1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 534785 inlägg · 4127 ämnen
« · 147980 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Bekanta namn
Paddan: Lite kul att de försöker förklara för de obildade jänkarna hur deras favoritspelares namn ska låta, något för ESPN att ta efter. De hade våldsamma problem med Svartvadet.

3 Tetrault, Daniel TAY-chroh
7 Manlow, Eric MAN-loh
8 Pettinen, Tomi PEH-tih-nehn
11 Weinhandl, Mattias Wighn-HAN-dahl
14 Chabada, Martin hah-BAH-dah
19 Kalmikov, Konstantin KAL-mih-kahv
23 Charpentier, Marco shar-PAHN-tee-ay
24 Bolibruck, Kevin BOH-lih-bruhk
28 Letang, Alan leh-TANG
32 Nasreddine, Alain NAZ-reh-deen
44 Butenschon, Sven bew-tehn-SHAHN
49 Godard, Eric GAH-derd
53 Belak, Graham BEE-lak
29 DiPietro, Rick dee-pee-EHTRO
40 Valiquette, Steve val-ih-KEHT

Lumber Jack: Vilken tur att det finns någon i USA som äntligen löst frågan om hur man uttalar Weinhandls namn. Har legat sömnlös vareviga natt och funderat och funderat. Tänk då att Bridgeports egna lag tupp, vad det nu är, hade svaret på denna fråga!

Tro om den tuppen också har svaret på hur man uttalar Tuohimaa?

Sv: Bakgrundsbilder
gizmodo: Jag laddade hem en av bilderna. Minns inte vilken dock.

Vader: Vad bra, själv använder jag dock den med lagbilden, men det kanske bara är för att det var mest jobb med den. Om man kollar noga så ser man reflektioner i texten och loggan på isen trots att de är ditredigerade.

gizMODOs: Den med modo-loggan på svart/grå bakgrund var fin. Jag började använda den direkt! :)

Paddan:

Healy was the number one star of the game, Tellqvist was number two and Weinhandl was number three. Skulle nu någon undra hur den sista killens namn uttalas så har man förklaringen i Team Roostern på Bridgeport`s hemsida. Wighn-HAN-dahl, och inget annat.

Bakgrundsbilder
Efter att läst ett inlägg på modohockey.se så insåg jag att det knappt finns några bakgrundsbilder med MODO på nätet. Så jag har nu lagt upp de bilder som jag totat ihop av diverse bilder. Se länktipset!
Berätta gärna vad ni tycker om bilderna.

Kärran:

Antagligen ett citerande av Providence Bruins statistiklista.

Sv: Poängjaktsresumé.
Äh:

1 Rickard Hägglund (gizMODOs) 39 / 30 poäng (1)
2 thomas gustafsson 36 / 30 poäng (5)
3 André Söderholm (Deas) 32 / 21 poäng (10)
4 Morgan Stafrin (Paddan) 29 / 16 poäng (5)
5 Linn Engvall (Kapusta) 28 / 26 poäng (4)
6 Johan Pahlin (Vader) 28 / 23 poäng (4)
7 NuMo 28 / 18 poäng (3)
8 J. Westman (radiosaigon) 21 / 7 poäng (5)
9 Mattias Viberg (scim) 18 / 6 poäng (10)
10 Anderas svedin "Modoante" 17 / 11 poäng (8)
11 Samuel J (samjo) 17 / 7 poäng (-1)
12 ria-ra 16 / 1 poäng (1)
13 Knas 15 / 9 poäng (5)
14 R Eriksson ( L. Jack) 15 / 1 poäng (0)
15 Linda Persson 13 / 6 poäng (-1)
16 Mikael Lundvall 13 / -3 poäng (5)
17 Magnus Börlin (cadburus) 11 / -5 poäng (6)
18 Per Lundgren (poffa) 10 / -5 poäng (1)
19 Kerstin Andersson 6 / -2 poäng (2)
20 Frisco 1 / -11 poäng (0)

(Inte har väl den listan legat här tidigare, va?)

PS. Folk på forumet på modohockey.se fattar verkligen enormt trögt...hur svårt kan det vara att tippa ett resultat i en rubrik i fallande ordning efter när det tippas...? Huuu... DS.

Spelare till landslaget
Det kanske inte är så lätt att ladda om för ES-spel efter att varit på landslagsuppdrag, detta har vi sett exempel på under årens lopp.

Detta skulle innebära att Färjestad (7spelare) och Frölunda (5 spelare) skulle kunna vara lite försvagade den första matchen efter turneringen.
Där ser jag en möjlighet att MODO hemma skulle kunna ta 3 poäng av Frölunda.
Färjestad spelar hemma mot Brynäs, så där kanske risken inte är lika stor att det blir hemmaförlust. Nu är det hockey och där kan man ändå aldrig vara säker, Brynäs kanske ser sin chans med utvilade spelare.

Paddan:
Tycker att det vore reko att kalla honom Karlin som han heter.
För jag antar att det inte var någon felstavning eller slarv.

MartinS: Landslags ledningen verkar ha samma förmåga att resonera likadant som fotbollslandslaget, att folk som alltid har varit med också ska fortsätta vara det. tex. Mattias Asper...
Antar att dom är ute efter falks rutin och transport av puck genom mittzon...

Paddan: Nichlas Falk blir uttagen men inte Kristoffer Ottosson... vart e logiken i det?

Paddan: Jaha, så har då Hedin blivit uttagen i truppen till Karjala Cup. Det borde väl då nästan ses som en garanti för att han kommer att hamna i en riktig formsvacka igen efter matcherna i landslaget. Tycker att så har varit fallet de gånger han kommit från landslagsuppdragen. Kunde vi inte ha skickat iväg Kanin istället, han behöver ju matchträning.

Bekanta namn
I helgens dubbelmöte i AHL mellan Bridgeport Sound Tigers och Saint John´s Maple Leafs (2-4 och 3-3) noterades Mattias Weinhandl för 1 mål och 3 assists för Bridgeport och Anders Eriksson gjorde 2 assists för sitt Maple Leafs.
Weinhandl fick för övrigt göra sitt första mål i AHL bakom en annan svenskbekant, Mikael Tellqvist.

Sv: Poängjaktsresumé.
oraklet: Vad var det jag sa ! ( se tråd ..)

Sv: MoDo och Brynäs klara för semifinal
Frisco:

Njae...jag hade nog tänkt mig att göra något annat på tisdag. Typ lyssna på P4.

knaskamilla:

Haha...jag lovar att det här forumet är buggat, nu har du nog både Anders Kallur, Lill-pröjsarn och IMG knackandes på dörren hos den stackars knattens föräldrar imorgon. :-)

För övrigt applåderar jag TV4 som idag offrade några minuters NHL-on*ni, för att istället köra lite skön europeisk idrott i en fin gammal arena.

Mer sånt.

knaskamilla: Jag har varit och sett så många matcher genom åren i isstadion strax bortom gropen så jag tar ledigt från hockey på tisdag. Däremot kanske du som nästan bor på den breddgraden kan ta dig tillLeksand och rapportera?

Björn VII: Jag scoutade i 5 minuter idag i Kempis. Såg inget speciellt.
Sen åkte jag och lämnade tillbaka bilen. Funderar fortfarande vart J-18 matchen mellan Modo och Vännäs tagit vägen???

Björn VII:

Då vet jag en kille. Han spelade med det där laget som var bättre än det där andra laget (typ röd mot vit) innan en av elitseriematcherna för inte så länge sedan. Han var överlägsen de flesta andra kidsen i matchen, gjorde snygga dribblingar och mål och sådär. Om jag bara hade kommit ihåg vad han hette... Jesper någonting, tror jag.

Frisco:

Jäklar du, Frisco, vad ambitiöst!

Är inte du inte lite för tidigt ute med den här tråden, förresten? Det är ju faktiskt hemmamatch på torsdag först! Och egentligen tycker jag nog att du borde åka på matchen på tisdag också.

Frisco:

Du kanske kan starta alla NHL-scouters våta dröm...

MODO Hockey - knattesidan som tar dig med, hela vägen från roten.

MODO Hockey - Scouting all the way from the cradle, typ.

:-)

Björn VII:

Dagens bli lurad av www.modohockey.se/juniorer/

sö 27/10 16:00 Modo J18 Vännäs

Ringa, ringa, övertala, ringa, övertala, låna bil, åka till Kempis. Komma dit 15.55. Vad ser jag? Träning för små mycket små ungdomar.

Mycket jobb för ingenting.... * S U R *

Frisco:

Dagens komma på för sent:

J20-superelit
MIF Redhawks-MODO 6-5

Anmärkningsvärt att MODO låg under med 6-0, sjutton minuter in i andra perioden. Nu ska jag skriva in resterande Rögle och MIF-matcher i kalendern....

Damn, damn, damn....

Inte kommer de två att gå till semifinal båda två i vår inte men man kan ju alltid hoppas att de förstnämnda gör det.
Vad jag vill säga? Jo, Gavlerinken, lördag 15.00.

Sv: Milo - Lehtinen
Kärran: Hur var annars Enström???

Sv: Milo - Lehtinen
Wewillwintoday:
Milo borde ha fått 4, men nr 44 backade upp sin backkompis.
Båda klev nog in på isen för att göra sitt bästa, såg det ut som.
Framgång föder framgång, det är det vi får hoppas på.

Milo - Lehtinen
Lehtinen fick 4+ av Hasse i ab, Milo fick 2.

Djävligt bra att dessa 2 herrar verkar ha kommit igång. Uppenbarligen vårt bästa backpar i de 2 senaste matcherna :)

Rullade MODO för övrigt runt på 4 femmor hela matchen mot MIF??

Sv: Matchen
Glöm inte att ställa tillbaka era klockor en timme imorrn (Vad kul att jag fick en bonustimme nu när jag var uppe så sent).

Godnatt!

Härligt med en vinst!
Pass upp LHC, nu ångar vi snart förbi??

MODO:s kommande spelschema ser inte direkt skräckinjagande ut. Leksand borta, LHC hemma, Brynäs borta. Det vore inte så dumt om man skrapade ihop åtminstone 7 av 9 poäng. Sedan väntar Frölunda hemma och det lär bli en tuffare uppgift, men knappast omöjlig.

Jag ska med 80% säkerhet åka upp till Kempis på torsdag nästa vecka då vi möter LHC. Åker nämligen hem till föräldrarna över allhelgonahelgen och får jag plats på flyget så åker jag hem onsdag kväll. Jag hoppas verkligen på en gruvlig revansch från MODO:s sida. 1-5 nere i Linköping sved ordentligt. Jag var på plats då =/

Men eftersom Wernerhalsduken jag införskaffade i soevinirshoppen hjälpte MODO till 4-1 mot HV 71 så packar jag med den i resväskan. It may help again! :)

Sv: KP på väg mot elitseriedebut?
MartinSedin: HERE HERE!
*Lyfter glaset*

NuMountain: Japp det gäller att ha huvudet på skaft.

ModoAnte: Riksman använde som tur var huvudet i slutskedet.

KP på väg mot elitseriedebut?
Inför kvällens omgång i J20 SuperElit hade HV endast losat en av de 11 första matcherna. Lätt seger hemma mot MODO ikväll kanske laget tänkte? Vad hände?

HV fick en kanonstart och gjorde 1-0 efter 00.20 och då tänkte man nu är det kört..

Innan första perioden var över hade MODO en ledning med 5-1! Matchen slutade 7-3 till MODO där Kristofer Persson fortsätter att övertyga och gjorde fyra! mål.

MODO har spelat 11 matcher och detta var det fjärde hattricket. Först ut var Andreas Byhlin, sedan Mikael Brancalion och Erik Broman förra helgen.

Hellre Persson än Green i alaget är mitt måtto nu.

NuMountain: det var nära att mif skule få in en puck i slutet men det blev ju vinst iallafall.

Björn VII: Urk, inte heller finns matchklipp från matchen...
typiskt...

NuMountain:

Gott, nu tar jag en bajer i hans och Mumin med regaliernas ära.

Davs!

Björn VII: Han var en sväng i Sollefteå också.

NuMountain:

Nej, Werner är bättre. Tedenby hade f.ö. en liten "late blooming" i Oskarshamn under tidigt 90-tal, om jag inte missminner mig nu.

Björn VII: Tedenby är nog sämre.

3 poäng!

NuMountain:

3 styckenpå 34 matcher. Han gjorde mål i den första match jag lyssnade på radiosporten borta mot FBK på hösten '86...

Vi är bättre i år.

NuMountain: Enormt skönt!

Leksand borta på tisdag tror jag är nästa?

2-1. Kassaskåpssäkert. NÄSTA LAG TILL RAKNING!

Wewillwintoday: Saxat från allehanda
18.57 Liimatainen får en jättechans, men Riksman räddar liggande med hjälmen.

Hadelöv ut..

Björn VII: Hur många gjorde Tedenby?

NuMountain:

14) Magnus Wernblom MODO 178
15) Bo Berglund MoDo/DIF/AIK 177
15) Stefan Hellqvist VIK/LIF/AIK177

"Börjar" bli stor nu, bara Peter Gradin (205)och trötte Janne L. kvar med MoDo-anknytning före honom.

Duracell gjorde mål.

« · 147980 · »