1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 536464 inlägg · 4131 ämnen
« · 208144 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Werna i Tre Kronor
Frisco:

Varför har Wernblom en missfärgad hjälm? Är det för att de andra modoiterna ska åka efter honom, så att det blir smidigare byten?

Frisco: På den dära bilden liknar han "Tyken" eller vad dom kallar han för grabbarna i Midgård. (Markoolio)

Frisco: Inte underligt att servern är chokad med så mynge dyngbilder ni laddar upp. Det vore skillnad om ni ladde upp bilder på Sveriges näst sämsta lag just nu! ;)

Frisco:

Nu, ja. Snacka om att hålla någon på halster ett tag! ;)

Man höjer en aning på de bruna ludna ögonbrynen och inser att även gamla Lill-Snorrar kan stå upp efter de trettio fyllda. Visst är de väl lika som bär?

Grattis Gummitrollet, du har vunnit en husvagn!

Portello: En bild till.........

knaskamilla: Nej uppenbarligen inte då han nu tagit med Wernblom.

knaskamilla: Kul att Wernblom kom med till SHG.
Som Paddan skulle säga:
Det firar vi med en bild.

Frisco:

Det kan han ha gjort. Fast, jag menar, är det då fel att sätta in en snubbe som KAN göra mål (var han inte bäste målgörare i Tre Kronor sist han var med?) i någon av träningsturnéringarna, för att se om han hänger med?

knaskamilla: Hardy kanske menar att tempot i landskamperna är högre än i elitserien och att de då behöver bättre skridskoåkare?

Lumber Jack:

Det var ju roligt och rättvist. Tjaskigt för Tre Kronor att de inte kan ha en målgörare med i laget bara för att han råkar vara lite "seg på skridskorna" annars...

Sv: Lumber Jack är på hockeyskola
Lumber Jack: Jag ska fråga här hemma=)

Frisco: Undra hur dåliga Djurgården egentligen är med tanke på dagens resultat ?

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
samjo: // Hur gåre i Tävlingen? // Får jag ens yttra mig?
Får man gratta Polar till DM:et , o Werner till 30-årsdagen samt att han slapp spela?

Lumber Jack: Det positiva är väl att vi gjorde 7 mål. Det har vi inte gjort sen vi mötte ett annat soplag från länet den 28 november förra året.

Lumber Jack:

Always support your local....i DM-tider. Ställningstagandet för oberoende tänkande kostar, och har alltid kostat för mycket smärta.

Nu: ZZZ och ett hopp om att Getingehov får se ett DM-guld nästa år.

Björn VII:

Sällan har man skådat sådan antihockey, men korven var jävligt god i vanlig ordning. Lite svagt av MoDo att inte ens försöka spela något som liknar ishockey, fan folk betalade ju trots allt en hundring i inträde. Solle däremot tog i ändå från knäna och gjorde sin bästa match för säsongen, Kela gjorde några minst sagt halsbrytande räddningar. Det kan man dessvärre inte säga om finnen som stundtals inte ens försökte sig på något målvaktsspel.

En sak som oroar är att Hlinka klev av efter första, ingen aning om orsaken.

Det kommer att bli jobbigt för eder utsände på krogen till helgen, men det är bara att bita ihop.

Äsch, tar ut fölusten i förskott och noterar det största som hänt i Sollefteås hockeyhistoria sedan Anders Huss med gott mod, Lumber Jacks förmodade förtvivlan till trots.

Vi tar väl och gratulerar övermännen från "p*ssr*nn*n mellan två nerlagda regementen" med flugan som egentligen borde ha fått lite större utrymme: Solle-Reggaen.

Ni kan rutinen nu:

12-6 - Någon
12-7 - Antos

3:20 kvar, kom igen HS-klacken och krossa polarna sista ehh...kvartsperioden?

Snart "kvitterat"

12-4 - Någon
12-5 - Antos

Wewillwintoday:

5:30 in i tredje - fortfarande 12-3. :-)))

Björn VII: Ja visst är det en rolig grej, men va fanken. Släppa
6 puckar mot div 1 gäng, även om man inte spelar med bästa manskapet och har motivationen...

Ser att Nicklas Johansson får vara med och spela. Är väl så säkert att det är hälften J20 och a-laget kanske.

Wewillwintoday:

Både Warg och Milo har assisterat och så räknar jag kallt med att Juuso agerar stabilt i kassen nu när fladderdansken är på lanslagsuppdrag ;-)

Ähh, ingen fara - de har förlorat både mot ÖSK mot ifjol och några gånger mot Husum på 90-talet, det är mest en kul grej för småklubbarna i Ångermanland som får lite tillbaka för de spelare som de släpper. En osläckt morot i mörkret - som Roffe Zetterlund (eller vem det nu var) skulle ha uttryckt det.

12-3???

Hur många spelare har MODO med från a-laget?? EN?

Lumber Jack är på hockeyskola
Sollefteå Hockey 12 MODO Hockey 3

Online för spektaklet finnes på:
www.sollefteahockey.com/dmfinalsollmodo.htm

samjo:

Som en då&då-läsare på det där forumet i nord så har jag en egen liten tolkning av fenomenet. Tydligen är det som så att om man är en person som troget tar till statistik blir man till slut behäftad med epitetet statistikr*nk*re och av vissa sedd som en person som försöker pressa fram mer info ur den än vad man kanske borde göra. Kombinera detta med den frekventa felskrivningen "statestik" och man är nog inte så långt ifrån sanningen.

Men det här var ju ingen kul läsning, diska mig tack!

samjo: Pröva Lulestorm - de vet.

samjo:
Tror att Zigge lyckats komma över ett exemplar av den nya plastbyggsatsen: 0,33 Euro i skala 1:200.
Han har sedan undersökt förekomsten av de mest estetiskt tilltalande delarna i alla sina tidigare byggsatser och därigenom kommit fram till sitt facit.

Paddan: Okej jag förstår dig. Produktiviteten brukar av någon anledning oftast vara bäst kring midnatt.

Jag lämnar er nu och kommer att logga in här igen kring 12-slaget. Då har ni andra också haft en chans att klura lite på saken.

-Vad menar han egentligen?
Sats-estetiken... hmmmmm...

samjo:
Är väl helt enkelt som så att Zyberzigge hängt lite för länge på LHF:s forum att han lyckats få med sig några av de "ovanorna" därifrån.
Personligen så har jag alldeles för knepiga associationer just nu för att kunna ge ett förslag. Lite för tidigt på dygnet!

Paddan, du får härmed en uppgift av mig. Uppgiften lyder som följer. Formulera en klockren "punchline" på den delikata felskrivningen ett par inlägg nedan:

"Enl Satsestetiken..."
-Vad menar personen ifråga egentligen? :)

Tid för detta uppdrag: Högst 10 minuter (efter inloggning)

Regel #1: Antalet ord i förklaringen måste överskrida 20 st.
Regel #2: Ju fler ekvilibristiska och fantasifulla utfall desto bättre.
Regel #3: Personen som skrev meningen diskvalificeras från medverkan.
Regel #4: Om inte Paddan dykt upp inom en timme får ni andra chansen.
Regel #5: Fröken språkpolis måste dock vänta minst två timmar.
Regel #6: Om en person som studerar design/estetik samt det svenska språkets meningsbyggnad loggar in på HS och ger svaret så vinner han/hon automatisk.
Regel #7: Förklaringar av snuskig karaktär får bara föreslås när moderatorer finns inloggade och snabbt kan rycka in och moderera.

Tävlingen kan börja!

Måste visa Poffa denna film eftersom han missade Gnagetfighten i Sporthallen igår. Gugge i storform lurar en råtta på en straff för att sekunderna efteråt ge bollen tillbaka till honom=))

Vet någon vilken tränare som var tränare för DIF då de försökte värva Wernblom för några år sedan, var det Hardy?

Sv: Noll-Förlust-veckan, part III
Zigge: Inte så noga för mig inte. Men du frågade efter Tre Kronor och fick då även svaret efter Tre Kronor (representationslaget).

Frisco: Äsch, inte äre väl så noga? Enl Satsestetiken har de debuterat i 3 KR enl dessa datum, då får man väl tro på dä,ällär?
Annars får jag väl enväldigt ogiltigförklara hela tävlingen, alla deltagare samt hela hs! Veni,vidi,o-vici!

Zigge: Segrae vem? Tre Kronor = A-landslaget. Vikingarna = B-landslaget.

Frisco o Logan: Ni hade båda rätt, nästan: Dvs Åke va först, -59
i Finland, Nicke o Ronny ( Alfredshem) -60 i Borås.
Segrare: Logan!!

Zigge: 1959 Åke Nordström men det var en B-landskamp mot Finland,
1961 debuterade Ronny Nordström och Nicke Johansson vet ej mot vilka

Zigge: Ronny Nordström och Nicke Johansson. 20/11 1960 mot Norge i Borås?

Quiz till alla: Vem var förste MODO-spelare i 3 kr?
Namn, årtal, debut-match ?
1:a pris: Bli fotad av HS egen Kempehalls-fotograf!

NallePhu: Jo jag läste också nyss på text-tv: (citat nedan)

ISHOCKEY Förbundskapten Hardy Nilsson
tar ut Modos Magnus Wernblom i truppen
till Sweden Games i globen, uppger
SVT Sport. Wernblom ersätter Mathias
Tjärnqvist. Hardy Nilsson anser att
"Wernblom är något långsam". Han lär
därför placeras mellan FBK-duon Jörgen
Jönsson och Peter Nordström.

Ehh... placeras Wernblom med FBK-duon för att de ska stå för farten i den kedjan?? Jag förstår inte riktigt resonemanget. Har inte sett någon av dessa som några "speediga" spelare. Eller har Hardy tänkt matcha en "långsam" kedja? :)

Men nog kan väl Wernblom säkert lyckas bra i det sällskapet. Jönsson har ju hittat tillbaka till storformen efter att han lämnade ifrån sig kaptensbindeln. Hoppas bara att nån annan tar bindeln i Tre Kronor så han inte börjar "underprestera" pga den stora press det innebär. *läs in lite ironi i detta*

Frisco: Österdalvälven ska de va.

NallePhu: Västerdalälven flyter GENOM Leksand.
Att Luleåfans som du klagar på att norrlag och Luleå i allmänhet missgynnas av allt och alla är ju bara skrattretande.

Vader: Men du vet väl att Hardy har föga kärlek att ta ut spelare norr om Dalälven så det är bara glädjas åt det lilla man kan, Sedan så skulle Werner vart utagen direkt och inte i efterhand men jag läste visst att Hardy tyckte han var långsam på skridskorna!! Sedan så blir jag något irriterad att in Leksands Micke Karlberg togs ut i truppen leder skytteliga och allt med nej han är såklart boendes norr om Dalälven och där finns det ju inga bra spelare!

Frisco: Aha, va trevligt! :) Kollade swehockey men där stog inget. Läge för Werna att visa vad han går för nu, även om jag inte tycker han har nåt att bevisa. Men för stockholms-folket tydligen.

Vader: Läs www.modohockey.se eller se på text-tv.

Lumber Jack: Nu har jag missat något, Wernblom är väl inte med i Tre Kronor. Eller har Tjärnquist tackat nej?

Sv: DM-final
Lumber Jack: Jag kommer inte att vara hemma i afton så försök få nån annan att vara resultatlangare.

Zigge:

I´ll do my very best.

Kaffebetyg kan du få direkt; Kaskvänligt kaffe i stora muggar serveras på fredagsmatcherna, men idag håller man sig till enbart javan.

Lumber Jack: Mjaa, gärna med kommentarer, såsom '5 MODOiter kör bänkpress', eller varomnuharförsig. O om det är hrr 'Räddning-ståendes-på-huvet' elr Krigsman i kassen o sånt av intresse.
Kanske korv-poäng?

« · 208144 · »