1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 535573 inlägg · 4129 ämnen
« · 184298 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Friscos bildgåta #23
Frisco: Översta bilden kan vara navkapselsamlingen längs E4 nånstans mellan Gävle och Uppsala.

Friscos bildgåta #23
Enkel tvådelad fråga. Lyyycka till.

Sv: Sveriges bästa B Juniorlag?
NuMountain: Konstnärer är ofta väldigt olika.

Frisco: Ett mycket artistiskt inlägg. Själv skulle jag nog hellre gjort så här: Bäste spelaren i världen, här markerad med fet stil.

Peter Forsberg

Men så gör olika konstnärer lite olika för att nå fram med samma budskap till sin publik.

NuMountain: Jag vill också testa. Bäste spelare markerad med Fet Stil.
Daniel Alfredsson, Ottawa Peter Bondra, Washington Pavel Bure, NY Rangers Erik Cole, Carolina Patrik Elias, New Jersey Simon Gagne, Philadelphia Dany Heatley, Atlanta Marian Hossa, Ottawa Jaromir Jagr, Washington Sami Kapanen, Carolina Ilya Kovalchuk, Atlanta Alexei Kovalev, Pittsburgh John LeClair, Philadelphia Alexander Mogilny, Toronto Glen Murray, Boston Jeff O'Neill, Carolina Mark Parrish, NY Islanders Mark Recchi, Philadelphia Sergei Samsonov, Boston Miroslav Satan, Buffalo Richard Zednik, Montreal Radek Bonk, Ottawa Rod Brind'Amour, Carolina Ron Francis, Carolina Saku Koivu, Montreal Robert Lang, Washington Vincent Lecavalier, Tampa Bay
Mario Lemieux, Pittsburgh Eric Lindros, NY Rangers Joe Nieuwendyk, New Jersey Michael Peca, NY Islanders Keith Primeau, Philadelphia Jeremy Roenick, Philadelphia Brian Rolston, Boston Martin Straka, Pittsburgh Mats Sundin, Toronto Joe Thornton, Boston Alexei Yashin, NY Islanders
Adrian Aucoin, NY Islanders Zdeno Chara, Ottawa Sergei Gonchar, Washington Roman Hamrlik, NY Islanders Kim Johnsson, Philadelphia Tomas Kaberle, Toronto Brian Leetch, NY Rangers Bryan McCabe, Toronto Scott Niedermayer, New Jersey Sandis Ozolinsh, Florida Brian Rafalski, New Jersey Wade Redden, Ottawa Scott Stevens, New Jersey Oleg Tverdovsky, New Jersey
Alexei Zhitnik, Buffalo Ed Belfour, Toronto Martin Brodeur, New Jersey Roman Cechmanek, Philadelphia Arturs Irbe, Carolina Nikolai Khabibulin, Tampa Bay Olaf Kolzig, Washington
Patrick Lalime, Ottawa Roberto Luongo, Florida Chris Osgood, NY Islanders Mike Richter, NY Rangers Jose Theodore, Montreal Tony Amonte, Phoenix Todd Bertuzzi, Vancouver Andrew Brunette, Minnesota Anson Carter, Edmonton Eric Daze, Chicago Theoren Fleury, Chicago Marian Gaborik, Minnesota Bill Guerin, Dallas Scott Hartnell, Nashville Milan Hejduk, Colorado
Brett Hull, Detroit Jarome Iginla, Calgary Paul Kariya, Anaheim Jere Lehtinen, Dallas Markus Naslund, Vancouver Owen Nolan, San Jose Zigmund Palffy, Los Angeles Geoff Sanderson, Columbus Teemu Selanne, San Jose Brendan Shanahan, Detroit Ryan Smyth, Edmonton
Petr Sykora, Anaheim Keith Tkachuk, St. Louis Ray Whitney, Columbus Jason Allison, Los Angeles Mike Comrie, Edmonton Craig Conroy, Calgary Vincent Damphousse, San Jose
Pavol Demitra, St. Louis Chris Drury, Calgary Sergei Fedorov, Detroit Peter Forsberg, Colorado Patrick Marleau, San Jose Mike Modano, Dallas Adam Oates, Anaheim Joe Sakic, Colorado Doug Weight, St. Louis Mike York, Edmonton Steve Yzerman, Detroit Alexei Zhamnov, Chicago Rob Blake, Colorado Chris Chelios, Detroit Adam Foote, Colorado Derian Hatcher, Dallas
Ed Jovanovski, Vancouver Nicklas Lidstrom, Detroit Al MacInnis, St. Louis Danny Markov, Phoenix Derek Morris, Colorado Janne Niinimaa, Edmonton Teppo Numminen, Phoenix Mattias Ohlund, Vancouver Chris Pronger, St. Louis Kimmo Timonen, Nashville Sergei Zubov, Dallas
Sean Burke, Phoenix J-S Giguere, Anaheim Brent Johnson, St. Louis Curtis Joseph, Detroit
Evgeni Nabokov, San Jose Felix Potvin, Los Angeles Patrick Roy, Colorado Tommy Salo, Edmonton Jocelyn Thibault, Chicago Roman Turek, Calgary

NuMountain: Och än en gång fick Argentina göra ett fuskmål på straff. Alla kan ju se att han gick för tidigt. onstigt efter alla repriser att man fortfarande tillåter sådana mål. Det är väl bara för att det är Argentina.

NuMountain: Ohhii! Jag dansar samba med mig. Svensson satte en fantastik frispark mot Argentina.

MartinSedin: din stackare.. din feta stil slinker inte igenom det gröna nyckelhålet.

Faan! Linderoth missade kanonen mot Engländarna igen.

ria-ra:
mamma mia! någon skämta med mej aprillo!!!
jag svara på något som inte finns kvar, jag fatta ingentingen. tony, du vara chef, vad händer?

ria-ra: Jag tog tyvärr bort det fula inlägget. Vill du att jag ska lägga tillbaks det? För din skull gör jag det mesta, det vet du.

NuMountain:
är det därför du stakar fel med stavningen så att även jag ska förstå?

Nu märks det att VM-frönikan har startat. Något ria-ra tydligen missat.

MartinSedin: Den gör vi om, så kan jag ta bort den här om du vill.

MartinSedin: Fet stil? Grattis MartinSedin.

All Star Team 2003

2003
Mv William Rahm HV 71
B Ola Svanberg HV 71
B Martin Sandgarde Huddinge IK
F Carl Söderberg MIF Redhawks
F David Fredriksson HV 71
F Richard Dahllöv MoDo HC

Bäste spelare markerad med Fet Stil

Sv: PLANTSKOLAN
Frisco: Jag kan bara svara extra optimistiskt på det. "Allt är inte omöjligt."

NuMountain: Sen när de lägger av på riktigt har vi två rödhåriga att sätta in för att fortsätta hockeyrallyt med.

Frisco: Jovisst. Då är ju minimiransonen given i alla fall. Numera så kräva man större och större doser. Kanske snurrbröderna kan fixa några poäng igen snart. Tyvärr så får de inte snurra tillsammans lika ofta nuförtiden, men det kan ju vara utvecklande. De tvingas att utveckla sin koreografi så att den går rättfram också. Vad yr alla skall bli när de går rakt fram emellanåt när de kommer tillbaks till ES.

NuMountain: Men gjorde inte Järveds-Markus ett mål och nån assist i alla fall?

Frisco: Nä. I längden vinner vi dessa korta chansmatcher också. Foppa gjorde inga poäng i natt heller. Viket fattigt Modo-dygn.

NuMountain: Inte ens att det är chansartade tvåperiodersmatcher?

Frisco: Nä, jag väljer att bita i det sura äpplet. Hittar ingen att skylla på ens.

NuMountain: Men vi vann skotten med 26-22. Alltså är vi de moraliska vinnarna?

NuMountain: Torsk med 2-0. Vi är i alla fall näst bäst i Mora.

Frisco: Då blir det ju inte ens uddlöst.

NuMountain: Annars kan de göra som Luleå. Alltså ingenting.

Frisco: Vad ska Modo svara med nu då? Mala, mala mala och skjuta skott från alla möjliga omöjliga vinklar och vrår, för att i alla fall visa omvärlden att man vann skottstatistiken klart kanske.

NuMountain: Ojoj... 2-0 till HV nu=(

Det är en målfattig historia den här juniormatchen. Det verkar mest som att HV spelar Modospel och Modo spelar totalt uddlöst Luleåspel. Fast matchen är ju iofs. inte slut än.

Sv: WERNBLOM VS FORSLUND!!!
Lumber Jack:
Otroligt att det finns folk som fortfarande minns Voivod ! ;)

bajenmattias:

nu är det inte bara modos forum snorungarna hittat igen:(
SNACKA hockey inte skit!

bajenmattias: Alla vill ha Wernblom eller liknande spelare i sitt lag, någon som:

1. Spelar bra.
2. Driver motståndarna till vansinne.
3. Visar nästan löjligt mycket hjärta för klubben han representerar.

Spelare som Wernblom, Rydmark, Berglund, Lusth osv. Härliga att se i de egna färgerna och lika härliga att avsky i motståndarfärger.

bajenmattias:

Nu förstår jag inte...kallar du Werner för både gris och mes? Du får väl ta och bestämma dig för EN åsikt i fallet.

Frisco: Finalen i FM Mattsson Cup i Mora mot HV71 kan man följa direkt på Swehockey online. www.swehockey.se/matcher/online/default.htm

mike66:

meswerner!!!

Han är och förblir en ful hockeyspelare inget snack om saken...

Lindman är ju kanske mästare på det!!

bajenmattias:

Werner är ingen "gris". Själv så tycker jag bara att han blivit en helt vanlig "mes" numera, därav mitt nya smeknamn på honom - "meswerner". Men så går det tungt för MoDo också. Lindman fick honom verkligen i obalans senast. Det syntes tydligt vem utav de bägge som spelar i landslaget.

bajenmattias:

Magnus Grisen Wernblom???? Mig veterligen är han inte gitarrist i de kanadensiska storheterna Voivod, du måste helt klart vara ute och cykla.

El Maco:

Exakt det jag menar för Sorslund tordes inte att känna igen sedan gammalt :-(

Han är inte alls bra!!

Fattar inte varför Jarmo bänkar honom eller varför inte säljer honom rent ut sagt...

En sprelare Som Wernblom bör komma ur baland tidigt och då är Forslund rätt man för det...

bajenmattias: Jag tolkar ditt inlägg implicit att du anser att Forslund är en sån sopa att det är förståeligt att han ska åka runt och fjanta sig, han duger inte till något annat, medan Wernblom som egentligen är bra borde lugna ner sig. I så fall håller jag med dig.

Sv: Alla vi som älska Modo skratta nu
scim: Inbördes möten mot IK Göta

1943 0-1 (skandalmatch i SM som nästan medförde att hockeyverksamheten upphörde i Timrå)
1956 2-5, 4-2
1957 2-1, 6-4

WERNBLOM VS FORSLUND!!!
Kan man få se en riktig fight i Kempehallen på Torsdag mellan Magnus Grisen Wernblom och Tomas Wild Thing Forslund!!!

Skulle vara kul att se Wernbloms reaktion nör han för möta en spelare med NHL rutin...

Han åker ´ju bara och retar gallfeber på andra....

Det skall inte en sådan Ishockey spelare av hans kaliber behöva göra....

Nån mer än jag som tycker Wernblom är Elitseriens största gris Efter Daniel Rydmark...

Ps... Wernblom är helt klart en bra Ishockeyspelare men då skall han inte behöva hålla på att provocera och dumma sig!!!

Hoppas på en jämn kamp På Torsdag!!

Heja Leksand!

El Maco: Heja IK Göta!

El Maco: Fel av mig, 1963-1971 blir naturligtvis åtta säsonger och ingenting annat.

Wewillwintoday: Världen började inte med elitseriestarten. Timrå vs Modo, säsong för säsong.

1938-1963 är Timrå bättre = 26 säsonger
1963-1971 Modo = 7 säsonger
1971-1975 Timrå = 4 säsonger
1975-2002 Modo = 28 säsonger
2002-evigheten Timrå

MODO = 27 säsonger i Elitserien.
Timrå = 6 säsonger i Elitserien.(75-76: 10e plats, 77-78: 9 plats, 81-82: 10e plats, 00-01: 9e plats, 00-01: 12e plats....)
----

MODO J-18 vann nyss med 3-2 i semifinalen mot Huddinge.
Gått riktigt bra i år trots att vissa spelare inte var med.
Vann gruppspelet(där timrå blev sist:P) och nu final.
Richard Dahllöf och Mikael Öberg bäst poängmässigt.

Sveriges bästa B Juniorlag?
MODO besegrade just Huddinge i semifinalen med 3-2 efter Sudden Death där Ricard Dahllöf avgjort två minutern in på sudden.

MODO hade matchen i sin hand när Huddinge kvitterade med mindre än 30 sekunder kvar av matchen. Närmast väntar final mot HV71. Ett HV71 som MODO besegrade i gruppspelet

MoDo vann nyss semifinalen i FM Mttsson Cup i Mora mot Huddinge med 3-2 efter sudden. I finalen väntar HV71.

El Maco: 1979 gick det bättre för MoDo än det nånsin gjort för Fagervik och co.

Elitserien 1978/79
MoDo 36 24 5 7 169-101 53
Färjestads BK 36 19 6 11 153-122 44
Djurgårdens IF 36 20 2 14 178-140 42
Leksands IF 36 19 4 13 150-131 42
---------------------------------------------------------------
Västra Frölunda IF 36 18 4 14 157-129 40
Skellefteå AIK 36 16 3 17 129-142 35
Brynäs IF 36 15 5 16 133-148 35
AIK 36 13 7 16 133-137 33
IF Björklöven 36 8 7 21 111-157 23
Örebro IK 36 3 7 26 95-201 13

Slutspel:
Semifinal:
MoDo - Leksands IF 1-4
Leksands IF - MoDo 3-4
MoDo - Leksands IF 5-3

Final:
Djurgårdens IF - MoDo 6-4
MoDo - Djurgårdens IF 6-4
Djurgårdens IF - MoDo 3-8

Bo Bly: Man ska inte glömma historien. Vi var bättre då och vi är bättre nu. Så drar man en rak linje mellan punkterna för att interpolera tiden däremellan.

« · 184298 · »