1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 536404 inlägg · 4131 ämnen
« · 205854 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Presskonferens
NuMountain: Från Lund? Nej, denna kommer nog från Halland.

Frisco: Det vet jag inte vem det är. Kan det vara Björnälgen från Lund?.

NuMountain:

Hmm. Beror det där kanske lite på vilken sorts etiker man är?

NuMountain: >>>>Det är ingen skam att börja i botten och arbeta sig upp.

Menar du denna man?

knaskamilla: Det blir tyvärr ett moment 22. Är det verkligen förenligt med god etik att sympatisera med sig själv?

NuMountain:

Så det kan alltså inte räknas som sympati för de medmänniskor som det går dåligt för?

knaskamilla: det är en skam att vara så nyfiken att man sätter hela sin stolthet, heder och självrespekt på spel för att se hur det är att vara i bott.

NuMountain:

Är det en skam att vilja se hur folket där nere har det, när man börjat i topp då?

knaskamilla:
Med tanke på att undertecknad aldrig har kommit överens med sin dator (kan ju alltid skylla på knepigt modem) så är jag förvånad att jag just nu ligger så bra till som jag gör.

knaskamilla: Det är ingen skam att börja i botten och arbeta sig upp.

NuMountain:

Det kan inte vara så att oraklet och hans dator inte kommer överens riktigt då, så att det är därför tippningen går lite si och så? (Jag har för övrigt för mig att ngn NuMo låg rätt långt nere i tabellen ett tag, innan han ryckte upp sig...)

Lumber Jack: Där sa du en sak.

NuMountain:

Han är helt inne på Hellgren spåret.

Lumber Jack: Tränarbytet var inte bra för honom. Nu förstår jag hans ständiga och nästan rabiata försvarstal om Brithén.

NuMountain:

Är han kansk slut??? Har han blivit mutad ??? Är det månde den hårda andra säsongen som sätter sin avtryck i hans uppenbarelser???
Frågorna är många.

Lumber Jack: Vad har hänt med oraklets tippning? Snart är han ju ikapp kärran där i botten. Det trodde jag endast H-högers medlemmar, för inbördes beundran var kapabla till.

Lumber Jack: Perfekt meningsbyggnad...

En liten lista:

Namn Poäng / Supertotal Senast
1 Johan Pahlin (Vader) 61 / 129 poäng (-1)
2 Anderas svedin 53 / 102 poäng (5)
3 Morgan Stafrin (Paddan) 52 / 104 poäng (6)
4 Samuel J (samjo) 52 / 94 poäng (-4)
5 André Söderholm (Deas) 51 / 100 poäng (2)
6 NuMo 49 / 101 poäng (1)
7 R Eriksson ( L. Jack) 49 / 87 poäng (6)
8 Linda Persson 48 / 63 poäng (-4)
9 ria-ra 47 / 66 poäng (-1)
10 Linn Engvall (Kapusta) 46 / 121 poäng (4)
11 Mikael Lundvall 45 / 53 poäng (4)
12 Rickard Hägglund (gizMODOs) 43 / 91 poäng (5)
13 Per Lundgren (poffa) 43 / 80 poäng (1)
14 Knas 43 / 71 poäng (-2)
15 J. Westman (radiosaigon) 43 / 67 poäng (-1)
16 Mattias Viberg (scim) 40 / 95 poäng (-1)
17 Magnus Börlin (cadburus) 39 / 55 poäng (4)
18 Frisco 39 / 51 poäng (0)
19 tummen 36 / 107 poäng (-1)
20 Kerstin Andersson 32 / 64 poäng (-2)

Mano:

Jag hoppas inte på någon presskonferens i dag. Med den trupp vi har gör ett eventuellt nyförvärv varken från eller till, om man inte lyckas knyta till sig en spelare absoluta världsklass, men dessa finns inte tillgängliga så här års. Då är det bättre att spara pengarna till kontraktsskrivningen inför nästa säsong.

MoDo mot ett trevligt slutspel där jättar i fula matchdräkter faller och rättvisa skipas av Ångermanland visar sig fortfarande var hockeyn förlovade hemvisst.

Presskonferens
Är det någon som har feeling på vilka möjligheter som ges för en presskonferens idag?
Visserligen är armén igång på allvar, men lite spets är alltid trevligt.

Sv: Var någon på matchen?
knaskamilla: Hedlund har väl alltid vart en duktig spelare, även som back.
Jag kan tyvärr inte se så många matcher per år eftersom jag bor här nere i skåne, så de var fösta matchen jag såg honom som center.
Tycker verkligen han passar på den positionen...
Annars tycker jag Öhman är en skön kille, jobbar hela tiden trotts att allt kanske inte blir rätt så sliter han hårt.

Tack igen PIRRO
Tack igen Pirro:
Det finns ingen annan förklaring än dej till MODOs återkomst.
Kan inte du överala din kompis "Bäckis" att börja jobba igen för MODO.
Han bygger ju hus i Ö-vik just nu sägs det.

Du kan alltid lita på pojken med #21
Nej det är ingen dansbandssång i modifierad tappning. Det är Forsberg som uttalar sig om ett ev. VM-deltagande (se länktips).

Dessutom: 1+2 inatt och även på isen när det fjärde målet gjordes.
Vi lär nog inte se någon kung i VM. Han kommer ta Avs till slutspel av egen kraft (+ lite hjälp av Hejduk också och kanske Sakic när han väl blir frisk)

Sv: Malmö - MODO
Zigge:
Nepp, var inte i någon Luliå-hörna, snarare i snarkofag-hörnan drömmandes om Niopoängsveckans fullbordan mot Kronwall-brödernas gäng.

Frisco:
Väldigt förutseende måste jag säga att visa fotobevis på Hirschs akrobatiska räddning innan matchen spelats. Vad blir det för räddning som han kommer att kopiera imorgon?

Aben: Guten Morgen, Aben !! ;-))
Var Du uppe i Malmö igår o såg Dina landsmän förnedra MIF?

poffa:
Forsberg spillede ifølge kommentatorerne på nhl.com (ved ikke hvilken station de sender fra i virkeligheden)...1G og "ass...2 primary assists...det er godt!!!!!!!

NuMountain:

Det blev också enda målet för Montreal i natt. Islanders vann med 3-1.

Foppa fortsätter att spela bra. Efter två perioder mot Rangers så har Foppa 1 mål i en tillställning som Avs leder med 2-1. Han får enormt beröm av kommentatorerna som ville ge honom två assistpoäng för hans förspel till Avs andra mål (han fick inget). Ett mål som kom i PP.

Otrådligt, men ändå: Går Susse mot en ny vår tro? Nytt mål nu för sitt Montreal mot Islanders.

Frisco: Danskar Danskar Danskar, Dansar med Danskar!! Ur AB:
"I afton dansk:
Mycket danskar på plats i Malmö isstadion – fyra på plan: Peter Hirsch, Jesper Damgaard och Morten Green i Modo samt Frans Nielsen i Malmö – och förbundskapten Mikael Lundström samt Tro jas danske tränare Olaf Eller. Och ända saknades Modos Kim Staal.

Lasse Wahlund "
ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZigge

Sv: Var någon på matchen?
erikaddd:

Fick ett mail nyss, av en kille som tittat på Sporten och sett att det visst går bra för MoDo. Utdrag ur mailet: "Känner du till Magnus Hedlund?" Back som, sedan det vänt för MoDo, tydligen spelat (defensiv) center." Ganska lustig fråga, tycker jag.

willysson:

Vad menar du med det?

Var någon på matchen?
Var det någon som var coh såg matchen mot mif?
Jag var där och jag har verligen fått en ny favorit spelare Hedlund, vilken skicklig lirare.
God natt....

nån vaken: 'Satsa på juniorerna' ja, åker BUSS till/från Prag!! Lysande, SWEhåkky, lysande! Enström ngt trött vid återkomsten.
G'natt Jord!

willysson: Härliga inlägg du gör. Alltid kul med "nykomlingar" som berikar vår gästbok med nyttig saker.

Tex:
knaskamilla: Nej det gör dom inte...
willysson från Timrå/fagga

Wewillwintoday: nej, det får man inte...
willysson från Timrå/fagga

Härligt.!!!! Kul!!! OAAOOOO!

Z2 Godnatt *SUCK*

knaskamilla: Nej det gör dom inte...

Jag säger godnatt med en bild på ett något så ovanligt som ett Timråmål. Ja jag vet att de gjort 1 mål denna veckan men det är 5 perioder, 14 minuter och 37 sekunder sen sist.
Timrå var nog bättre förr.

zzzz z zZ Z z z Z z Zz

samjo:

Alla som ligger i topp fegspelar assistant coach manager.

knaskamilla: Ja och du fegspelar assistant coach manager också. Det klart att det hjälper med två extra garderingar. Natti natti... *på riktigt denna gång* :)

samjo:

Jag feggarderar bäst jag vill. Det har ju gått rätt bra hittills, eller hur? ;)

mike66: Tack för infon. Tar tid att leta på swehockey. Ibland t.o.m minuter :)

knaskamilla: Vad är det jag ser? Klickar man på namnen på Rinksite så får man upp senaste tipsraden. Där har du "feg-garderat" båda MODO-matcherna som antingen etta eller tvåa. Klart att det var två säkra tvåor där. Behövs inga garderingar nu när Pirro fått igång bortaspelet. 5 raka nu :)

Godnatt på er alla (som fortfarande är vakna)!

Frisco:

Hmm. Är det där en kuggis?

knaskamilla: Det får väl stå hur fel som helst men visst är det ett IS STADION trots allt?=)

Frisco:

Jo. Den jag fick upp också. Jag kunde dock inte tänka mig att man skriver "Is stadion" på ingången till en isstadion, så jag avfärdade det som en synvilla/manipulerad bild/något jag drömt.

knaskamilla: På den bilden jag får upp när jag klickar står det i alla fall IS STADION.

Wewillwintoday: tritta?? Skritta heter det väl i 90-grammarnas värld?
/Z, leg ord-kväkare (justja, vars e Paddy? i Luliå-hörnan?)

Björn VII:

Vadå, står det verkligen "Is stadion"?

Zigge: Hockey är roligare än fotboll, men fotbollskväll är bättre än hockeykväll...

Zigge: Haha, är du full???

knaskamilla:

100% igt Säk ert, iaf
Mal Mö - MO DO

Två - Fy Ra

ZZZzzzZZZzzzZZZ #2

willysson: KLART som korvspad!! Dvs Håkky är alltid bättre än böllspärkande!! Men visst, SVT o Georgious Karaeourgious är inga dåliga program-makare!
Nåväl, tror jag tar fram bilden Cungen på Huvet, o sätter mig på HELA ryggen!!

Björn VII:

Vad? Is stadion?

« · 205854 · »