1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 534080 inlägg · 4126 ämnen
« · 113483 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Konstfruset - framtidens melodi?
NuMountain: hur gjorde jag?

westerlind:

nä det är sant

NuMountain: Haha, jag tror inte du vet själv. Men jag har en teori...
Mums

westerlind: lätt som en plätt

NuMountain: Va, hur fick du kursivt på din signatur?

NuMountain:

ok. Man kan inte ändra storlek och färg. Jag tror jag kan.

NuMountain: Se upp, Kärran är här!

NuMountain:

fan inget fungerar ju

NuMountain:

Godnatt

westerlind:

Godnatt!

Du tvingar mig att experimentera med skiten.

NuMountain:

Försök inte med sånt där kvasiintelektuellt mumbo-jumbo!

Jag skjut stenhårt ja!

westerlind: Snäll? Nu är du ovanligt relativ.

NuMountain:

Apropå Paddan förresten. Det är inte bara för sin oerhörda inläggsfrekvens han borde komma i Gunnars rekordbok: När har någonsin en padda skapat så många grodor?

Usch, det var elakt: Jag ska försöka bli lika snäll som dig...

Sv: Trådsminkning
samjo:

varför fungerar inte det här då?

NuMountain: Jo det är enkelt. Fast man får använda sminket med måtta.

westerlind: Grrr! Det kan jag inte tänka mig.

samjo:

Se upp med det där: scim och jag började använda sånt, men då fick vi sur-NuMo på oss!

samjo: Så enkelt kan det inte vara.

westerlind: klart jag åker med tomtarna på loftet, om jag inte åker med långhåriggänget. Nu är det dags att gå och lägga sig för mig. - Godnatt på er.

Trådsminkning
Om ni vill göra inläggen lite mer läsbara så kan ni använda en del html-taggar. Som t.ex.

understrykning (< u >text< /u>)
fet stil (< b >text< /b >)
kursiv stil (< i >text< /i >)

Fast lämna inget mellanrum mellan hakparenteserna. Det går att testa hur inlägget kommer se ut om man trycker "förhandsgranska" innan man trycker "skicka meddelandet". Godnatt!

NuMountain:

Jag menar utomishall såklart. Om du får stå utanför vet väl inte jag! Åker du med tomtarna på Solleftebussen får du troligen avnjuta miljövänlig kyla utvärtes och hemgjord värme invärtes...

samjo:

Vad är det här för trams? Du har redan passerat mig på babbeltoppen - Nu får du försöka komma ner till Paddans nivåer för att avancera. ;-)

Ähh...det sista "MODO är bäst" skulle stå med röd text (font color=red) men det blev visst inte så. Däremot så funkade det med färgbytet på texten när man tryckte "förhandsgranska".

westerlind: Hörrudu...hur fixade du bold-funktionen? Det måste jag prova.

westerlind är bara avundsjuk för att MODO är bäst!

hihi...jag kan också använda html-taggar. Undrar vilka fler som funkar?

understrykning
fet stil igen
kursiv
MODO är bäst

Woohoo...det är ju mycket som funkar ju!

westerlind: Skulle vilja veta om du menar en inomhushall eller en utomhushall också. Eller menar du rätt och slätt en hall?

westerlind: Nu när samjo inträtt så skulle jag tro att du ligger riktigt risigt till.

Själv intar jag knas roll igen, och säger: - En äkta hall av is...

westerlind: Inte visste jag att man fick välkomstmeddelanden när man loggar in på HS nuförtiden. Hur som helst, man tackar och bockar :)

NuMountain: Huga, nu kommer samjo, var ska detta sluta?

NuMountain:

Hmm, sa knas något? Vi från Brynäs vill bara i all välmening hjälpa er Hediningar att utveckla er hockey.

För Brynäs skrider som vanligt allt planenligt framåt, medan klubbtekniken i norr tyvärr fortfarande befinner sig på Hedinhös-nivå. Visst är det trevligt att träffa motståndarlaget, men ni bör kanske försöka träffa pucken också emellanåt? En god idé är också att lokalisera motståndarmålet...

Åter till ämnet: Tänk vad billigt och bra att ha en äkta ishall!

NuMountain: Mycket kloka ord, instämmer helt

westerlind: Hmm? Brynäs spelar ju planlöst, trots att man har hall. Hur förklarar du det?

Om jag vore knas nu så skulle jag fråga. Konstgräs för planlösa hockeylag, menar du Brynäs?

Konstfruset - framtidens melodi?
En del hockeylag kan snart komma att stå ute i kylan då de har problem att få fram konkurrenskraftiga arenor. Varför inte göra som fotbollen? Många planlösa fotbollslag satsar just nu på konstgräs.

Skulle inte hockeyn kunna göra kopiera konceptet? Kolla på ishotellet i Jukkasjärvi, en djärv och framsynt satsning med spännande arkitektur!

Gör som Jukkasjärvi, bygg konstfrusna hallar!

Sv: NuMountain
westerlind: Knas- En tröst i natten.

NuMountain:

OK, själv har jag grunnat lite på valet: Jag har just bestämt vem som ska få min röst. Inte för att jag tror att hon behöver så mycket mer än den hon har...

Vem kan man välja annat än en kandidat som kommer från en by nära Sidensjö som fått namn efter en av bröderna Salming?

Att tänka rätt är stort, att stava rätt är större - Rösta på knas!

westerlind: Jo jag borde väl säga något. Men jag håller väl på med något annat samtidigt, kan jag tänka. Eftersom jag älskar att tala om mitt jobb så kan jag väl berätta att jag inte för så länge sedan kom hem och jag skulle vilja ta ett par pilsner och slappna av lite innan jag går och lägger mig igen. Det vankas ju en ännu värre arbetsdag i morgon och den slutar ju inte förrän sent på måndag. Kanske man ska ta pilsnerna då istället. Faan arbetar jag inte varje dag hela nästa vecka också? Inte orkar jag vänta en hel vecka på en pilsner. Några rättigheter skall man väl kunna ta sig. Se upp där nere! Om ett par pilsner får vi väl se om jag är skrivsugen. Kanske bara pratglad.

NuMountain
Är det inte dags att träda fram nu? Du borde redan insett att vi behöver dina tänkvärdheter och visdomsord. Ligger du och smyger i NuLaForest?

Sv: Brithén tvingade laget äta huggorm.
Paddan: Ja, vad ska man göra. Hade ju just inte tjänat något till att åka och sätta sig i B-hallen när LHF spelar turnering i Boden. Björknäshallen var svinkall. Nu förstår jag varför gröningarna fortfarande lever i villfarelsen om att LHF är BIK:s största konkurrent, trots att det var 20 år sedan lagen spelade i samma division. Deras hjärnor har helt enkelt blivit djupfrysta av kylan i Björknäshallen.

*Ni är sämre än Boden, ja ni är sääääämre än Booooden* ; )

Paddan: då är man desperat Boden av alla ställen?!?

Lulekickan: Se bara på Kickan, saknaden efter riktiga ishallar blev så överväldigande att hon till och med åkte till Boden. Känslan blev dock så överväldigande att luften helt enkelt tog musten ur henne

Lulekickan: Det var ungefär det som jag ville framföra tack för att du förtydligad det.

ModoAnte: Avsaknaden av hockey är ingen sjukdom i sig, däremot kan den leda till sjukdom om den blir för långvarig. Abstinensbesvären är i sin tur bara ett sätt på vilket sjukdomen yttrar sig.

Mediakuben
Nu är tydligen mediakuben på plats i kempis ska bli spännande att se den.

knaskamilla: är inte avsaknaden av hockey en allvalig sjukdom som leder till abstinensbesvär.

Sv: Mediakuben
knaskamilla: ...eller var det plasttröjan du menade ;-)

knaskamilla: Vore ju dumt om det skulle sitta typ en 14-tums tv upphängd i taket. I och för sig annorlunda, men...

Sv: Gör din röst hörd!
samjo:

Det blir rätt tyst från mig. Jag ämnar befinna mig på dans.

Rösta på knas - DIN röst i natten! (Eller? Njae.)

ModoAnte:

Det är ingen sjukdom som gör att inläggen avhandlar andra ämnen, det är bristen på chatfunktion här på sidan... ;) (Eller avsaknaden av hockey?)

ModoAnte:

ModoAnte:

Paddan:

Idag var jag i Kempis. Den är inte liten, den där grejen i taket ovanför isen!

« · 113483 · »