1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 536100 inlägg · 4130 ämnen
« · 202608 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: S U P E R B O W L ! ! ! !
Jeg forsvinder for i dag, med et billede af det største der nogensinde er sket i dansk idræt....og det skete i Sverige, en magisk sommer...

Frisco:
Korsør har altid været ganske øde...som Nygatan måske???

Frisco:

Jag var i Lunde häromdagen, och det var faktiskt ganska intressant. De har lagt till lite prylar kring vägen där - saker som hänger ner och sådär. Wästerlunds står kvar, för övrigt.

Aben:

Så går det när man har låga skatter (på öl, till exempel) Bara att betala...;-)
Go´natt!

Björn VII: Aha, bilden är tagen från Själland och västerut. Jag trodde det var från Skåne och västerut. Korsör, det är en öde stad numera efter brobyggandet har jag hört. Som Lunde ungefär, kanske?

Aben:

Ja, så måste det ha varit. Det vet man ju hur skåningar fungerar... ;)

Björn VII:
Den bro kender jeg!!! Jeg har kørt over den mange gange :) !!! Den er møghamrende dyr at køre over, men flot er den...

Sv: Frisco mm här får ni något att bita i
Frisco:

Titta på tröjan? Äsch, för svårt för oss ledsyn på ett öga. :-)

knaskamilla:

Jeg tror du har ret...han har måske fået for meget hjemmebrændt og er gået amok med et kamera :)

Björn VII, 65 Selander: Karin sa efter att sett bilden i ca 2 sekunder, -DET STÅR VOJENS PÅ TRÖJAN. Inte den svåraste bildgåtan i detta forumet, grattis Björn=)

Aben:

Hmm...hade ju tänkt ge den stackars tävlingsälskaren Frisco en chans till, men vi tar väl och vrider på kameran 90 grader och hittar...en annan bro, i närheten av Korsör.

Aben:

Björn kanske inte vet själv var han tog det, och lade ut bilden för att någon annan skulle lösa hans minnesbekymmer?

Björn VII:

Ikke Frederikshavn???? København måske???? ahhh, jeg gætter det aldrig...selvom du gav gode hints....Har du tænkt dig at fortælle hvor det billede er taget henne, eller skal vi alle (læs: jeg) holdes på pinebænken????

65 Selander:

Jo´rå, jag vet att det varit några enstaka sydare där tidigare, men aldrig någon Ö-viksrepresentation (av någon anledning). Trots att hr. Yogi varit ute med anmälningar åtminstone de senaste åren.

Skulle nog vara en bra lösning på klackproblemen i Ö-vik det där -kidnappa en två-tre busslaster med ståplatspublik från Kempis och tvinga surkartarna att umgås...men man får väl fortsätta drömma...

Björn VII: Då får du åka ner i år. Det är så j-a kul så att det inte är sant. I år var halva Tyskland där med fan klubbar ner till div3.

Ambri Piotta från Schweiz var där och röjde med bengaler o s v.

t o m Sundsvall har varit där två år i rad!

/P

65 Selander:

Heh...profilen har jag läst för länge sen...men tanken satt nog kvar iaf...en berest man i hockeyskandinavien och så det danska temat i gästboken tidigare idag. Fanträffen var jag själv på väg att bli övertalad till i sommar, men det sprack pga jobb.

Det jobbiga med mig och tävlingar är att jag har lite för snabba (felkopplade?) synapser i hjärnan så jag tar nog lite genvägar som det inte är tänkt att man ska ta...fråga Frisco - tror nog att han helst ser mig som frivilligt bannlyst från hans bildgåtor i framtiden :-)

Sv: Bäva Brynäs!
Wewillwintoday:
Jomenvisst, han lyckades ju släppa sargen några gånger...

Paddan: Oj! Tyckte du att Wilde var bra förra matchen??

Björn VII: Alldeles rätt!

Hur fick du det till Vojens, förstorade du bilden eller gjorde du ett uppslag på VIK, fast du kanske fu´skade genom att glutta i min profil?

65 Selander:

Lustigt, jag får det till "Vojens" är det måntro ett fynd som du gjort under den där beryktade "Fanträffen"?

knaskamilla:
Jomenvisst, en bergsäker seger med, tja varför inte 1-0, det resultatet funkade ju bra i vår förra match. Martin Johansson och Fredrik Warg gör riktigt stabila insatser och Wilde fortsätter att hålla samma kvalitet på sitt backspel.
En riktigt stabil niopoängsvecka grundläggs imorgon.

65 Selander: Nope.

Portello: Du jobbar inte på Proffice va?

Jonsson8:

Hmm, Hammers...har hört talas om de där någon gång, är det inte de som brukar gå under benämningen "Skellefteås vilohem"?

En ;-P till valda sydare.

65 Selander: Svenska landslaget 2001?

Frisco mm här får ni något att bita i
Vilket är laget

65 Selander:

Om jag hade inte hade velat ha mina naglar kvar så hade jag sympatibitit på dem... ;)

Skämt åsido - jag är inte säker på seger. Jag tror däremot att t.ex. Paddan är det.

Lilljanne: Nu skall vi inte överdriva 6-2 till Brynäs.

Knas o Frisco Olle kan trösta er på nattkröken senare *ler*
skämt å sido i morgon blir det nagelbitande så att det heter duga.

Björn VII: Halland må vara fritt från elitserielag, men de har ju det så kallade "poplaget" Halmstad Hammers, alltid något! De har dock inget gemensamt med popbandet Gyllene Tider från samma ort! :)

Kommer lite sent in i debatten om Super Bowl, men kuriosa om det evenemanget är att det sändes i 220 länder (kolla länken), i praktiken i alla eller åtminstone de flesta länderna. Undrar om vår bandyfinal sänds där också?? Och hur får man in ESPN International i Sverige?

oraklet:

Säger du det? Hmm... Nåja. Jag tror att just den här dansken skulle bli glad om hans lag spelade hockey i hans land, i alla fall... ;)

knaskamilla: Det kanske finns en anledning till att Danskarna inte besvärade sig med att kriga om Skåne ?

knaskamilla: Tak. Du er altid så sød. ;)

Att vi skulle torska mot modo på hemmaplan kan ni glömma. Nu har vi maskerat formen färdigt och det är dags att trampa igång inför slutspelet.

Brynäs-modo 6-1 (3-0,2-0,1-1) Målskyttar, BIF: Molin 2, J. Larsson 1, Miettinen 1, N. Danielsson 1, Wågström 1. modo: självmål. Publik: 5.247

fotnot: prins Carl Philip var på plats och lovade en del av sitt apanage till Brynäs juniorverksamhet.

MIF-Dansken:

Jag tycker att ni ska få tillbaka Skåne... =)

MIF-Dansken:

Hmm...jag kan ju tänka mig att det finns en del danska ishockeylag som skulle tycka det var tråkigt att MIF och Rögle helt plötsligt spelade i samma serie. I Super Best Ligaen räcker nog Percys pengar fortfarande gott och väl ;-P

Halland är i alla fall fortfarande fritt från elitserielag, kan det smaka?

Huge:

Det saknas ett Skåne om det skulle varit Öresundsbrons fäste.

Björn VII: Nu har Skåne jo været dansk længere end det har været svenskt ;-)

Vi vil have Skåne tilbage!!

Björn VII: Kan det vara vid fästet eller under Öresundsbron??

knaskamilla: Japp, ALLT är mitt fel.

Aben:

Hehe...nej det är ganska långt ifrån faktiskt. Sydöst, kan vi säga. Om man går till vänster kommer man till ett nedlagt kommunikationsmedel, går man till höger så kommer det att kosta pengar. Men jag tror faktiskt inte att man får till höger. :-)

Frisco:
Danmark är Danmark...inte Skåne, vad du än har blivit itutad däruppe i Lapponia.

Björn VII:
Kan det være i nærheden af Frederikshavn, at det billede er taget....??????????????????

Portello:

Det är så skönt när man lyckas lära upp små-knasar (som dig och Lumber Jack), som kan tala om för folk när ngt är grammatiskt oriktigt i ett inlägg... =)

Säger du att det är ditt fel att Werna inte är uttagen till Tre Kronor, förresten?

Zigge: Gör inte fler än tre punkter, då får du knas på halsen...

Sv: SHG
Frisco: Werner föredrar ju att åka till fjälls å fiska, istf att svettas i en Portello-stinkande ishall i vårvärmen.

I övrigt var den blå blå bilden vacker, nästan som reklam för ett visst sk Öl-märke, Klass 1.
Men tacka wet jag Zeunert's Pils!!

knaskamilla: Allt är mitt fel!

Portello: Har Du nu insett att matchen HAR spelats?
Tog ju viss tid i lördags för vissa....

knaskamilla: Portello, hm. Jag ger honom denna bilden så han får veta vilken dryck som är no 1.

knaskamilla:
"Magnus Wernblom. Visserligen är det många barn i publiken i Globen, men hallå, Wernblom skrämmer motståndare också."

Motivering till varför Wernblom bör vara med i SHG, saxat ur dagens Expressen.

Finns inte så mycket mer att tillägga. =)

Frisco:

Det är Portellos fel! Jäkla luling... ;P

Björn VII: Jag gissar att du är i Malmötrakten. Kanske på Ribban men troligen nere i Limhamn nånstans.

« · 202608 · »