1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 536078 inlägg · 4130 ämnen
« · 198445 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Werner firar 500 ikväll
poffa: Kanske dags att skicka ett mail till MODO och påminna om Werners 500 Elitseriematch. Annars brukar MODO räkna antalet matcher på sitt eget lilla sätt. Nu när jag tänker på saken så brukar MODO även få fram målsiffror som ingen annan får fram.

Till sist vill jag än en gång påminna alla om gratis hockeylive fram tills den 28/2 för alla som skaffar Telia Internetabonnemang.

Sv: Linköping-MODO
MartinSedin:

Ja, förhoppningsvis så fortsätter den trenden.

knaskamilla:

I valet mellan konståkning och handboll väljer jag att sufra på nätet.

Sv: Werner firar 500 ikväll
MartinSedin:

På lördag skall han bäras fram av pubiken i Kempis. Stående ovationer är enligt mig ett krav för Mr MODO.

poffa: Fru fortuna fortsätter att vara på MODOs sida. Än en gång verkar det som om alla resultat ska gå våran väg. Brynäs ligger under med 5-0, Luleå har vänt till 3-2 och frågan är hur man vill att LIF-SSK egentligen ska sluta

poffa:

Jag. Annars skulle jag inte ha skrivit det. Kan man inte titta på hockey får man titta på handboll, liksom. (Eller konståkning, iofs.)

Jag har förresten hört att matchen i Linköping är avgjord. Det är ju positivt.

knaskamilla:

Vem bryr sig?

Werner firar 500 ikväll
Ikväll gör Magnus Wernblom sin 500:e match i Elitserien för MODO. Totalt har det blivit 309 poäng på dessa matcher.

Närmast i all time matchligan är nu Jonas Bergqvist 502, Åke Liljebjörn 504, Jan Viktorsson 508.

Innan säsongen är över kommer Werner att vara i topp20 när det gäller Elitseriematcher genom tiderna. Hylla Werner i kempis på torsdag MODO!

westerlind:

Det vet jag inget om. Men så har jag ju inte varit riktigt med i matchen här på Hockeysnack heller.

poffa:

Och: 22-18.

poffa:

Hmm, var det inte en och annan här som ville hoppa över bortamatcherna eftersom de bara gjorde spelarna trötta och griniga? Otrolig scenförändring, gratulerar.

poffa:

38.16 1 - 4 EQ MODO 3. HEDIN, Pierre
(14. HÖGARDH, Peter)

poffa:

Ja, fy fanken!

Tur att MoDo är så bra i PP...

scim:

Pihl är utvisad. Buse!

Wewillwintoday:

Spelas matchen i Umeå?

:-)

scim: ser du matchen??

poffa:

20.31 1 - 3 EQ MODO 11. PETTERSSON, Tommy
(9. WERNBLOM, Magnus
44. LEHTINEN, Mika)

Tommy P sätter matchens vackraste mål, som betyder 1-3!
3 kvar till LJs tips!

poffa:

Och där gör de som man säger.

1-3 Tommy Pettersson

Så var då den andra perioden igång. Kör över Linkopink nu så att vi hänger av dem för gott.

poffa:

Jahaja, där tyckte de minsann att bägge Öberg var så viktiga att deras efternamn skulle skrivas med stora bokstäver.

Hur ser matchen ut, någon som vet det?

knaskamilla:

Jag väntar tills jag får se matchbilderna innan jag yttrar mig i frågan.

knaskamilla:

Assist av Hasse L i Leksand :-P

knaskamilla:

Och på Swehockey.se står följande:

17.53 1 - 2 EQ MODO 27. JOHANSSON, Martin
(4. ÖBERG, Jan
18. ÖBERG, Peter)

scim:

Var det Hirsch som gjorde 1-1, eller? ;)

På Hockey direkt står det för övrigt att de som assisterade till MoDos andra mål var "J. Öberg, . ÖBERG)" Hmm.

Mål av Micke P i Leksand.

scim:

Det ska givetvis vara 1-2...

Wewillwintoday: Jag fortsätter att prata med mig själv.

1-2 till MODO genom KUNG MARTIN #27!

poffa:

1-1 och sedan 2-1. Både Johansson och Hirsch är tillbaka med besked...

1-1 Ahxner

1-2 MaJo (j Öberg, P Öberg)

Där ser man.

Lumber Jack:

Köra fel i Nordrhein-Westfalens oklanderligt logiska motorvägssystem? Sånt trodde jag var en definitionsfråga...

Nåja, vi bjuder väl på arenan-som-Ralf-var-nödig-på-1974 för att fira det? Nämligen Dr. Friedrich Tamms orgiastiska betongfestival till arena...en höstdag i augusti 1999.

(Glöm inte att Salle faktiskt stod ut en hel halv säsong i Ratingen, någon kilometer bort, innan han fann autobahn-upplevelsen för skrämmande)

Wewillwintoday: 5 mot 3 nu i ca 30 sek.

Målkalas i scandinavium. 3-0 till Frölunda efter 4 minute...

Wewillwintoday: Öhman!!!

Wewillwintoday:

0-1 S Öhman (wernblom)

Tjohoo!!!

Lumber Jack: Rådbjer har bestämt sig.
Martin Johansson utvisad direkt 2 min

Björn VII:
På väg mot Eindhoven körde jag vilse i Ruhrområdet och hamnade i Essen, kartläsaren var full. Jag såg då ingen tjomme som såg ut som en potentiell LHC-spelare den gången, fast det är klart han kanske var ut och körde lite intervaller i nån syraimpregnerad skogsdunge.

1-6, glöm inte var ni läste det först.

Wewillwintoday:

Nepp, du kommer inte undan med dina nyanserade inlägg idag. ;-) Om Linköping värvar en 33-årig spelare inför elitseriens 39:e omgång med meriter från Colgate University, Quad City Mallards och Moskitos Essen vore det tjänstefel av mig som mångårig hockeyforumsskribent att inte ta ut segern i förskott på ett någorlunda pompöst sätt.

Linköping har inte en chans idag.

Björn VII: Då vet vi att han iaf är en djävel på att borsta tänderna. Dock om han är bra på hockey får tiden utvisa...

Wewillwintoday:

Colgate University....hmm?

Vi vinner idag. :-)

knaskamilla: Jag bugar och bockar.
Tacktalet hoppar jag över :)

Låt oss nu försöka fokusera på positiva tankar angående kvällens drabbning.

Wewillwintoday:

Jag är positiv till allt vad det gäller uppställningen utom just Wilde som för mig är Marek Malik 2. Med andra ord ett brofundament.

Wewillwintoday:

Haha. Det verkar som att du är den enda som ställer upp. Grattis till VM-guldet! ;)

Wewillwintoday: Glömde länken...

VM i snabba inlägg här...

www.eurohockey.net/players/show_player.cgi?serial=3162

I Linköping debuterar uppenbarligen Craig Woodcroft(se länk), som är en ny kanadensisk center, med ganska mycket erfarenhet...

poffa: Usch då, låt oss vara positiva nu.
Fokusera på vinst! :P

Wewillwintoday:

Det bästa vore väl ändå om man satte Wilde tillsammans med Zacke på filten. Där gör han sig bäst.

Wewillwintoday: Något som däremot inte är bra är att det
är "Ulf jag hatar MODO Rådjer"....

Wewillwintoday: Ytterligare en liten ändring är att
Martin Johansson går in med Lehtinen och att Wilde spelar med Damgaard..
Är inte så säker på att det är så smart att sätta Wilde med Damgaard, båda är ju inte precis jätte snabba på rören..
Tror det är bättre att placera Wilde med Lehtinen... Hmm jaja.

Tror för övrigt sten hårt på Högardh-Hedlund-Söderberg, där kan det komma att gå undan!!!

poffa: En annan ändring är visst att Green inte fick spela vänsterforward istället för Staal, utan att man tar tillbaka Jens Öhman.

Ikväll måste vi vinna. KOM IGEN NU MODO!

Hirsch står i kväll. Zacke är andremålis. Som jag förstått det har Riksman drabbats av magsjuka. Nu blir du väl glad, Frisco?

Frisco:

I matchprogrammet? För ett par år sedan? Det minns jag inte. Kanske man skulle kolla efter...

« · 198445 · »