1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 534874 inlägg · 4127 ämnen
« · 161426 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: MODO - SSK
Wewillwintoday:

Håller med. Man sitter och längtar tills man får se lite från MoDo-matchen, men när man väl får se något så är det nästan inget.

Frisco:

Håller med. Finns ingen anledning att INTE visa alla mål från alla matcher. Förläng programtiden om problemet är att de inte hinner babbla en massa om de ska visa målen!

För övrigt anser jag att det är lite Perrault-varning på Wanhainen ikväll.

Hur var Staalmannen som bisittare i Web-radion?

Frisco: Nja. Jag tycker det inte är speciellt bra om man t.ex jämför med fotbollskväll i SVT som är mycket bättre.
Det är längre, bättre reportage, bättre matchrapporter etc

Jag tycker att det är synd att inte SVT satsar lika mycket på hockeyn. Hockey är ju nämligen en roligare sport..

Wewillwintoday: Har sett situationen på video fram och tillbaka och det är ett klockrent regelvidrigt framsläpp av pucken som gör att #7 ser fastvuxen ut. Han tar pucken bakom sig och släpper den framåt i fart.
Det med att vissa lag favoritiseras i hockeykväll det får du och Lulekickan och andra cykloper stå för. Jag tycker det är ett bra program. Däremot tycker jag att man ska visa alla mål från alla matcher. Men det tycker jag varje gång.

Frisco: Tänkte detsamma.

Hmm Damgaard såg ut som han var fastvuxen i isen där...

Sen måste man ibland förundras över hur man allt som oftast struntar att diskutera MODO:s matcher i hockeykväll. Jaja.

Wewillwintoday: Det var en snygg framsläppning av Juha Lind till Juha Lind vid 3-2 målet.

Frisco: Stabil rapport.

1 pinne verkar helt klart vara bonus.

Jag håller med. Hockey är härligt(respekt). :)

Wewillwintoday: Jag är en sån människa som tycker att en noll-noll match kan vara en bra match. Jag är även en sån människa som sällan eller aldrig dömer ut målvakter, backar, forwards eller coacher för saker som händer som kanske inte alltid har så bra utgång. Jag tycker till exemepl att man gott kan skjuta som siste spelare trots att den täckande backen kan få pucken på sig och på så sätt kan starta en kontring. Man har ju i alla fall försökt. Jag tyckte matchen idag var riktigt härligt bra. Tufft spel och spännande hela tiden. Slutsekundrarna på ordinarie tid var fantastiska. Matchen avgörs i powerplay i spel 4 mot 3 efter att #9 gjort en vansinnigt dum sak. Men det gör inget. 1 pinne är bonus så här i efterhand. Hockey är härligt.

Frisco: Vad jag förstått var det en ganska dålig match. Varken MODO eller SSK hade speciellt heta chanser???

Frisco: Skumt det där. Wanhainen brukar vara grym mot MODO, hence mest pga den där matchen ifjol....

Wewillwintoday: Hlinka tekade till Wernblom som åkte fram mellan röd och blå linje och sköt mot Roffe W som hade helt fritt synfält. Han släppte den mellan benen. Wennerbergs mål är också ett skott från mittzoon utan nån spelare mellan. Fritt synfält där också=)

Frisco: Dock, självklart skall man uppenbarligen vara nöjd med tanke på vad jag nyss läst.

19.50 3-2 SSK

19.55 3-3 Kämparnas kämpe kvitterar.
Wanhainen måste ha varit darrigare än någonsin?

Wewillwintoday: Aha, jag undrade bara varför jag möttes av det när jag kom hem från Kempis.

Frisco: Det var dålig bortförklaring för att beskriva en liten besvikelse.

Wewillwintoday:
Tack domarn?? För vadå???

Björn VII: Tack Domarn...

Björn VII:

Hahahahahahahaha.

Björn VII:

Nästan drömomgång idag...med ett MODO-mål till och 1-2 brynäsmål, och det sistnämnda tar inte alls emot när jag säger det.

Wewillwintoday:

Damn it, mannen du får börja negga lite tidigare så blir det guld i år :-) Byta nick till "Dyngspö idag"? ;-)

Neej men allvarligt, poäng i alla dess upptänkliga former mot SSK är ett starkt fall framåt...oooooooommmmpepparpepparträträ.

Wewillwintoday: Game set match?

Wewillwintoday: 1-2. Högardh. Ett litet hopp nu känner man...

0-2. Game set match SSK. MODO har inte kommit igen en enda match när de legat under med 2 mål och mer. Det kommer nog inte hända ikväll heller.

Kom tillbaka Stalle...

*Grinar*

Kom igen nu då........

MartinS:

Joo, låter som en kul kedja trots allt med Green, Högardh och Werner. Saker händer, till skilland från senaste matchen.

I övrigt: Clubba på Cluben, ett sant folknöje. Känns som att det kommer att bli en våldsam kväll i vissa gästböcker, Weiderstål nummer två denna säsong?

Björn VII:

Haha, jo jag uppmärksammade det... Verkar som dom har lite bra tryck nu och då iaf, ser hyfsat ut trots underläget.

MartinS:

Men han svalde svordomen fint...

Ajdå, 0-1... ett tips gott folk... ha inte hörlurar på er! ;-)

MartinS:

Jag vet inte om jag vill höra hur det låter när MODO gör mål :-)

I övrigt: LIF-LHC 3-0, hela Sverige njuter.

nikki88: Hehe eh han grym eller inte! Hörde han säga "heeeeej" och "de e bra grrrabbar" också faktiskt... ;-)

Haha, Kim Staal sitter och säger "Ja" hela tiden :) Inte så erfaren verkar det som :)

Frisco: Viktig match!!

Heja heja heja MODO, MODO HOCKEY ÄR DOM BÄSTA!

MODO - SSK
Mot Kempis!!!

Sv: Green förste center?
kleine:

Oki, inte lätt att försöka hitta motiv för en plats som förstecenter för honom i ett ES-lag, men jag gjorde mitt bästa iaf :-)

Björn VII:

Med all respekt för Green så skulle jag nog vilja påstå att det var Rossen som lyfte de andra i den kedjan.... säga vad man vill om Ross (? kring lagspelare etc.) så är han en grym artist när han är på humör och kan själv dribbla av ett lag och servera öppnande mackor till vem som helst. Hade förmånen att få njuta av hans offensiva spel i några säsonger i SSK.

BTW så spikar Roffe (eller Linkan om han nu får nytt förtroende) nästan igen ikväll och SSK vinner med 3-1 ;-)

Björn VII: Kalrt det inte var nån beställning från din sida utan bara nånting fingertopparna skrev utan att min hjärna hängde med. Nej nu är det bara en halvtimme kvar till buss nummer 1 avgår. HEJA.

Björn VII: Ska man jämföra med ett lag från en större stad med en sfärisk arena så borde allting över 2.100 räknas som en hyfsad publiksiffra.

Frisco:

Hmm, inte såg det väl ut som en beställning väl? ;-) Nehej, man tackar och tar emot isf, är helt blank på hemmaprogram under säsongen 2000-01, så jag har fått en klar höjning av livskvalitéen på sistone.

Nåja, om det blir under 3000 så är det väl numera politiskt korrekt att gå ut i ÖA och böla, från tränarens sida alltså. Men jag är positiv än så länge, mitt tips: 3248.

Björn VII: Känns som det finns risk för under 3000 idag.

Matchprogram....hm. Ja inte har jag så många som förra året men jag kan nog skrapa fram 4-5 strycken.

Björn VII:

Damn! Ronny Berglund.
En dag ska jag utforska "förhandsgranska", jag looovar.

Paddan & Frisco:

Inga fel på era synapser, inte. :-)

Kollade lite i gamla matchprogram från 93-94 och får nog tyvärr säga att Åkes karriärplaner fått sig en liten törn, då dåtidens svar på honom var Skellefteås Ronny Björklund. En glad liten filur med äppelkinder vars anlete dyker upp i stort sett på varenda mittuppslag.

Han är inte huvuddomare idag, om det nu var någon som missat det.

Annars så finns det en annan intressant sak med dagens match, knackigt spel i några omgångar har tidigare år nästan alltid belönats med en publiksiffra under 3000 personer, nu är det 50 hemmamatcher eller exakt två år sedan detta hände senast. Skulle man kunna få ett trendbrott och stabila siffror runt 3100-3300 kommer jag att börja se ut såhär: :-)

Håller sig det över 3500, så: :-D, och hatten av för en ny, skön tid.

Frisco: Just ja, det var så han kallades för av denne Wikegård.

Paddan: Inte har väl Wikegård nånsin sagt nånting om Husum-Jocke?

Björn VII: Hmm, tänker du på något uttalande av Wikegård efter matchen TIK-DIF där Wikegård fick ofrivilliga ryckningar i någon extremitet? Har för mig att det fanns någon kommentar där om Husum-Åke.

Paddan:

Mmm, tänk dig Åke om 8 år, just vad Wikegård önskade i julkklapp. :-)

Björn VII: Wow, inte illa. Där ser man.

Paddan:

Har scoutat litegrann vad det gäller Hasses favorit Rönnmark, hans största prestation i en hockeyrink är faktiskt att han gjorde wash-outen på Janssons passning till Foppa i Den Där Matchen.

Tänka sig.

Björn VII:

Joo, glömde det: om man som välavlönad slovakisk världsmästarcenter mest är intresserad av åka omring och göra en levande charad-version av en ankarlift så kanske man förtjänar en örfil?

Ser att vi kommer att ha samma domare som i första mötet mot SSK denna säsong: Ulf Gyllander (fick 3+) .
Får hoppas att resultatet inte blir likadant som i den matchen, 4-0 till Södertälje.
Frågan är, ska Hasse återigen chocka oss och sätta ett oväntat domarbetyg, denna gång 3+, eller blir det det gamla invanda 2+ som gäller även ikväll?

Paddan & Wewillwintoday:

Efter lite research så har jag hittat att Greens kedja i Troja ifjol vanligen såg ut som följer:

Patrik Ross - Green Himself - Jörgen Nordlöf/Mikael Östman

Detta var Trojas andraformation, men ändå den mest producerande. Nu har jag inte sett en endaste av dessa matcher men att han lyckades lyfta en gammal räv som Ross ganska rejält är nog något som man kan slå fast. Att han är en spelare man värvat för att han har potential och kan utvecklas ytterligare en bit till en stabil ES-center är väl ganska uppenbart och tja...dags att ta ett steg framåt nu?

Tittar man lite längre tillbaka i tiden har han bl.a. spelat ihop med killar som David Nyström så Werner skall nog iaf inte kännas så obekant :-)

Wewillwintoday: Hmm, kan Green vara den spelare som lyckas fylla luckan efter Wahlberg som framspelare till Högardh? Kan ju alltid hoppas. Om inte annat får vi väl plocka upp Zajkowski och omskola honom till utespelare. :)

Tycker att kedjan Tommy P-Öhman-Lindström känns mest spännande av kedjeformationerna, hoppas också att Söderberg skall få en liten nytändning med kedjekamraterna Hlinka och Warg. Kul att kedjan med DubbelÖberg och Wennerberg återförenas, skall bli intressant att se vad de kan åstadkomma.

Låter som att Hedin ser ganska lustig ut nu efter puckincidenten:
"- Han ser inte för grann ut i dag. Läppen är svullen som en pingisboll. Men han spelar ändå mot Södertälje, rapporterar Jim Brithén. "

« · 161426 · »