1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 536103 inlägg · 4130 ämnen
« · 202142 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: SHG
Björn VII: Har du också undrat varför tex. knaskamilla snackar landslagsuttagning till SHG i en annan tråd än denna?

Sv: Bäva Brynäs!
knaskamilla: Ok. På så sätt.
Tycker absolut att Wernblom skulle tillföra landslaget en hel del.
Måste ändå säga att jag tycker truppen ser rätt bra ut.

Portello:

Tack för länken.

Vad det gäller Werna så trodde alla ett tag att han hade tackat nej till allt framtida landslagsspel, medan han själv sa för inte så länge sedan att han inte visste varför han inte blev uttagen, då han "tackat nej en gång, och sedan dess har de inte hört av sig".

knaskamilla: Håller klar med om att han borde vara med i truppen.
Undrar vad Hardy har emot honom?

Portello:

Jag har faktiskt inte sett hela truppen, men jag tycker (nog som alla andra) att Werna borde fått en plats.

knaskamilla: Jo det är bra.
Din önskan är min lag ;)
Vad tycker du om SHG-truppen? Någon du saknar?

Portello:

Ja, det är väl roligt?

(Kan inte ngn skriva något om hockey här, så att jag kan ta mig ur min svit med icke hockeyrelaterade inlägg snart?)

knaskamilla: Happ. Alltid lär man sig något nytt :)

Portello:

Nja, lag är det säkert inte. Däremot skriver man inte med fler än tre punkter i rad, om man vill att det ska se korrekt ut... ;) Jag citerar Svenska skrivregler (utgiven av Svenska språknämnden):
"Tre punkter i rad används för att markera att ett ord eller en mening inte avslutats." (Det var allt jag hittade om tre punkter i den boken...)

knaskamilla: Vadå? Är det lag på max tre punkter eller?

Portello:

Du får bakläxa på antalet punkter i det där inlägget, du... ;P

Sv: S U P E R B O W L ! ! ! !
Björn VII:

Nej, jag får inte gissa mer än en gång. Då får jag bannor av Frisco.

knaskamilla: Jo då, nog såg jag vad det var alltid.

knaskamilla: Tycker det låter vettigt att Hirsch får spela.
Han var ju rätt hyffsad mot oss.............

knaskamilla:

Hmm, på stranden står jag ju definitivt inte. Nytt försök.

Portello:

Jag hoppas att det framgick vad som var i flaskan, trots att jag modifierat bilden en aning.

knaskamilla:

Tycker att du en gång för alla ska notera att vi har två målvakter som är fullständigt kapabla till att bli bänkade i nästa match.

Björn VII:

Jag tror att den är tagen på stranden. Vid havet, kanske.

Bäva Brynäs!
Laguppställning inför Brynäs - MODO Hockey, 28/1 19:00
_

Målvakter:
31) Peter HIRSCH
34) Juuso RIKSMAN

Backpar:
3) Pierre HEDIN
6) Tobias ENSTRÖM

27) Martin JOHANSSON
44) Mika LEHTINEN

32) Martin WILDE
7) Jesper DAMGAARD

Kedjor:
9) Magnus WERNBLOM
33) Stefan ÖHMAN
11) Tommy PETTERSSON

10) Anders SÖDERBERG
23) Magnus HEDLUND
14) Peter HÖGARDH

41) Jens ÖHMAN
17) Fredrik WARG / 12) Jonas ALMTORP
29) Morten GREEN

26) Mattias WENNERBERG
4) Jan ÖBERG
18) Peter ÖBERG

Extraspelare:
16) Dusan MILO

-----

Hirsch i mål igen? Noterar för övrigt att de skadade spelarna fortfarande är skadade. Tråk.

knaskamilla:

Nu ska du få en riktigt fin danmarksbild (självtagen, såklart). Den som kan namnge platsen vinner mitt...ehh beröm!

Frisco:

Äsch då. Det är alltid bättre att prata om sådant man känner till, än sådant man inte vet ett dugg om.

Frisco:

För inte så länge sedan fanns det fler svenskar i Nyhavn än i Härnösand, så jag vet inte...

knaskamilla: Att jämföra Nyhavn med Härnösand, fy då.

Sv: Låt nu Pölsans sista hopp fara
Zigge:

Well, problemet är väl att det inte funnits någon allmän mening, och den bristande forumskulturen på en viss sida gör väl att det aldrig fanns något utrymme för egna epitet att växa fram.

Extrapolerar vi det här så blir väl resultatet att det är enkelt att introducera nya epitet utan större motstånd. Eller..?

Frisco:

Den där stadsbilden såg ut som Härnösand.

Björn VII: Nej om allmänna meningen är att vi ska kalla dem nåt annat, så vikar jag mig, o tar sejdeln dit man kommer.
Men vad ska de då kallas? Vad ska rubriken vara?
De gefliga?
Visst vore det mumma om manden fick ännu en nolla, men det känns som om det turliga x-laget kommer att ta det sista halmstrået, tyvärr...
Deras vrå vimlar av upproriska x-Talibaner, som ska sparka allt ifrån den obefintliga värvarkommiten till Kösa, JL o Aspen.

Frisco:

Känns som att någon bör få ordning på ljumskarna rätt snart, annars blir nog träningsmetoderna i MODO ifrågasatta på mer än ett ställe. Nåja, hyser hur som helst inga tvivel alls vad det gäller Lundtröms förmåga att få stå som segrare i en eventuell kamp mot gringubben från Schtaan när det kommer till det där mästerskapet i Finland.

Fuck Sverige!

ishockey.dk
Når Danmark spiller mod Ukraine, Norge og Polen i Intrum Justitia IHC i Odense den. 7. - 9. februar 2003 stiller Mikael Lundström med noget, der er meget tæt på en dansk drømmeopstilling.
3 målmænd og 21 spillere er udtaget til at forsvare de tidligere flotte resultater i EIHC 2002/2003.
------
Följande MoDospelare är uttagna i den Danska truppen: Jesper Damgaard, Kim Staal, Morten Green och Peter Hirsch. Även Jesper Duus är uttagen.

SHG
Pierre Hedin uttagen till Tre Kronor. Ingen annan MoDoit.

poffa: Tack för rapporten. Nu kan man koncenrera sig på isracingelitserien som hr 5 meetings denna veckan (fast jag skulle tro att flera blir inställda).

poffa:

Matchen är slut. Buccaneers utklassade Raiders med 48-21 och visade upp ett defense som var det bästa jag sett.

Bara som en jämförelse:
Buccaneers defense gjorde mer poäng än Raiders offense (som varit bäst i ligan fram till nu).

poffa:

20-3 till Buccaneers efter halva matchen. En härlig half-time show med Shania Twain, No Doubt och Sting. Rysningar...:)

Björn VII:

13-3 till Buccaneers vid med två minuter kvar av andra quartern.

Och P-A Gullö håller tyst under själva matchen. Sånt är så härligt.

Raiders - Buccaneers 3-3. Här händer det saker. Detta blir trots det den sista uppdateringen av resultatet.

Björn VII: Mn får hoppas!!! Z på dig.

Frisco:

Exakt, ingen PA Gullö så långt ögat når. Man får faktiskt en chans att ta till sig sporten.

5:13 in i torsdagens match i Malmoe så slår han Tobbes rekord framför mina egna ögon, ty det är mitt krav.

Go'natt, tror jag.

Björn VII: Dansk TV2 kan jag gissa. På tal om Denmark. Forza Hirsch. Nåt rekord blir det nog inte hur mycket vi än vill. Men han dubblade sitt eget rekord på antal nollor i Svensk ishockey igår. Han hade ju ingen nolla i Troja/Ljungby.

Frisco:

Tänka sig, i den del av världen som jag bor i kan man se på Superbowl på "TV 2". Antingen måste du ha något fel på apparaten, eller så ser du på SVT 2. :-P

Tråkigt dock att det är två städer utan rikkti am.fotbolls-kultur som möts. Själv bekänner jag mig självklart till "Hela USAs lag"
Packers, såklart.

Ska se på en kvart (timme) iaf och hoppas på att de inte hinner klippa bort originalreklamen...

knaskamilla: Vad gullig du är som bifogar en bild bara till mig.
God natt och dröm sött.

poffa: Jag överdrev lite. Fast egentligen ska det väl vara Pepsi. De är ju med och storsponsrar jippot. Lycka till!!

poffa:

Vad trött jag blev helt plötsligt. Lika bra att gå och lägga sig.
Gonatt hörni!

(Bifogar en gonattbild till Portello.)

Frisco:

Rätt varor, fel mängder. 3 liter Cola och en stor bunke popcorn.

Portello:

Sändningen har börjat. Nationalsången har varit, fyra stycken F 18 Super Hornet har flyget över (som traditionen är) och man skall göra slantsinglingen nu. Så matchstart är väl inom 15 minuter.

Därför säger jag nu farväl för ett par timmar och bänkar mig framför TV:n.

Go Bucks, Go!!!

poffa: Vilken tid börjar jippot?

poffa: Lyx! Här på Nygatan finns det bara TV1 ochTV2 att tillgå. Dock med färg numera. Hoppas på en trevlig match. Du har väl bunkrat upp med ca 25 liter popcorn och ca 5 liter coke som de riktiga supportrarna?

S U P E R B O W L ! ! ! !
USA stannar snart upp fullständigt. Skall Bin Ladin och grabbarna slå till igen kan de knappast få något bättre tillfälle än det här. Till och med de som sitter i växkgenomlysningen på flygplatserna har SuperBowl på sina skärmar istället för vad som finns i väskorna.

Vad har då detta med hockey att göra? Ingenting! Men faen va skoj det skall bli att få bänka sig framför TV:n för en riktig holmgång mellan Oakland Raiders och Tampa Bay Buccaneers.

Mitt tips: Buccaneers vinner med 10 poäng.

Jag är mest intresserad angående vilka som kommer att spela centrar på tisdag om Hlinka är tillbaka...
Jag menar hur kan man förpassa Warg och Hedlund till andra platser när man varit så bra???

Jag hoppas på:

Pettersson - Öhman - Wernblom

Staal - Hlinka - Green

Högardh - Hedlund - Söderberg

J.Öberg - Warg - Wennerberg
--
Lindström lär ju behöva säkert ett par veckor för att komma igen, sen var väl både Staal och Hlinka påväg tillbaka kommande vecka??

Zigge:

Är du verkligen 100% säker på att vi är redo för att transplantera in ett GroKoistiskt epitet likt "Pölsa" i våran vokabulär? Skulle inte det kunna leda till frågetecken om vår integritet här på gästboken? Har dock läst den pölserliga förklaringen och är väl till viss mån tvingad att nicka igenkännande till iakttagelserna.

Svårare då med den där Korvkiosken, skulle ju kunna leda till konflikter av sällan skådad karaktär, på ett ställe där dess besökare också är frekvent närvarande. De är ju lite bitska de där, när de väl fått kännedom om vem det är som åsyftas...

När det gäller klubben som än så länge endast går under geflig flagg skulle jag vilja säga att Manden från Hörsholm (i mån av förnyat förtroende) expanderar sin nolla till 162 minuter och 49 sekunder. Vilket då är 5 minuter och 13 sekunder ifrån Tobbes MODO-rekord från våren 2001. Fabricerat i och omkring Kinnarps Arena och Umeå Pre-Arena.

Mål gör vi också förresten.

Sv: TACK PIRRO
Frisco:

Ursäkta. Jag jämkar mig med dig.

Sv: TACK PIRRO
knaskamilla: Inte bara klack. Modos publik.

« · 202142 · »