1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 534192 inlägg · 4126 ämnen
« · 122190 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Hur Tror Ni Att Det Går I Kväll Da???
knaskamilla: Länge sen man fyllde 20 år men om jag inte minns fel var det undertecknad och medhjälpare dåvarande G.L.M.C. som gjorde en insats. Skoj att se det hela från sidan denna gång. Eller måste man in och hjälpa till rean nu? Det verkar så..... svårt att låta bli.

Det knaskamilla (hon som sett Hammarby spela fotboll denna säsong) egentligen vill säga är att det finns en tippning på www.modohockey.se/forumlist.cfm Jag tycker också att man ska tippa där och inte här men så törs man inte säga för då får man hotmail. Ja inte hotmail utan HOT mail.

Det jag tror knaskamilla också sover dåligt av är rubriker som den ovan med versal i början på varje ord...haha.

samjo:

Hehe...den där var bra!!!=))

Deas:

Ja, du!!!

Hv har nog större chans att vinna, men jag håller fortfarande på mitt 4-2!!!

Skulle bli så GLAD om de vann...!

Deas: Hjärnan tippar 2-4, men hjärtat hoppas på 4-0! :)

Jag hoppas såklart på en modoseger men hv får nog ses som favoriter till segern.

Linda Persson: 5-3 till modo

På tal om...vem var det som styrde upp tippningen på modohockey.se:s forum ifjol? (När man fyllt tjugo går det bara utför med minnet, har jag hört...tror det ligger sanning i det.)

1-5, negativt som fan men jag tror Modo vaknar sent i år. Det brukar vara så oftast.

Linda Persson: 3-6

Hur Tror Ni Att Det Går I Kväll Da???
Ikväll är det ju hemmamatch mot Hv71...
Så hur tror ni att det kommer att gå da???

Själv så hoppas man på en vinst...jag säger 4-2!
Wernblom sätter fjärde målet i tombur!!!

Så va tror ni da???

Sv: ÖSK tonight
westerlind: ASSenal (som det stora fanet Stefan Thylin uttalar klubbnamnet) är för mig ondska. Philips Sport Vereniging från Eindhoven har haft hyfsade spelare genom åren. Romario, Ronaldo, Ruud Gullit, Ronald Koeman, Hans van Breukelen, Sören Lerby, Frank Arnesen med flera. Vad har ASSenal haft? Anders Limpar, kycklingen framör alla andra och sen på senare år hippien David i målet....

sorken:
Jag förstår inte hans åsikt, men jag respekterar den: Alla kan inte gilla fotboll...

westerlind: Herr Frisco är inte så mycket intresserad av PSV som han tycker illa om ASSenal.

Sv: Anyone for hockey?
Paddan:

Det finns inga bra domare...!=//
Bara de som är sämre än de dåliga!!!=))

Men det är bara att hoppas på det bästa!!!

westerlind:
Ska vara det faktum att han endast har en Pilips 25 tummare att vila ögonen på dårå. Kan inte komma på nått annat?

westerlind:

PSV spelade väl mot Arsenal och förlorade med 0-4 eller någe.
Minns inte för jag somnade vid 0-3-

mike66: Är Herr Frisco verkligen så intresserad av PSV, eller finns det någon annan förklaring till hans besvikelse?

Frisco: Kunde tyvärr inte se matchen - Vilka spelade PSV emot och hur gick det?

Frisco:
Intressant detta med Bajen och handboll faktiskt. Nog för att inte handboll berör mig mer än när det är EM och VM och liknande evenemang.

Pilips som de gamla människorna brukar uttala det, du tänker då på PSV eller? Är nog mest besviken på Ölkillarna ändå jag. 1-1 mot Basel kan man knappast vara nöjda med.

Lycka till ikväll nu mot HV. Tips: 4-2. Timrå vinner också med 4-3 liksom Brynäs som sopar mattan med LHC 3-1.

mike66: Kalla dem vad du vill, de är i alla fall Sveriges hetaste handbollslag..... Vilken match igår på Hovet. Jag såg den i och för sig på min Philips25:a....... Philips förresten, de fick stortorsk igår i fotboll det såg jag senare på samma kanal.

Sv: Anyone for hockey?
Domarna ikväll:
D Sjöberg Patrik Gävle
L Andersson Åke Husum
L Karlberg Anders Gävle

Minns inte hur den där Sjöberg är som domare, men hoppas att han är bättre än Lärking i varje fall.

Anyone for hockey?
Jaha, så var det då dags för säsongens första hemmamatch. Skall bli intressant att se ifall det har blivit någon förbättring i spelet sedan de träningsmatcher som spelades i Kempis. Har ingen större förhoppning om att spelet i försvarszon kommer att vara bättre än ifjol när det allt som oftast liknade en hönsgård. Men jag kan ju alltid hoppas att man har fel.

Fem små vilsna HV-supportrar satt och häckade på McDonalds nu på morgonen, de ser nog med andakt fram mot väckelsemötet ikväll när översteprästen Mr Jim kommer att välsigna överhögheterna som ger oss repris på repris under matchens gång, Mediakuben och Werner.

Frisco:
Är bara att gratulera. dryga 8000 på läktaren när Bajsarna la omkull DIF på Hovet. Tre raka nu!

Och Bobbarna la omkull ÖSK med 8-5.

Sv: Något vittne?
knaskamilla:
Lycka till med provet i morgon. Och förbered dig på det värsta med den målisen ni har iår;)

Gonatt märe.

mike66: Jaså var det Söderberg. Nu börjar det bli många om budet. Samtliga äro de Modospelare i alawaara fall

mike66:

Jaha. Är det så med Riksman, alltså? Det där tolkar jag som en bekräftelse på min källas kommentar om att det var lite Freddan-stuk på Riksmans stil. *gulp*

Nåja. Imorgon ska jag göra min egen bedömning!

NuMountain:
Själv så tyckte jag det såg ut som om det var Söderberg som tokmanglade ner Rikstoto, helt avsiktligt. Men eftersom jag hade en kanonplats igår och en massa reklamskyltar och VIP-folk i min åsyn så ska jag låta det vara osagt.

Var lite som jag skrev till dig igår, Rikstoto borde nog hålla sig mer i målet av det lilla jag såg av hans agerande i matchen.

Tyckte mig också se att Söderberg fick en crosschecking i nacken ända upp på hans egna blålinje. Var nog därför som han fick en sådan fart ner att hämta pucken. Måste ju också vara svårt för Rikstoto att ha ögon i nacken när det kommer en sådandäringa liten parvel i full fart.

I vilket fall som helst så var det osportsligt gjort vem det nu än må vara som manglade honom. Källarson manglade förrseten Freddan nere i Kålleseum ifjol om jag inte minns helt galet?

Sv: Vem blir hockeyorakel?
westerlind:

Äh. Du har ju redan erkänt vilket lag du smyghåller på. (Jag har hört att man kan vinna chokladmuffins, dessutom.)

Nu: läsa tentainstuderingsfrågor tills jag stupar.
Godnatt!

mike66:

Förvänta mig? Det känns i kroppen att det är något spännande på gång...

westerlind: Ibland får det svida lite att få möjligheten att fraternisera med överheten.

knaskamilla:

Jodå, den tävlingen känner jag minsann till.. En MoDorator chockade mig med att via ett ovanligt vänligt beteende försöka förleda mig in på MoDos hemsida och denna tävling. Vad han inte talade om var att man måste bli medlem i modohockey.se för att kunna vara med...

Usch. Ska man som hockeyälskare behöva se upp för fula gubbar med gottpåse nu också?

Oh tempora, oh MoDo...

westerlind:
Förvänta dig ingen topplacering i detta järngäng som jag har dragit ihop på Rinksite. (Förnärvarande 28 st) Skulle också uppskatta om du kunde hjälpa mig med att spamma runt lite i gästböckerna och hjälpa till med DT-tävlingen, du är ju ändå ett steg utöver oss dödliga moderatorer så att säga.

Förrseten så finns det ännu en tävling inne på Hockeyligan.se där man kan vinna en NHL-resa. Måste vara denna tävling som kommer istället för 1X2 som jag kan fatta det hela.

Följ länktipset...

westerlind:

I poängjakten på modohockey.se kan man dock redan se lite resultat. Jag är t.ex. lika bra som Frisco på att ta ut spelare som inte gör -6 poäng i en match.

Paddan: Tack.

westerlind: Har förr mig att DreamTeam inte börjar förrän 1 oktober och första omgången i Rinksite-tävlingen är klar efter morgondagens matcher.

Vem blir hockeyorakel?
Någon som vet när de börjar lägga in resultaten på DreamTeam och Rinksite?
Jag börjar se fram emot min rättmätiga upphöjelse nu...

Filmtajm
Verkar just nu som att jag inte skall få uppleva premiären av vår nya Widescreen-tv, eller vad det nu var. Har råkat ut för en liten släng av hockeyfeber och det vore ju dumt att masa sig i väg till Kempis ifall man inte skulle komma iväg på jobbet. Risken finns ju att man skulle råka stöta på någon av arbetskamraterna.

Nåväl, blir tydligen någon typ av introfilm sponsrad av Holmen i varje fall, i morgon kväll. Sen blir det lite bilder från omklädningsrummet mm.

Sv: Lewerström till Löven! Vart är logiken?
Wewillwintoday: Jag hoppas också att lewerström överraskar men jag tvivlar.

Hälge: Men inte det ensa konsekventa tydligen. En konsekvent sak var ju att Modospelare for omkring och körde på målvakterna. Nä Brithén får ta tag i det här.

- Action!

NuMountain: Joo , det borde han ha gjort...men ibland går det fort.

Det var väl det enda som gick fort igår från MoDohåll :-)

Hälge: Men borde han inte ha sett sin egen målvakt som han rimligtvis borde vara så rädd om? Han kanske är galen trots allt.

NuMountain:

Gissa.

Hörde förresten ngn säga att Riksman betedde sig lite Freddan-aktigt. Lät skrämmande.

NuMountain: Det var inget oschysst där...brist på kommunikation en troligare orsak.

knaskamilla: Som crosscheckade eller som körde över?

NuMountain:

Var det inte Milo? Det var i alla fall vad som stod i ÖA.

Något vittne?
Hedin körde över sin egen målvakt igår. Var det någon som såg om det föregicks av någon ful crosschecking på Hedin från motståndarna, eller om han helt enkelt körde över Riksman utan anledning?

Sv: Ingen hockeykväll???
Wewillwintoday:

Äntligen en som tycker som mig...att Robert Perlskog är världens sämsta kommentator...! Även så ska han vara med överallt!!!
Jag bli så trött på honom!!!!*BLÄ*
Han kan ju ingenting han...sitter bara å babblar om allt runt om...som t.ex. under handbolls-EM så satt han å kommenterade de på läktaren istället för att hålla kolla på matchen!!!
Fy för honom!!!
De borde ju statsa på nåt bättre...lr att SVT tar över!!!

Sv: Nån som såg matchen TIK-MoDo???
TACK FÖR ALLA SVAREN!!!

För det är ju rätt tråkigt när man inte har en chans att se matcherna!!!=//

Du Paddan...jag kan kanske trösta dig med att det inte gick bättre för mig i poängjakten!!! Jag fick oxå hela -6 poäng!!!=((
Men men...hoppas att det går bättre nästa gång!
Även för vårat MoDo!!!

Tack än en gång!!!!

Ingen hockeykväll???
Varför kan inte SVT göra hockeykväll precis som fotbollskväll???

När väl tv4 har hockeykväll är det så mediokra kommentarer, dåligt kunnande och Robert Perlskog som är överlägset sveriges sämsta kommentator alla kategorier. T.om kommentatorerna som kommenterar fotboll på 5an är bättre(som sa "Mattias Jonsson gör mål!!!", när det i själva verket var Henke Larsson)..

ModoAnte: Det där frågar sig nog många modoiter.
Man skulle ju kunna tro att modo kommer nu att utbilda honom till en bra, etablerad elitserieback och sedan när Färjestad viftar med plånkan kommer han springande tillbaka.

Enda förvärvet i år som inte är så bra av Hedin. Jag hoppas dock jag har fel.

Jonsson8: Varför värvade modo Lewerström modo har juniorer som är lika bra??

« · 122190 · »