1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 534094 inlägg · 4126 ämnen
« · 115544 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Startuppställning för matchen imorgon..
Björn VII: Ja men det var då det.. Förstår inte problemet med att jag gav en länk till en nyuppdaterad ranking?

Frisco & knaskamilla:

Får väl medla då, tjurskallar.

Det HAR förekommit en tidigare ranking med MODO på 12:e plats.

knaskamilla: Nähä?

Frisco:

Det kanske inte var den rankingen han skrattade åt?

En sak till. Aftonbladets ranking med MoDo på 12e plats är ju rent ut sagt skrattretande.

Vill bara säga att backsidan ser riktigt, riktigt bra ut. Tänk om Haakana hade varit kvar...fast då hade de kanske inte fiskat upp Wilde.

Wewillwintoday: Det blev Hedlund istället för Lehtinen också precis som jag hade hoppats :) Hoppas verkligen att Martin Johansson fortsätter sitt hittills så fina spel. Annars får Brithén sätta in Lehtinen istället...

Startuppställning för matchen imorgon..
Backparen:
Magnus Hedlund, Martin Wilde – Dusan Milo, Jesper Damgaard - Martin Johansson, Pierre Hedin.

Kedjor:
Tommy Pettersson,
Stefan Öhman,
Anders Söderberg

Peter Högardh,
Miroslav Hlinka,
Magnus Wernblom

Joakim Lindström,
Peter Öberg,
Fredrik Warg

Jonas Almtorp,
Jan Öberg,
Mattias Wennerberg

---

Tycker att det ser riktigt bra ut. 2 första kedjorna är ju riktigt starka. 3e kan nog komma att skapa mycket framåt medan fjärde femman blir riktigt tung att möta fysiskt. Lite synd att ändå inte Wennerberg, j.öberg, p.öberg, kedjan kan matchas. Den kommer väl nog tillbaka när Staal och Karlin är tillbaka...

Backparen är ju riktigt bra, bättre än ifjol.

Sv: De stora profeterna talar i tungor
knaskamilla: Ack ack ack. Ja, om man fick ett öre för varje idiotiska kommentarer som AB dagligen fäller skulle jag vara minst sagt i det närmsta miljardär. *Suck*

Sv: Registreringsnummer på hjälmen
Lille Stille:
Ja, kanske det. Men de som inte hunnit få ett nummer under sommaren, kan ju använda hyrhjälm.

Lille Stille:

Tycker synd om? Det skulle ju skapa jobbtillfällen, i alla fall...

westerlind: gahh tycker synd om de som får sitta o registera alla landets spelare från 1- ja.. många blir det =) men det där du skrev om att "gå vilse" va ju smidigt ;) =)

westerlind:

Det fanns två stycken som kunde ta åt sig. Jag syftade på den kortare.

Paddan:
Självklart, Hockeyförbundet borde gilla det här.

De inkomstmöjligheter det här skapar bör vara frestande: Det kommer ju att bli en och annan spelare som gärna betalar för att få en s k "personlig skylt". Tänk vilka pengar som kommer att strömma in på "MOLIN1", "MOLIN2", "MOLIN3" osv.

Kanske skulle därför numret finnas på en liten skruvad plåtskylt bak och fram på hjälmen? Varje suporter med självaktning vill väl ha en kopia eller helst en ärrad matchskylt i original?

westerlind: Om de skulle ha råkat smutta på fel sorts sportdryck kan de då dömas för "skating while under influence" eller blir det "drinking and skating"? Måste de då införskaffa skridskor och klubba med alkolås?

westerlind: Jo, detta verkar vara en riktigt viktig fråga på många olika plan. Jag föreslår att vi skriver ihop ett förslag till Hockeyförbundet om införande av detta Registreringsnummer från och med 2004. Om inte annat så kan de behöva sig ett gott skratt där nere nu när inte Fagerlund är tupp i hönsgården längre.

Paddan: Hahaha, tänkte inte på det...

Finns ju andra finesser med det här också:
- Tappar någon spelare sin hjälm, så kan den som hittar den lätt lokalisera ägaren.
- Skulle spelaren istället råka gå vilse, så kan ju kan den som hittar honom på samma sätt lätt lokalisera hans klubb.

westerlind: I och för sig så kan ju införandet av de obligatoriska fintriktningsvisarna göra spelet lite väl statiskt, men då får man väl göra som de gamla farbröderna: markera finten åt ett håll och dra åt det andra hållet.

Sv: Är isen bister så här på försäsongen?
MartinS: Du är säker på att du skrev rätt ? Det skall inte vara 60 utvisningsminuter ? ;)

Härligt, Paddan - Äntligen någon med visioner.

Många spännande möjligheter du tar upp där: Att övningslira och lira upp ser jag som självklara saker - Naturligtvis får domaren också möjlighet att beslagta hjälmen om du uppför dig olämpligt.

Paddan:

Popcorn, pompom och poffa...kvällen, konceptet!

knaskamilla: "Frisco: Jag har hört att det redan är ngn galning som går omkring i en MaJotröja sporadiskt. Det vore väl inte så coolt att vara en härmapa?"

Hmm, är lite osäker på vad du syftar på, men jag använder min manliga intuition...

Under sommaren hade MoDo tydligen stora förhoppningar att kunna presentera ett av sina intressantaste nyförvärv någonsin. Enlig säker källa inbjöds denne till och med upp till Övik för ett gästspel, och visades där runt av en av era stora framtidslöften.

Tyvärr byggde det tydligen på ett missförstånd, då tanken var att muntra upp MoDo med en visit från en storklubb. Den trevlige MoDo-guiden visade sig vara mycket intresserad av hockeyminnen, så han ville gärna föreviga detta besök.

Tyvärr kunde en riktig tröja inte beställas fram, men den storsinte gästen ställde istället upp på att fotograferas i öviklagets ställ istället...

Paddan: ...och då menar jag alltså MODOs cheerleadertjejer!

poffa: Om Weinis mot all förmodan skulle göra 60 poäng den kommande säsongen så lovar Poffa att han skall gå med i Red Flames ;-)

ModoAnte:

Skulle Weinis göra 60 poäng eller mer i NHL under den kommande säsongen så skall jag.... Jag han gör det inte i alla fall så jag behöver inte ens skriva något.

MartinS: Inte omöjligt

Paddan: Det blir nog 60p för Weinis pajken in vinter.

MartinS: Positiva omdömen om Weinis och Timmy:
Early on, the Islanders have the NHL lead in the number of Mattias' on their roster. Weinhandl, a young Swede, has been impressive in camp thus far with his penchant for creating offense. "The puck seems to follow him around," is what's been said a number of times by Islander personnel about the 22-year old prospect. Weinhandl is only 6-0 and 183 pounds, but seems to have a good feel of where to position himself.

Timander looks to be just what the Islanders had hoped for when they dealt for him at last summer's NHL Draft. The former Columbus Blue Jacket is a large, reliable, rock-steady, "stay-at-home" defenseman who, like his countryman Jonsson, wins battles with his head rather than his braun. Timander, who is built like a fullback, should impress Islander fans with his ability to make the smart, "safe" play while under pressure.

Sådär, där har du fått det i textform också hur fiiiin Weinis är, men tyvärr stod det ingenting om ifall han har flickvän eller om han har fina ögon ;-)

MartinS: Jaha, där ser man. Ja, är det så du tycker så.....
;-)

knaskamilla: Jäklar, nu var det tomt på begagnade matchtröjor på modohockey.se och jag som inte har några pengar, hmm...., men då slipper jag ju ångesten av att behöva dra ihop pengar till den tröja som jag bara skulle ha längtat efter att få dra på mig.

Paddan: Åh tack! Jag hade såååå långat efter en bild av honom! *mums* ;-)

ModoAnte: Det fanns ju Photogalleries där på sidan. Här kommer annars länken till ett foto på Weinis.

Sv: Dreamteam liga
På tal om det här är mina lag:

Martins Hjältar:

Djurgårdens IF Fredrik Lindquist
Södertälje SK Patrik Zetterberg
Färjestads BK Pelle Prestberg

MODO Hockey Martin Johansson
MODO Hockey Tobias Enström

Djurgårdens IF Joaguin Gage

The Lumberjacks:

MODO Hockey Fredrik Warg
MODO Hockey Jonas Almtorp
MODO Hockey Morten Green

MODO Hockey Mika Lehtinen
MODO Hockey Pierre Hedin

MODO Hockey Juuso Riksman

Green, Almtorp och Warg kommer nog att bytas ut mot Staal och Karlin när dom kommer tillbaka. Ja inte alla tre då men två av dom . ;-)

Sv: Vi ska te övik den 26:e september =)
Paddan: kunde tänka mig det ja =) nån liten modoit dyker det säkert upp iaf =) *hoppas* ;)

Dreamteam liga
Vi måste helt klart skaffa en liga här på Modos gästbok för Dream Team. Är det nån som redan har en som är igång?

knaskamilla: Nu får jag något att fundera på.

Paddan: jag såg inte Wenis på någon bild

ModoAnte:

Klura på den du.

Är isen bister så här på försäsongen?
Hittade en sida med artiklar och bilder från Islanders training camp.

knaskamilla: Varför vet du inte det då?

ModoAnte:

Det vet väl inte jag?? Glömska?

knaskamilla: så varför näms han inte som en tung spelarförlust?

ModoAnte:

AB skrev rätt mycket positivt om Weinis ifjol, som t.ex. att han var bäst i slutspelet.

knaskamilla: Ab är alltid så pålästa och jag vet inte om Phil kommer att saknas så mycket med Wilde i laget.

Paddan:

Njae. På stan kan jag inte påminna mig om att jag sett den.

knaskamilla: Hmm, jasså, går Martin omkring i matchtröjan på stan också, tala om att känna sig hemmastadd i laget! ;-)

Frisco:

Jag har hört att det redan är ngn galning som går omkring i en MaJotröja sporadiskt. Det vore väl inte så coolt att vara en härmapa?

Wewillwintoday:

Ett till roligt citat från AB:
"Namn som Wahlberg, Lintner, Pihl och Hållberg har lämnat klubben och dessa är inte lätta att ersätta."

Avd. Weinis gjorde ju inte mkt nytta.

Paddan: Min nya tröja ser ut som den gjorde förra året...

Hittade en artikel med Herr Duracell, Micke P.
www.nyalt.se/sport/artikel.asp?id=542515&sport=

« · 115544 · »