1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 534834 inlägg · 4127 ämnen
« · 153271 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Friscos bildgåta #1
Björn VII:

Dessutom vore det ju trevligt med mer än två ordinare centrar på centerposition.

Sv: Har funderat på.
MartinSedin:

Enligt en släkting till Alavaara blir han nog inte kvar i Gbg så länge, särskilt inte sedan PR flyttat därifrån.

MartinSedin:

Göteborg har In Flames, Ö-vik Meshuggah, det är hugget som stucket om vilken stad som är den större.

Lulekickan:

För din skull skriver jag det här: du verkar inte förstå jargongen här inne, och det är synd för dig. Det kan aldrig vara hälsosamt att hetsa upp sig så mycket som du verkar göra. Ett tips är därför att du låter bli att läsa i den här gästboken, för du kommer aldrig att få oss att ändra humor eller sätt att skriva (lika lite som det verkar gå att få lulingar att prata om läkaren med det roliga namnet).

Notera att jag inte menar att du inte FÅR läsa här, jag tycker bara att det verkar som att det är jobbigt för dig.

För övrigt har jag också varit skepisk till Karlin i all evighet, men jag tycker inte att det är någon mening att döma ut honom innan man sett vad han går för den här gången.

Lulekickan:

Om man saknar kännedom om vilken nivå en vältränad och rätt utnyttjad Mattias Karlin ligger på har man nog gjort bort sig tillräckligt mycket för att bli kallad patetisk. Dock ser jag inte någon som har kallat honom för frälsare, men det klart: någon som seriöst har tippat MODO på kvalplats kanske ser ett större behov av "frälsare" till laget också?

Taddy: På vilket kontonummer sätter jag in pengarna?

1000 personer gör det till 100.000 vilket ändå inte blir någon jättesigning bonus.

Jag skulle respektera att Samme väljer Frölunda pga att han vill spela med Alavaara. Inte så mycket MODO skulle kunna göra åt det(tror inte Frölunda vill sälja tillbaka Alavaara nu till oss).

Men jag skulle INTE acceptera att Samme väljer Frölunda för pengarna. Som alla vet så har ju Frölunda inte värst stabil ekonomi och MODO bör kunna konkurrera med alla bud som Frölunda kommer med(iallfall ekonomiskt). Att sedan Göteborg är större än Övik är det ju inte så mycket vi kan göra åt.

MartinSedin: Det är rätt många här som verkat se honom som någon slags frälsare. De enda jag kan komma på som hela tiden varit skeptiska är Taddy och Paddan. Frågan är om han ens kommer att visa sig vara en "viktig" spelare, men vi får väl se...

Jaja, men jag menade ES.

Du behöver väl bara läsa dina Modoitkollegors inlägg för att inse att de är patetiska. Mer långtgående analyser lär inte behövas.

Sv: Ryggar inte för kosing
knaskamilla: Jaha, språkpolisen ryckte ut på en gång märker jag!

Paddan:

Jahaaaa...så hans far har bestämt sig för att satsa även i Uralbergen... Då förstår jag.

(Dem, inte de. Omformulera dem...)

Lumber Jack: Jaså, att de skulle ha varit bråkiga har jag inte hört talas om. Däremot är det väl någon som streakat och därför inte fick åka med supporterbussen hem plus en kille som alltid blir för full och börjar grina.

Sv: Har Påhlsson bytt namn?
MartinSedin:

För denna operation skall vi kalla in Skägget, han är den som har bäst kontakt med de utflyttade.

Lulekickan: Exakt VEM har sagt att Mattias Karlin ska vara någon frälsare? Jag ser han mest som en grovjobbare och hoppas att han har utvecklas under sina år i nordamerika och med en annan tränare än Bäckman så kanske han kan få sitt lyft. Frälsare? Nej, men mycket möjligt en viktig rollspelare i MODOs lag denna säsong.

Sveriges sämsta publiksiffror? Sist jag kollade så var det MÅNGA lag i Allsvenskan och andra serier som hade betydligt sämre snitt..

MODO är patetiska? O detta grundar du exakt på vad? Kom med lite fakta istället för att slänga iväg kommentarer som inte är underbyggda alls.

Lulekickan:
Solen kommer att gå upp till våren igen, Micke Renberg kansker betalar för sig, allt är inte ett evigt mörker i Norbotten. Dra på smilbanden och våga vara glad.

Luleås fans ÄR förövrigt de enda som är bråkiga och störiga när de besöker Kempis, men vi har överseende med det, då vi har läst deras Forum. De gör så gott de kan.

Har Påhlsson bytt namn?
"Jason, Krog, Tony Martensson and Cory Pecker all scored for the Ducks, who are winless in their last three (0-2-1-0). Pecker's goal, which came in the third period to make it a one-goal game, was his first as professional"

"Det var bara tre matcher i AHL i natt, men det hindrade inte svenskarna i Cincinnati från att gå mållösa från isen.
Både Samuel Påhlsson och Tony Mårtensson gjorde mål när man trots det föll med 3-4 mot San Antonio."

Citat från Cincinattis officiella sida samt hockeymagasinet.com. Spelade möjligen Ducks två matcher på samma dag mot San Antonio och båda matcherna slutade 3-4 men Samme gjorde bara mål i en match? Samme var väl förmodligen inte ens ombytt till dinna match.

Nä nu är dets för operation Samme.

Ansvarig för denna Operation bör vara Bengt Hedin och Peter Blomqvist. Båda dessa herrar hoppas jag sitter på första bästa SAS plan till Chicago för vidare färd för att finna Samme någon stans på den nordamerikanska prärien.

Signa han till nästan vilket pris som helst. Med Samme i laget kan vi börja drömma igen. Visst kanske Alavaara är hans polare men visst borde Samme ha kompisar kvar i Övik? Vill hans tjej bo i storstad? Ännu ett skäl att få folk att flytta tillbaka till Övik

Frisco: Vad hade ditt påhittade påstående om publiken som gick hem med bildgåtan att göra? Du verkar mer ha svårt att ta att någon talar om hur det verkligen ligger till. Att ni har Sveriges sämsta publiksiffror är ju för övrigt ingen hemlighet.

Modoiter är patetiska. Om det är något hela Sverige skrattar åt är det er. Fans som på allvar ser Kanin som en frälsare kan man ju inte göra annat än att skratta åt.

knaskamilla: Att han beslutat sig för att resa iväg till Uralbergen hindrar väl inte honom att sälja räkor och/eller kräftor på stadens torg!

Jäklar, ännu en hemlighet avslöjad. Var skall det här sluta egentligen.

Kan aldrig finnas för många länktipsdagar!

(Shit, precis varit iväg på lunch. Hur ska det nu gå med de där meningarna. Äsch, jag får väl omformulera de någon annan vecka!)

Sv: Westerlinds Finn Fem Fel
westerlind:

Jag hade gissat på att alla Brynäs mål blev bortdömda, något som det gnälldes om från BIF-publiken den matchen, men sen kom jag på att de ju faktiskt bara lyckades göra ett mål (som blev bortdömt)...

samjo:

Han heter Stefan "skuggan av sitt forna jag" Nilsson.

Paddan:

Jag som trodde att han skulle sälja räkor. Eller kräftor. Eller hur det nu var...

Nu har jag förresten löst gåtan med vad du gör på ditt jobb. Jag tänker mig att du går dit, läser igenom alla artiklar som läggs ut på nätet av alla tidningar som finns där, koller igenom alla hockeylags hemsidor, sedan alla andra hockeyrelaterade hemsidor, och sedan lite annat också, samtidigt som du lägger ut länkar här på HS till allt du finner intressant. Frågan är därför om du verkligen är anställd för att sitta och skriva EU-rapporter, eller om det kanske är så att du är anställd av NuMo och scim för att försöka skapa vettiga diskussioner här...

Eller också är det här bara en ny länktipsdag. Det är också troligt.

(Glöm inte att skippa lunchen, så du hinner skriva om de där tre meningarna!)

Frisco: håller med dig

Har funderat på.
Hur trevligt vore det inte om man skapade ett kedjebrevliknande sak där alla skriver sitt namn och skänker 100 kronor till Samme som signingbonus och skriver att du är vår modoit vår favorit.
Trevligt att du kommer tillbaka till Ö-vik.

Enda kravet är att alla personers namn skrivs på några posters som sätts upp i Kempis. *ler*

Är ett skämt med det vore ganska roligt. Lär nog vara en och annan som skulle kunna tänka sig det.

Lulekickan: Hela Sverige skrattar åt dina misslyckade försök att vara försvarare. HAHA.
Vi pratar bildgåtor, vinster och du kommer in med inlägg som innehåller: -Sveriges sämsta (och minsta) publik och klack finns ju annars i Floppaland.
Hela Sverige skrattar.

ModoAnte: Ja, det kan man nog säga att jag har.

Lulekickan: Luleås publi är väl inte så J...vla mycket bättre!!

Lulekickan: har du rest runt och jämfört alla lags publik eller.

Frisco: Skärp dig! Trots det tråkiga slutet sjöng LHF-klacken "Vi älskar er ändå", större delen av den sista perioden och många satt kvar i hallen långt efter att matchen var slut. Någon hemgång i större omfattning var det inte frågan om - möjligen bland slipsnissarna som främst gick dit i något slags representationssyfte och inte främst för att se hockey men de var knappast i majoritet. Är du säker på att det inte var på toaletten du satt och att det var därför folk försvann i periodpausen?

Sveriges sämsta (och minsta) publik och klack finns ju annars i Floppaland.

samjo: Han tyckte nog inte att det var speciellt roligt att sitta på en stol i den tillfälliga studion ca 3 meter framför Modoklacken heller.

Frisco: Hehe...jo det märktes även på TV-bilderna att publiken gick i stora skaror under den sista perioden. Canal+'s bisittare i matchen var Stefan "skuggan" Nilsson och han var väl mindre road över att behöva sitta där och kommentera matchutvecklingen i periodpauserna. Ett roligt modominne dock.

samjo: Jag var på plats i Delfinen så bilden har jag tagit själv.
En helt fantastisk match där hemmapubliken tackade laget för säsongen genom att lämna Delfinen under sista pausen och hela sista perioden. Men höll förresten på att bli avgasförgiftad i sista periodpausen när man var ut och tog lite luft av alla som tog bilen och åkte hem redan då.

Ryggar inte för kosing
Nu har PR32 hittat sin nya plats på hockeykartan. Som tilltänkt målvaktsnyförvärv i ryska bottenlaget Molot-Prikamie. De har 9 poäng efter arton omgångar i ryska ligan och målskillnaden 24-67.

Frisco: Så synd att man inte hinner vara med och gissa på dina bildgåtor, eftersom knas redan "spamgissat" sig fram till det rätta svaret.

Bah! Jag hade ju kunnat svaret. Henriksson fick börja matchen men släppte in 4 mål i första perioden. Sedan kom Smid in och släppte in 5 mål i de två sista. Slutresultat: 9-4 till MODO och MODO klart för semifinal mot Västra Frölunda.

Som kuriosa kan tilläggas att nämnda match sågs hos Deas i hans föräldrahem i Sandslån. Just då var han den person närmast mig som hade tillgång till Canal+. 150m från mina föräldrars hus räknar jag som riktigt nära :)

PS. Då jag använde "förhandsgranska"-knappen så märkte jag att jag hade skrivit "Västra Frälunda" första gången. Det tyckte jag var ganska kul. DS.

Sv: Falcon Rinksite
MoDo Hockey Forum och Hockeysnack

Resulatat i den förra mycket underliga omgången blev på något konstigt sätt som följer:

Placering - namn - antal rätt - antal rätta x - antal rätta 2:or - favoritlag

1 mike66 7 1 1 Timrå
2 sorkenn 7 1 1 Djurgården
3 westerlind 7 1 0 Brynäs
4 Skalpjägaren 6 1 1 Frölunda
5 knaskamilla 6 0 1 Modo
6 krullis86 5 1 1 Modo
7 frisco 5 1 1 Modo
8 ginnan 3 0 1 Modo
9 ida9 2 0 0 Modo
10 Soid 2 0 1 Modo
11 riha 2 0 0 Modo
12 G.L.M.C. 1 0 0 Modo

Sammanlagt:
placering - namn - antal rätt - antal rätta kryss - antal rätta tvåor - favoritlag

1 mike66 55 5 11 Timrå
2 sorkenn 54 4 16 Djurgården
3 knaskamilla 52 2 16 Modo
4 westerlind 48 1 11 Brynäs
5 frisco 48 1 9 Modo
6 riha 47 1 14 Modo
7 G.L.M.C. 45 1 14 Modo
8 Skalpjägaren 41 7 9 Frölunda
9 krullis86 41 2 11 Modo
10 ida9 38 5 11 Modo
11 Soid 38 3 12 Modo
12 ginnan 38 1 11 Modo
13 NuMo 37 2 5 Modo
14 Modorulez 7 0 3 Modo
15 Lindstrom27 4 0 1 Brynäs

Och som vanligt vill väl den smått scitzofrena krullis86 ha 4 extrapoäng.

Sv: Samme
OK, enligt Cincinnatis egen hemsida så har Påhlsson inte gjort något mål inatt.

Hmm, det är NU det börjar bli obegripligt. OM man nu är avstängd av Cincinnati, hur har man då kunnat göra mål inatt?

Eftersom Taddy tog upp artikeln om Samuel Påhlsson som finns i dagens Örnsköldsviks Allehanda så kommer här länken till artikeln.

Nu är det väl bara att sitta och hålla tummarna för en snabb lösning. En stämning från Anaheim torde väl ändå komma som ett brev på posten så man kan väl nästan räkna med att det kommer att ta tid innan Påhlsson kan spela i Sverige igen.

Samme
Skrev detta redan för en månad sendan, men skriver det igen efter att ha läst ÖA.

Skrev då att enligt en polare till Samme så hade han varit i kontakt med VF tack vare Allas våran Vaara.
Tänk om så blir fallet då känns det jobbigt när modo tappat både Micke P och Samme till andre ESklubbar.

Modo som är i otroligt behöv att förstärkning borde göra allt som finns för att ordna ett kontrakt med Samme, men frågan är vad man kan göra om det sitter i att han vill spela med sin polare.

Zigge: "Ett sånt borde vi ha här på HS, KnKamilla utvisad 10 min för Unsportmanlike Behavour."

En spännande idé. Men om den börjar tillämpas i full utsträckning blir det nog till slut bara NuMountain och scim kvar som får skriva inlägg. Om de inte utvisar varandra förstås.

mike66 & scim:

Hmm, jag trodde i min enfald att det här skulle vara en allför lätt bildgåta, som vissa personer med lätthet och en viss glädje skulle upplysa mig om.

Jag har faktiskt stulit bilden av en kille som själv gillar att göra bildgåtor. Han var vänlig nog att skicka över foton med detta motiv från fem olika vinklar.

Jag avslöjar inte svaret än, men kan i varje fall berätta att en av er har rätt.

westerlind:

Jag hittade ett fel direkt. Jumbotronen är inte riktigt fastsatt. Det verkar fattas en rejäl bult längst uppe i det högra hörnet Sedan så ser det också ut som om det är för få högtalare uppsatta.

Är det dig som man ser i bild på Jumbisen? Isf så är också detta ett fel. Men nu så blev det svårare, hmm. Nää kan inte komma på några fler fel. Tyvärr.

Men 3/5 var väl inte heller så illa pinkat av en cementsugga?

westerlind:

Fel nr 1: 00.13 1 - 0 EQ MODO 30. HLINKA, Miroslav
Fel nr 2: 03.45 2 - 0 EQ MODO 4. ÖBERG, Jan
Fel nr 3: 14.06 3 - 0 EQ MODO 26. WENNERBERG, Mattias
Fel nr 4: 19.17 4 - 0 EQ MODO 9. WERNBLOM, Magnus
Fel nr 5: 23.07 5 - 0 PP1 MODO 9. WERNBLOM, Magnus

Frisco:

Man måste ju hålla skenet uppe och lalla vidare ;)

Ps. Tack för poängen. Ds.

Inte konstigt han släppte in många mål, så ensam o övergiven han ser ut. Va alla bumbel-björnar i utvisningsbåset?
Ett sånt borde vi ha här på HS, KnKamilla utvisad 10 min för Unsportmanlike Behavour.

mike66: Du får en extrapoäng=)

Frisco:

Myllys och 8 mål?!

Tänkte att det kunde se bra ut om någon MoDorerar bort Kamillas svar.

westerlind: Vi får lösa det på nåt sätt nån gång. Ingen panik......

Frisco:

Lägg en länk under bilden till friendtest.com, så kan man besvara dina frågor där. Annars kanske Marcus är intresserad av att göra något här på HS.

westerlind: Det löser sig. Detta var ju ett test. Nu vet jag lite mer om hur jag ska göra framtida upplägg.

Frisco:

Man borde kanske kunna stänga av besvärliga personer under t ex en timme, så att även andra får chansen att göra inlägg. Nu är minsta avstängningstid en dag, men det kanske är att ta i?

Frisco:

Jaha. Jag visste inte att det bara fanns tre alternativ att gissa på.

(Du får väl smöra lite för westerlind, så kan han ta bort mina gissningar och så kan alla som är vakna imorgon gissa hur mkt de vill...)

« · 153271 · »