 9 och egentligen har jag inga belägg för det. Tycker bara att Enström från HKH varit en frisk fläkt i MODO under de försäsongsmatcher han fått spela. Han är dessutom BARA en -84 och lär utvecklas mycket mer!

NuMountain:

Hästning? *LOL*

NuMountain skrev:Sen skulle väl även jag gärna se ett fullblod med en pinne i munnen.
Jaha, och vad menar herrn med detta? Skulle Milo nu helt plötsligt åka omkring med en klubba i käften. Jaha, äh glöm det, nu tror jag att jag fattar.

MartinSedin: Det var ett PP mål men nog räknades målet in vare sig man är statistiker eller inte. 1-0 till hemmalaget betydde det målet.....

NuMountain:

Hedin etta och Wilde tvåa håller jag med om, men sen svamlar du som vanligt...:)

Självklar trea är Damgaard. Där har ni en mycket, mycket duktig back. Inga misstag eller i alla fall väldigt få. Bra skott, slår fina passningar, bra placerad i banan och vill använda kroppen om möjligheten finns.

Fyra kommer Milo, femma har jag Hedlund, sexa Lehtinen (trots hans svaga försäsong), sjua Lewerström och åtta Enström. Att placera Tobias som åtta är inte speciellt snällt men skall man se det skralt så kan han må bra av ytterligare ett år i J20 eller kanske ÖSK. Dessutom kostar han inte så många kulor för klubben.

Sv: Aftonbladet tippar igen
ModoAnte: Du hade tre stycken / i första länken.

NuMountain: inte vara negativ nu backbesättningen ser bätter ut än förra säsongen

Paddan: Med tanke på att dressyr även förknippas med hästning så får ordet en annan innebörd. Överstegsåkning växelvis över banan i förutbestämda cirklar liknar faktiskt "dressyr" ganska mycket. Sen skulle väl även jag gärna se ett fullblod med en pinne i munnen.

« · 111356 · »