1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 534254 inlägg · 4126 ämnen
« · 128197 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Kapar gästboken - Division 1-start.
NuMountain:

Servern talade visst sitt tydliga språk vad det gäller sådana önskningar, jag gömmer aktionsplanen i din egen bok för säkerhets skull.

Nu: hockey.

Division 1 norra B startar imorgon och självklart griper jag varje halmstrå för att negligera westerlinds önskningar om att man skall ta notis om Brynäs existens.

Imorgon, klockan 19:00 (med Ångermanlandsintresse)

Husum-Sollefteå
Kovland-LN 91
Kramforsalliansen-Svedjeholmen
Bräcke-Härnösand

Nu vill jag se en genomgång av samtliga skribenters lagsympatier i denna bok, + tips för det egna laget.

Jag: Husum, krigar för överlevnad och klarar det med räddningsplankor från södra Ångermanland och östra Jämtland.

Sv: Linköping-Modo
ModoAnte: Tyvärr så räcker dom inte till...

Björn VII: Det skulle jag vilja ta bort. Går det? I sådana fall hur?

NuMountain:

Det minnet som gör att din arbetsgivare kan få belägg för att använda det gråa (?) papperet, vid otillbörligt nyttjande av arbetsverktyget.

Det innehåller allt det du gjort, både det som du vill komma ihåg, och det din bekantskapskrets inte vill veta om dig.

Björn VII: Vad är det förnågonting?

NuMountain:

Kom att tänka på det: här hr. MästerSurf månne tömt sitt rimligen rätt-så-svulstiga cache-minne det senaste decenniet?

Björn VII:

Va bra. Då köper jag en.

Jag vill ha en "Björn VII T-shirt."

NuMountain:

Just det ja..."finns ingen webradio" var det som gällde!
Jag ska ha MÅNGA souvenirer att sälja på foppatourbussen! :-)

Björn VII: webradio... Vad är det. Har försökt logga in till den i flera omgångar nu. Chanslöst.

ModoAnte:

Om du lyssnar på (webb-)radion så är de redan väldigt vakna.

12-5 i skott säger väl iaf något.

Björn VII: Va fan håller modo på med 4-0 vakna modo!!!!!!!!!!!!!!!!

Taddy:

Det är något som brister i överrensstämmelsen mellan den första halvan av ditt inlägg jämfört med den andra. Självklart kan ju faktorer förstärkas och försvagas under en femtiomatcherssäsong, men...

a) Linköping skall enligt min mening ligga i samma område i tabellen som MODO efter säsongens slut.

b) MODO klarar av att spela, som det låter, ett konstruktivt spel på bortaplan mot ett sådant lag. Detta MED rejäla brister i effektiviteten.

c) Jag har upplevt sämre inledningar av säsonger, som ändå slutat i ett fluffigt molnland som kallas "mitten i tabellen".

d) Kim Staal KOMMER att göra över 20 mål.

Sov gott, det tänker jag göra.

Taddy: 4-0 nu..vad är det som händer..?

Mikelen:

Det som lär ha hänt är väl att Wilde och Hedin sabbat denna match. Såg att man vann skotten och själv hade 5-3 och 5-4 men inte kan vi göra något mål e.

Tjo Hooo
Here we come ÖSK.

mike66:

Ojdå. Muffinsarna höll jag på att glömma att jag skulle baka. Får göra det snart...

Vilken start. 2-0 till LHC efter 3 minuter. Vad hände? Inte för att det gör mig något, tvärt om, men det var lite otippat fort.

NuMountain: HS´s största domedagspoet någonsin.

mike66: Han är otrolig med ord den där Westerlind.

Ska själv kika på matchen ikväll. Lycka till och krossa LHC.

Fick förrseten ett meddelande på min mobil alldeles nyss och westerlind är på väg uppöver mot Foppaland. Hoppas att kamilla har bakat chokladmuffins bara. Han for förbi Nolby för en stund sedan eller vackra Nolby som han ordagrant uttryckte det.

Portello: Tackar, jo jag var välkommen hos någon av kompisarna ifall jag kunde tänka mig att stå och titta på teven genom fönstret ;)
Ni får väl själva se till att göra tigrarna lagom möra till vår lördagsmatch.

Paddan: Så du hittade någon med C+ alltså? Man får väl önska er lycka till ikväll mot LHC.

Portello: Tackar, tackar. Sitter och värmer upp inför TV-matchen med lite "Metal Opera pt. 2" på kontoret för att komma i lite lagom stämning. Hoppas självklart på att dra hem en riktigt fin summa ikväll, men så länge MODO bara gör sitt jobb och vinner över linkping så är jag nöjd.

Paddan: Lycka till med bomben, själv så ska man då inte spela på något ikväll.
Går bara åt pipsvängen när man gör det.

Paddan: Jag tror miffosarna vinner med 4-2 så där sprack din "bomb" :)

-Nu bär 'he iväg till 'n däringa Stångebrohall'n!

Jag säger som Uno Hedin:
Lyyyyyyyyyyycka till!!! (MODO)

samjo: Ha det så trevligt på matchen ikväll, får ju hoppas att grabbarna visar att de kan spela riktigt stabilt försvarsspel.
Var och spelade på Bomben på lunchen, det måste man väl göra ifall det skulle bli militärdisciplin på hockeyn hädanefter.
Vinnande, (ja så länge matcherna inte börjat än), kupong ikväll ser ut så här:

LHC
1 2
MODO
3 4

MIF
2 3
SSK
2 3

Tänkte ruska liv i den här tråden igen. Det är ju faktiskt den som är mest aktuell just nu. Westerlind försökte ett tag framhålla sin "MODO vs Brynäs"-tråd och det kan han få göra... om ca 8-9 timmar då kvällens match är färdigspelad!

Själv åker jag med bussen kl 16 mot Linkeboda. Om ni ser matchen på Canal+ och helt plötsligt hör någon/några skandera följande sköna ord:

MODO HOCKEY ÄR DOM BÄSTA!!
HEJA HEJA HEJA MODO!!

...så är det antagligen inte jag som skriker :)

Dels har jag inte sån kraftig stämma att jag ensam kan överrösta en hel hall och dels så vet jag inte om jag skulle våga stå och skika dessa ord helt själv. Men jag hoppas att det finns en liten tillstymmelse till modoklack på min ståsektion för då kommer jag nog försöka dra mig ditåt och söka gemenskap.

Sv: Damgaard e´ tebax på torsdag
Måste bara höra med er MoDo:iter vad ni tycker om Damgaard (det ni sett hittills). Vad är han bra på? Jag har nämligen fått uppfattningen att ni tycker att det är en bra back.
Som Miffare har jag lång erfarenhet av Faxe och han var väl en hyggligt stabil defensiv back i sina bästa stunder men oftast var han en stor säkerhetsrisk i egen zon.

Lumber Jack: Jo, i och för sig. Men jag tycker att det är precis som att det de två eller tre senaste säsongerna varit mer eller mindre obligatoriskt med ett totalras i andra perioden, med eller utan "idiotutvisningar".

Paddan:

Det vore kanske ett bra försök att hålla alla spelare på plan och inte dra på sig en massa idiotutvisningar i den aktuella perioden, men vad vet jag...

Paddan: Mot Leksand var det första perioden som inte stämde sedan blev det bättre.

Lumber Jack: Så länge vi inte blir kanonmat så kan man ju alltid hoppas på en riktig stabil insats ikväll. Får se nu då om stridsledningscentralen har planerna klara för ikväll och har sett till att alla "vapen" är laddade och skjutklara. Många spelare verkar köra med lösplugg.

Det jag också har svårt att förstå är varför MODO i nästan varenda hemmamatch gör en riktigt botteninsats i andra perioden. Det är precis som att allting går i baklås så fort andra perioden börjar.

Paddan:

Mot Leksand var försvarspelet, ska vi kalla det underhållande? Mot riktiga hockeylag hade det aldrig gått. Fast i tredje såg det stabilt ut, lite Bäckman vibbar faktiskt. Leksand försökte trycka på men fick i stort sett inget uträttat.
Det tar vi med oss!!

Lumber Jack: Läste att GB vill att MODO skall spela med militär disciplin, tycker dock att det mer sett ut som total anarki i försvarszon i hemmamatcherna den här säsongen. Inte många rätt där emellanåt. Men det är klart de kanske klarar att hålla ett striktare försvarsspel på bortais.

samjo:

Ingen aning hur Brithén har tänkt det hela, jag la bara ut den officiella laguppställningen. Jag tror emellertid inte att Tobias blir petad, han har imponerat hittills.

Sv: MoDo - Brynäs
Nu prasslar det i buskarna, på lördag smäller det - äntligen blir det karneval! Skridskoeleganterna Brynäs och MoDo möts för att sprida hockeyns glädjebudskap över Sverige. Hos alla seriösa idrottsvänner i riket räknas tiden just nu i timmar och minuter före nedsläpp. Så stort är suget efter klapp-klapp-hockey och blixtrande spelvändningar att det har fått hockeyälskande människor att redan idag börja vallfärda till Övik. Vägarna är fyllda av supportrar som tutar och tjoar, och nervösa poliser står ute på vägarna och övervakar med överseende leenden.

Har du inte ordnat biljett än är det hög tid att fundera över din livssituation: Skynda, skynda innan de sista biljetterna tar slut i Kempehallen!

Själv har jag packat ner klarinetten, och sätter mig snart på Ybussen mot Övik...

Sv: Tänkte väcka lite funderingar på TIKare
Taddy: Tror nog att de flesta TIK:are har fötterna kvar i myllan och vet att detta stim ej kommer vara särskilt länge. Just därför gäller det att glädjas så mycket man kan medans man har chansen. Hade du varit timråit under fjolårssäsongen hade du förstått exakt hur jävvla mycket en framgång i någon form behövs just nu.

Jämförelsen med AIK känns krystad. Bara för att laget 'chockat hockeysverige' ska man se dessa segrar som utslag av tur, dåliga motståndare eller underskattning. Den som påstår det har inte sett årets Timrå i spel. Jag kan i a f ärligen säga att jag aldrig sett Timrå spela på det här sättet.

Att man förlorade skotten mot Dif betyder inte ett smack. Segern var extremt ohotad. Djurgårdarna kom ingenstans, och de skott man tog var de som Timrå lät dom ta. Kapanen var bra, men hans tröja var knappast svettigast efteråt.

Prio nummer ett är fortfarande att slåss för att undvika kval. Jag, och många timråsupporters med mig, har dock ansett att laget har kvaliteter för att ta sig till slutspel. Nu ska man inte dra allt för stora växlar efter blott fyra matcher, men visst känns det som att Timrå kanske har liiite mer att komma med än vad experterna trodde? Om det sen räcker till en elfte eller åttonde plats återstår att se.

samjo:

Annars kan man göra som en H Högrare som bor i Umeå: han var för snål för att betala buss, så han gick till ishallen. Sedan var han för lat för att stå, så då köpte han sittplats.

Ha en trevlig match imorgon (ikväll)!

Lumber Jack: Var det inte du som startade tråden "Damgaard e tillbaks"?
Då fick jag såklart uppfattningen att han skulle spela också :)

Betyder lagformationen du publicerade att vi ska spela med fyra backpar helt plötsligt eller är det så att Damgaard kommer att matchas in försiktigt och kanske får göra nåt inhopp för att prova och se om knät håller? Jag får väl se själv... om...*räknar på fingrarna*...drygt 18 timmar!

Kl 19:00 Stångebro ishall. Tur att jag fick tips från en Club-medlem att det går gratisbussar var 7:e minut från McDonalds till ishallen, med start två timmar innan nedsläpp. Man vill ju inte traska i onödan, även om det bara tar (gissningsvis) 10 minuter att gå från resecentrum.

Sv: MODO J20-Hv J20
MartinSedin: Den ende som jag överhuvudtaget såg var bra i MoDo var målvakten Westlund. I övrigt kan sägas att Modo spelade ganska ful hockey och det var alltid nån HV-spelare skadad... Man hoppas så här i efterhand att den bull-spelare som blödde ur ögat inte tappade hela synfunktionen ute på isen.

Frisco: Vilka tillhörde de bästa spelarna i MODO? Martin Thörnberg som spelade för HV71 är förresten son till HV legenden Ove Thörnberg.

SMS-resultat
Någon som har koll på hur man får löpande matchreslutat som SMS till mobiltelefonen.

knaskamilla: Till Övik. Vi kommer på lördag.

Frisco:

Usch, vad lite mål. Vart är hockeyn på väg?

knaskamilla: Alfredshem 1, Huskvarna 2.

Frisco:

Hur slutade matchen? Har ngn talat om det redan?

OskarB: Vilken dålig match det var... Skandalöst dålig. Och domare Gustavsson....... nej just ja. Inga domare ska vi nämna...

samjo: En odödlig klassiker. Jag har aldrig varit med om mer tryck I kempis.

MartinSedin:

De spelade mot Timrå i Timrå igår. En lång norrlandsturné...

MODO J20-Hv J20
Ställningen en bit in på den andra perioden. Kan någon förresten förklara varför HV J spelar i Övik på en onsdag? De var uppe och spelade mot Björklöven i söndags för att sedan åka buss hem till Jönköping för att vara tillbaka i Botnia området redan idag..Bra spelschema eller hur :)?

Noteras kan göras att 86orna Tobias Viklund och Oscar Hedman gör debut i J20 ikväll och därmed har redan tre 86or gjort J20 debut och vi är bara i den fjärde omgången så far.

Second Period
30.22 2 min MODO 4. ROSENQVIST, Marcus SLASH
28.27 2 min HV71 50. LARSSON, Johan TRIP
28.10 1 - 2 EQ HV71 8. ENGMAN, Gustav
(76. CARLSSON, Johan)
26.07 2 min MODO 16. JOHANSSON, Nicklas CHARG
24.41 1 - 1 PP1 HV71 10. THÖRNBERG, Martin
(22. HULTH, Alexander
30. JOHANSSON, Martin)
22.51 2 min MODO 37. STRÖMGREN, Morgan ROUGH
20.41 2 min HV71 10. THÖRNBERG, Martin CROSS
First Period (28 min, total 28 min)
19.22 1 - 0 EQ MODO 19. BROMAN, Erik
(33. PALM, Gustaf)
15.38 2 min MODO 8. LÖF, Andreas CROSS
00.38 2 min MODO 46. BYLIN, Andreas ELBOW
00.00 GK in MODO 1. WESTLUND, Jonas
00.00 GK in HV71 1. WIIKMAN, Miika

Lumber Jack: Står väl att Damgaard förväntas göra inhopp. På den där listan ser det ut som om Lehtinen och Damgaard skulle bilda backpar. Kommer väl knappast att hända.

« · 128197 · »